ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
oldskool

Ferdy schreef:
LeOke schreef:zie hier en daar dat er mensen zijn met een R5GTT die een open uitlaat hebben, wat ik bedoel een rechte lijn zonder potten ertussen...

heeft er iemand een geluidsfragment van hoe dit klinkt? ben curieus :)
zal ook eens kyke of ik zo iets kan opnemen de side pipe klinkt te gek ,er zit een demper ertussen trouwens .
LeOke
Contacteer:

zeer goed

heb ok nog een pot liggen van Supersprint een kleintje. Daarom dat ik graag eens zou horen of hij zonder pot een mooi leven maakt ja of neen. Ben blij dat ik het eens met een pot hoor ook dan... Ben ook van plan side pipe te steken :)
Ralf

ik had vorig jaar een sidepipe zonder demper.
ook lekker geluidje.
maar de open pijp die ik nu heb klinkt eigenlijk lekkerder.
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
pierre

Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Dat gaat echt belachelijk slecht sturen :D
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

das nou de gtt van pier
vandaar al die rare ideeen :lol:
Pr0f

Zal het hier ook nog vragen, iemand een foto van deze
uitlaat onder een gtt. En eventueel ook hoe die klinkt?
Gerard race GT

als dat een magnex is, dan heb ik die, lekker donker geluid, niet te zacht en ook niet overdreven hard, past perfect.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
white gtt power

wie rijd er rond met een andere (dikkere) turbo?
en welke mods heb je allemaal gedaan aan de motor om dit geweld aan te kunnen?
peter5GTTurbo
Contacteer:

white gtt power schreef:wie rijd er rond met een andere (dikkere) turbo?
Lieverd wil je misschien eens de search functie gaan gebruiken op deze site.
Is echt al zoveel over besproken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

blader de projecttopics ook eens door :D :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

white gtt power schreef:wie rijd er rond met een andere (dikkere) turbo?
Wat namen ...ivo jochem maurice jobturbo enz (schiet me nu ff niet meer te binnen (S) )
white gtt power

ik heb eens alles ingetikt waar ik opkwam en heb wat gevonden, dit is wat ik ga doen: ik ga blijven rijden met mijn blok en een oud blok nemen als basis want anders zit ik een hele tijd zonder vervoer :D
- volledige revisie met lage druk zuigers en race koppakking
- Cossworth FMIC + een berg samcos
- diesel radiator
en dan opnieuw 3-4 maandjes sparen :
- T25 of T25-T3
- 2.5" uitlaat + downpipe
- groupe A carb
- aparte oliekoeler
hierbij hoop ik een 160 pk op de wielen te halen wat volgens mij geen droom moet zijn na deze ingrepen :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik denk dat het wat positief is die 160 pk aan de wielen .......
Aan de krukas met de druk op 1.3 bar denk ik dat je een eind komt ...

METEN IS WETEN
white gtt power

met de lage druk zuigers kan ik wel wat hoger als 1.3 gaan, eerder 1.5 :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

white gtt power schreef:met de lage druk zuigers kan ik wel wat hoger als 1.3 gaan, eerder 1.5 :D
Klinkt goed ...maar kan je turbo dat ook ? en of je carb ?
Florus

Is 2 bar niks?
white gtt power

ja zeker kan dat , seger doet alles aan men auto, hij heeft verstand van zaken. zijn uitdraai was 190pk aan de wielen en 200+ op de motor.
ik ga zijn groupe A carb afkopen en waarsch dezelfde turbo kopen dat weet ik nog niet zeker.
voor de rest zijn de blokken niet zo verschillend meer dan dus die 160 pk moet zeer zekers te doen zijn.
ik zou niet weten waarom niet, ik ga ALLES nieuw in de blok steken + randapparatuur dus het zou eigenlijk maar erg zijn moest hier maar 160 pk uit te halen zijn :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

aha belgische pk's :lol: :wink:
white gtt power

de bank stond in HOLLAND :D :D :D
white gtt power

Florus schreef:Is 2 bar niks?
moet normaal mogelijk zijn, seger reed 2.4 bar toen in assen tegen die sub wrx , de turbo had het wel begeven, maar het blokkie was NIETS aan. dus op zich moet 2 bar voor een eenmalig sprintje ofzo zekers te doen zijn.
Florus

white gtt power schreef:hallo allemaal ,ik ben van belgie (limburg) en heb zopas een R5 GT Turbo gekocht.
hierbij hallo!

de auto is van 1990
kleur is wit

heb em gekocht van iemand die em goed onderhouden heeft, er is weinig tot geen roest aan, maar dat maakt niet, ik ga em helemaal strippen samen met een kameraad die al een tijd een speciale 5 heeft en em helemaal opnieuw opspuiten.

de motor heeft 30.000 km en je kan er je boterhammetjes op eten, het blok heeft 173.5 pk op de voorwielen bij 1.7 bar of was het nu 1.4 bar, kweet het niet meer juist, ik ben namelijk nog nieuw in het turbo gebeuren, maar men kameraad gaat me hiermee helpen.

hij heeft een R5'je dat 4.9 sec naar honderd haalt, met 256pk op de wielen waar hij op meetings zowat iedereen eruit blaast!

Hier vertelde je dat je maat 256pk a/d wielen had,en jij had toch ook al 173,5pk aan de wielen :p

Heb je al wat aan je wielophanging en remmen e.d. gedaan?
Ivo
Über-Spammer

2.4 bar.....4.2 bar....24 bar (S)

:bvs :bhd

Dan gebruik ik mijn T-25 Hybride denk niet goed :~
white gtt power

hier heb je gelijk in, kijk hè ik heb de auto gekocht in augustus van een jongen hier niet zo ver vandaan, auto was berucht in omstreken omdat i zo hard ging, ik ga naar hem zonder iets van GTT's te kenne en hij zei me dat de auto 173 pk had, want zelfs nu nog als mensen men autotje zien zeggen oh die heeft 170 pk dit dat, maar ik weet nu ook dat dit bull is, ik denk dat het eerder een 115 pk gaat zijn want ik rij standaard T2 op 0.8 bar en top is 205 en 0-100 7.5 sec :D
en ja seger dacht een 250 pk te hebben wat nu een 210 op de bank bleek te zijn, diezelfde bank waar maurice er 224 heeft.
ik snap je wel, maar ik ben pas de laatste maanden zowat wegwijs aan het worden in GTT's en heb in het begin gewoon doorverteld wat mij gezegd was :D
-Ray-
Contacteer:

iemand die op straat met een T25 op 2.4 bar gaat rijden heeft of een steekie los of teveel geld zodat ie ze blokkie kan oplappen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
white gtt power

Ivo8hoven schreef:2.4 bar.....4.2 bar....24 bar (S)

kdenk niet dat het een gewone T25 was, segers specs staan hier ook op de site. en ja 2.4 bar was dus ook teveel want de turbo heeft het begeven :D

en ja ik heb ALLE lagers vervangen rondom, apex -35 mm veren + dempers. nieuwe schijven en nieuwe blokken en 4 nieuwe banden.
white gtt power

-Ray- schreef:iemand die op straat met een T25 op 2.4 bar gaat rijden heeft of een steekie los of teveel geld zodat ie ze blokkie kan oplappen ;)
wie heeft hier gezegd op straat? het was in assen tegen een sub wrx , filmpjes staan op MBcarperformance.
en ik heb ook niet gezegd dat het de bedoeling is om 2.4 bar te gaan rijden met een turbo , maar HIJ heeft het TOEN gewoon 1 MAAL gedaan en een vette tijd neergezet waarna de turbo het begaf.
Ivo
Über-Spammer

white gtt power schreef:

kdenk niet dat het een gewone T25 was, segers specs staan hier ook op de site. en ja 2.4 bar was dus ook teveel want de turbo heeft het begeven :D

en ja ik heb ALLE lagers vervangen rondom, apex -35 mm veren + dempers. nieuwe schijven en nieuwe blokken en 4 nieuwe banden.
Ik heb de mijne nog nooit boven de 1.1 bar gegooid, rijd al vanaf 2003 met een T-25 Hybride speciaal door JL Tuning opgezet.
Groep A Carb, 2œ" big bore elbow / downpipe / RVS uitlaatsysteem, hoge druk brandstofpomp, en een Forge H.C. alu IC, en verder nogwel wat dingen.....PROBLEEMLOOS :wink:

Gaf op een MAHA bank op 0.9 bar met std. IC en normalen Carb. 149,5 pk / 196nm / en 240 km/u geeikt (0)

Snel zat, met 16"al moeite genoeg om alles op de weg te zetten :)
white gtt power

Ivo8hoven schreef:
white gtt power schreef:

Ik heb de mijne nog nooit boven de 1.1 bar gegooid, rijd al vanaf 2003 met een T-25 Hybride speciaal door JL Tuning opgezet.
Groep A Carb, 2œ" big bore elbow / downpipe / RVS uitlaatsysteem, hoge druk brandstofpomp, en een Forge H.C. alu IC, en verder nogwel wat dingen.....PROBLEEMLOOS :wink:

Gaf op een MAHA bank op 0.9 bar met std. IC en normalen Carb. 149,5 pk / 196nm / en 240 km/u geeikt (0)

Snel zat, met 16"al moeite genoeg om alles op de weg te zetten :)
DUS hiermee zeg je toch dat die 160 pk zeker mogelijk kan zijn. ik ga exact dezelfde veranderingen doen als jij, alleen dan de volledige revisie en lage druk zuiger (die er juist voor dienen om op hogere druk niet kapot te gaan)

mooie cijfers zijn dat wel , een bommetje jou gtt :D

heb je eigenlijk iets aan je blok veranderd? of was de kmstand en de rest dusdanig goed dat je hier niks aan hebt moeten doen?
ik zet die zuigers enzo ook alleen maar omdat ik toch al van plan was een volledig blok op te laten maken, dan kan ik evengoed ff de beste spullen zetten voor die paar € meer.
Ivo
Über-Spammer

Bij 142000 km is deze setup gemonteerd, en heb er alleen voor gezord dat alle randorganen nieuw erop gegaan zijn, rotor, verdelerkap, buigies, waterpomp, koppeling+drukgroep (let op, org. Renault...!)
En heb een kopere radiateur met koele thermostaat gemonteerd, koeling is erg belangrijk voor het behoud :wink:

Het is idd lekker vlot zo, menig Subaru rijder kreeg het erg benauwd met een 5 in de binnenspiegel :D
Steven
Car: M536

Koeling belangrijk?

Waar is die oliekoeler dan Sjef? :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Tja blijft best leuk zo'n oud hok met wat aanpassingen ...... :p
Ik ga die van mij ook maar weereens ff testen denk ik binnenkort .....ff op 1,5 bar rond vlammen :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Koeling belangrijk?

Waar is die oliekoeler dan Sjef? :p
Tja hij was ooit besteld en lag klaar bij iemand maarja die verkoopt weleens wat wat al verkocht is :lol: :lol: :lol:
-Ray-
Contacteer:

lol :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Contacteer:

white gtt power schreef: ik zet die zuigers enzo ook alleen maar omdat ik toch al van plan was een volledig blok op te laten maken, dan kan ik evengoed ff de beste spullen zetten voor die paar € meer.

Paar euro`s meer ???
Weet niet wat jouw lage compressie zuigers kosten, maar die van mij 465,- .
Zo te zien heb ik ongeveer hetzelfde lijstje als jou wat ik in m`n gtt ga steken.
Enige verschil is dat ik bijna alles al heb.
Je moet alleen nog ff wachten op de resultaten.
Gesloten