zeer sterk roken 21 turbo

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Patrick

Jeroen V schreef:blauwe damp is olie, dat kan volgens mij van de zuigerveren,klephoedjes(denk het niet) of van de turbo komen. Wanneer rookt de auto nu , bij gas of bij stationair of altijd.

bij stationair heb ik het meeste last,dan rookt ie als de ziekte
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Anonymous

patrick 21TURBO schreef:
Jeroen V schreef:blauwe damp is olie, dat kan volgens mij van de zuigerveren,klephoedjes(denk het niet) of van de turbo komen. Wanneer rookt de auto nu , bij gas of bij stationair of altijd.

Was bij het gt-tje zoals boven beschreven ook het geval.
Patrick

was bij jouw ook het geval,maar wat moet ik nu doen?
Jeroen V
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:

Aha dit was bij mij 21T ook het geval, je zag geen hand voor ogen . Dit werd veroorzaakt door een gescheurde Turbo. Haal je hittenschild > turbo er eensaf , kijk dan goed of je geen scheurtjes hebt in de turbo. ( En kik uiteraard of er speling op het asje zit )
Patrick

Mickael schreef:Euh ik ben geen kenner!!

Maar heb aan iemand gevraagt die er veel verstand van zou hebben.

Hij had het erover dat misschien met druk in het carter te maken zou kunnen hebben.

Als je daar een te hoge druk hebt kan het zo zijn dat de turbo zijn "vuil" niet meer kwijt kan en dan gooit ie het overal eruit waar die kan. (bekend BMW probleem).

Hij zij dat je zou kunnen proberen in geval van aanwezig (niet bekend met renault) de carter ontluchting dicht te stoppen.

Waar je ook aan moet denk: als er olie in de uitlaat zit duurt dit ook wel een tijdje eer het eruit is. Zeker als je zegt dat hij het alleen doet als ie wat warmer is.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, het zegt mij helemaal niets.

michel dichtstoppen van het carter,wat bereik ik hier dan mee?
carterventilatie is toch nodig,ik heb btw geen carter ventilatie iig geen aansluiting op het carter.
Anonymous

Jeroen V schreef:Aha dit was bij mij 21T ook het geval, je zag geen hand voor ogen . Dit werd veroorzaakt door een gescheurde Turbo. Haal je hittenschild > turbo er eensaf , kijk dan goed of je geen scheurtjes hebt in de turbo. ( En kik uiteraard of er speling op het asje zit )
als het je turbo is moet het toch juist een probleem zijn bij hoge toeren ? (lees: veel turbodruk)
Patrick

Jeroen V schreef:
patrick 21TURBO schreef:

Aha dit was bij mij 21T ook het geval, je zag geen hand voor ogen . Dit werd veroorzaakt door een gescheurde Turbo. Haal je hittenschild > turbo er eensaf , kijk dan goed of je geen scheurtjes hebt in de turbo. ( En kik uiteraard of er speling op het asje zit )

hmmm,ik heb idd wat speling op het asje,maar wat ik zo vreemd vindt is dat het roken heel erg is bij stationair en bij rijden bijna niks.
heb voorheen toch geen problemen hiermee gehad nu in ene wel,heb geen gekke dingen gedaan hoor met ff het proberen van nieuwe pc.

heb btw ook de turbo,uiteraard van buitenaf gekontroleerd maar heb niets vreemds kunnen ontdekken hieraan.
wel heb ik een fluitje wat redelijk vroeg begint als ik rijdt,begint ongeveer op 2000 toeren.
Patrick

Ploegah schreef:
Jeroen V schreef:Aha dit was bij mij 21T ook het geval, je zag geen hand voor ogen . Dit werd veroorzaakt door een gescheurde Turbo. Haal je hittenschild > turbo er eensaf , kijk dan goed of je geen scheurtjes hebt in de turbo. ( En kik uiteraard of er speling op het asje zit )
als het je turbo is moet het toch juist een probleem zijn bij hoge toeren ? (lees: veel turbodruk)
dat bedoel ik ploega,het rookt steeds erger bij stilstaan bij stationair draaien van de motor.
Jeroen V
Contacteer:

Kijk eerst nou maar eens in je down pipe of daar olie in lekt.
Patrick

Jeroen V schreef:Kijk eerst nou maar eens in je down pipe of daar olie in lekt.
down pipe,help me es ff wat is dat?
Mickael

patrick 21TURBO schreef:
Mickael schreef:Euh ik ben geen kenner!!

Maar heb aan iemand gevraagt die er veel verstand van zou hebben.

Hij had het erover dat misschien met druk in het carter te maken zou kunnen hebben.

Als je daar een te hoge druk hebt kan het zo zijn dat de turbo zijn "vuil" niet meer kwijt kan en dan gooit ie het overal eruit waar die kan. (bekend BMW probleem).

Hij zij dat je zou kunnen proberen in geval van aanwezig (niet bekend met renault) de carter ontluchting dicht te stoppen.

Waar je ook aan moet denk: als er olie in de uitlaat zit duurt dit ook wel een tijdje eer het eruit is. Zeker als je zegt dat hij het alleen doet als ie wat warmer is.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, het zegt mij helemaal niets.

michel dichtstoppen van het carter,wat bereik ik hier dan mee?
carterventilatie is toch nodig,ik heb btw geen carter ventilatie iig geen aansluiting op het carter.
dan gaat het niet op. Bij een BMW heb je dat wel. Doordat ie in het carter een druk opbouwd kan de turbo iets niet kwijt. Als je die dicht zou stoppen bouwd ie geen/ weinig carterdruk meer op en kan de turbo wel zijn afval kwijt.

Maar dit is ongeveer wat mij verteld is. Ik heb er zelf al helemaal geen verstand van. Ik hoopte alleen dat ik jullie ermee kon helpen. maar helaas het gaat hier dus niet op.
Jeroen V
Contacteer:

dat pijpke van je turbo naar de uitlaat
Patrick

owkay ga dat ff checken,iig bedankt weer voor de tips he mannen :wink:
heeft iemand al een verzchtend idee,want ik neem aan als er olie in de downpipe zit hoeveel dat grapje gaat kosten een gereviseerde turbo.
ik laat zeker ff wat weten als ik weer iets wijzer ben,later pat.
Anonymous

dat fluitje wat je eerder genoemd hebt pat ruikt toch sterk naar een turbo dit begint ook meestal rond de 2000 tr / min dit is gewoon je turboas met teveel speling of uit balans. is wel kut dan he
Patrick

gaan we weer,ben net thuis heb ff getest wat het nou kan zijn,heb dus gewoon ff een tijdje 200 gereden en kreeg steeds minder druk,heb nu nog minder dan 0,6 bar en heb nu ook sterk het idee dat de turbo kaduuk is.
alleen vraag ik me af waarom hij het nog steeds doet.
het was al zo erg dat de mensen me achterna reden tot thuis om me te waarschuwen dat mijn auto in de brand stond en er vlammen uit de uitlaat kwamen.
het was ook niet meer normaal nu hoe hij stond te roken,dit was echt zo erg dat je niks meer zag achter me.
we gaan de turbo eraf halen en deze eens bekijken en ik denk wel,weet wel zeker eigenlijk naar de druk gekeken dat turbo aan het sterven is.
heeft die drukstoot van 1,7 niet overleefd.
maar goed helaas pindakaas mijn goede vriend michel die helpt me met het checken en we proberen er wat moois van te maken.
maar lachen kan ik nu ff niet,helaas.
we komen er wel maar voor nu is het scheisse,ik hou jullie op de hoogte,pat.
Menno

toelichting 't zou natuurlijk kunnen, een kapotte turbo, maar niet 't meest waarschijnlijk. Van heel veel druk moeten leveren (=hoog turbotoerental) slijt ie alleen maar overmatig hard. Als ie al op sterven na dood was kan 't fataal geweest zijn, maar normaalgesproken kan zo'n turbo 't wel ff hebben.

vraag: Waar kwam die enorme hoeveelheid benzine vandaan? Een los slangetje naar de airco heeft hierop geen invloed! Mogelijke oorzaken: sluiting/onderbreking in de kabelboom, waardoor bijvoorbeeld een temperatuursignaal niet of niet goed binnenkomt, of bijvoorbeeld een injector open blijft staan. Check dit, om de computer te vervangen heb je immers aardig aan de kabelboom moeten rossen.

waarschijnlijk. Door de hoge druk is je intercooler opengescheurd. Beide intercoolers willen nogal eens scheuren. Zowel 't aluminium kan scheuren, alsook de plastic kappen kunnen van de cooler loskomen.

vergezocht 't zou kunnen dat je met de overmaat benzine de olie dusdanig verdund is, dat 't in grote hoeveelheden door de carterventilatie naar buiten gekomen is. Dat staat nu allemaal in je slangen en in de intercooler, en zorgt voor 't overmatig roken.

Succes
rev it like a rental
Patrick

ik heb dus alle slangen gechekt menno en de intercolers ook maar kan hieraan niets ontdekken,
wat dat roken betreft ik heb geen idee,maar ik heb de kabels nagekeken maar na rammelen nog geen betering,hoe is dan dat drukverlies dat steeds erger wordt te verklaren?
ik laat michel de bak eens grondig nakijken en dan hoor ik het wel.
ik heb alleen die smalle intercooler er niet vanaf gehad.
dus deze zou het dan moeten zijn he.
Riël
Über-Spammer

Tjee pat succes ermee ... toch lijkt me de turbo stug ... kan toch beter hoe menno zegt dat de intercooler het begeven heeft? Je kan toch kijken of de slangen van turbo naar inlaat vol met olie zitten, dan weet je of de turbo zoveel rook maakt? Verder weet ik eigenlijk niet veel te zeggen meer he al zoveel suggesties. Alleeen veel succes ermee he!!!!!!!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

kan het niet zo zijn dat de keering aan de uitlaatzijde stuk is en daardoor de olie in de uitlaat mieterd,heb nu niet meer het idee van benzine,ach ik weet het allemaal ook niet meer zo goed,heb al vanalles geprobeert he.
we kijken de boel es na en zien het wel,iig halen we de turbo er eens vanaf en kijken we die ook na
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Patrick nog maar een vraagje.

Zal me er niet verder mee bemoeien maar:

STILL A HAPPY 21T DRIVER???
:D

Gr. FRTIS
Menno

patrick 21TURBO schreef:[wel heb ik een fluitje wat redelijk vroeg begint als ik rijdt,begint ongeveer op 2000 toeren.
als je je luchtlek kunt horen, moet je 't toch ook wel kunnen vinden? klinkt niet moeilijk :)
rev it like a rental
Patrick

luchtlek hoor ik alleen bij heel weinig toeren tenminste als het een luchtlek is,maar we gaan dat zeker controleren.
gille
Contacteer:

en is de kettingroker nog nie afgekickt
????????????? :wink:
Michel S.
Contacteer:

Nu even wel. Althans de rijder. Hij rijdt nu met mijn 21. Ik ga morgen beginnen aan die van hem.

Dus wish us luck
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick

Frits schreef:Patrick nog maar een vraagje.

Gr. FRTIS

hpelang heb je over deze opmerking moeten nadenken frits,je kan je eigen naam nog niet eens goed schrijven :lol:
maar om antwoord op jouw vraag te geven,ja ik ben nog steeds heel erg happy,shit happens ik wij fixen dat gewoon weer.
is gewoon ff heeeeel vervelend maar wat doet dat aan de auto af?
niks dus,je probeert iets en zo als menno zegt,if you don't break anny parts you don't have enough power,ik had ff te veel power zullen we maar zeggen want die 1,7 bar vondt ie niet leuk.
antwoord gegeven :) groet pat :wink:
morgen misschien gemaakt,wie weet 8)
Patrick

Michel S. schreef:Nu even wel. Althans de rijder. Hij rijdt nu met mijn 21. Ik ga morgen beginnen aan die van hem.

Dus wish us luck
thanks michel dat ik die van jouw ff mag lenen,maar ik moet echt zeggen dat die van jouw net een meid is,je kan gewoon niet stoppen,ben ff een stukje gaan rijden en het is echt een genotsknots wat je er van krijgt,hij gaat goed jong.
ik ben echter wel iets voorzichtiger als met de mijne want van mij is ie dus niet maar die crx moest ik gewoon ff laten weten wat ie kan,dus ik heb je naam ff beschermd :D
groeten de HAPPY 21 DRIVER :D
gille
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:
Frits schreef:Patrick nog maar een vraagje.

Gr. FRTIS

hpelang heb je over deze opmerking moeten nadenken frits,je kan je eigen naam nog niet eens goed schrijven :lol:
maar om antwoord op jouw vraag te geven,ja ik ben nog steeds heel erg happy,shit happens ik wij fixen dat gewoon weer.
is gewoon ff heeeeel vervelend maar wat doet dat aan de auto af?
niks dus,je probeert iets en zo als menno zegt,if you don't break anny parts you don't have enough power,ik had ff te veel power zullen we maar zeggen want die 1,7 bar vondt ie niet leuk.
antwoord gegeven :) groet pat :wink:
morgen misschien gemaakt,wie weet 8)
laten opfikken die hoop roest(21T)en goeie raad,bespreek met je bankdirekteur maar ineens een kredietlijn,want daar houd het nie mee op 8) 8) 8) 8)
Patrick

allee niet zo negatief he gilleke,daar rijden we toch auto voor,ik ben gewoon positief kwa instelling en het interesseerd me geen ruk wat het kost als het maar goed is.
ik ben het gewend die kosten aan de auto's en normaliter was er niets gebeurd maar door het kloten door ons eigen is er iets stukgegaan.
als de amalvalve het gewoon had gedaan(buisje weg)dan was er niets gebeurt en het toeval wiol dan ook nog dat die beveiliging van de onsteking,weet ff niet meer hoe je dat ding noemt ook defect was.
maar zo leer je weer wat,ik zie het wel,maar niet negatief :)
hitman

zag je topic en om eerlijk te zijn niet helemaal gelezen,maar wat ik zo zie (wat menno ook al zei)denk ik zo aan teveel inspuiting van brandstof.
het kan natuurlijk zijn dat een temeratuur sensor een verkeerde waarde aangeeft,b.v. erg koud,dat betekend dat door die verkeerde waarde hij meer gaat inspuiten.verklaard misschien de rook die hij heeft(ook met gas los,en waarschijnlijk ook met acceleren en overschalen).en contoleer ook even je carter ontluchting want daar kan waarschijnlijk door die dunne olie wel wat aangezogen worden en zo verbrand worden,waardoor die ook gaat roken.

wat betreft de turbo druk tja,altijd moeilijk.er kan natuurlijk altijd een vacuum lek zijn mede daardat je een fluit(neem aan niet de turbo) hoort.

maar dan nog vind ik het gek dat je die bij laag toeren hoort,terwijl dan de druk van de turbo nog niet op zijn hoogst is en daardoor minder lucht verlies door een eventueel lek zo kunnen komen.
controleer dan voor de zekerheid eens,door b.v. iemand de auto op het toerengebied van het fluiten te houden en zo het lek te kunnen opsporen

hoop dat je ons op de hoogte houd en veel succes ermee

tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Michel S.
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef: thanks michel dat ik die van jouw ff mag lenen,maar ik moet echt zeggen dat die van jouw net een meid is,je kan gewoon niet stoppen,ben ff een stukje gaan rijden en het is echt een genotsknots wat je er van krijgt,hij gaat goed jong.
ik ben echter wel iets voorzichtiger als met de mijne want van mij is ie dus niet maar die crx moest ik gewoon ff laten weten wat ie kan,dus ik heb je naam ff beschermd :D
groeten de HAPPY 21 DRIVER :D
Ik hoor het al. Mijn naam zal niet verloren gaan. Want dat moeten we niet hebben.
Over dat meid zijn. Klopt, je kan niet stoppen en ze kosten je behoorlijk wat geld. Ook al is het alleen maar aan benzine, ze kost geld :)

Maar het is inderdaad fijn om mee te rijden. Maar je zult toch wel een stukje vering missen of niet???
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Michel S.
Contacteer:

Hey Patrick,

Kom je straks ook effe naar het Mac. Ik zit nu op mijn werk en vertrek om 21:15 richting Mac.

Ik kom in iedergeval dus. Hopelijk kom je ook effe. Effe bijkletsen en updaten

[de zaal wacht in spanning af :p ]
Anonymous

vertel vertel vertel !!!
Patrick

de zaal wacht in spanning af,wat dacht je van ik :p
ik ben benieuwd :)
de big smile zet ik dus pas als hij gemaakt is dus die laat ik nu ff weg,ik hoop dat je bijkletsen op positief grondgebied gaat vallen jong :) wie weet,wie weet 8)
Patrick

er is nieuws maar ik laat het nieuws lezen door michel.
ff wachten nog :wink:
gille
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:er is nieuws maar ik laat het nieuws lezen door michel.
ff wachten nog :wink:
michel word nieuwslezer op NOS,hahahahahaahah
Plaats reactie