zal ook eens kyke of ik zo iets kan opnemen de side pipe klinkt te gek ,er zit een demper ertussen trouwens .Ferdy schreef:LeOke schreef:zie hier en daar dat er mensen zijn met een R5GTT die een open uitlaat hebben, wat ik bedoel een rechte lijn zonder potten ertussen...
heeft er iemand een geluidsfragment van hoe dit klinkt? ben curieus
ACT: 5 GT Turbo.
zeer goed
heb ok nog een pot liggen van Supersprint een kleintje. Daarom dat ik graag eens zou horen of hij zonder pot een mooi leven maakt ja of neen. Ben blij dat ik het eens met een pot hoor ook dan... Ben ook van plan side pipe te steken
heb ok nog een pot liggen van Supersprint een kleintje. Daarom dat ik graag eens zou horen of hij zonder pot een mooi leven maakt ja of neen. Ben blij dat ik het eens met een pot hoor ook dan... Ben ook van plan side pipe te steken

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Dat gaat echt belachelijk slecht sturen 

-
- Contacteer:
das nou de gtt van pierpierre schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/pulse_motor.jpg[/img]
vandaar al die rare ideeen

-
als dat een magnex is, dan heb ik die, lekker donker geluid, niet te zacht en ook niet overdreven hard, past perfect.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
wie rijd er rond met een andere (dikkere) turbo?
en welke mods heb je allemaal gedaan aan de motor om dit geweld aan te kunnen?
-
- Contacteer:
Lieverd wil je misschien eens de search functie gaan gebruiken op deze site.white gtt power schreef:wie rijd er rond met een andere (dikkere) turbo?
Is echt al zoveel over besproken.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
blader de projecttopics ook eens door

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat namen ...ivo jochem maurice jobturbo enz (schiet me nu ff niet meer te binnenwhite gtt power schreef:wie rijd er rond met een andere (dikkere) turbo?

-
ik heb eens alles ingetikt waar ik opkwam en heb wat gevonden, dit is wat ik ga doen: ik ga blijven rijden met mijn blok en een oud blok nemen als basis want anders zit ik een hele tijd zonder vervoer
- volledige revisie met lage druk zuigers en race koppakking
- Cossworth FMIC + een berg samcos
- diesel radiator
en dan opnieuw 3-4 maandjes sparen :
- T25 of T25-T3
- 2.5" uitlaat + downpipe
- groupe A carb
- aparte oliekoeler
hierbij hoop ik een 160 pk op de wielen te halen wat volgens mij geen droom moet zijn na deze ingrepen

- volledige revisie met lage druk zuigers en race koppakking
- Cossworth FMIC + een berg samcos
- diesel radiator
en dan opnieuw 3-4 maandjes sparen :
- T25 of T25-T3
- 2.5" uitlaat + downpipe
- groupe A carb
- aparte oliekoeler
hierbij hoop ik een 160 pk op de wielen te halen wat volgens mij geen droom moet zijn na deze ingrepen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik denk dat het wat positief is die 160 pk aan de wielen .......
Aan de krukas met de druk op 1.3 bar denk ik dat je een eind komt ...
METEN IS WETEN
Aan de krukas met de druk op 1.3 bar denk ik dat je een eind komt ...
METEN IS WETEN
-
met de lage druk zuigers kan ik wel wat hoger als 1.3 gaan, eerder 1.5 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Klinkt goed ...maar kan je turbo dat ook ? en of je carb ?white gtt power schreef:met de lage druk zuigers kan ik wel wat hoger als 1.3 gaan, eerder 1.5
-
ja zeker kan dat , seger doet alles aan men auto, hij heeft verstand van zaken. zijn uitdraai was 190pk aan de wielen en 200+ op de motor.
ik ga zijn groupe A carb afkopen en waarsch dezelfde turbo kopen dat weet ik nog niet zeker.
voor de rest zijn de blokken niet zo verschillend meer dan dus die 160 pk moet zeer zekers te doen zijn.
ik zou niet weten waarom niet, ik ga ALLES nieuw in de blok steken + randapparatuur dus het zou eigenlijk maar erg zijn moest hier maar 160 pk uit te halen zijn
ik ga zijn groupe A carb afkopen en waarsch dezelfde turbo kopen dat weet ik nog niet zeker.
voor de rest zijn de blokken niet zo verschillend meer dan dus die 160 pk moet zeer zekers te doen zijn.
ik zou niet weten waarom niet, ik ga ALLES nieuw in de blok steken + randapparatuur dus het zou eigenlijk maar erg zijn moest hier maar 160 pk uit te halen zijn

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
aha belgische pk's

-
moet normaal mogelijk zijn, seger reed 2.4 bar toen in assen tegen die sub wrx , de turbo had het wel begeven, maar het blokkie was NIETS aan. dus op zich moet 2 bar voor een eenmalig sprintje ofzo zekers te doen zijn.Florus schreef:Is 2 bar niks?
white gtt power schreef:hallo allemaal ,ik ben van belgie (limburg) en heb zopas een R5 GT Turbo gekocht.
hierbij hallo!
de auto is van 1990
kleur is wit
heb em gekocht van iemand die em goed onderhouden heeft, er is weinig tot geen roest aan, maar dat maakt niet, ik ga em helemaal strippen samen met een kameraad die al een tijd een speciale 5 heeft en em helemaal opnieuw opspuiten.
de motor heeft 30.000 km en je kan er je boterhammetjes op eten, het blok heeft 173.5 pk op de voorwielen bij 1.7 bar of was het nu 1.4 bar, kweet het niet meer juist, ik ben namelijk nog nieuw in het turbo gebeuren, maar men kameraad gaat me hiermee helpen.
hij heeft een R5'je dat 4.9 sec naar honderd haalt, met 256pk op de wielen waar hij op meetings zowat iedereen eruit blaast!
Hier vertelde je dat je maat 256pk a/d wielen had,en jij had toch ook al 173,5pk aan de wielen

Heb je al wat aan je wielophanging en remmen e.d. gedaan?
-
hier heb je gelijk in, kijk hè ik heb de auto gekocht in augustus van een jongen hier niet zo ver vandaan, auto was berucht in omstreken omdat i zo hard ging, ik ga naar hem zonder iets van GTT's te kenne en hij zei me dat de auto 173 pk had, want zelfs nu nog als mensen men autotje zien zeggen oh die heeft 170 pk dit dat, maar ik weet nu ook dat dit bull is, ik denk dat het eerder een 115 pk gaat zijn want ik rij standaard T2 op 0.8 bar en top is 205 en 0-100 7.5 sec
en ja seger dacht een 250 pk te hebben wat nu een 210 op de bank bleek te zijn, diezelfde bank waar maurice er 224 heeft.
ik snap je wel, maar ik ben pas de laatste maanden zowat wegwijs aan het worden in GTT's en heb in het begin gewoon doorverteld wat mij gezegd was

en ja seger dacht een 250 pk te hebben wat nu een 210 op de bank bleek te zijn, diezelfde bank waar maurice er 224 heeft.
ik snap je wel, maar ik ben pas de laatste maanden zowat wegwijs aan het worden in GTT's en heb in het begin gewoon doorverteld wat mij gezegd was

iemand die op straat met een T25 op 2.4 bar gaat rijden heeft of een steekie los of teveel geld zodat ie ze blokkie kan oplappen 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
kdenk niet dat het een gewone T25 was, segers specs staan hier ook op de site. en ja 2.4 bar was dus ook teveel want de turbo heeft het begevenIvo8hoven schreef:2.4 bar.....4.2 bar....24 bar![]()
![]()
![]()
Dan gebruik ik mijn T-25 Hybride denk niet goed

en ja ik heb ALLE lagers vervangen rondom, apex -35 mm veren + dempers. nieuwe schijven en nieuwe blokken en 4 nieuwe banden.
-
wie heeft hier gezegd op straat? het was in assen tegen een sub wrx , filmpjes staan op MBcarperformance.-Ray- schreef:iemand die op straat met een T25 op 2.4 bar gaat rijden heeft of een steekie los of teveel geld zodat ie ze blokkie kan oplappen
en ik heb ook niet gezegd dat het de bedoeling is om 2.4 bar te gaan rijden met een turbo , maar HIJ heeft het TOEN gewoon 1 MAAL gedaan en een vette tijd neergezet waarna de turbo het begaf.
Ik heb de mijne nog nooit boven de 1.1 bar gegooid, rijd al vanaf 2003 met een T-25 Hybride speciaal door JL Tuning opgezet.white gtt power schreef:kdenk niet dat het een gewone T25 was, segers specs staan hier ook op de site. en ja 2.4 bar was dus ook teveel want de turbo heeft het begevenIvo8hoven schreef:2.4 bar.....4.2 bar....24 bar![]()
![]()
![]()
Dan gebruik ik mijn T-25 Hybride denk niet goed![]()
en ja ik heb ALLE lagers vervangen rondom, apex -35 mm veren + dempers. nieuwe schijven en nieuwe blokken en 4 nieuwe banden.
Groep A Carb, 2œ" big bore elbow / downpipe / RVS uitlaatsysteem, hoge druk brandstofpomp, en een Forge H.C. alu IC, en verder nogwel wat dingen.....PROBLEEMLOOS
Gaf op een MAHA bank op 0.9 bar met std. IC en normalen Carb. 149,5 pk / 196nm / en 240 km/u geeikt

Snel zat, met 16"al moeite genoeg om alles op de weg te zetten

-
DUS hiermee zeg je toch dat die 160 pk zeker mogelijk kan zijn. ik ga exact dezelfde veranderingen doen als jij, alleen dan de volledige revisie en lage druk zuiger (die er juist voor dienen om op hogere druk niet kapot te gaan)Ivo8hoven schreef:Ik heb de mijne nog nooit boven de 1.1 bar gegooid, rijd al vanaf 2003 met een T-25 Hybride speciaal door JL Tuning opgezet.white gtt power schreef:kdenk niet dat het een gewone T25 was, segers specs staan hier ook op de site. en ja 2.4 bar was dus ook teveel want de turbo heeft het begevenIvo8hoven schreef:2.4 bar.....4.2 bar....24 bar![]()
![]()
![]()
Dan gebruik ik mijn T-25 Hybride denk niet goed![]()
Groep A Carb, 2œ" big bore elbow / downpipe / RVS uitlaatsysteem, hoge druk brandstofpomp, en een Forge H.C. alu IC, en verder nogwel wat dingen.....PROBLEEMLOOS![]()
Gaf op een MAHA bank op 0.9 bar met std. IC en normalen Carb. 149,5 pk / 196nm / en 240 km/u geeikt![]()
Snel zat, met 16"al moeite genoeg om alles op de weg te zetten
mooie cijfers zijn dat wel , een bommetje jou gtt

heb je eigenlijk iets aan je blok veranderd? of was de kmstand en de rest dusdanig goed dat je hier niks aan hebt moeten doen?
ik zet die zuigers enzo ook alleen maar omdat ik toch al van plan was een volledig blok op te laten maken, dan kan ik evengoed ff de beste spullen zetten voor die paar meer.
Bij 142000 km is deze setup gemonteerd, en heb er alleen voor gezord dat alle randorganen nieuw erop gegaan zijn, rotor, verdelerkap, buigies, waterpomp, koppeling+drukgroep (let op, org. Renault...!)
En heb een kopere radiateur met koele thermostaat gemonteerd, koeling is erg belangrijk voor het behoud
Het is idd lekker vlot zo, menig Subaru rijder kreeg het erg benauwd met een 5 in de binnenspiegel
En heb een kopere radiateur met koele thermostaat gemonteerd, koeling is erg belangrijk voor het behoud
Het is idd lekker vlot zo, menig Subaru rijder kreeg het erg benauwd met een 5 in de binnenspiegel

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tja blijft best leuk zo'n oud hok met wat aanpassingen ......
Ik ga die van mij ook maar weereens ff testen denk ik binnenkort .....ff op 1,5 bar rond vlammen

Ik ga die van mij ook maar weereens ff testen denk ik binnenkort .....ff op 1,5 bar rond vlammen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tja hij was ooit besteld en lag klaar bij iemand maarja die verkoopt weleens wat wat al verkocht isSteven schreef:Koeling belangrijk?
Waar is die oliekoeler dan Sjef?

lol 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
white gtt power schreef: ik zet die zuigers enzo ook alleen maar omdat ik toch al van plan was een volledig blok op te laten maken, dan kan ik evengoed ff de beste spullen zetten voor die paar meer.
Paar euro`s meer ???
Weet niet wat jouw lage compressie zuigers kosten, maar die van mij 465,- .
Zo te zien heb ik ongeveer hetzelfde lijstje als jou wat ik in m`n gtt ga steken.
Enige verschil is dat ik bijna alles al heb.
Je moet alleen nog ff wachten op de resultaten.