
[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Not yet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Succes man.... die kelder bij Will is niet zo groot hoor...
Nee ff zonder gekheid, succes met je verhuizing en het vinden van een nieuwe uitdaging 


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Succes ermee Arco
Nog even en het hele bestuur zit in het Noorden 


okeeeee.... apex dempers hebben dus niet zo'n uitsparing in de zuigerstang, dus zo'n veertje lijkt me niet nodig.
Arco, nummer 1, die stofhoezen (heten die dingen zo?) zijn die universeel? ken je die ook bij de brezan/hekla krijgen? wat is het nummer bij Renault en de prijs? wat een vragen allemaal! zou Hans Teeuwen zeggen
plaatje:
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... demper.jpg[/img]
Arco, nummer 1, die stofhoezen (heten die dingen zo?) zijn die universeel? ken je die ook bij de brezan/hekla krijgen? wat is het nummer bij Renault en de prijs? wat een vragen allemaal! zou Hans Teeuwen zeggen

plaatje:
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... demper.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan moet je de originele moer met bus gebruiken als sluitsuk van je toprubber. (6 & 8 op de tekening)
Stofhoes : 77 00 804 777 en kost zo'n 19 euro per stuk.
Monroe heeft ze i.i.g. niet als universeel...
Stofhoes : 77 00 804 777 en kost zo'n 19 euro per stuk.
Monroe heeft ze i.i.g. niet als universeel...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ja, die kan ik zo overzetten. thnx hanx 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgende week.
En dat stugge valt wel mee hoor... gewoon wat meer afzakken naar Ljouwert of 't Hearrenfean ...
En dat stugge valt wel mee hoor... gewoon wat meer afzakken naar Ljouwert of 't Hearrenfean ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik zeg: Dat wordt stappen in Leeuwarden!!!!! 

Hallo !? Zelfs met 2 tanden kletsen deze nog niet tegen de kleppen aan. Als er kleppen goed krom zijn blijven deze gewoon open staan en haal je geen compressie van 3-4 bar. Zoals ik al tegen Arco zei, zuigerveren icm lagers.Riël schreef:Is je riem niet versprongen en 2 kleppen weggetikt? Zuigerveren gaan niet 'in een keer' en die tik is dan ook onverklaarbaar. Bovendien verlies je daar niet zoveel druk op.
Tis ook een vaag verhaal ivm de hoge compressie en oliepomp. Voor het gebruik van hoge compressie zou je ervan uitgaan dat er een bewerkte oliepomp opzit. Voor zover ik het begrepen heb is dat niet het geval.
Afgaand op tekst blijft het gissen, je weet het pas als je de kop eraf trekt of blok open haalt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
even on/off topic:
Jo, wat versta jij onder hoge compressie?
Ben op het moment zelf ook met zuigers bezig welke een hogere compressie hebben dan origineel.
Jo, wat versta jij onder hoge compressie?
Ben op het moment zelf ook met zuigers bezig welke een hogere compressie hebben dan origineel.
waarom moet je dan een bewerkte oliepomp hebben?
gokje, hogere compressie, meer druk van de drijfstang op je kruktap en dus op je drijfstanglager.
En dan gaan er twee tegelijk? Bij lage belasting?
En 3 bar lukt best, da's bijna pompdruk met open kleppen
Maar Jo jij hebt ook een punt, en hoge compressie betekent bij mij kleinere verbrandingskamer dus kleppen dichter bij zuiger. En daarbij, 2 tanden misschien niet maar ja springt er net zo lief 4,5,6.
Desalniettemin ben ik wel benieuwd wat het nu is
En 3 bar lukt best, da's bijna pompdruk met open kleppen

Maar Jo jij hebt ook een punt, en hoge compressie betekent bij mij kleinere verbrandingskamer dus kleppen dichter bij zuiger. En daarbij, 2 tanden misschien niet maar ja springt er net zo lief 4,5,6.
Desalniettemin ben ik wel benieuwd wat het nu is

Patrick Biggelaar of Bart V hun mening vragen.
De meeste F motoren met hoge compressie die ik ken zijn zodanig aangepakt dat ze ofwel een oliepomp erin hebben zitten die 2 tot 3 bar extra draait ofwel gebruik maken van een dry sump.
@Riel,
ik heb onlangs een J7R gehad met respectievelijk 8-8-6-6 bar compressie. Zowel zuigerveren als cilinderbussen waren fubar. Niks aan de hand met de lagers.
edit; heb jij het al meegemaakt dat een riem 5-6 tanden springt ? Volgens Arco is dat allemaal recentelijk vervangen. Een riem die 6 tanden springt loopt er volgens mij gewoon af. Die pakt em echt niet mee op.
De meeste F motoren met hoge compressie die ik ken zijn zodanig aangepakt dat ze ofwel een oliepomp erin hebben zitten die 2 tot 3 bar extra draait ofwel gebruik maken van een dry sump.
@Riel,
ik heb onlangs een J7R gehad met respectievelijk 8-8-6-6 bar compressie. Zowel zuigerveren als cilinderbussen waren fubar. Niks aan de hand met de lagers.
edit; heb jij het al meegemaakt dat een riem 5-6 tanden springt ? Volgens Arco is dat allemaal recentelijk vervangen. Een riem die 6 tanden springt loopt er volgens mij gewoon af. Die pakt em echt niet mee op.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tja... oliepompverhaal. Met m'n nieuwe drijfstanglagers had ik gewoon een goede oliedruk van 5 bar op de meter. Bij 100 in z'n 5 bij zo'n 3000tpm gewoon keurig iets meer als 3 bar.
Ikzelf heb er 20.000 km mee gereden en weet niet hoeveel km voor mij in deze opstelling (met minder oliedruk door de externe koeler en extern oliefilterhuis...)
Mijn koelvloeistoflekkage / kapotte koppaking bevond zich tussen cilinder 1 en 2 vanaf de bak nu heb ik compressieverlies op dezelfde cilinders..
Is er wellicht niet meer beschadigd ??
Zoals al is gezged : kop er vanaf en je weet meer ...
Ikzelf heb er 20.000 km mee gereden en weet niet hoeveel km voor mij in deze opstelling (met minder oliedruk door de externe koeler en extern oliefilterhuis...)
Mijn koelvloeistoflekkage / kapotte koppaking bevond zich tussen cilinder 1 en 2 vanaf de bak nu heb ik compressieverlies op dezelfde cilinders..
Is er wellicht niet meer beschadigd ??
Zoals al is gezged : kop er vanaf en je weet meer ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo- schreef:Patrick Biggelaar of Bart V hun mening vragen.
De meeste F motoren met hoge compressie die ik ken zijn zodanig aangepakt dat ze ofwel een oliepomp erin hebben zitten die 2 tot 3 bar extra draait ofwel gebruik maken van een dry sump.
@Riel,
ik heb onlangs een J7R gehad met respectievelijk 8-8-6-6 bar compressie. Zowel zuigerveren als cilinderbussen waren fubar. Niks aan de hand met de lagers.
edit; heb jij het al meegemaakt dat een riem 5-6 tanden springt ? Volgens Arco is dat allemaal recentelijk vervangen. Een riem die 6 tanden springt loopt er volgens mij gewoon af. Die pakt em echt niet mee op.
Jep, twee keer gezien door een vastslaande waterpomp (weliswaar bij een opelmotor), die raffelde er zo 10cm aan tanden vanaf. En het feit dát ie recent vervangen is vind ik net tellen. Als ie al 30.000 draaide tja.. maar dit is dus iets 'recents'. Te strak, spanrol losgelopen, etc etc
Maar zeg zelf vind je het niet eigenaardig dat de zuigerveren dan gaan bij een lage snelheid en dan met 2 cilinders tegelijk? Dat is toch meer toeval?
Overigens geloof ik jouw versie net zo veel als mijn eigen Jo, daar niet van

Speculeren is leuk toch?
nah, ik heb het niet zo begrepen op speculeren. Hoe langer je speculeert hoe meer oorzaken (actie-reactie) je je voor de geest gaat halen.
Trouwens, meestal gebeuren deze zaken onbelast hoor.
edit: je zegt, tanden afraffelen door een geblokkeerde waterpomp. Akkoord, maar deze auto rijd nog zonder boe of ba. Dus ik denk niet dat het aan de timing ligt. Een motor die op 2 cilinders geen compressie heeft vertoont de symptomen die Arco opsomt. Draaien op 2, dan weer 3 pitten, en 0.0 vermogen.
Trouwens, meestal gebeuren deze zaken onbelast hoor.
edit: je zegt, tanden afraffelen door een geblokkeerde waterpomp. Akkoord, maar deze auto rijd nog zonder boe of ba. Dus ik denk niet dat het aan de timing ligt. Een motor die op 2 cilinders geen compressie heeft vertoont de symptomen die Arco opsomt. Draaien op 2, dan weer 3 pitten, en 0.0 vermogen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
waterschade?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Wie trekt er voor een tientje die distributiekap er even af ? is dat verhaal ook weer uit de wereld...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Hè toe Hessel, er lezen ook kleine kinderen mee...Hessel schreef:Wanneer ga je de slet opentrekken Arco?-jo- schreef: je weet het pas als je de kop eraf trekt of blok open haalt.




-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zaterdagochtend vroeg .... heel vroeg.Willem-Jan schreef:Hè toe Hessel, er lezen ook kleine kinderen mee...Hessel schreef:Wanneer ga je de slet opentrekken Arco?-jo- schreef: je weet het pas als je de kop eraf trekt of blok open haalt.


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Maybe...
Maar niet zaterdagochtend vroeg...
Maar niet zaterdagochtend vroeg...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"