er zijn 2 soorten 2.0 lt 8 klappers.
je kunt ze goed onderscheiden.
de ene heeft een verdelerkap aan het uiteinde van de cilinderkop.
de andere heeft aan de voorkant van de motor een 4 vonken bobine zitten.
ook zijn de inlaatspruitstukken verschillend.
en die die met die die bobine aan de voorkant van de motor heeft altijd startvergrendeling.
wat weer extra lastig is bij het aan de loop maken van die motor.
maar die met een verdeler kap is vrij eenvoudig te in te bouwen
omdat de kabel boom bijna het zelfde is als die van een RSI clio.
een oud collega rijd ook met zo'n 2,0 tl in zijn 9.
2.0 8V megane/laguna blok in clio rsi???
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Welke motor is het precies met die verdeler kap? En weet je misschien ook of mijn kop op dat onderblok past en of de onderblok er ook zo makkelijk op mijn motorsteunen kunnen zonder aanpassingen?jacco 16v schreef:er zijn 2 soorten 2.0 lt 8 klappers.
je kunt ze goed onderscheiden.
de ene heeft een verdelerkap aan het uiteinde van de cilinderkop.
de andere heeft aan de voorkant van de motor een 4 vonken bobine zitten.
ook zijn de inlaatspruitstukken verschillend.
en die die met die die bobine aan de voorkant van de motor heeft altijd startvergrendeling.
wat weer extra lastig is bij het aan de loop maken van die motor.
maar die met een verdeler kap is vrij eenvoudig te in te bouwen
omdat de kabel boom bijna het zelfde is als die van een RSI clio.
een oud collega rijd ook met zo'n 2,0 tl in zijn 9.
Bedankt voor de info.
Stephan
volgens mij moet die kop van jou 1800 wel op dat 2 lt onderblok passen.
aleen denk ik dat je er niet veel mee wint tegeover jou 1800.
omdat er in een 2 lt kop grotere kleppen en inlaat kanalen zitten (dat weet ik aleen niet zeker, heb het wel horen zeggen van mijn oud reno collega.)
en volgens mij passen de motor steunen ook wel.
maar als je een 2 lt monteert dan zou ik ook een jc5 bak gebruiken en niet de versnellings bak van jou RSI (jb3).
omdat een jc5 bak veel sterker is i.v.b met het hogere koppel van een 2 lt.
aleen denk ik dat je er niet veel mee wint tegeover jou 1800.
omdat er in een 2 lt kop grotere kleppen en inlaat kanalen zitten (dat weet ik aleen niet zeker, heb het wel horen zeggen van mijn oud reno collega.)
en volgens mij passen de motor steunen ook wel.
maar als je een 2 lt monteert dan zou ik ook een jc5 bak gebruiken en niet de versnellings bak van jou RSI (jb3).
omdat een jc5 bak veel sterker is i.v.b met het hogere koppel van een 2 lt.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Dat komt goed uit, want mijn versnellingsbak was al naar z'n grootje, tenminste hij schakeld kut en schijnt te moeten worden gereviseerd. Maar mijn blok moest er meteen uit dus dacht ik van dat ik dan meteen een ander blok o.i.d. erin kan proppen.
Bedankt voor de info.
Stephan
Bedankt voor de info.
Stephan
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Hey hartstikke bedankt dat je het hebt opgezocht. Dus ik kan de 2.0 8V van een Laguna gewoon overzetten dan?Menno schreef:keb 't ff nagezocht, maar zowel de RSi als de Laguna 1.8 en 2.0 hebben dezelfde in- en uitlaat kleppen.
Groetjes Stephan.
ja dat zou zonder al te veel probelemen moeten kunnen.
er kan natuurlijk altijd wat anders zijn natuurlijk maar de motor en bak zouden zonder al te veel probelmen moeten passen.
maar ik denk dat die 2.0 lt niet zoveel sneller is dan jou 1800.
jou rsi heeft volgens mij: 110 pk en 158 NM.
en een 2 lt laguna motor heeft 115 pk en 166 nm.
kleine verschillen dus aleen denk ik dat de 2 lt bij lage toeren meer trekkracht heeft.
hoewel dat bij een rsi ook al veel trekkracht bij lage toeren levert.
veel meer dan een 16v in ieder geval.
er kan natuurlijk altijd wat anders zijn natuurlijk maar de motor en bak zouden zonder al te veel probelmen moeten passen.
maar ik denk dat die 2.0 lt niet zoveel sneller is dan jou 1800.
jou rsi heeft volgens mij: 110 pk en 158 NM.
en een 2 lt laguna motor heeft 115 pk en 166 nm.
kleine verschillen dus aleen denk ik dat de 2 lt bij lage toeren meer trekkracht heeft.
hoewel dat bij een rsi ook al veel trekkracht bij lage toeren levert.
veel meer dan een 16v in ieder geval.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Niet vergeten dat die 2 liter een monopoint injectie is en gezien Stephan z'n eigen kop overzet en dus ook zijn multipoint injectie en zal ie wel iets meer vermogen krijgen.
Volgens verhouding 122 pk, maarja kan ook best wat meer of minder zijn.
Volgens verhouding 122 pk, maarja kan ook best wat meer of minder zijn.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
steefje heeft gelijk maar als ie het dan goed doet laat ie gelijk zijn kop flowen grotere kleppen monteren een snelle nokkestok en een chipje van de ringsleutel
zit je zo richting 135 pk met een berg koppel
zit je zo richting 135 pk met een berg koppel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
vergis ik mij nou.
maar een een rsi heeft toch mulipoint injectie.
volgens mij heeft aleen een 1,8 rt clio monopoint inspuiting.
en de 1800 in een laguna met monopoint levert 95 pk tewijl een 1800 met mulipoint 110 pk levert.
en een 2lt heeft altijd mulipoint inspuiting.
temminste ik heb ze nog nooit met monopoint gezien.
maar een een rsi heeft toch mulipoint injectie.
volgens mij heeft aleen een 1,8 rt clio monopoint inspuiting.
en de 1800 in een laguna met monopoint levert 95 pk tewijl een 1800 met mulipoint 110 pk levert.
en een 2lt heeft altijd mulipoint inspuiting.
temminste ik heb ze nog nooit met monopoint gezien.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
komt juist veel voor dat ze monopoint worden geleverd
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
goed hier komt ie
laguna en megane 2.0e
= F3r
clio rsi 1.8 8v
= F3P
Clio sport 1.8 16v
=F7P
die 16v kop past niet (haden jullie al gezegd)
die 2.0e kop kan wel op de 1.8 en andersom ook, maar kweet niet of dat goed gaat met compressie enzo.
de megane heeft een siemens fenix 5 ecu en is absolut multipoint injectie. De clio daarentegen heeft een bosh Mono Jettronic systeem. dus je zult een boel aan moeten passen als je de kop over wilt zetten omdat er een ander ecu op ligt.
kortom die megane motor kan er zo in maar dan moet je wel de draaboom aanpassen, verder is volgens mij alles gelijk. hoe het gaat als je de f3r kop op jou 1.8 zet met de multipoint erbij weet ik niet maar het zal ongetwijfeld goed van de plek willen
grtz thomas
laguna en megane 2.0e
= F3r
clio rsi 1.8 8v
= F3P
Clio sport 1.8 16v
=F7P
die 16v kop past niet (haden jullie al gezegd)
die 2.0e kop kan wel op de 1.8 en andersom ook, maar kweet niet of dat goed gaat met compressie enzo.
de megane heeft een siemens fenix 5 ecu en is absolut multipoint injectie. De clio daarentegen heeft een bosh Mono Jettronic systeem. dus je zult een boel aan moeten passen als je de kop over wilt zetten omdat er een ander ecu op ligt.
kortom die megane motor kan er zo in maar dan moet je wel de draaboom aanpassen, verder is volgens mij alles gelijk. hoe het gaat als je de f3r kop op jou 1.8 zet met de multipoint erbij weet ik niet maar het zal ongetwijfeld goed van de plek willen
grtz thomas
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Bedankt voor de info allemaal. Ik weet genoeg
.
Groeten Stephan.

Groeten Stephan.
Nee het idee is geloof ik om een 2 liter 8 klepper monopoint injectie (de 114 pk is geen multipoint!) en daar de cilinderkop van de RSi op over te zetten.
Zo kan de draadboom grotenndeels behouden blijven en heb je een procentuele vermogens/koppelwinst van 10% en het is redelijk haalbaar.
Als Stephan daarna nog een nokkenasje en een leuk chippie laat bakken moet je toch een behoorlijk leuk vermogen eruit kunne persen... (pk-tje of 130-135 met ene leuk koppel) das bijna gelijk aan een 16V.
Zo kan de draadboom grotenndeels behouden blijven en heb je een procentuele vermogens/koppelwinst van 10% en het is redelijk haalbaar.
Als Stephan daarna nog een nokkenasje en een leuk chippie laat bakken moet je toch een behoorlijk leuk vermogen eruit kunne persen... (pk-tje of 130-135 met ene leuk koppel) das bijna gelijk aan een 16V.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
heej gompie een clio rsi heeft mpiThomas megane coupe schreef:goed hier komt ie
laguna en megane 2.0e
= F3r
clio rsi 1.8 8v
= F3P
Clio sport 1.8 16v
=F7P
die 16v kop past niet (haden jullie al gezegd)
die 2.0e kop kan wel op de 1.8 en andersom ook, maar kweet niet of dat goed gaat met compressie enzo.
de megane heeft een siemens fenix 5 ecu en is absolut multipoint injectie. De clio daarentegen heeft een bosh Mono Jettronic systeem. dus je zult een boel aan moeten passen als je de kop over wilt zetten omdat er een ander ecu op ligt.
kortom die megane motor kan er zo in maar dan moet je wel de draaboom aanpassen, verder is volgens mij alles gelijk. hoe het gaat als je de f3r kop op jou 1.8 zet met de multipoint erbij weet ik niet maar het zal ongetwijfeld goed van de plek willen
grtz thomas
ik heb het zelfde blok in mijn 19
dus daar heb je weinig proplemen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
RSi heeft multipoint injectie PER CILINDER (vandaar het verschil tussen de 1.8V RT (95 pk) en de RSi 8V (110 pk, en 150NM bij 2750 tpm) 
neem dan een blok met simpele carbs, ben je ook van dat geneuzel af. 

Immer wieder die verdammte Holländer