project clio vr-6 biturbo x 2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Misschien een turbo van een Volvo V70 T5?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volvo gebruikt iig geen garett turbo's meen ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

ohja?! de 740 turbo motoren hadden opzekers garrett er aan hangen. Bij t5 weet ik niet zit teveel ingebouwd. Misschien dat de site van garrett uitsluitsel geeft.

derby
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik zei ook meen ik dus ik weet het niet zeker. Zijn het geen KKK turbo's op het moment (maar deze worden ook weer in samenwerking met garett gemaakt toch??)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

cool om te lezen dat je er toch mee door gaat (Y)

ik ben toch wel benieuwd of je het voor elkaar krijgt
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Zal wel T3 moeten zijn?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

een 3.0 kan wel groter als een T3 hebben , een T5 is wel weer heel groot, maar ja...

bi-turbo lijkt me beter overigens.....
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Tijn schreef:.. een T5 is wel weer heel groot, maar ja...
en ik heb er nog nooit van gehoord.
wel van t2 t3 t4 t6 en t7 en hun varianten.

http://www.turbofast.com.au/

als je kijkt welk HUGE vermogen een enkele t4 aankan, dan is groter onzin. Vandaar benieuwd wat t5 is. typeaanduiding van een compressor?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

als T5 bestaat zal ie wel pas boven de 8.000 rpm inkomen :s ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

maar wel hard :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is dat niet Turbo 5-cylinder. En niet garrett T5 :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

hee die italianen hebben het inderdaad over een t5 :p
lekkah!
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

op 2 Bar :worship:
Anonymous

cliomaniac schreef:Dag heren, de zaken gaan voorspoedig 8) , ik heb het onderstel vervangen door (kw-inox v3), nu nog wat kleinigheidjes maken zoals de stuurpomp en dan kan ik gaan rijden. Nu al nee hoor gewoon met één standaard motor. Dit doe ik een maandje zodat ik weet hoe een vr-6 rijdt. Dan breng ik het blok weg en wordt het opgeboord naar 3 liter, er komt een t5 op en het blok wordt gereviseerd. Ik heb mijn voorvelgen al gekocht (kerscher 10j17 krs) en de remmen voor zijn vervangen door het 325 movit 4 caliper brake system. Tot nu toe ben ik kwijt: 1900+700+1100+400+1500=5600 euro.

keep you informed!! ben nog steeds op zoek naar een nieuw baasje voor het motorblok en de carroserie
10J voor ?? mag wel een sterke stuurbekrachtigingpomp op dan met 255-285 breed erop ;)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

cliomaniac my man (Y) . 10j heerscht gewoon.
There will be plenty of time to rest when your dead
Anonymous

catrinus schreef:cliomaniac my man (Y) . 10j heerscht gewoon.
Heb ik ook hoor 10J, maar ik vraag me af of het lekker gaat sturen op je voorwielen ;)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Derby schreef:ohja?! de 740 turbo motoren hadden opzekers garrett er aan hangen. Bij t5 weet ik niet zit teveel ingebouwd. Misschien dat de site van garrett uitsluitsel geeft.

derby
Mitshubishi, iets in de buurt van de td05
rev it like a rental
Anonymous

Riël schreef:Is dat niet Turbo 5-cylinder. En niet garrett T5 :)
klopt bij een volvo staat die 5 voor het aantal cilinders..
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Whahahahaha.... 10J velgen.. KW schroefset.. dikke remmerij kopen.. dat zijn toch dingen die je achteraf toch gaat doen?? je weet bij god niet wat het ding gaat wegen, wat het gaat doen.. ik durf te wedden dat er nooit een 2de motor inkomt.. niet haalbaar.... opboren naar 3 liter en dan een T5 erop.. sorry, maar ben je wel lekker.. dat rijdt toch niet fijn man.. beetje een dragstrip auto gaan maken... als het ooit gaat rijden..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Laat hem gewoon doen waar hij zin in heeft. Kritiek heeft hij al genoeg gehad, denk ik... :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mee eens merijn :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik vind het alleen al een dikke (Y) dat ie z'n plannen doorzet, afgezien of het lukt of niet.

Ik ben benieuwder naar foto's en update verhalen dan 'ik weet het beter' verhalen van andere :)
Mrtn = Maarten
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

helemaal met maarten eens. die jongen heeft een doorzettingsvermogen die ik bij anderen niet zie. keep up the good work (Y)
There will be plenty of time to rest when your dead
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Hij heeft er gewoon lekker dikke schijt aan dat mensen hem afkraken, gaat door waar hij mee bezig is en als het hem lukt, is hij de laatste die lacht.
Als je ziet wat een geld erin gepompt wordt: dit moet haast wel goed komen en als het niet aan de financiën ligt, is er altijd nog het enthousiasme wat hem flink op weg helpt.
~respect!(Y)~
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Goed werk! (Y) Leuk om te zien dat je aan het bikkelen bent.

Ik wil je alleen wel adviseren om nog eens naar die remmen en schroefset te kijken, ik ben bang dat je daar echt wat geld aan weggegooid hebt. Die movit's zijn ten eerste jammerlijk zwaar, wat niet echt ten goede komt (onafgeveerde massa) en ten tweede is 325 met vier potjes niet genoeg om jouw wagen uiteindelijk normaal te kunnen afremmen, laat staan sportief afremmen. Movit heeft leuke upgrade setje beschikbaar, maar da's niet genoeg voor een echte snelle wagen, zeker niet als hij zo zwaar wordt als jouw monstertje! :smoke:

Verder is die schroefset ook beetje zonde, je wagen wordt er waarschijnlijk te zwaar voor, achter zeker. Wil je echt iets van de wegligging maken (want dat is natuurlijk een van je grootste problemen bij zo'n monstertje), dan moet je achteraf echt eens langs gaan bij proflex ofzo, zij kunnen iets echt moois maken, succes en doe iets me de adviezen die je krijgt! :smile:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

catrinus schreef:helemaal met maarten eens. die jongen heeft een doorzettingsvermogen die ik bij anderen niet zie. keep up the good work (Y)
Laten we stellen dat de anderen eerst doen en dan laten zien en gaan vertellen ;)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

valt wel op hoeveel steun die nu krijgt :)
voorheen kwam iedereen alleen maar hier om te lachen en af te kraken.
Ik vind het kei (Y) dat hij zijn plan doorzet.
Ben ook zeer benieuwd naar iets van foto's ofzo.
Dat moet toch wel te regelen zijn ?
Of wil je het echt top secret houden ? :)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Ik ben nog steeds erg sceptisch over het hele idee. Heb het idee dat hij min of meer eerst wat gaat doen en probeert en dan pas nadenkt of het wel kan, terwijl je beter eerst alles uitgebreid kan plannen.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Ja, ik ben ook sceptisch, maar dat hoort hij toch al van iedereen. Kijk, persoonlijk zie ik het niet snel gebeuren, maar iedereen die het probeert krijgt van mij al waardering. Dan probeer ik hem liever niet te vertellen wat ik ervan vindt, maar geef ik hem liever wat tips over remmen op ophanging, beetje helpen kan nooit kwaad... :wink:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik ben nogal benieuwd naar foto's!
En heeeel erg veel suc6 gewenst!
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ach sceptisch...

een vr6 met vette remmen, velgen en een tot 3l opgeboord en gereviseerd blok is natuurlijk een prima kar.

nix meer aan doen.

poging om er een t5?? (garret t04 is al heel groot)
op te bouwen is een leuke uitdaging.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ik wil ook foto's zien :)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

topic moved
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Een neefje rijdt met een opgeboorde Golf3 VR6. Ik dacht ook iets van 3.0l. Hij is nu aan het sparen voor een turbo-mod en hij had het ook idd over een turbo uit een Volvo 850 T5-R... Hij weet waar hij het over heeft, dus het zal wel mogelijk zijn. En dat ding is nu al niet bij te houden. :~

Mvg, Chendy.
Gesloten