Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
marco

MJ schreef:
(Y) er is altijd plaats voor nog een auto :wink:[/quote]

WE KEEP THA GT PIMPIN IN THA SOUTH :D :D
Riël
Über-Spammer

Patrick L. schreef:ik kom na werktijd wel ff voorbij, als er nog iemand is dan.
Vandaag is mijn Clio16v afgekeurd voor apk, er is een stofhoes van de homokineet gescheurd, die heb ik zonet nieuw besteld, dan kijken wanneer ik tijd heb om die te vervangen, tevens advies voor 4 nieuwe banden, die Bridgestones zien er op het zicht goed uit, maar zijn scheef afgesleten en hebben aan de zijkant maar 2mm profiel, dat zuigt dus behoorlijk :( (N)
Iemand nog tips om die nieuwe ashoes over de homokineet te krijgen?
Kut meen je dat van die dingen? Of bedoel je achter??
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
voske

me nieuwsgierig, me kan niet wachten, gaan we vanavond zeker fftjes kijken he???
Marcel J.

na de garage saale bij Patrick hebben we nu: sale at Riëls place for all your gtt stuff
:lol: :lol:

kben benieuwd naar die gtt eigenlijk nooit gezien. Kwil zowiezo wel eens die velgen zien. 8)

@wilco; kkom je vanavond ook mee? Misschien wat voor ons?
Patrick L.

Riël schreef:
Patrick L. schreef:ik kom na werktijd wel ff voorbij, als er nog iemand is dan.
Vandaag is mijn Clio16v afgekeurd voor apk, er is een stofhoes van de homokineet gescheurd, die heb ik zonet nieuw besteld, dan kijken wanneer ik tijd heb om die te vervangen, tevens advies voor 4 nieuwe banden, die Bridgestones zien er op het zicht goed uit, maar zijn scheef afgesleten en hebben aan de zijkant maar 2mm profiel, dat zuigt dus behoorlijk :( (N)
Iemand nog tips om die nieuwe ashoes over de homokineet te krijgen?
k#t meen je dat van die dingen? Of bedoel je achter??
ja, helaas zijn het ook de potenza`s.
Riël
Über-Spammer

Jammer. Heb je je eigen niet nodig? Ze kunnen er wel vanaf. Moet ik rob eens lief aankijken of de wagen van mij deze winter niet even op zijn witte wil staan ... ;)

(F)
Patrick L.

nou voorlopig laat ik die potenza`s er gewoon op, het is een advies, maar in het midden en zo zit nog 4-5 mm profiel.Die achterste is ook een advies, maar die ga ik wel wisselen denk ik, tenzij de Clio de verkoop in gaat als ie gekeurd....
Patrick L.

marco schreef:mensen staat een gt fhase 2 te koop in valkenburg van dyna clio,,maybe eens gaan kijken????
kijk naar de advertensie onder aangeboden spullen

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=512
als het de GT is die ik ken , heeft ie een ph1 bumper... en moet ie eens heeeel goed bekeken worden....
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik kom wel maar ik zie liever vos in dit beestje kruipen eens kijken maar er waren ook onderdelen te koop volgens mij :p .Ach we zien als vos nee zegt kan misschien rally team extreem wel bieden :lol: :lol: :lol: .
Marcel J.

Patrick L. schreef:
als het de GT is die ik ken , heeft ie een ph1 bumper... en moet ie eens heeeel goed bekeken worden....
(Y) btw succes met je auto...valt eigelijk nogwel mee toch?
Patrick L.

MJ schreef:
Patrick L. schreef:
(Y) btw succes met je auto...valt eigelijk nogwel mee toch?

thnax , als ik je straks nog zie, hebben we het nog wel over deze GTT...
alexgt

het is weer zover BIER OP SCHOOL dus ik zie jullie van de week wel!

LATER
Patrick L.

mmm, wel lekker, bier op school, dat hadden ze in mijn tijd nog niet :biertjuh:
Riël
Über-Spammer

Sleutelen in de modder van de Landsard
Door KRIS SPIERINGS

Woensdag 5 november, 'Gelukkig hebben ze allemaal geleerd een schadeformulier in te vullen', grapt docent Rob Kluivers. Naast hem probeert student motorvoertuigbouwkunde René Dirkse uit alle macht een off-the-roadkart aan de praat te krijgen. Zestig eerstejaars studenten van de technische lerarenopleiding van hogeschool Fontys uit Eindhoven crosten gisteren tegen elkaar op circuit de Landsard in Veldhoven.

[img]http://www.eindhovensdagblad.nl/gfx/gfx ... 194606.jpg[/img]
* Een vastloper tijdens de kartraces van de Fontysstudenten.
(Foto Ton de Hond)

Tien gewone, lage karts (motor-skelters) kocht hogeschool Fontys aan het begin van het schooljaar voor haar aankomende studenten. De kersverse eerstejaars werden opgedeeld in groepen van zes: twee werktuigbouwkundigen, twee studenten motorvoertuigentechniek en twee studenten elekro--techniek. Missie: bouw de kart om tot een zo goed mogelijke off-the-roadkart. Tien weken werkten de aankomende techniekleraren zich uit de naad. Gisteren was de ontknoping.
Zestig paar ogen keken toe hoe motorcrosser Joop Teurlings voor een kleine demonstratie over het circuit aan de Landsard vloog. Intussen legden de deelnemers de laatste hand aan hun karts en voerden wat last-minute reparaties uit. Dat dit niet overbodig was, bleek toen plotseling een rode kart spontaan onbestuurd het parcours opreed.
'Die van ons rijdt alleen vol gas, en remmen doet hij ook niet', legt Dirkse van team vier uit. 'Eigenlijk wilden we een eigen racebaan bouwen op het terrein van de Technische Universiteit Eindhoven, maar dat mocht niet', vertelt voorzitter Arno Benning van de Baancommissie. 'Gelukkig konden we op het laatste moment uitwijken naar de Landsard.'
De tien karts reden gisteren ieder drie maal een ronde over het Veldhovense circuit, dat door de regen van maandag vol waterplassen en kuilen lag. Voor het snelste team lag 125 euro klaar, de orgineelste kart werd beloond met vijftig euro. 'Kunnen we wat van het geld dat we in het project hebben gestopt terugverdienen', hoopt student werktuigbouwkunde Dennie Smeets. Hij en vijf medestudenten van team negen staken ieder tien euro in hun kart. Vijftien uur per week sleutelden Smeets en zijn team aan de kart, en dat tien weken lang. Zelfs de herfstvakantie werd opgeofferd.
'Het belangrijkste dat de studenten de afgelopen weken leerden, is samen te werken', zegt Kluivers, die het team van Smeets begeleidde. Ook maakten de eerstejaars studenten op een uitdagende manier kennis met de verschillende studierichtingen binnen Fontys' technische lerarenopleiding. De invloed van de docenten in het project was volgens Kluivers minimaal: 'De jongens waren zo enthousiast, die hadden geen sturing nodig. De studenten van de drie studierichtingen vulden elkaar perfect aan.'

Even tussendoor, dit was toch een heel leuk project en een lache dag! Doe trouwens PTH voertuigtechniek zelf. Aanradertje :p
Ollie

Wat waren de mensen weer vroeg en onverwacht weg gisteravond... :@
Marcel J.

Ollie schreef:Wat waren de mensen weer vroeg en onverwacht weg gisteravond... :@
Ja sorry, maar der moest iemand om 11:00 thuis zijn en daarbij was het best wel koud aan het worden :(
Ollie

Daarom bleven we ook ff binnenzitten...maar we hebben het toch nog heerlijk gehad buiten tot 0.30u !!! :D
Riël
Über-Spammer

Ja, werd nog best gezellig hé :)
Rémi clio ph3

Goede morgen,

Ik vond het wel gezellig gisteren, ik ben alleen nog even aan het denken wie wie is, Marco was met de R5 in de hoek, Wilco met de geblondeerde haren (zonder renault) MJ met de bril en dumpvalve, egid met de Rode R5, en Ollie met die 16V die direct voor de mac stond, alleen ben ik de namen vergeten van die met de zilveren RS, de R5 naast marco en de clio met de vouw van achteren! Verder was ik erg onder de indruk van het geluid van de lucht filter in die RS, een pipercross, maar waar heb je die gekocht? :p

Trouwens Patrick L., kun je de banden niet van links naar rechts laten leggen? dan kun je er voorlopig nog wel mee voor uit, heb ik ook al eens laten doen.

Die R5 GTT is van een collega van mij, jullie kunnen voor alle vragen mailen naar shundean@hotmail.com
One clio to rule them all
Patrick L.

Trouwens Patrick L., kun je de banden niet van links naar rechts laten leggen? dan kun je er voorlopig nog wel mee voor uit, heb ik ook al eens laten doen
.

ja ook aan gedacht, maar ik koop er 2 nieuwe, dan gaan die van voor naar achter, daar zullen ze toch niet snel slijten en dan zie ik volgend jaar op de keuring wel of ze nog door kunnen :)
Rémi clio ph3

Patrick, weet jij de nickname van die met de zilveren RS?
Patrick L.

Hij heet Ceriel, maar zit volgens mij niet op dit forum.
Rémi clio ph3

Klopt! die naam, nu je het zegt. Ik vroeg me af waar hij die luchtfilter vandaan had, want ik heb er ook voor zitten kijken, ik zie ze alleen bij http://www.biesheuvel.nl, maar die hebben voor mijn auto een foto staan waar geen lucht filter op te zien is, erg wazig dus :@ Tevens vroeg ik me af of pipercross ook garandeerd dat je geen motorschade krijgt, zoals K&N dat doet.
Bram (vospower)

Waarom is de chocomel tegenwoordig weer 1,30? belachelijk. Volgende keer thermoskannetje mee :p
voske

@achternaam genoot die zaak heet liro (maar weet wel nie precies hoe je het schrijft). het is als je die grote rotonde hebt waar we het over hebben de kant naar belgie toe, de hele tijd rechtdoor tot op un rotonde, dan op die rotonde rechts en dan rechtdoor en dan zie je het aan de linkerkant liggen het ligt ietsje van de weg af en het is nie echt zo groot.
Riël
Über-Spammer

dyna clio ph2 schreef:Klopt! die naam, nu je het zegt. Ik vroeg me af waar hij die luchtfilter vandaan had, want ik heb er ook voor zitten kijken, ik zie ze alleen bij http://www.biesheuvel.nl, maar die hebben voor mijn auto een foto staan waar geen lucht filter op te zien is, erg wazig dus :@ Tevens vroeg ik me af of pipercross ook garandeerd dat je geen motorschade krijgt, zoals K&N dat doet.
Originele huis met goeie kouwe lucht en een k&n vervangingsfilter raad ik je aan. Open filter kan onder een gtt kap niet veel anders als warme lucht zuigen, of je moet heel lastig gaan doen.
Riël
Über-Spammer

Vospower schreef:Waarom is de chocomel tegenwoordig weer 1,30? belachelijk. Volgende keer thermoskannetje mee :p
Jep. Heb al een doos nesquick hier. :lol:
Michel S.
Contacteer:

@iedereen
De prijzen van Macdonalds zijn landelijk vastgesteld en hier mogen ze niet van afwijken. Doen ze dit toch, gewoon even contact opnemen met Madonalds Nederland. En dan zal dit wel rechtgezet worden. een Jaar lang gratis warme coco eissen, of 4 miljoen :P

@21 Turbo eigenaars Limburg.
Ik heb hier nog enkele boekjes liggen van het apparatski. Weet niet wie hier nu intresse in had. Pat, of MJ? Wie heeft er intresse??

greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Marcel J.

Michel S. schreef: of 4 miljoen :P
Wie heeft er intresse??
Twee stomme vragen :D geef mij maar 4 mille en die boekjes aub en we horen wel wat je moet hebben (voor die boekjes :wink: )

btw hoe gaatie?

@vospower: bel morgen maar, kben om 14:00 aan mij auto bezig

dedaaag

ps; als alles mee zit, morgen middag niet op de weg rijden. Kheb zwaar behoefte em mijn autootje weer eens de sporen te geven >-)
Rob

Patrick L. schreef:tevens advies voor 4 nieuwe banden, die Bridgestones zien er op het zicht goed uit, maar zijn scheef afgesleten en hebben aan de zijkant maar 2mm profiel, dat zuigt dus behoorlijk :( (N)
Nou ik heb nog een setje witte R19 16v velgen liggen, met goed profiel ;)
Riël schreef:Jammer. Heb je je eigen niet nodig? Ze kunnen er wel vanaf. Moet ik rob eens lief aankijken of de wagen van mij deze winter niet even op zijn witte wil staan ... ;)

(F)
Hhhmmm, eerst ze afkraken, en nu ze willen he...
Als ik die van Egid (opgeknapt) heb, doe ik ze waarschijnlijk wel weg, tenzij je me nu zo'n mooie prijs kunt geven :p . De banden voor zijn zgan, en achter ook nog goed dus...
Rob

Oh ja, ik heb trouwens nog een klein probleem, hij wilt nml niet echt op 1 toerental stationair blijven draaien, het schommelt een btje tussen de 800 en 1500. En als ik het gas los laat, blijft ie een btje in toeren hangen, maar hij sluit de gasklep wel af, want de dumpvalve doet het wel. Het Co is wel niet afgesteld, maar zou het daar aan liggen? Dacht eerder aan iets anders (bougies, bougiekabels, onsteking?)
Michel S.
Contacteer:

Rob (R5B) schreef:Oh ja, ik heb trouwens nog een klein probleem, hij wilt nml niet echt op 1 toerental stationair blijven draaien, het schommelt een btje tussen de 800 en 1500. En als ik het gas los laat, blijft ie een btje in toeren hangen, maar hij sluit de gasklep wel af, want de dumpvalve doet het wel. Het Co is wel niet afgesteld, maar zou het daar aan liggen? Dacht eerder aan iets anders (bougies, bougiekabels, onsteking?)
Knijp eens de onderdruk slang wat van het T-stuk afkomt(hier zit op: Slang van de elbow van de turboinlaat, Onderdrukklep van het spruitstuk(linkerkant), en middelste aansluiting oilseperator)
De slang wat naar het spruitstuk gaat eens dichtknijpen en kijken of het beter wordt.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Riël
Über-Spammer

Zit dat alleen op ph2?
Riël
Über-Spammer

Rob (R5B) schreef:
Hhhmmm, eerst ze afkraken, en nu ze willen he...
Als ik die van Egid (opgeknapt) heb, doe ik ze waarschijnlijk wel weg, tenzij je me nu zo'n mooie prijs kunt geven :p . De banden voor zijn zgan, en achter ook nog goed dus...
hehe ja natuurlijk. Nee, ze zijn alleen om op te staan, spaart jou weer plek ofzo ;)
Michel S.
Contacteer:

Riël schreef:Zit dat alleen op ph2?
Nope
Gesloten