Marcus' Clio, logo's verwijderd
-
- Moderator
- Contacteer:
Hadden al aardig wat foto's gemaakt, toen marcus de auto ging verzetten kwam er een man op scooter en vroeg wat we aan het doen waren.. Paar foto's maken. Mocht niet blabla krijg je armoei mee zei die..
Maar weggegaan hadden toch al aardig wat foto's 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
netjes zo

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tijd voor een nieuw project.
Ik wil namelijk mijn standaard luchtfilter vervangen voor een openlucht-filter, en dan gelijk de aanzuigplaats van de lucht verplaatsen.
Nu is er echter veel keus bij deze openlucht-filters (Pipercross, K&N, Green), maar welk openlucht-filter is nu aan te bevelen?

Ik wil namelijk mijn standaard luchtfilter vervangen voor een openlucht-filter, en dan gelijk de aanzuigplaats van de lucht verplaatsen.
Nu is er echter veel keus bij deze openlucht-filters (Pipercross, K&N, Green), maar welk openlucht-filter is nu aan te bevelen?
Ik heb op mijn gtt een pipercross filter en dat bevalt erg goed, zit er al een tijdje op en heb het al verschillende keren goed schoongemaakt en blijft netjes. Is van goede kwaliteit

R5GTT. Drive it like you stole it
Marcus schreef:Tijd voor een nieuw project.![]()
Ze zijn echt allemaal even .... ja wat zijn ze?
-
- Über-Spammer
map sensor?
niet echt een hekel punt. je kan beter het slangetje checken op scheuren

-
- Contacteer:
Tja heb nou al wat jaartjes zo'n K&N 57i kitt in men clio zitten en ben der best te spreken over. Ckers zoals ie nu gemonteerd zit, direct achter de grill
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
MAF sensor.J-P-S schreef:map sensor?
Hebben die die dingen dat?
Inderdaad MAF sensor en niet de MAP. 
Als het filter te nat / vettig is, heb je grote kans dat door het filter slaat. Met als gevolg dat die troep ook op de MAF sensor gaat zitten. Vooral Subaru's en in mindere mate de Mitsubishies hebben een zeer gevoelige MAF sensor, welke daardoor sneuvelt. (Met alle gevolgen van dien.)

Als het filter te nat / vettig is, heb je grote kans dat door het filter slaat. Met als gevolg dat die troep ook op de MAF sensor gaat zitten. Vooral Subaru's en in mindere mate de Mitsubishies hebben een zeer gevoelige MAF sensor, welke daardoor sneuvelt. (Met alle gevolgen van dien.)
Dat gaat helemaal goed komen.Maus schreef:Deze heb ik ook op m'n V6 en RS gehad.![]()
Zorg wel dat de (koude) lucht aanvoerslang mooie glooiende bochten maakt en geen haakse knikken.

Je hebt trouwens over een paar minuten een PM.
Nee, mijn project is nog lang niet klaar.Egon schreef:is dat project van jou nog niet klaar??
goed bezig man!

O ja, vandaag een mailtje gehad dat mijn kit is binnengekomen.
Dus morgen maar eens richting importeur.

Vandaag heb ik me bezig gehouden met project "luchtfilter".
Het eerste punt van dit project was het aanpassen van een beugeltje zodat het luchtfilter daar netjes op kan rusten.
Na het aanpassen van de beugel, het oude luchtfilter eruit. En begonnen met de montage van de nieuwe Viper Kit.
De Viper Kit zat na een klein uurtje netjes op zijn plek.
Ik zal morgen hier wat foto's posten.
Het eerste punt van dit project was het aanpassen van een beugeltje zodat het luchtfilter daar netjes op kan rusten.
Na het aanpassen van de beugel, het oude luchtfilter eruit. En begonnen met de montage van de nieuwe Viper Kit.
De Viper Kit zat na een klein uurtje netjes op zijn plek.

Ik zal morgen hier wat foto's posten.
Onder de 4000 rpm hoor je dat de klank iets dieper is geworden.Grootje schreef: is het geluid ook iets anders of merk je er vrij wel niets vast??
Komt het toerental boven de 4000 rpm, dan komt er nu een brul uit.
Maar het is niet storend, dus het is perfect.

Bij deze een foto van hoe het er nu bij mij onder de kap uitziet.
[img]http://img85.imageshack.us/img85/9950/img0118um6.jpg[/img]

[img]http://img85.imageshack.us/img85/9950/img0118um6.jpg[/img]
-
Goed bezig Marcus, ziet er erg strak uit hoor!
Wat word je volgende project?

Wat word je volgende project?
-
- Contacteer:
Een sportuitlaatje? Gaat je clio ism die viper kit wel leuk vinden

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
en andere ruitenwissers.......