ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Uit oudewater. Een bekende??? :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Frits schreef:
Uit oudewater. Een bekende??? :D
Nope. Die handelaar heeft hem ook maar net.

Ik ken de auto volgens mij wel ergens van..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Oke, hier nog maar een keertje dan, waarschijnlijk meer kans dat iemand met de nodige kennis het leest. ;)
Stienus schreef:
Marc01 schreef:FF een vraagje, wat kost dat nou zo'n blok laten reviseren?
Ben ik ook wel benieuwd naar :)
Iemand wat info? 8)

Het gaat over een GTT blok dus he :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

volgens mij ken je daar een kaal gereviseerd blok kopen (dus zonder dynamo, waterpomp, vul ff aan) voor ongeveer 1200 euro.
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En ik weet ook dat je dat dus niet moet doen...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Voor 1100 krijg je bij renault wel een nieuw blokje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Riël schreef:Voor 1100 krijg je bij renault wel een nieuw blokje.
Ja jammer...misschien wel in het Limburgs land.. :lol: , maar in de rest van nederland is het gewoon revisie...!
Voor een nieuw torretje betaal je een schappelijke 3650,-- euro ex. :p
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:
Riël schreef:Voor 1100 krijg je bij renault wel een nieuw blokje.
Ja jammer...misschien wel in het Limburgs land.. :lol: , maar in de rest van nederland is het gewoon revisie...!
Voor een nieuw torretje betaal je een schappelijke 3650,-- euro ex. :p
Wat Riël bedoeld is een ruil motor bij Renault, en Ivo ik heb het bij Bochane na gevraagt maar die prijs klopt (via mijn Collega van het magazijn)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep dat bedoel ik. Ruud heeft een blokje erin, dat oogt prachtig, nieuw typeplaatje erop, nieuwe waterpomp en koppeling erop, en loopt echt als een zonnetje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

iemand een idee waar ik een aansluitschema online kan vinden of iemand die mij em kan mailen?
het gaat om alle slangen en electronica op het blok... wordt er niet meer wijs uit namelijk.
en wil GRAAG rijden :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ze staan vrijwel zeker hier op de site ergens. Electronica is iets van 4 stekkertjes, kan niet echt missen :)

Oliepeil aan carter
Oliedruk en olielampje aan oliedruksensor
Versnellingsbak achteruit (onderkant)
Antiperculatie (op spruitstuk, kabel komt vanaf de dynamo ongeveer)
Fan
Connector op dynamo
Overdruk beveiliging op turbo->intercooler slang
Kabels op dynamo (m4 en m6, past op 1 manier)
Onsteking de stekkers insteken (past op 1 manier)


Ph2 heeft volgens mij nog een stekker voor carterontluchting.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Riël schreef:Jep dat bedoel ik. Ruud heeft een blokje erin, dat oogt prachtig, nieuw typeplaatje erop, nieuwe waterpomp en koppeling erop, en loopt echt als een zonnetje.
Is zoiets nou beter of slechter dan een redelijk goed onderhouden origineel blok.
Revisie maakt de keuze namelijk iets ruimer met het zoeken van een GTT. Paar 100 euro een redelijk harde gtt die motorisch in slechte staat is.

Die 1100 euri, moet je daarvoor het oude blok inleveren? En moet die nog wel lopen? En waar zou ik zon 'nieuw' blok moeten kopen dan? Gewoon bij de Renault dealer?

Is hier misschien een topic over geweest? Dan kan ik het zelf nalezen, zonder dat jullie moeite hoeven te doen ;)
( ben geen vriendjes met de search functie )
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Je krijg dan een door "Renault" gereviseerde motor die je gewoon bij de dealer haalt je betaald dan eerst statiegeld vooruit. Dan ga je je nieuweblok inbouwen en maakt je oude blok klaar, dus met een je oude waterpomp en koppeling, voor de ruil. Dan breng je je oude motor terug bij Renault en je krijgt je statiegeld terug.

Jouw blok gaat dan terug naar Frankrijk en wordt daar weer de reviseerd voor de volgende klant (Y)

Duidelijk zo :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo'n blok is vergelijkbaar met een nieuw blok toendertijd. Ik denk dat tegenwoordige revisiebedrijven zo'n blok kwalitatief een stuk hoger kan opbouwen, maargoed, deze blokjes hebben zich toch bewezen, en ik vind dan de prijs/kwaliteitverhouding prima.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik heb net BB-tunig gemaild, Zij hebben tegenwoordig Engine build packages. Dat zijn complete sets om zelf een blok te reviseren. Echt alles zit erbij.

Nu nog even een prijsje weten met verzend kosten voor het Level 2 pakket :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Even maurice van mbperformance (sponsor hier) vragen, die levert aantrekkelijke korting.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik zal hem ook eens een mailtje sturen, maar Linne is een beetje ver rijden.

TNT komt aan de deur :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël schreef:Zo'n blok is vergelijkbaar met een nieuw blok toendertijd. Ik denk dat tegenwoordige revisiebedrijven zo'n blok kwalitatief een stuk hoger kan opbouwen, maargoed, deze blokjes hebben zich toch bewezen, en ik vind dan de prijs/kwaliteitverhouding prima.
Hmm naja ik heb daar een andere mening over.
Kep gister toevallig het volledige verhaal over die blokjes gehoord, maar ik hoef ze niet.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb nix gehoord, ik heb gezien :wink:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep ze ook gezien&gehoord, kep me de afgelopen 2 weken bezig gehouden met zo'n blokje :p
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Tegenstrijdige ervaringen...
Wat moet ik hier nou mee :P
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

ik was bij de renault dealert en ik wou een draagarm voor de gtt hebben omdat mijne missen op het subframe.
ze vertelden mij dat er 3 of 4 verschillende waren voor de 5.
ik heb het subframe overgekocht omdat de oude krom was dus aan het bouwjaar en type hadden ze niks...
wie kan me helpen of wie weet de verschillen?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Subframes heb ik wel eens gehoord, maar de draagarmen zullen toch hetzelfde zijn?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

volgens de dealer dus niet.
ik heb nu dus geen idee welke ik moet bestellen...
ik kan ook moeilijk met de auto ergens heen om te vragen welke draagarmen ik moet hebben....
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

wie weet of die boutjes die aan de spatbordverbreders vastzitten los leverbaar zijn?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gamma of praxis. Hangen zo in het rek. Ene kant metrische draad, andere kant gewone draad
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

[quote="Stienus
? Gewoon bij de Renault dealer?

[/quote]

Je kan het momenteel heel goed proberen bij vege motoren die doet ze goedkoper!!! weg omdat ze failliet zijn
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Bas schreef:wie weet of die boutjes die aan de spatbordverbreders vastzitten los leverbaar zijn?
Ik heb een stukje draadeind verlijmt in de verbreder en op het spatbord vastgezet met een moertje :)
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

martin rs schreef:ik was bij de renault dealert en ik wou een draagarm voor de gtt hebben omdat mijne missen op het subframe.
ze vertelden mij dat er 3 of 4 verschillende waren voor de 5.
ik heb het subframe overgekocht omdat de oude krom was dus aan het bouwjaar en type hadden ze niks...
wie kan me helpen of wie weet de verschillen?
Anders bel je ff met die gast, van wie je het subframe hebt. en vraagt hem welke auto hij oorspronkelijk was
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

ben er inmidels achter dat het verschil hem zit in de kant van de veerpoot.
verschillen zijn gewone 5. gtt fase 1 en gtt fase 2.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

martin rs schreef:ben er inmidels achter dat het verschil hem zit in de kant van de veerpoot.
verschillen zijn gewone 5. gtt fase 1 en gtt fase 2.
Is zeker handig om te weten als je wil ombouwen (zoals ik) Heb je daar toevallig ook bestelnummers van?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

5gt8vturbo
Je kan het momenteel heel goed proberen bij vege motoren die doet ze goedkoper!!! weg omdat ze failliet zijn
Ik las hier laatst dat ze niet failliet zijn! Alleen een hoop ongemotiveerde werknemers geloost hebben.
Maargoed, waar kan ik die Vege vinden? Hebben ze een website o.i.d.?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo kun je het inderdaad ook opvatten ja :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

AREXSTYLE schreef:
martin rs schreef:ben er inmidels achter dat het verschil hem zit in de kant van de veerpoot.
verschillen zijn gewone 5. gtt fase 1 en gtt fase 2.
Is zeker handig om te weten als je wil ombouwen (zoals ik) Heb je daar toevallig ook bestelnummers van?
ik moet even een productienummer van een fase 1 en een fase twee hebben.
deze staan in de wagen.
als iemand deze even kan posten dan kunnen ze bij de garage nagaan welke draagarm daarbij hoort en dan post ik hier meteen het bestelnummer voor je.
Gesloten