2.0 8V megane/laguna blok in clio rsi???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

er zijn 2 soorten 2.0 lt 8 klappers.
je kunt ze goed onderscheiden.
de ene heeft een verdelerkap aan het uiteinde van de cilinderkop.
de andere heeft aan de voorkant van de motor een 4 vonken bobine zitten.
ook zijn de inlaatspruitstukken verschillend.
en die die met die die bobine aan de voorkant van de motor heeft altijd startvergrendeling.
wat weer extra lastig is bij het aan de loop maken van die motor.
maar die met een verdeler kap is vrij eenvoudig te in te bouwen
omdat de kabel boom bijna het zelfde is als die van een RSI clio.
een oud collega rijd ook met zo'n 2,0 tl in zijn 9.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

jacco 16v schreef:er zijn 2 soorten 2.0 lt 8 klappers.
je kunt ze goed onderscheiden.
de ene heeft een verdelerkap aan het uiteinde van de cilinderkop.
de andere heeft aan de voorkant van de motor een 4 vonken bobine zitten.
ook zijn de inlaatspruitstukken verschillend.
en die die met die die bobine aan de voorkant van de motor heeft altijd startvergrendeling.
wat weer extra lastig is bij het aan de loop maken van die motor.
maar die met een verdeler kap is vrij eenvoudig te in te bouwen
omdat de kabel boom bijna het zelfde is als die van een RSI clio.
een oud collega rijd ook met zo'n 2,0 tl in zijn 9.
Welke motor is het precies met die verdeler kap? En weet je misschien ook of mijn kop op dat onderblok past en of de onderblok er ook zo makkelijk op mijn motorsteunen kunnen zonder aanpassingen?
Bedankt voor de info.

Stephan
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

volgens mij moet die kop van jou 1800 wel op dat 2 lt onderblok passen.
aleen denk ik dat je er niet veel mee wint tegeover jou 1800.
omdat er in een 2 lt kop grotere kleppen en inlaat kanalen zitten (dat weet ik aleen niet zeker, heb het wel horen zeggen van mijn oud reno collega.)
en volgens mij passen de motor steunen ook wel.
maar als je een 2 lt monteert dan zou ik ook een jc5 bak gebruiken en niet de versnellings bak van jou RSI (jb3).
omdat een jc5 bak veel sterker is i.v.b met het hogere koppel van een 2 lt.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Dat komt goed uit, want mijn versnellingsbak was al naar z'n grootje, tenminste hij schakeld kut en schijnt te moeten worden gereviseerd. Maar mijn blok moest er meteen uit dus dacht ik van dat ik dan meteen een ander blok o.i.d. erin kan proppen.
Bedankt voor de info.

Stephan
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

keb 't ff nagezocht, maar zowel de RSi als de Laguna 1.8 en 2.0 hebben dezelfde in- en uitlaat kleppen.
rev it like a rental
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Menno schreef:keb 't ff nagezocht, maar zowel de RSi als de Laguna 1.8 en 2.0 hebben dezelfde in- en uitlaat kleppen.
Hey hartstikke bedankt dat je het hebt opgezocht. Dus ik kan de 2.0 8V van een Laguna gewoon overzetten dan?

Groetjes Stephan.
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

ja dat zou zonder al te veel probelemen moeten kunnen.
er kan natuurlijk altijd wat anders zijn natuurlijk maar de motor en bak zouden zonder al te veel probelmen moeten passen.
maar ik denk dat die 2.0 lt niet zoveel sneller is dan jou 1800.
jou rsi heeft volgens mij: 110 pk en 158 NM.
en een 2 lt laguna motor heeft 115 pk en 166 nm.
kleine verschillen dus aleen denk ik dat de 2 lt bij lage toeren meer trekkracht heeft.
hoewel dat bij een rsi ook al veel trekkracht bij lage toeren levert.
veel meer dan een 16v in ieder geval.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Niet vergeten dat die 2 liter een monopoint injectie is en gezien Stephan z'n eigen kop overzet en dus ook zijn multipoint injectie en zal ie wel iets meer vermogen krijgen.
Volgens verhouding 122 pk, maarja kan ook best wat meer of minder zijn.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

steefje heeft gelijk maar als ie het dan goed doet laat ie gelijk zijn kop flowen grotere kleppen monteren een snelle nokkestok en een chipje van de ringsleutel
zit je zo richting 135 pk met een berg koppel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juistem, kost wat, maar dan heb je ook wat....

En het hoeft allemaal niet in 1x..
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

vergis ik mij nou.
maar een een rsi heeft toch mulipoint injectie.
volgens mij heeft aleen een 1,8 rt clio monopoint inspuiting.
en de 1800 in een laguna met monopoint levert 95 pk tewijl een 1800 met mulipoint 110 pk levert.

en een 2lt heeft altijd mulipoint inspuiting.
temminste ik heb ze nog nooit met monopoint gezien.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

komt juist veel voor dat ze monopoint worden geleverd
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

goed hier komt ie

laguna en megane 2.0e
= F3r
clio rsi 1.8 8v
= F3P
Clio sport 1.8 16v
=F7P

die 16v kop past niet (haden jullie al gezegd)
die 2.0e kop kan wel op de 1.8 en andersom ook, maar kweet niet of dat goed gaat met compressie enzo.
de megane heeft een siemens fenix 5 ecu en is absolut multipoint injectie. De clio daarentegen heeft een bosh Mono Jettronic systeem. dus je zult een boel aan moeten passen als je de kop over wilt zetten omdat er een ander ecu op ligt.

kortom die megane motor kan er zo in maar dan moet je wel de draaboom aanpassen, verder is volgens mij alles gelijk. hoe het gaat als je de f3r kop op jou 1.8 zet met de multipoint erbij weet ik niet maar het zal ongetwijfeld goed van de plek willen

grtz thomas
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Bedankt voor de info allemaal. Ik weet genoeg :).

Groeten Stephan.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee het idee is geloof ik om een 2 liter 8 klepper monopoint injectie (de 114 pk is geen multipoint!) en daar de cilinderkop van de RSi op over te zetten.

Zo kan de draadboom grotenndeels behouden blijven en heb je een procentuele vermogens/koppelwinst van 10% en het is redelijk haalbaar.

Als Stephan daarna nog een nokkenasje en een leuk chippie laat bakken moet je toch een behoorlijk leuk vermogen eruit kunne persen... (pk-tje of 130-135 met ene leuk koppel) das bijna gelijk aan een 16V.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Thomas megane coupe schreef:goed hier komt ie

laguna en megane 2.0e
= F3r
clio rsi 1.8 8v
= F3P
Clio sport 1.8 16v
=F7P

die 16v kop past niet (haden jullie al gezegd)
die 2.0e kop kan wel op de 1.8 en andersom ook, maar kweet niet of dat goed gaat met compressie enzo.
de megane heeft een siemens fenix 5 ecu en is absolut multipoint injectie. De clio daarentegen heeft een bosh Mono Jettronic systeem. dus je zult een boel aan moeten passen als je de kop over wilt zetten omdat er een ander ecu op ligt.

kortom die megane motor kan er zo in maar dan moet je wel de draaboom aanpassen, verder is volgens mij alles gelijk. hoe het gaat als je de f3r kop op jou 1.8 zet met de multipoint erbij weet ik niet maar het zal ongetwijfeld goed van de plek willen

grtz thomas
heej gompie een clio rsi heeft mpi
ik heb het zelfde blok in mijn 19
dus daar heb je weinig proplemen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

RSi heeft multipoint injectie PER CILINDER (vandaar het verschil tussen de 1.8V RT (95 pk) en de RSi 8V (110 pk, en 150NM bij 2750 tpm) :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goh er wordt echt supe rgelezen in dit topic :D

Moet je es kijken hoe vaak er mono- en multipoint is gezgd....
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

neem dan een blok met simpele carbs, ben je ook van dat geneuzel af. :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Arre-16v
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 0:19

Past de bak van een rsi ook achter de rs uit 92..
Moet ik dan ook de aandrijfassen veranderen of is het gelijk aan de 16v
Plaats reactie