ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen een single piston dumpvalve en een dual piston dumpvalve? :)

Ik begrijp dat de één 1 zuiger heeft en de ander 2, maar wat is het verschil verder. Hoe werkt het? Heeft de 1 voordelen ten opzichte van de ander?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Weet iemand het onderdeelnummer van de gril van een BS,
en of deze nog leverbaar zijn?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's toch gewoon een phase 2 grille?

R77 01 367 888 - grill phase 2 - € 73,38
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Da's toch gewoon een phase 2 grille?

R77 01 367 888 - grill phase 2 - € 73,38
Ja is een F2 gril. maar of ze nog leverbaar zijn weet ik niet.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

PH1 is niet meer te krijgen, PH2 zal nog wel denk ik.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Volop. :ja:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Ging om een auto ph2 alleen de gril is ph1.
Doorstroom bij een ph1 lijkt me veel groter,alleen helaas niet meer leverbaar :~
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Alpine schreef:Ging om een auto ph2 alleen de gril is ph1.
Doorstroom bij een ph1 lijkt me veel groter,alleen helaas niet meer leverbaar :~
HA een 8 jaar oude discussie ruik ik hier..

het maakt echt geen biet uit qua koeling die grille.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Waarop is jouw uitspraak gebaseerd,eigen mening of aantoonbaar?
Een ph1 heeft zichtbaar een grotere doorlaat,dus zal het koeleffect ook meer zijn.
Tuurlijk moet de radiateur zijn werk doen,rijwindkoeling door een ph 1 zal meer zijn.

Zal vd week de grillen eens wisselen,kijken of het effect heeft :wink:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt geen verschil, being there, done that.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Gril? ik slijp altijd mijn hele voorkant eruit :p
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik reed nog wel eens zonder grille, je merkt dat echt niet nee. :p
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... il%203.jpg[/img]

Even theoretisch, het was al bekend dat het grootste deel van de rijwind door de bumper komt en niet door de grille. (Eens getest met oliekoeler opstellingen).
Stel 1/3 van de rijwind op de radiateur komt door de grille, als je de grille eruit haalt komt er misschien 1,5x meer lucht door de grille. Dat zou rond de 16% extra moeten zijn, dat zet toch geen zoden aan de dijk? Een PH1 grille tov PH2 is dan helemaal te verwaarlozen uiteraard.

Een nieuwe radiateur tov een 20 jaar oude is al een verbetering van pak em beet 200% en anders is de enige remedie voor meer koelvermogen een grotere radiateur. Been there, done that.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gratis tip:

Bijl Radiateuren in Haarlem ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

GRrrrrr, waarom zijn GTs zo k u t te ontluchten :@
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gewoon tankie beffen Lex, daar heb jij toch geen moeite mee? :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Abel schreef:HA een 8 jaar oude discussie ruik ik hier...
Nu snap ik wrom het al 8 jaar duurt :lol:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

weet iemand of het klepje van het dashboard kastje bij alle vijfjes gelijk is ?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Steven(stk) schreef:weet iemand of het klepje van het dashboard kastje bij alle vijfjes gelijk is ?
Yep, alleen hadden de goedkopere uitvoeringen geen klepje.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Daniël W. schreef:
Steven(stk) schreef:weet iemand of het klepje van het dashboard kastje bij alle vijfjes gelijk is ?
Yep, alleen hadden de goedkopere uitvoeringen geen klepje.
thnx (Y) , dan ga ik de sloop vanmiddag maar eens onveilig maken.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er schijnt wel verschil in kleur te zijn... Maar het fijne weet ik er niet van.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bijv. de baccara zal wel een andere kleur hebben :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Tom schreef:bijv. de baccara zal wel een andere kleur hebben :D

Ja die zijn schijt bruin ipv grijs :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Merijn schreef:Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen een single piston dumpvalve en een dual piston dumpvalve? :)

Ik begrijp dat de één 1 zuiger heeft en de ander 2, maar wat is het verschil verder. Hoe werkt het? Heeft de 1 voordelen ten opzichte van de ander?
Niemand? :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jahoor...

Een dubbelzuiger DV is voor autos die sterk vacuum hebben waardoor de dumpvalve stationair open blijft staan met de grote zuiger. Dan zit er een 2e klepje met een licht veertje die em dichthoud.
Erg belangrijk voor autos met een luchtmassameter die voor de dumpvalve zit, zodat hij niet stiekum valse lucht aan kan zuigen.

Voor een GT niet echt heel belangrijk, al staan die DV's vaak wel open bij stationair. Ik heb ergens nog wel een dubbelzuiger Baileys liggen, die heb jij ook nog wel eens gehoord tijdens een toertocht jaren terug. Vond dat altijd wel fijn ding. MartijnG is er weer wat minder over te spreken geloof ik :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik ga een nieuwe DV kopen en ben me aan het orienteren... Zuiger of membraam, Forge of Bailey. Of een ander merk?

Adviezen? :)

Voorbeelden:

http://cgi.ebay.co.uk/BAILEY-DUMP-VALVE ... 517wt_1165

http://cgi.ebay.co.uk/DV24-BAILEY-DUMP- ... 419wt_1165

http://cgi.ebay.co.uk/RENAULT-5-GT-TURB ... _500wt_956

http://cgi.ebay.co.uk/FORGE-FMDV001-SIN ... 359wt_1165

Welke zou jij nemen en waarom? :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik heb een hoop DV's gehad en geprobeerd op m'n GT, maar de membraan van Forge en de zuiger van Bailey's geven de mooiste psst (en daar koop je m uiteindelijk voor :D )
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Welke van Bailey heb je gehad? Die van de 2e link? Die heb ik ook gehad en was ik op zich wel tevreden over. Die andere (1e link) ziet er alleen wat mooier uit, vind ik. Maar mooi is in dit geval even bijzaak... Is ie ook beter? :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb boven vermelde (Ray) ook allemaal gehad en de mooiste "gewone" dv was toch die van Prima sport (eigen product).

Wil je een echte goeie dan koop je een Tial :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik heb zelf geen Bailey gehad, maar stevie reed daarmee toen ik geen GT meer had. en ja wat is beter... wat zijn je criteria?
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

-jo- schreef:ik heb boven vermelde (Ray) ook allemaal gehad en de mooiste "gewone" dv was toch die van Prima sport (eigen product).

Wil je een echte goeie dan koop je een Tial :lol:
wat wil je daarmee zeggen :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nou, die zuiger is 2x de diameter van een fastroad dv, komt nooit vast te zitten en vertoont ook geen lekkages. Maar gezien dit voor een gt zal zijn (staat in het 5 topic) is een Tial wel wat overdone. Tevens is het met een lasflens en V-band.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jep, zo1 is het. ik had er ook een op m'n 21TQ
Immer wieder die verdammte Holländer
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

die is helaas proletarisch geleend :(

Ik heb een bailey op de 21TQ en die doet het daar goed op, terwijl de forge niet veel doet, maar op mijn GTT wil ik nix anders dan de forge membraam
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bailey's (de 2de dan zonder hoorn) geeft wel een lekker goed geluid (bij mij, Florus heeft 'm dacht ik ook, Jo had 'm ooit eens in de aanbieding gehad)

Florus had ooit een filmpje van mij over de oval in ter Apel. Toen ik aan de andere kant van de baan reed (zo'n 200 meter verder op), hoorde je 'm alsof ik naast je stond. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie