ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer

accu lampje groen :~ ? was dat niet rood:P?

als dat continu brand dan klopt er iets niet in elk geval, na het starten moet dat uitgaan. als het blijft branden denk ik dat je dynamo stuk is, echter dan moet je accu ook snel leegzijn :wink:
Riël
Über-Spammer

Op de accu staat er ;)

Indicatielampje, zegt m dat de accu zelf in principe in goede staat moet zijn, ongeacht de toestand van de dynamo.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:accu lampje groen :~ ? was dat niet rood:P?

als dat continu brand dan klopt er iets niet in elk geval, na het starten moet dat uitgaan. als het blijft branden denk ik dat je dynamo stuk is, echter dan moet je accu ook snel leegzijn :wink:
het is niet echt een soort lampje, maar soort glasje wat groen uitschijnt als de accu in vol is zeg maar. denk zelf wat johan16v zegt dat het de batterij is van de accu, maar koop morgen wel ff een 90A diesel accu die zijn net ff wat sterker. en als de dynamo kapot zou zijn zou die helemaal geen kick meer geven en dat is niet het geval. probeer het morgen eerst wel ff met een andere accu. denk wel dat het aan de accu ligt want kon vanmiddag na een 45min rijden de auto moeizaam weer starten.
mark 5t
Contacteer:

wie weet of een spaghetti uitlaatspruitstuk van een clio RS ook op een clio 1,8 16V past?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

volgens mij gaat dat niet omdat je uitlaatpoorten anders zijn.
mark 5t
Contacteer:

das dan erg jammer
stond zon ding op marktplaats te koop van een RS maar helaas heb ik een gewone 1,8 6v.
dus RS rijders pak je kans!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik denk dat het niet past he, zeker weten doe ik het niet. maar ik weet bijvoorbeeld dat de megane al andere poorten had in de cilinderkop, dus de rs verwacht ik nog anders. vraag anders eens een afbeelding van de boutgaten, dan kun je die eens vergelijken. je kunt ook overstappen op een 4-2-1 devil, of het originele 4-1 williams spruitstuk :)
Menno

Op een RS zit standaard al een spaghetti spruitstuk. Fraai

En dat ding past absoluut niet op een ouwe clio.
rev it like a rental
mark 5t
Contacteer:

jammer man iemand nog zon ding te koop toevallig?
dus voor een oude clio 1 1,8 16V?
Robke
Car: Lexus IS250

J-P-S schreef:ik denk dat het niet past he, zeker weten doe ik het niet. maar ik weet bijvoorbeeld dat de megane al andere poorten had in de cilinderkop, dus de rs verwacht ik nog anders. vraag anders eens een afbeelding van de boutgaten, dan kun je die eens vergelijken. je kunt ook overstappen op een 4-2-1 devil, of het originele 4-1 williams spruitstuk :)
Het Williams spruitstuk is slechter dan dat van de 16V, dus je kunt beter dat standaard spruitstuk erop houden.....
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja dat heb je verteld inderdaad.

maar het is en blijft vreemd (vind ik), dat ze het dan toch hebben toegepast. heb je uitdraaien ofzo waar je een verschil kunt zien?
Robke

Nee, maar iedereen die er een beetje mee bezig is zegt hetzelfde.
Ook in Engeland weten ze dat het Williams spruitstuk het slechtst is.

Ik heb er ook een Williams spruitstuk op gehad en daarna een RVS 4-2-1 en dat reed merkbaar feller.

Geloof me nu eindelijk maar eens een keer. :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

haha :lol:

ik wil graag een 4-2-1 devil op de 2.0 hebben als die klaar is. maar eerst eens 2 of 3 van mn williams spaghetti's+voorpijp verkopen :)

wat voor spruitstuk heb jij gekocht dan?
willow

ik ging net ff sporte tegen een andere clio 16v, maar toen liep me olietemperatuur opeens overdreven hoog op, en de motor sloeg opeens af...

iemand een idee wat dit kan zijn???

heb het niet eerder gehad dat de temperatuur zo hoog op liep, wel dat de motor zomaar uitsloeg, maar dat is ook alweer heel erg lang geleden
Robke

J-P-S schreef:haha :lol:

ik wil graag een 4-2-1 devil op de 2.0 hebben als die klaar is. maar eerst eens 2 of 3 van mn williams spaghetti's+voorpijp verkopen :)

wat voor spruitstuk heb jij gekocht dan?
Ik had toen een CSC gekocht, daarna een Devil.
mark 5t
Contacteer:

ja een 4-2-1 die bedoel ik ook.

weet iemand nog zon ding te koop toevallig 2e hands?
Cleaned_Clio_16v

le mouton noir (sandy) schreef:of deze, van autostyle :p
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 0GR217.gif[/img]
107 eurie's :lol:
voor de liefhebber ik heb er nog 1 liggen voor 50 met gaas en met aansluitmatriaal is nieuw en ongespoten voor info mail ff na vinny15@hotmail.com
Arnoud

weet iemand wat er stuk is zodra de interval van de ruitenwisser het niet meer doet en hij dus blijft doorgaan met wissen, zoals in stand 2?
als ik mn ruitenwisser uitzet terwijl hij nog bezig is stopt hij meteen op het moment en gaat niet meer naar de normale 0-stand. blijft dus staan halverwege zeg maar...
wat is er stuk???
frank_williams

Het mooie aan dit forum is dat alles al eens behandeld is (bijna) :)

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... al#1830611
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik ging net ff sporte tegen een andere clio 16v, maar toen liep me olietemperatuur opeens overdreven hoog op, en de motor sloeg opeens af...

iemand een idee wat dit kan zijn???

heb het niet eerder gehad dat de temperatuur zo hoog op liep, wel dat de motor zomaar uitsloeg, maar dat is ook alweer heel erg lang geleden
ff gereageerd in je ander topic. voor de rtc'ers is het makkelijker om je op een plek tegelijk te helpen :)
willow

zijn dr nog mensen op het forum die geinteresseerd zijn in een zeer nette clio 16v uit '91???
Jean-Paul-S
Über-Spammer

(met een ratel in het motorblok :wink: )
-Ray-
Contacteer:

willow schreef:zijn dr nog mensen op het forum die geinteresseerd zijn in een zeer nette clio 16v uit '91???
issie alweer gemaakt dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

volgens mij niet. een uur geleden werd nog over de prijs van een blok gesproken :wink:
-Ray-
Contacteer:

ahaa dat heb ik even gemist, kom net binnen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
willow

uiteraard nadat ik de auto heb laten repareren jongens...... ga geen troep verkopen!
willow

is trouwens wel toevallig, had de auto al op marktplaats gezet tijd terug, maar de boden die ik kreeg vond ik niet hoog genoeg

had ik hem maar verkocht toen dr tijd :lol:
jiggy
Contacteer:

ik heb afgelopen zaterdag m'n rechter wiellager vervangen, maar nu alles er weer op zit staat mijn stuur niet meer helemaal recht( beetje naar links)
iemand enig idee hoe dat komt?? ik heb voor de rest geen stuurstang boutjes verzet.
Riël
Über-Spammer

Fusee krom geperst.
zeker geleund op het uitstekende deel :p

Als de klauw nu niet aanloopt, gewoon uitlijnen en dan is niets aan de hand ;)

Volgende keer fusee enkel op het ronde stuk ondersteunen! Niet op die armen, het is mij ook al vaak gebeurd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb nog fusees liggen :)
jiggy
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Fusee krom geperst.

Volgende keer fusee enkel op het ronde stuk ondersteunen! Niet op die armen, het is mij ook al vaak gebeurd.
nee de klauw loopt niet aan en heb de fusee bout met dat rubber eronder ff met een griptang vast gezet zo dat je de moer los kan draaien zonder dat de bout mee draait, maar voor de rest heeft er geen zware last op gestaan. daarom dat ik ook niet snap waarom het stuur nu een beetje scheef staat. en wat zou nu de reden zijn dat het stuur scheef staat. dat die bout krom is of dat er een kleine knik in de arm zou zitten?? de auto heeft een dag met de rechterkant op de krik omhoog gestaan. dus zou het kunnen dat er iets is verbogen aan de andere kant?
jiggy
Contacteer:

aangezien ik de clio weer opnieuwe moet uitlijnen wou ik ook gelijk van die camber correctie bouten er op zetten, maar heeft iemand een idee hoeveel ik nodig heb voor linker en rechter voorwiel. en waar je die dingen kunt kopen en wat zoiets kost? en is met uitlijnen het stuur ook weer rechtaf te stellen.
willow

Zijn dr mensen die ervaring hebben met Veban Rijswijk..in dan betreffende inbouwen van andere motororen + bak enzo...

graag info...
Riël
Über-Spammer

jiggy schreef:

maar voor de rest heeft er geen zware last op gestaan. daarom dat ik ook niet snap waarom het stuur nu een beetje scheef staat.
Je hebt een wiellager vervangen dus je hebt een pers erop gezet neem ik aan ... dat is wel een paar ton hoor, over zware last gesproken ;)

Het is mij wel bekend, ik heb dat ook wel eens gehad.
jiggy
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
jiggy schreef:

maar voor de rest heeft er geen zware last op gestaan. daarom dat ik ook niet snap waarom het stuur nu een beetje scheef staat.
Je hebt een wiellager vervangen dus je hebt een pers erop gezet neem ik aan ... dat is wel een paar ton hoor, over zware last gesproken ;)

Het is mij wel bekend, ik heb dat ook wel eens gehad.
ooow sorry zo bedoel je :D nee het wiellager is er bij de garage in geperst. dat is het enige wat ik thuis niet kan, maar ga wel ff opzoek naar die camber correctie bouten. en laat hem dan wel weer ff uitlijnen kijken of het dan weer goed is met het stuur en de uitlijning.
Gesloten