ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Uit oudewater. Een bekende???

Project: GTT Blue Sport
Nope. Die handelaar heeft hem ook maar net.Frits schreef:Uit oudewater. Een bekende???
Ik ken de auto volgens mij wel ergens van..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Oke, hier nog maar een keertje dan, waarschijnlijk meer kans dat iemand met de nodige kennis het leest. 
Het gaat over een GTT blok dus he

Stienus schreef:Ben ik ook wel benieuwd naarMarc01 schreef:FF een vraagje, wat kost dat nou zo'n blok laten reviseren?
Iemand wat info?
Het gaat over een GTT blok dus he

volgens mij ken je daar een kaal gereviseerd blok kopen (dus zonder dynamo, waterpomp, vul ff aan) voor ongeveer 1200 euro.
Immer wieder die verdammte Holländer
Voor 1100 krijg je bij renault wel een nieuw blokje.
Ja jammer...misschien wel in het Limburgs land..Riël schreef:Voor 1100 krijg je bij renault wel een nieuw blokje.

Voor een nieuw torretje betaal je een schappelijke 3650,-- euro ex.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat Riël bedoeld is een ruil motor bij Renault, en Ivo ik heb het bij Bochane na gevraagt maar die prijs klopt (via mijn Collega van het magazijn)Ivo8hoven schreef:Ja jammer...misschien wel in het Limburgs land..Riël schreef:Voor 1100 krijg je bij renault wel een nieuw blokje., maar in de rest van nederland is het gewoon revisie...!
Voor een nieuw torretje betaal je een schappelijke 3650,-- euro ex.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jep dat bedoel ik. Ruud heeft een blokje erin, dat oogt prachtig, nieuw typeplaatje erop, nieuwe waterpomp en koppeling erop, en loopt echt als een zonnetje.
Ze staan vrijwel zeker hier op de site ergens. Electronica is iets van 4 stekkertjes, kan niet echt missen 
Oliepeil aan carter
Oliedruk en olielampje aan oliedruksensor
Versnellingsbak achteruit (onderkant)
Antiperculatie (op spruitstuk, kabel komt vanaf de dynamo ongeveer)
Fan
Connector op dynamo
Overdruk beveiliging op turbo->intercooler slang
Kabels op dynamo (m4 en m6, past op 1 manier)
Onsteking de stekkers insteken (past op 1 manier)
Ph2 heeft volgens mij nog een stekker voor carterontluchting.

Oliepeil aan carter
Oliedruk en olielampje aan oliedruksensor
Versnellingsbak achteruit (onderkant)
Antiperculatie (op spruitstuk, kabel komt vanaf de dynamo ongeveer)
Fan
Connector op dynamo
Overdruk beveiliging op turbo->intercooler slang
Kabels op dynamo (m4 en m6, past op 1 manier)
Onsteking de stekkers insteken (past op 1 manier)
Ph2 heeft volgens mij nog een stekker voor carterontluchting.
Is zoiets nou beter of slechter dan een redelijk goed onderhouden origineel blok.Riël schreef:Jep dat bedoel ik. Ruud heeft een blokje erin, dat oogt prachtig, nieuw typeplaatje erop, nieuwe waterpomp en koppeling erop, en loopt echt als een zonnetje.
Revisie maakt de keuze namelijk iets ruimer met het zoeken van een GTT. Paar 100 euro een redelijk harde gtt die motorisch in slechte staat is.
Die 1100 euri, moet je daarvoor het oude blok inleveren? En moet die nog wel lopen? En waar zou ik zon 'nieuw' blok moeten kopen dan? Gewoon bij de Renault dealer?
Is hier misschien een topic over geweest? Dan kan ik het zelf nalezen, zonder dat jullie moeite hoeven te doen

( ben geen vriendjes met de search functie )
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je krijg dan een door "Renault" gereviseerde motor die je gewoon bij de dealer haalt je betaald dan eerst statiegeld vooruit. Dan ga je je nieuweblok inbouwen en maakt je oude blok klaar, dus met een je oude waterpomp en koppeling, voor de ruil. Dan breng je je oude motor terug bij Renault en je krijgt je statiegeld terug.
Jouw blok gaat dan terug naar Frankrijk en wordt daar weer de reviseerd voor de volgende klant
Duidelijk zo
Jouw blok gaat dan terug naar Frankrijk en wordt daar weer de reviseerd voor de volgende klant

Duidelijk zo

Zo'n blok is vergelijkbaar met een nieuw blok toendertijd. Ik denk dat tegenwoordige revisiebedrijven zo'n blok kwalitatief een stuk hoger kan opbouwen, maargoed, deze blokjes hebben zich toch bewezen, en ik vind dan de prijs/kwaliteitverhouding prima.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb net BB-tunig gemaild, Zij hebben tegenwoordig Engine build packages. Dat zijn complete sets om zelf een blok te reviseren. Echt alles zit erbij.
Nu nog even een prijsje weten met verzend kosten voor het Level 2 pakket
Nu nog even een prijsje weten met verzend kosten voor het Level 2 pakket

Even maurice van mbperformance (sponsor hier) vragen, die levert aantrekkelijke korting.
Hmm naja ik heb daar een andere mening over.Riël schreef:Zo'n blok is vergelijkbaar met een nieuw blok toendertijd. Ik denk dat tegenwoordige revisiebedrijven zo'n blok kwalitatief een stuk hoger kan opbouwen, maargoed, deze blokjes hebben zich toch bewezen, en ik vind dan de prijs/kwaliteitverhouding prima.
Kep gister toevallig het volledige verhaal over die blokjes gehoord, maar ik hoef ze niet.
Ik heb nix gehoord, ik heb gezien 
ik was bij de renault dealert en ik wou een draagarm voor de gtt hebben omdat mijne missen op het subframe.
ze vertelden mij dat er 3 of 4 verschillende waren voor de 5.
ik heb het subframe overgekocht omdat de oude krom was dus aan het bouwjaar en type hadden ze niks...
wie kan me helpen of wie weet de verschillen?
ik heb het subframe overgekocht omdat de oude krom was dus aan het bouwjaar en type hadden ze niks...
Subframes heb ik wel eens gehoord, maar de draagarmen zullen toch hetzelfde zijn?
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
wie weet of die boutjes die aan de spatbordverbreders vastzitten los leverbaar zijn?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
[quote="Stienus
? Gewoon bij de Renault dealer?
[/quote]
Je kan het momenteel heel goed proberen bij vege motoren die doet ze goedkoper!!! weg omdat ze failliet zijn
? Gewoon bij de Renault dealer?
[/quote]
Je kan het momenteel heel goed proberen bij vege motoren die doet ze goedkoper!!! weg omdat ze failliet zijn
Ik heb een stukje draadeind verlijmt in de verbreder en op het spatbord vastgezet met een moertjeBas schreef:wie weet of die boutjes die aan de spatbordverbreders vastzitten los leverbaar zijn?

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Anders bel je ff met die gast, van wie je het subframe hebt. en vraagt hem welke auto hij oorspronkelijk wasmartin rs schreef:ik was bij de renault dealert en ik wou een draagarm voor de gtt hebben omdat mijne missen op het subframe.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Is zeker handig om te weten als je wil ombouwen (zoals ik) Heb je daar toevallig ook bestelnummers van?martin rs schreef:ben er inmidels achter dat het verschil hem zit in de kant van de veerpoot.
verschillen zijn gewone 5. gtt fase 1 en gtt fase 2.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Ik las hier laatst dat ze niet failliet zijn! Alleen een hoop ongemotiveerde werknemers geloost hebben.5gt8vturbo
Maargoed, waar kan ik die Vege vinden? Hebben ze een website o.i.d.?
Zo kun je het inderdaad ook opvatten ja 

ik moet even een productienummer van een fase 1 en een fase twee hebben.AREXSTYLE schreef:Is zeker handig om te weten als je wil ombouwen (zoals ik) Heb je daar toevallig ook bestelnummers van?martin rs schreef:ben er inmidels achter dat het verschil hem zit in de kant van de veerpoot.
verschillen zijn gewone 5. gtt fase 1 en gtt fase 2.
deze staan in de wagen.
als iemand deze even kan posten dan kunnen ze bij de garage nagaan welke draagarm daarbij hoort en dan post ik hier meteen het bestelnummer voor je.