[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
TMC16v

Menno schreef:D'r zitten geen rekbouten in zo'n blokkie :)
Waarom zegt dat stommeboek dat je ze dan elke keer moet vernieuwen?

Afspraak gemaakt dinsdag wordt hij gehoond.
Prijs valt me nog mee. 80 euro

Zijn er nog meer dingen die ik moet laten doen?
pakking pasvlak is gevlakt en dinsdag wordt hij dan gehoond.
Gast

ik heb het topic niet helemaal doorgelezen (sorry !) maar welke druk ga je rijden ? Zuigertjes aanpassen voor meer dan 0.4/0.5 bar, Menno en Henk dijkstra kunnen je daarbij wel raad geven denk ik. Patrick ook natuurlijk en waarschijnlijk nog meer mensen die ik persoonlijk niet ken. Je hoeft niet meteen nieuwe zuigers te kopen, de std's afdraaien is ook een mogelijkheid.

Voor een koppakking, zoals voorheen gezegd zelf maken, of contact opnemen met Mecaparts (FR). Als ik zie dat er ongenoegen is voor 105 € (koppakking) dan ga je wel schrikken wat meccaparts voorschoteld ! Maar bij deze ben je wel zeker van hét goeie materiaal. Zij geven je ook advies als jij je specificaties doorgeeft.

http://www.mecaparts.com/Jointculasse/m ... ue=RENAULT

Een andere leverancier is deze meneer, maar dan zit je puur competitie gericht. Aardige vent en ook steeds bereid raad te geven waar ie kan:

http://www.ferrydev.com/products.htm
TMC16v

-jo- schreef:ik heb het topic niet helemaal doorgelezen (sorry !) maar welke druk ga je rijden ? Zuigertjes aanpassen voor meer dan 0.4/0.5 bar, Menno en Henk dijkstra kunnen je daarbij wel raad geven denk ik. Patrick ook natuurlijk en waarschijnlijk nog meer mensen die ik persoonlijk niet ken. Je hoeft niet meteen nieuwe zuigers te kopen, de std's afdraaien is ook een mogelijkheid.
In denk dat we het rond 0,6 houden de druk.
laat het daar eerst maar eens op heel blijven, Zuigers zijn aangepast voor lagere CR. (afgedraaid)

De koppakking is nog een twijfel geval wat ik ga doen.
-PAZ-
Über-Spammer

Wat voor koppeling gaat of zit er eingelijk op strax. ook een die het hogere vermogen aankan neem ik aan?>?
R5GTT. Drive it like you stole it
Gast

TMC16v schreef:
-jo- schreef:ik heb het topic niet helemaal doorgelezen (sorry !) maar welke druk ga je rijden ? Zuigertjes aanpassen voor meer dan 0.4/0.5 bar, Menno en Henk dijkstra kunnen je daarbij wel raad geven denk ik. Patrick ook natuurlijk en waarschijnlijk nog meer mensen die ik persoonlijk niet ken. Je hoeft niet meteen nieuwe zuigers te kopen, de std's afdraaien is ook een mogelijkheid.
In denk dat we het rond 0,6 houden de druk.
laat het daar eerst maar eens op heel blijven, Zuigers zijn aangepast voor lagere CR. (afgedraaid)

De koppakking is nog een twijfel geval wat ik ga doen.
bij mecaparts heb je keuze genoeg :)
TMC16v

-PAZ- schreef:Wat voor koppeling gaat of zit er eingelijk op strax. ook een die het hogere vermogen aankan neem ik aan?>?
Reinforced Standaard van MBC.
Florus

TMC16v schreef:
-PAZ- schreef:Wat voor koppeling gaat of zit er eingelijk op strax. ook een die het hogere vermogen aankan neem ik aan?>?
Bedoel je DEZE ?
TMC16v

Florus schreef:
TMC16v schreef:
Bedoel je DEZE ?
Nee deze

Die koppakkingen van Mecaparts zijn wel erg prijzig. Eerst de rest van de auto klaar maken. Onderblok op subframe hebben dan kan de koppakking later altijd bekeken worden naar het budget,
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

dat zijn 2 dezelfde links volgens mij? ;)
TMC16v

Paul1916v schreef:dat zijn 2 dezelfde links volgens mij? ;)
Nee ik ben nederlander :D
-PAZ-
Über-Spammer

en die zou het vermogen en nog belangrijker koppel aan moeten kunnen??, je koppel zal strax een pak hoger zijn dan origeneel, zou zonde zijn als binnen no-time de koppeling eruit brand
TMC16v

-PAZ- schreef:en die zou het vermogen en nog belangrijker koppel aan moeten kunnen??, je koppel zal strax een pak hoger zijn dan origeneel, zou zonde zijn als binnen no-time de koppeling eruit brand
Volgens Maurice gaat het helemaal goed komen met die koppeling :smoke:
-PAZ-
Über-Spammer

oke dan (Y) is wel net zo prettig, koppeling vervangen gaat niet echt super bij 19 16v :)
TMC16v

-PAZ- schreef:oke dan (Y) is wel net zo prettig, koppeling vervangen gaat niet echt super bij 19 16v :)
Ah jawel joh.

Op 2 koloms subframe iets zakken en bak erachterweg. Maar idd je wordt er niet vrolijk van :lol:
Zeker als je geen beschikking heb over 2 koloms!
TMC16v

Maarre zitten er nou wel of niet rekbouten op de drijfstanglager kappen?
Gast

TMC16v schreef:
-PAZ- schreef:en die zou het vermogen en nog belangrijker koppel aan moeten kunnen??, je koppel zal strax een pak hoger zijn dan origeneel, zou zonde zijn als binnen no-time de koppeling eruit brand
over hoeveel koppel spreken we ?
Riël
Über-Spammer

TMC16v schreef:
Maarre zitten er nou wel of niet rekbouten op de drijfstanglager kappen?
wel.
Vernieuwen dus
Dingen kosten geen drol
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TMC16v

-jo- schreef:
TMC16v schreef:
over hoeveel koppel spreken we ?
200a250nm schatting. Die van Fastchip leverde 240nm bij 0.9bar.

The same car, Another Engine :D
Gast

dat gaat die koppeling net redden...maar niet lang.
TMC16v

-jo- schreef:dat gaat die koppeling net redden...maar niet lang.
Waar baseer je dat op?

[img]http://renault1916v.com/XP-HB-32/Afbeelding%201316.jpg[/img]

Intercooler geregeld. De cooler zelf is ver van geweldig.
Maar het ging me meer om het systeem van bevestiging kan ik mooi ergens een betere cooler vinden (L)
Haas
Car: Megane RS

zit ook in een megane DTi ;)
TMC16v

Haas schreef:zit ook in een megane DTi ;)
Verglijkbaar model idd.

Megane TD
Megane DTi
Scenic DTi
19 TD
Gast

omdat ik zelf wel al wat koppelingen heb gehad :lol: eigen ervaring laat ons maar zeggen...
TMC16v

-jo- schreef:omdat ik zelf wel al wat koppelingen heb gehad :lol: eigen ervaring laat ons maar zeggen...
Uit ervaring van MBC in een GTT moet het heel blijven :lol:
Als je de klok op 7000 zet en je laat de koppeling op komen zal het vast niet lang heel blijven. Maar dat was niet de bedoeling.
Gast

kijk, je moet es logisch beginnen denken. Maurice zen wagen doet meetings en dergelijke, het is zen uithangbord voor zen zaak.

VRAAG: heeft iemand maurice zen wagen al eens zien afraggen, sprinten of dergelijke ? Ik ben met Maurice naar Uk geweest en ik ken niemand die zo zuinig is op zen wagen als maurice.

Vaststelling: als jij met je 19turbo het dagelijks verkeer ingaat of in groep ergens heen rijd...dan ga je vast als laatste rijden en de kat uit de boom kijken ... NOT !!!
TMC16v

-jo- schreef:kijk, je moet es logisch beginnen denken. Maurice zen wagen doet meetings en dergelijke, het is zen uithangbord voor zen zaak.

VRAAG: heeft iemand maurice zen wagen al eens zien afraggen, sprinten of dergelijke ? Ik ben met Maurice naar Uk geweest en ik ken niemand die zo zuinig is op zen wagen als maurice.

Vaststelling: als jij met je 19turbo het dagelijks verkeer ingaat of in groep ergens heen rijd...dan ga je vast als laatste rijden en de kat uit de boom kijken ... NOT !!!
Dat dan weer niet,
Maar ik ga er niet mee sprinten op automaxx oid.
Wordt gewoon een dagelijks vervoer middel.
En gasgeven houd ik wel van, Maar als ik iets wil slopen moetwillig dan heb ik nog wel een auto (0)
En als de koppeling gaat, Dan gaat ie. Dan moet de bak gewoon weer los.
Dat houd je toch met dingen als deze. Dus vind niet zo erg.
Gast

TMC16v schreef:[Dat dan weer niet,
Wordt gewoon een dagelijks vervoer middel
en ik ben meneer pastoor :lol:

de eerste die naast je staat aan de stoplichten zal wel moeten ondervinden wat onder de kap zit.
TMC16v

-jo- schreef:
TMC16v schreef:[Dat dan weer niet,
Wordt gewoon een dagelijks vervoer middel
en ik ben meneer pastoor :lol:

de eerste die naast je staat aan de stoplichten zal wel moeten ondervinden wat onder de kap zit.
Neuh, Waarom?
Daarom houd ik hem uiterlijk ook orgineel.
Ik vind ut veel mooier om um voor een beurtje naar de dealert te brengen.
En dan naast me auto te gaan staan. Niets weten wat er onder de kap ligt.
Die monteur raar te zien kijken :beer: :D

Daarom ook geen samco of alu buizen. Maar gewoon zwarte buizen en zwarte verloop stukjes :gitar:
Gast

neem het me niet kwlijk maar dan zie ik er geen nut in om een F7Pturbo te bouwen ? Kan je evenzeer met een diesel gaan rijden, die hebben ook turbo.
TMC16v

-jo- schreef:neem het me niet kwlijk maar dan zie ik er geen nut in om een F7Pturbo te bouwen ? Kan je evenzeer met een diesel gaan rijden, die hebben ook turbo.
Ik wel, De snelheid en acceleraties.
maar dan hoef je niet aldoor de turbo er volop bij te laten komen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

heren respecteer elkaars ideen

jo heeft veel ervaring sluit dat niet uit !
dus als je de tip wil gebruiken doe dat
zoniet ga niet over in een oneindige welles nietus discussie

tmc je vraag veel advies maar je doet overkomen dat je alles in de wind slaat

in menig topics zie je hierdoor ruzie ontstaan
houd het leker vriendelijk en geniet van elkaar kennis en ideeen
TMC16v

Ik snap JO zijn goed bedoelde adviezen wel, Maar er is ook een budget.
Daarom ga ik eerst draaien met die koppeling. Want we zitten nog steeds niet over 1000 euro heen voor alleen de motor. En dat was de bedoeling maar denk niet dat ik het haar.

En ik sla ze niet in de wind want alles ligt weer uit elkaar voor honen.
En als de koppeling slipt door het koppel dan gaat de druk omlaag totdat de plaat versleten is. Totdat ik de lotterij win blijf ik toch dingen afwegen.

Want er staat ook nog een auto waar het een en ander aan moet gebeuren. Ik hoop dat ik zo mijn koppigheid beetje onderbouwd heb. Mijn excuus als het zo over kwam.
TMC16v

Steven
Car: M536

Kan je zeggen dat dit echt een rukoplossing is, zo heeft een 200SX S13 em ook zitten en alleen al met het vervangen van die intercooler win je al een pk of 20. Daar gooi je met een of andere cheapass oplossing gewoon vermogen weg...
Neem gewoon iets wat achter het midden van de bumper kan, kost ook nix en is vele malen effectiever.

Dit is echt zonde..
Ivo
Über-Spammer

Lijkt mij ook niet echt de beste oplossing..., minimaal koelvlak...., past er nix front mounted...?
Gesloten