Sander de Bruin schreef:zou lekker je platen in eraf schroeven en zeggen dat ze gestolen zijn.
Alles opnieuw aanvragen en alsnog de originele erop schroeven
Gaat goed tot de eerste apk want dan komt de duplicaat code van je kentekenbewijs niet overeen met je platen zelf, dus is ie afkeur en moet je alsnog andere platen hebben
Nee je moet dus wel de nieuwe bestellen, alleen ff 1x per jaar wisselen bij de APK zeg maar
Luco/Alpine-racer schreef:
Sander de Bruin schreef:zou lekker je platen in eraf schroeven en zeggen dat ze gestolen zijn.
Gaat goed tot de eerste apk want dan komt de duplicaat code van je kentekenbewijs niet overeen met je platen zelf, dus is ie afkeur en moet je alsnog andere platen hebben
Nee je moet dus wel de nieuwe bestellen, alleen ff 1x per jaar wisselen bij de APK zeg maar
Luco/Alpine-racer schreef:
dan nog krijg je een 1
Zie boven
als je nieuwe platen besteld, moet je de ouwe inleveren, toch
had het daar vrijdag toevallig met frits en haas over, en die zeiden dat als een auto al eens in nederland op kenteken heeft gestaan, je dan het originele kenteken terugkrijgt?
Paul1916v schreef:had het daar vrijdag toevallig met frits en haas over, en die zeiden dat als een auto al eens in nederland op kenteken heeft gestaan, je dan het originele kenteken terugkrijgt?
Lijkt me niet, kenteken wordt toch vernietigd? En dan bedoel ik niet alleen de platen
Paul1916v schreef:had het daar vrijdag toevallig met frits en haas over, en die zeiden dat als een auto al eens in nederland op kenteken heeft gestaan, je dan het originele kenteken terugkrijgt?
weet iemand waar ik jawel Gratis software kan downloaden voor rittenadministratie
ik heb ooit zon proggie gedownload, maar weet niet meer waar
is makkelijker dan exel
Wat betaal je per mb? Dat kan tegenwoordig aardig in de papieren gaan lopen.
Blokkeer in ieder geval alle plaatjes op alle sites, want daarmee wordt het aanzienlijk groter allemaal. Als het om platte tekst gaat, zal het je de kop niet kosten. Maar je zit al snel op een paar MB, zonder je gekke dingen doet.
gewoon niet internetten via de mobiel. is heel duur en heel erg traag. je schiet er dus niets mee op. Kun je sneller even naar de bieb gaan om daar te internetten.
klopt, had stevie ook met z'n rolla
@Ray: Vraag nieuwe papieren aan. Dan krijg je een eentje op je papieren. MAAR (als ik goed geïnformeerd ben) is dat eentje op je papieren geen APK controle punt meer!!! Dus kun je op je papieren duplicaatcode 1 hebben en op de wagen niet. Hier mag een auto, sinds kort, niet meer op worden afgekeurd. Volgens de brieven van de RDW.
Zelf heb ik duplicaat code een op mijn papieren maar ik heb geen 1 op de nummerplaat. Echter als ik nieuwe platen wens (ongeluk ofzo) dan moet de nummerplaat leverancier mij TWEE platen verkopen met een 1 op.
Klopt de duplicaat code is geen APK punt meer, dus gewoon een nieuw kentekenbewijs aanvragen, nieuwe platen zonder 1tje bestellen en erop schroeven.
Alleen als je aangehouden wordt door ed-agent kan het moeilijkheden opleveren die zeggen dan dat de kentekenpapieren niet met de auto kloppen, is maar net welke gok je wilt nemen
Robert-Jan schreef:Klopt de duplicaat code is geen APK punt meer, dus gewoon een nieuw kentekenbewijs aanvragen, nieuwe platen zonder 1tje bestellen en erop schroeven.
Alleen als je aangehouden wordt door ed-agent kan het moeilijkheden opleveren die zeggen dan dat de kentekenpapieren niet met de auto kloppen, is maar net welke gok je wilt nemen
ja wacht even. Als je nieuwe platen gaat halen en er staat een duplicaat nummer 01 op de papieren en je oude platen hebben geen 1, MOET je TWEE platen krijgen met een 1 erop. Je mag namelijk geen twee verschillende kentekenplaten voeren op een auto. Aangezien Ray zijn oude platen nog heeft, die er gewoon op laten zitten.
Politie kan je nix maken. Alleen als je zonder of met twee verschillende platen (bv voor dupl 00 achter 01) kunnen ze iets maken.
Je bent verplicht bij nieuwe papieren, nieuwe platen te kopen. Anders ben je simpelweg strafbaar. Bij de nieuwe papieren krijg je een a4tje waar dit op beschreven staat.
Hoe hierop gecontroleerd wordt is een ander verhaal, ik rij ook met gewone platen en een 1 op het papier.
Als je met je nieuwe papieren platen laat maken komt er altijd een 1 op, aangezien op die papieren de duplicaatcode staat en de platenboer maakt van die papieren je plaat. Als je 2 oude inlevert voor 2 nieuwe moet je tegenwoordig volgens mij ook autopapieren laten zien. Dus kan tricky worden om nieuwe platen te krijgen.
Robert-Jan schreef:Klopt de duplicaat code is geen APK punt meer, dus gewoon een nieuw kentekenbewijs aanvragen, nieuwe platen zonder 1tje bestellen en erop schroeven.
Dit klopt idd, heb het vanmorgen nog effe opgezocht, Wat de duplicaat code aangaat is de apk regelgeving veranderd. Als er een 1 op de plaat staat moet ie ook op het kenteken staan, staat ie op het kenteken moet ie voor de apk niet ook op de plaat te staan. Dus wat dat betreft kan je gewoon een nieuw kenteken aanvragen en rijden weer. Alleen als je aangehouden word zou het evt kunnen dat je er een opmerking over krijgt.
Riël Notermans schreef:Je bent verplicht bij nieuwe papieren, nieuwe platen te kopen. Anders ben je simpelweg strafbaar. Bij de nieuwe papieren krijg je een a4tje waar dit op beschreven staat.
Is dat niet als je een plaat bent kwijtgeraakt?! Ik dacht dat het bij paieren niet nodig was. Teminsten bij mij was dat nietzo (wel alweer een tijdje geleden)
Ter afsluiting; als het kenteken afgegeven is na 02-2003 dan moet de duplicaatcode op de papieren en plaat gelijk zijn.. Daarvoor kijken ze er met de APK niet na.
Jah alleen de kentekenplaatboer is altijd verplicht die code te drukken als het op de papieren staat.
Bij nieuwe papieren zit er geen RDW-stempel in het deel 1, die moet er dus altijd inzitten. Dat stempel zet je kentekenboer als je dus nieuwe platen gaat halen en die duplicaatcode erin moet hebben.
Zo zit het hele systeem dichtgetimmerd.
En dat Ray straks geen nieuwe platen koopt en gewoon de nieuwe papieren erin stopt moet in principe geen probleem zijn, tenzij oom Agent heel scherp is en dus opvalt dat het stempel er niet inzit en er dus 01 staat.
Steven schreef:Jah alleen de kentekenplaatboer is altijd verplicht die code te drukken als het op de papieren staat.
Bij nieuwe papieren zit er geen RDW-stempel in het deel 1, die moet er dus altijd inzitten. Dat stempel zet je kentekenboer als je dus nieuwe platen gaat halen en die duplicaatcode erin moet hebben.
Zo zit het hele systeem dichtgetimmerd.
En dat Ray straks geen nieuwe platen koopt en gewoon de nieuwe papieren erin stopt moet in principe geen probleem zijn, tenzij oom Agent heel scherp is en dus opvalt dat het stempel er niet inzit en er dus 01 staat.
Het gaat dus om dat stempel...
maar als Ray de ouwe platen als gestolen opgeeft? dan bestelt ie nieuwe papieren en platen, krijgt dus zn stempel, flikkert de nieuwe platen op zolder en crosst lekker rond zonder 1tje op zn kenteken
Maarja het gaat er ook meer om dat het in principe onmogelijk is om platen te bestellen zonder 1tje terwijl het wel op de papieren staat.
Losstaand van apk en oom Agent.
Er zullen vast nog wel kentekenboeren zijn die het wel willen doen voor je, maar ze zijn bij de RDW erg streng met controleren, dat je voor dit soort gein ook je plaatstempelautomaat mag inleveren.