[R5]Hulp met inbouwen digitale olietemperatuur meter

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Anonymous

jpp_GTX schreef:Nee ik maak een klein gaatje IN het rubber (ja ik heb ze dus allebei gevonden), vervolgens trek ik daar die draad doorheen en zit het prima.
Yep zo heb ik het in de laguna en in de clio gedaan, nooit problemen met lekken of iets
jpp_GTX

JONGENS:

Allemaal bedankt voor de tips, het zit nu aangesloten en het werkt echt perfect!! Het metertje zit rechts naast de middelste kachelventilator-roostertjes. De draden gaan via het roostertje achter het dashboard. Vervolgens via die 2 rubbers (DANK JE TOM !!) naar de motorruimte.

De spanning komt van de draden van het klokje. Lampje van het metertje brandt nu altijd (op contact), wel zo prettig.

Als ik lekker rustig (120) op de snelweg rij of binnendoor dan loopt de temperatuur op tot 100 celcius. Net eventjes 5 min 180 km/h gereden en de temperatuur liep op tot 118 graden. Dit lijken me wel acceptabele getallen.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

[quote="jpp_GTX]

Kan ik de verlichting en de spanning van dat metertje aansluiten op een draaje dat met de verlichting te maken heeft? (kijk op de elektrische ramen heeft weinig zin, want daar zit geen verlichting achter..., maar bijvoorbeeld zo'n drukknop, daar zit dus een lampje in. [/quote]

In de knoppen van de elektrische ramen (en CV) ziet wel degelijk een lampje. Haal maar eens het kapje van de schakelaar. Dan zie je een groen kapje, en daaronder zit het lampje. Die lampjes zijn te koop bij elektronicawinkels. Ze zitten nogal speciaal "vast", op z'n Renault's zeg maar.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
jpp_GTX

Sorry,

Beetje onduidelijk. Ik bedoelde denk ik de draden van de elektrische ramen die in de deur zitten. Daar zou ik niets aan hebben.

Ik weet dat er idd lampjes in de knoppen zitten. Maar het is beter om daar maar vanaf te blijven als het werkt. Want ik heb al meerdere van die weerhaakjes (die hem vastklemmen als je hem erin drukt) kapot gehad. Nu heb ik een ander kleurtje erin. Geel/Oranje.

Toch bedankt.

JPP.
Tom
Moderator
Car: MB

even een oude topic uit het slop halen.

Ik heb net hetzelfde setje besteld als JPP. Ik heb het metertje bij JPP in zijn auto gezien en vond het best een mooi en net ding (en bovenal erg nuttig en nauwkeurig afleesbaar). Ik wilde al langer een olie-temp meter hebben aangezien ik vind dat een GTT (en eigenlijk iedere auto) die wel een kan gebruiken.

Ik heb ook gekozen voor de digitale versie maar ga hem NIET in het zicht monteren. Ik wil hem ergens monteren waar je hem wel vanaf de bestuurders stoel kunt aflezen, maar waarbij je het dashboard niet verstoort (boren, zagen...........), want dat vind ik een beetje zonde van mijn (goede) GTT dashboard.

het is dus dit metertje:

[img]http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/28/ ... 010251.JPG[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Misschien moet je die ronde behuizing ff slopen en kijken of je het display ergens mooi in je middenconsole kan verstoppen :)
Tom
Moderator

heb ik aan gedacht maar dat kan ik pas beoordelen als ik de zooi binnen krijg (dag of 5,6). Zat ook te denken aan een plaatsje in de buurt van dat vakje links onder het stuur. valt ook niet zo op, maar is dan nog wel te zien
Bart V

Bij een gtt kan je gaan voor een dubbele middenconsole, leg je er 3 meters in. Staat nog wijs ook en is nuttig.
Steven

Of je trapt je klokje eruit, das toch niet zo heel belangrijk...
Rob

Of je doet als ik:
sloop je klokje eruit en plaats in de behuizing van je klokje je meter. Heb je zowieso stroom (van het klokje) en ziet en ook nog eens netjes weggewerkt uit. Nadat je lekker met de dremel in de weer bent geweest :D
En wie kijkt er nu naar de klok ? :wink:
Tom
Moderator

dat is ook een optie, maar van de ene kant vind ik dat een beetje zonde van het klokkie
Steven

Rob (R5B) schreef:Of je doet als ik:
sloop je klokje eruit en plaats in de behuizing van je klokje je meter. Heb je zowieso stroom (van het klokje) en ziet en ook nog eens netjes weggewerkt uit. Nadat je lekker met de dremel in de weer bent geweest :D
En wie kijkt er nu naar de klok ? :wink:
Hey we denken nu ookal hetzelfde, maarrrr ik was eerder :)
Tom
Moderator

die dubbele midden console heb ik ook al vaak over zitten denken. Ik vind alleen de enkele eigenlijk een stuk mooier staan (niet zo lomp)
catrinus

In mijn rooie gtt heb ik mijn klokje er ook uitgesloopt en daar heb ik toen een ampére meter in geplaatst. Ik heb van een stukje hout een mal gemaak die mooi paste en toen met wat overgebleven modelbouw verf zwart geverfd. Moet zeggen dat het erg mooi staat. Beter dan zo`n suffe klok. Het is niet veel werk maar er moet wel gevijld of geslepen worden.
There will be plenty of time to rest when your dead
Tom
Moderator

Roy
Moderator

Tom kan je niet op de sloop kijken voor zo'n klokje? En die dan verbouwen? Of misschien heeft een rtc er er wel 1 liggen :)

Je kan het ook zo doen maar dan moet je wel een paar dingen verbouwen.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163470/in ... kachel.JPG[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator

maar is het dan niet net zo makkelijk om gewoon een plaatje te maken op de plaats van het klokkie?

En ik weet ook nog niet zeker of ik hem daar wel wil hebben.
Roy
Moderator

Ja kan wel maar hoe moet je dat plaatje vastzetten?
Een klokje klikt precies in de uitsparing :)
5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator

ja, daar heb je wel gelijk in inderdaad.

iemand toevallig een klokje over :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Als ik van de week naar de sloop ga/moet voor de corsa en clio zal ik ook even kijken naar een klokje voor je. als alles mee zit ben ik er vrijdag op de FNO en zal ik het mee nemen.

Gr. Frits
Tom
Moderator

dat zou erg mooi zijn Frits. Ik hoor het wel
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Onderin het vakje van het klokje zit een kunstof randje. Je moet hiervan alleen het midden uitvijlen en dus materiaal in de hoeken laten zitten. Maak in het plaatje waar het metertje in komt links en rechts onderin een gaatje voor een schroefje. Boor daarna in het kunstof twee gaatjes voor. Zie hieronder. De x-jes wegvijlen.
Nu kan je het geheel vastzetten. Werkt prima bij mij.

----xxxxxxxxxxxxxxxxxx----
O |xxxxxxxxxxxxxxxxxx| O
-------------------------------
Laatst gewijzigd door Martijn op di 7 jan 2003 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Tom
Moderator

hm, maar dan heb je schroef gaten :(
jpp_GTX

Nou Tom, je hebt mijn metertje gezien? Vind je die plek niets? Ik heb nergens 1 gaatje geboord hoor, hij zit gewoon geplakt. En die dragen gaan via de ventilatie-roostertjes netjes richting de motorruimte. Denk daar maar eens over na. Dan kun je je klokje ook gewoon houden.

Groeten,

Jan-Paul.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Als je daar mooie inbusboutjes voor gebruikt (met zo'n blikken plaatje met schroefdraad erachter), dan lijkt het best mooi, vind ik.

Jpp, hoe lang houdt dat plaksel in de zomer? Ik heb een vermoeden.... :wink:

Ik weet trouwens liever de olietemperatuur dan de tijd. Daarvoor heb ik een horloge!
Tom
Moderator

Martijn *Baccara* schreef:Ik weet trouwens liever de olietemperatuur dan de tijd. Daarvoor heb ik een horloge!
mee eens

@JPP, op die plaats wil ik hem niet. Dan vind ik op de plaats van het klokje beter eerlijk gezegd.
jpp_GTX

Ik heb ze liever allebei!!! :lol: :lol: :lol:

Maar goed nu is het los geraakt ja, maar we hebben ook zo aan die auto lopen trekken en duwen (roest) dat dat me niet verbaasd. Maar goed ik had het met 1 seconde lijm gedaan en dat zit eigenlijk best hoor.
Tom
Moderator

voor 1 seconde :p
jpp_GTX

Nou ik heb er al 2 maanden mee gereden en toen zat het inderdaad een beetje los. Maar goed eventjes paar nieuwe druppels lijm ertussen en je kunt weer mee.
Tom
Moderator

ik zat ook te denken aan het bakje links onder het stuur. Maar dan moet je hem wel een beetje naar boven wijzen
Maurits
Contacteer:

Ik heb mijn olietemp. meter in de A-stijl zitten.
De clio is ingeruild!
Mrtn
Car: R5GTT

Laat 's een fototje zien JPP
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator

bij jpp zit ie aan de rechter kant van het dashboard. Tegen die rechte kant aan zeg maar.

Ik denk toch dat ik voor dat bakje ga. Lekker onopvallend is dat, vind ik persoonlijk wel mooi. Als ik hem zelf maar kan aflezen, daar gaat het me uiteindelijk om
Patrick

Roy (Signaalkabel) schreef:Tom kan je niet op de sloop kijken voor zo'n klokje? En die dan verbouwen? Of misschien heeft een rtc er er wel 1 liggen :)

Je kan het ook zo doen maar dan moet je wel een paar dingen verbouwen.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163470/in ... kachel.JPG[/img]

wat een kermis :lol: :lol: :lol:

nee man is een grapje,ziet er heel mooi uit mooi gedaan :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Tom
Moderator

het spulletje is al binnen jongens :D Morgen eens even kijken of ik dat ding aan de praat kan krijgen.

Had nog even een vraagje voor de mensen met een GTT met olie temp meter. WAT VOOR SENSOR GEBRUIKEN JULLIE ?? Ik heb er nu zo'n peil stok sensor bij gekocht maar is het aan te raden om bij de eerste keer olie vervangen het sensortje in het carter te zetten of raak je dan de grond???

En wat zijn eigenlijk de olie tempraturen van een GTT (ongeveer).

En dan nog een vraagje voor JPP. Heb je nu de min van de olie peil sensor gewoon aan de S- aansluiting van de meter gehangen?
Plaats reactie