Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

mooi man de druk omhoog grotere sproeier erin en knallend 2010 in .
kan byna niet beter Joost. :worship:
welke nokkenas heb je er nu in zitten trouwens??

Wacht maar als je op 1,5 bar hebt gereden voor het eerst en je stapt dan in een orginele das pas erg .(traag)
Laatst gewijzigd door oldskool op wo 30 dec 2009 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Jerk
Berichten: 1010
Lid geworden op: ma 16 apr 2001 0:00

Ik snap niet hoe ze aan die 148 pk's komen
Waar blijven die 33 pk dan???
Je hebt toch ongeveer 10% verlies??
Dan zou je uitkomen op 126 pk
Ik dacht eerst dat je nog een standaard blok had maar heb je topic nog eens uitgebreid door zitten lezen en zie dat je toch wel wat aanpassingen eraan hebt gedaan
Dan valt de winst zeker wel tegen??

Een paar duizend euro lichter en een paar pk rijker :wink:


Een tijdje terug stond ik bij een (goede) rollenbank te kijken en toen stond er een standaard Renault 5 GT Turbo
Die jongen had alleen zijn turbodruk verhoogd
Die draaide geloof ik 1 a 1.1 bar
En die perstte er toch ook gewoon 116 wielpk's uit

Maar voor de rest ziet het er wel goed uit (Y)
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Ziet er mooi uit joost, ik hoor veel getallen en PK's en veel bla bla maar hier zie je papier en het ziet er prima uit (Y)
Ben benieuwd wat je verder gaat doen en wat daar de gevolgen van mogen zijn :smile:

Ik wens je zeker succes daarmee en ik neem aan dat je dan ook weer de bank op gaat?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

bank bij rica moet wel goed zijn want de vrienden van hollannds midden staan daar ook op de bank elke 3 maanden moet die gekeurd worden en we gaan inderdaad terug de bank op begin volgend jaar........
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Joost, prachtige gt heb je daar.

Zoals je zelf aanhaalt, het is idd weinig gezien de aanpassingen. Ik vind ook dat ie tamelijk laat inkomt. Toch denk ik dat de turbo beter tot zijn recht zal komen op hogere druk, dus voorlopig geen zorgen maken :wink:

@Jerk: 10% aandrijfverlies wordt gerekent bij nieuwe types zoals bijvoorbeeld de rs'n. Bij een oude JB3 mag je rustig 15% rekenen. Dan kom ja op: 115/85*100= 135 pk motorvermogen.

(20% aandrijfverlies: 115/80*100= 144)

Toch nette waardes voor een std. opgeleukte carb en zoals ook eerder vermeld, mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-jo- schreef:Joost, prachtige gt heb je daar.

Zoals je zelf aanhaalt, het is idd weinig gezien de aanpassingen. Ik vind ook dat ie tamelijk laat inkomt. Toch denk ik dat de turbo beter tot zijn recht zal komen op hogere druk, dus voorlopig geen zorgen maken :wink:

@Jerk: 10% aandrijfverlies wordt gerekent bij nieuwe types zoals bijvoorbeeld de rs'n. Bij een oude JB3 mag je rustig 15% rekenen. Dan kom ja op: 115/85*100= 135 pk motorvermogen.

(20% aandrijfverlies: 115/80*100= 144)

Toch nette waardes voor een std. opgeleukte carb en zoals ook eerder vermeld, mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
Jo zorgen maken doe ik zeker niet. durk gaat gewoon omhoog en idereen sie een hoop vermogen draaid staat zeker op 1,3 bar turbodruk

simpel sommetje begonnen op 0,7 bar was 80 wpk nu 1,0 bar 115 wpk is 0,3 bar verhogen is een winst van 35 wpk dus 1,5 bar is ongeveer 150 wpk en het koppel zal ook wel omhoog schieten.

Turbo zal dan ook wel eerder inkomen maar is alle maar theoretisch we gaan het wel zien........ wat er echt uit gaat komen.
Jerk
Berichten: 1010
Lid geworden op: ma 16 apr 2001 0:00

-jo- schreef:Joost, prachtige gt heb je daar.

Zoals je zelf aanhaalt, het is idd weinig gezien de aanpassingen. Ik vind ook dat ie tamelijk laat inkomt. Toch denk ik dat de turbo beter tot zijn recht zal komen op hogere druk, dus voorlopig geen zorgen maken :wink:

@Jerk: 10% aandrijfverlies wordt gerekent bij nieuwe types zoals bijvoorbeeld de rs'n. Bij een oude JB3 mag je rustig 15% rekenen. Dan kom ja op: 115/85*100= 135 pk motorvermogen.

(20% aandrijfverlies: 115/80*100= 144)

Toch nette waardes voor een std. opgeleukte carb en zoals ook eerder vermeld, mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
Je hebt gelijk,

ik bedoelde idd 15%
Maar dan heb je nog "maar" 135pk
Dat is 15 pk winst ten opzichte van een standaard blok
Joost heeft een "dik" blok opgebouwt met een dikke turbo en een groep A cabrurateur, turbodruk verhoogt naar 1 bar
Ik persoonlijk zou er dan wel iets meer van verwachten zie mijn voorbeeld van een post eerder van die "standaard" Renault 5 GT Turbo
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Respect is everything 8)
Rustig aan Joost, zal best goed van zijn plek komen!

@zijlijn!
ik zit aan de 109wpk! 1.8 16v! (L)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:
-jo- schreef:Joost, prachtige gt heb je daar.

Zoals je zelf aanhaalt, het is idd weinig gezien de aanpassingen. Ik vind ook dat ie tamelijk laat inkomt. Toch denk ik dat de turbo beter tot zijn recht zal komen op hogere druk, dus voorlopig geen zorgen maken :wink:

@Jerk: 10% aandrijfverlies wordt gerekent bij nieuwe types zoals bijvoorbeeld de rs'n. Bij een oude JB3 mag je rustig 15% rekenen. Dan kom ja op: 115/85*100= 135 pk motorvermogen.

(20% aandrijfverlies: 115/80*100= 144)

Toch nette waardes voor een std. opgeleukte carb en zoals ook eerder vermeld, mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
Jo zorgen maken doe ik zeker niet. durk gaat gewoon omhoog en idereen sie een hoop vermogen draaid staat zeker op 1,3 bar turbodruk

simpel sommetje begonnen op 0,7 bar was 80 wpk nu 1,0 bar 115 wpk is 0,3 bar verhogen is een winst van 35 wpk dus 1,5 bar is ongeveer 150 wpk en het koppel zal ook wel omhoog schieten.

Turbo zal dan ook wel eerder inkomen maar is alle maar theoretisch we gaan het wel zien........ wat er echt uit gaat komen.
Joost, zo werkt het niet helemaal, de eerste 2 a 3 tienden win je relatief het meeste, het verschil tussen 1.0 naar 1.3 zal minder zijn dan het verschil tussen 0.7 en 1.0
Daarom heb ik hem gewoon lekker op 0.9 staan en 122 wiel pk's.
Is voor een 5je meer dan zat en die drie tiende extra druk brengen stukken minder, maar wel meer risico, maar het is net wat je wilt (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

[offtopic]
@rick16v: dat is ook niet heel veel voor een 16v? mijn 19 16v zat destijds op 124,6 wpk, gemeten in Goes
[/offtopic]
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Klopt, was ook iets mis met de motor, vandaar die meting.. :P
Volgend jaar meer hierover, nu weer terug naar Joost!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

-jo- schreef:mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
D'r zijn er ook meer dan genoeg die al met zoiets i/d rondte rijden,maar er blijven toch altijd mensen die 't nog beter weten,of toch zelf 't wiel opnieuw uit willen vinden :p

Ik wens ze veel succes! :smile:

@Joost; heb je ook een foto van de drukmeter op je dash? ik vond 'm nl. voor 1.0 bar boven de gasklep erg ver uitslaan.... :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je weet natuurlijk nooit welke compressieverhouding joost op rijd, kan best zijn dat luco op 0,9 wel 122wpk haalt maar boven de 1 bar niks extra's meer op levert behalve pingelen.....
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

tutuur schreef:je weet natuurlijk nooit welke compressieverhouding joost op rijd, kan best zijn dat luco op 0,9 wel 122wpk haalt maar boven de 1 bar niks extra's meer op levert behalve pingelen.....
goed lezen tuur .
hy heeft LAGE compressie zuigers en de mB 300 turbo .
die pas wakker wordt alstie flink wat druk krygt .
kan alleen maar leuker worden alstie naar de 1,5 bar gaat .

Welke nokkenas zou die hebben die JOOST. :(
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

270
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Jochem de Haas schreef:270
dezelfde die bart ook heeft .
ben benieuwd als Joost er weer op gaat wat het dan scheelt met die van Bart
Joost
en Mark 5 T
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

oldskool schreef:
tutuur schreef:je weet natuurlijk nooit welke compressieverhouding joost op rijd, kan best zijn dat luco op 0,9 wel 122wpk haalt maar boven de 1 bar niks extra's meer op levert behalve pingelen.....
goed lezen tuur .
hy heeft LAGE compressie zuigers en de mB 300 turbo .
klopt, maar ik bedoel te zeggen dat je niet weet op hoeveel precies dus wanneer het rendabel word t.o.v standaard :)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Florus schreef:
-jo- schreef:mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
D'r zijn er ook meer dan genoeg die al met zoiets i/d rondte rijden,maar er blijven toch altijd mensen die 't nog beter weten,of toch zelf 't wiel opnieuw uit willen vinden :p

Ik wens ze veel succes! :smile:

@Joost; heb je ook een foto van de drukmeter op je dash? ik vond 'm nl. voor 1.0 bar boven de gasklep erg ver uitslaan.... :wink:
ja die heb ik............. :grin:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AM6VMIBX.jpg[/img]

voordat iedereen gaat roepen dat het meer is er is een externe meter bij geweest en die gaf iets meer als 1 BAR aan. eerdaags gaat er ook een externe meter in de auto dus dat weet ik het nogmaals zeker dat het maar 1 BAR is en zal daar ook een fototje van maken,
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:270

klopt.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

1 bar boven de gasklep ..........volgens de meter van de bank. ik heb het ook gezien en daar meete ze ook.
Jou meter in de auto geeft in vergelijk met meerdere GTT's zeker meer druk aan dan 1 bar .....zoals je kan zien op de foto.
De meter ligt plat beneden in het rode gebied .....
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

gaan het zie als de meter erin zit.....
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Als ik in de Bleusport wat rommel aan mn kraan, geeft ie ook zo'n platte meter in dashboard aan, en op de externe meter 1,1 bar....

Leuke resultaten Joost..., ben benieuwd als je voor de 2e ronde gaat op meer druk
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Als ik in de Bleusport wat rommel aan mn kraan, geeft ie ook zo'n platte meter in dashboard aan, en op de externe meter 1,1 bar....

Leuke resultaten Joost..., ben benieuwd als je voor de 2e ronde gaat op meer druk
Ja idd bij jou onder de gas klep op de externe meter ..........
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ow...gehee :lol:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik zit nu tegen de 1,2 Bar aan onder de gasklep volgens externe meter, metertje op dash zit een stukje onder het rood :beer:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Luco/Alpine-racer schreef:Daarom heb ik hem gewoon lekker op 0.9 staan en 122 wiel pk's.
borstklopperij-modus: Is dat dat revisie-blokje wat van mij af komt Luco?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

canonballman schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Daarom heb ik hem gewoon lekker op 0.9 staan en 122 wiel pk's.
borstklopperij-modus: Is dat dat revisie-blokje wat van mij af komt Luco?
*sla voor je hoofd modus*

Ja dat is jouw blokje :smile: (Y)
Oude blokje liep harder, maar dat was van korte duur :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

***AUW!***

is er toch nog iets wat ik goed kan...

Blokjes die snel lopen en vervolgens snel stuk lopen heb je niet veel aan
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

druk omhoog en grotere sproeiers.
ben erg benieuwd wat ie dan gaat doen.

laat het ons weten joost!
ik vindt het super in elk geval dat je het gewoon post en er eerlijk over bent.
kroegpks zwerven hier al genoeg rond
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

mark 5t schreef:druk omhoog en grotere sproeiers.
ben erg benieuwd wat ie dan gaat doen.

laat het ons weten joost!
ik vindt het super in elk geval dat je het gewoon post en er eerlijk over bent.
kroegpks zwerven hier al genoeg rond

bedankt voor het compliment en we gaan het wel zien wat er gaat gebeuren kwa vermogen
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op di 26 jan 2010 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Videotje doet et niet
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:Videotje doet et niet
nog aan het verwerken............youtube dan
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Aardig gek... zo ver in het rode gebied .... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Plaats reactie