kan byna niet beter Joost.

welke nokkenas heb je er nu in zitten trouwens??
Wacht maar als je op 1,5 bar hebt gereden voor het eerst en je stapt dan in een orginele das pas erg .(traag)
Jo zorgen maken doe ik zeker niet. durk gaat gewoon omhoog en idereen sie een hoop vermogen draaid staat zeker op 1,3 bar turbodruk-jo- schreef:Joost, prachtige gt heb je daar.
Zoals je zelf aanhaalt, het is idd weinig gezien de aanpassingen. Ik vind ook dat ie tamelijk laat inkomt. Toch denk ik dat de turbo beter tot zijn recht zal komen op hogere druk, dus voorlopig geen zorgen maken![]()
@Jerk: 10% aandrijfverlies wordt gerekent bij nieuwe types zoals bijvoorbeeld de rs'n. Bij een oude JB3 mag je rustig 15% rekenen. Dan kom ja op: 115/85*100= 135 pk motorvermogen.
(20% aandrijfverlies: 115/80*100= 144)
Toch nette waardes voor een std. opgeleukte carb en zoals ook eerder vermeld, mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
Je hebt gelijk,-jo- schreef:Joost, prachtige gt heb je daar.
Zoals je zelf aanhaalt, het is idd weinig gezien de aanpassingen. Ik vind ook dat ie tamelijk laat inkomt. Toch denk ik dat de turbo beter tot zijn recht zal komen op hogere druk, dus voorlopig geen zorgen maken![]()
@Jerk: 10% aandrijfverlies wordt gerekent bij nieuwe types zoals bijvoorbeeld de rs'n. Bij een oude JB3 mag je rustig 15% rekenen. Dan kom ja op: 115/85*100= 135 pk motorvermogen.
Toch nette waardes voor een std. opgeleukte carb en zoals ook eerder vermeld, mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
Joost, zo werkt het niet helemaal, de eerste 2 a 3 tienden win je relatief het meeste, het verschil tussen 1.0 naar 1.3 zal minder zijn dan het verschil tussen 0.7 en 1.0Joost van der Hammen schreef:Jo zorgen maken doe ik zeker niet. durk gaat gewoon omhoog en idereen sie een hoop vermogen draaid staat zeker op 1,3 bar turbodruk-jo- schreef:Joost, prachtige gt heb je daar.
simpel sommetje begonnen op 0,7 bar was 80 wpk nu 1,0 bar 115 wpk is 0,3 bar verhogen is een winst van 35 wpk dus 1,5 bar is ongeveer 150 wpk en het koppel zal ook wel omhoog schieten.
Turbo zal dan ook wel eerder inkomen maar is alle maar theoretisch we gaan het wel zien........ wat er echt uit gaat komen.
D'r zijn er ook meer dan genoeg die al met zoiets i/d rondte rijden,maar er blijven toch altijd mensen die 't nog beter weten,of toch zelf 't wiel opnieuw uit willen vinden-jo- schreef:mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.
goed lezen tuur .tutuur schreef:je weet natuurlijk nooit welke compressieverhouding joost op rijd, kan best zijn dat luco op 0,9 wel 122wpk haalt maar boven de 1 bar niks extra's meer op levert behalve pingelen.....
klopt, maar ik bedoel te zeggen dat je niet weet op hoeveel precies dus wanneer het rendabel word t.o.v standaardoldskool schreef:goed lezen tuur .tutuur schreef:je weet natuurlijk nooit welke compressieverhouding joost op rijd, kan best zijn dat luco op 0,9 wel 122wpk haalt maar boven de 1 bar niks extra's meer op levert behalve pingelen.....
hy heeft LAGE compressie zuigers en de mB 300 turbo .
ja die heb ik.............Florus schreef:D'r zijn er ook meer dan genoeg die al met zoiets i/d rondte rijden,maar er blijven toch altijd mensen die 't nog beter weten,of toch zelf 't wiel opnieuw uit willen vinden-jo- schreef:mensen die roepen over vermogens staan meestal aan de zijlijn.![]()
Ik wens ze veel succes!
@Joost; heb je ook een foto van de drukmeter op je dash? ik vond 'm nl. voor 1.0 bar boven de gasklep erg ver uitslaan....
Jochem de Haas schreef:270
Ja idd bij jou onder de gas klep op de externe meter ..........Ivo van Achthoven schreef:Als ik in de Bleusport wat rommel aan mn kraan, geeft ie ook zo'n platte meter in dashboard aan, en op de externe meter 1,1 bar....
Leuke resultaten Joost..., ben benieuwd als je voor de 2e ronde gaat op meer druk
borstklopperij-modus: Is dat dat revisie-blokje wat van mij af komt Luco?Luco/Alpine-racer schreef:Daarom heb ik hem gewoon lekker op 0.9 staan en 122 wiel pk's.
*sla voor je hoofd modus*canonballman schreef:borstklopperij-modus: Is dat dat revisie-blokje wat van mij af komt Luco?Luco/Alpine-racer schreef:Daarom heb ik hem gewoon lekker op 0.9 staan en 122 wiel pk's.
mark 5t schreef:druk omhoog en grotere sproeiers.
ben erg benieuwd wat ie dan gaat doen.
laat het ons weten joost!
ik vindt het super in elk geval dat je het gewoon post en er eerlijk over bent.
kroegpks zwerven hier al genoeg rond
nog aan het verwerken............youtube danWouter de Wit schreef:Videotje doet et niet