[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

daar een job dan arco?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Not yet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Succes man.... die kelder bij Will is niet zo groot hoor... :lol: Nee ff zonder gekheid, succes met je verhuizing en het vinden van een nieuwe uitdaging (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Succes ermee Arco (Y) Nog even en het hele bestuur zit in het Noorden :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

okeeeee.... apex dempers hebben dus niet zo'n uitsparing in de zuigerstang, dus zo'n veertje lijkt me niet nodig.

Arco, nummer 1, die stofhoezen (heten die dingen zo?) zijn die universeel? ken je die ook bij de brezan/hekla krijgen? wat is het nummer bij Renault en de prijs? wat een vragen allemaal! zou Hans Teeuwen zeggen :D

plaatje:

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... demper.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dan moet je de originele moer met bus gebruiken als sluitsuk van je toprubber. (6 & 8 op de tekening)

Stofhoes : 77 00 804 777 en kost zo'n 19 euro per stuk.

Monroe heeft ze i.i.g. niet als universeel...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja, die kan ik zo overzetten. thnx hanx :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

zal ff wennen zijn arco die stugge noorderlingen :P maar succes met alles (Y) wanneer ga je moven?
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Volgende week.

En dat stugge valt wel mee hoor... gewoon wat meer afzakken naar Ljouwert of 't Hearrenfean ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ik zeg: Dat wordt stappen in Leeuwarden!!!!! :gitar:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Riël schreef:Is je riem niet versprongen en 2 kleppen weggetikt? Zuigerveren gaan niet 'in een keer' en die tik is dan ook onverklaarbaar. Bovendien verlies je daar niet zoveel druk op.
Hallo !? Zelfs met 2 tanden kletsen deze nog niet tegen de kleppen aan. Als er kleppen goed krom zijn blijven deze gewoon open staan en haal je geen compressie van 3-4 bar. Zoals ik al tegen Arco zei, zuigerveren icm lagers.

Tis ook een vaag verhaal ivm de hoge compressie en oliepomp. Voor het gebruik van hoge compressie zou je ervan uitgaan dat er een bewerkte oliepomp opzit. Voor zover ik het begrepen heb is dat niet het geval.

Afgaand op tekst blijft het gissen, je weet het pas als je de kop eraf trekt of blok open haalt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

even on/off topic:
Jo, wat versta jij onder hoge compressie?
Ben op het moment zelf ook met zuigers bezig welke een hogere compressie hebben dan origineel.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

std comp = 10.0
hoge comp = 12.0
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

waarom moet je dan een bewerkte oliepomp hebben?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gokje, hogere compressie, meer druk van de drijfstang op je kruktap en dus op je drijfstanglager.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En dan gaan er twee tegelijk? Bij lage belasting?

En 3 bar lukt best, da's bijna pompdruk met open kleppen :p

Maar Jo jij hebt ook een punt, en hoge compressie betekent bij mij kleinere verbrandingskamer dus kleppen dichter bij zuiger. En daarbij, 2 tanden misschien niet maar ja springt er net zo lief 4,5,6.

Desalniettemin ben ik wel benieuwd wat het nu is :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Patrick Biggelaar of Bart V hun mening vragen.

De meeste F motoren met hoge compressie die ik ken zijn zodanig aangepakt dat ze ofwel een oliepomp erin hebben zitten die 2 tot 3 bar extra draait ofwel gebruik maken van een dry sump.

@Riel,

ik heb onlangs een J7R gehad met respectievelijk 8-8-6-6 bar compressie. Zowel zuigerveren als cilinderbussen waren fubar. Niks aan de hand met de lagers.

edit; heb jij het al meegemaakt dat een riem 5-6 tanden springt ? Volgens Arco is dat allemaal recentelijk vervangen. Een riem die 6 tanden springt loopt er volgens mij gewoon af. Die pakt em echt niet mee op.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tja... oliepompverhaal. Met m'n nieuwe drijfstanglagers had ik gewoon een goede oliedruk van 5 bar op de meter. Bij 100 in z'n 5 bij zo'n 3000tpm gewoon keurig iets meer als 3 bar.

Ikzelf heb er 20.000 km mee gereden en weet niet hoeveel km voor mij in deze opstelling (met minder oliedruk door de externe koeler en extern oliefilterhuis...)

Mijn koelvloeistoflekkage / kapotte koppaking bevond zich tussen cilinder 1 en 2 vanaf de bak nu heb ik compressieverlies op dezelfde cilinders..
Is er wellicht niet meer beschadigd ??

Zoals al is gezged : kop er vanaf en je weet meer ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:Patrick Biggelaar of Bart V hun mening vragen.

De meeste F motoren met hoge compressie die ik ken zijn zodanig aangepakt dat ze ofwel een oliepomp erin hebben zitten die 2 tot 3 bar extra draait ofwel gebruik maken van een dry sump.

@Riel,

ik heb onlangs een J7R gehad met respectievelijk 8-8-6-6 bar compressie. Zowel zuigerveren als cilinderbussen waren fubar. Niks aan de hand met de lagers.

edit; heb jij het al meegemaakt dat een riem 5-6 tanden springt ? Volgens Arco is dat allemaal recentelijk vervangen. Een riem die 6 tanden springt loopt er volgens mij gewoon af. Die pakt em echt niet mee op.

Jep, twee keer gezien door een vastslaande waterpomp (weliswaar bij een opelmotor), die raffelde er zo 10cm aan tanden vanaf. En het feit dát ie recent vervangen is vind ik net tellen. Als ie al 30.000 draaide tja.. maar dit is dus iets 'recents'. Te strak, spanrol losgelopen, etc etc

Maar zeg zelf vind je het niet eigenaardig dat de zuigerveren dan gaan bij een lage snelheid en dan met 2 cilinders tegelijk? Dat is toch meer toeval?

Overigens geloof ik jouw versie net zo veel als mijn eigen Jo, daar niet van :)
Speculeren is leuk toch?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nah, ik heb het niet zo begrepen op speculeren. Hoe langer je speculeert hoe meer oorzaken (actie-reactie) je je voor de geest gaat halen.

Trouwens, meestal gebeuren deze zaken onbelast hoor.

edit: je zegt, tanden afraffelen door een geblokkeerde waterpomp. Akkoord, maar deze auto rijd nog zonder boe of ba. Dus ik denk niet dat het aan de timing ligt. Een motor die op 2 cilinders geen compressie heeft vertoont de symptomen die Arco opsomt. Draaien op 2, dan weer 3 pitten, en 0.0 vermogen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

waterschade?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Wie trekt er voor een tientje die distributiekap er even af ? is dat verhaal ook weer uit de wereld...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Misschien voor 20, maar niet voor 10 :p

Trouwens ik doe het sowieso niet voorlopig :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Volgens mij kan Arco voor noppes, zelf best ff die kap d'r aftrekken....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gewoon uit elkaar trekken is de enige optie. Had allang gedaan kunnen zijn (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

-jo- schreef: je weet het pas als je de kop eraf trekt of blok open haalt.
Wanneer ga je de slet opentrekken Arco?
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Hessel schreef:
-jo- schreef: je weet het pas als je de kop eraf trekt of blok open haalt.
Wanneer ga je de slet opentrekken Arco?
Hè toe Hessel, er lezen ook kleine kinderen mee... :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Noren onder en open klunen. Of niet Merijn? ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

:fdfd
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:bang: :fdfd :fdfd
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

:lol: :lol: :bang:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Willem-Jan schreef:
Hessel schreef:
-jo- schreef: je weet het pas als je de kop eraf trekt of blok open haalt.
Wanneer ga je de slet opentrekken Arco?
Hè toe Hessel, er lezen ook kleine kinderen mee... :p
Zaterdagochtend vroeg .... heel vroeg. :evil: :yum:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ga je em echt nog openmaken?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maybe...

Maar niet zaterdagochtend vroeg... :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gesloten