-
- Contacteer:
Maar Priyantha, je hebt gelijk hoor. Het is mijn zwager en zus overkomen. Mijn zus lag te slapen in de auto zonder gordel. Mijn zwager knalt achterop een vrachtauto omdat mijn hij lag te slapen en mijn zus klapt naar voren met haar hoofd tegen de voorruit. Met hersenschudding, een bloedlip en veel pijn als gevolg.
-
- Über-Spammer
Ik vind dit heel goed dat je dit aankaart.
Moet toch zeggen dat het zowiezo weinig word gedaan.. (gordel om).
Zit je gordel niet lekker koop dan soort kussentjes zodatdie wel lekker zit.. en denk aan je veiligheid..
Toppie..
~Respect is Everything~
&
~Doe niet dom, gordel om~
~Denk aan je veiligheid voordat het je spijt~
Suc6 allen..
Greetz me.
Moet toch zeggen dat het zowiezo weinig word gedaan.. (gordel om).
Zit je gordel niet lekker koop dan soort kussentjes zodatdie wel lekker zit.. en denk aan je veiligheid..
Toppie..
~Respect is Everything~
&
~Doe niet dom, gordel om~
~Denk aan je veiligheid voordat het je spijt~
Suc6 allen..
Greetz me.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Ik draag hem met lange ritten altijd, maar ik ben eens wezen stappen in Antwerpen en zag een vet ongeluk een gozer van net 19 was met te hoge snelheid de bocht uit gevlogen.
3 pasagiers met ernstige verwondingen. Bestuurder had zichzelf opgehangen in zijn riem...
3 pasagiers met ernstige verwondingen. Bestuurder had zichzelf opgehangen in zijn riem...
.:: TurboPowerr ::.
-
Doe gordel altijd meteen om als ik in m'n auto stap.
Alleen voor afstandjes korter als 100 meter doe ik hem niet om.
Alleen voor afstandjes korter als 100 meter doe ik hem niet om.
-
- Contacteer:
na 1 zwaar ongeluk in mijn vorige auto (gtitje) waarbij de riem bijna was doorgescheurd, maar ik op wat blauwe plekken en wat stijfheid van het verkrampen na nix had, heb ik nooit meer zonder gordel gereden. Na een tijdje voelt het zonder dat ding ook minder fijn aan......+ dat lampje brandt dan de hele tijd en das heel irritant 
maar toch is het wel veilig en belangrijk dat je hem om hebt

maar toch is het wel veilig en belangrijk dat je hem om hebt
Daar kan ik me nou helemaal in vinden, dat is ook het gevaarlijke van een laguna vind ik, want het gaat alleen maar harder en harder zonder dat je het merkt. Vooral als ik een stukje 200 heb gereden, en ga dan terug naar de 80 zou ik bijna uitstappen zolangzaam als je dan lijkt te gaan. En dat langzame gevoel draagt er niet echt aan bij dat je het gevoel hebt dat je je gordel nodig hebt.On 2002-03-04 18:29, Ploegah
wrote:
Trouwens ik vind zonder gordel rijden in mijn laguna in de stad veel relaxter. Als de snelheid opgevoerd word, doe ik hem meestal wel om. In een GT of een andere strak afgeveerde sportieve bak vind ik het wel fijner om zo'n gordels om te hebben. Met soter doen heeft het bij mij niets te maken, tzit gewoon lekker relaxt zonder.
(
bijv: Bij ons ligt er een wegversmalling, waar ik met een oude kadett met 55-60 doorheen kan, en dan houd iedereen zn hart vast die meerijdt. Met mn laguna neem ik em met 120-125 (en als het moet nog we liets harder ook) en niemand die er iets van merkt. dus ja, zodoende.
Het is wel goed overigens dat dit aangekaart wordt hier op het forum, want ik was eigenlijk al compleet vergeten dat er gordels in zitten...
Paanz
Ik had mijn 5 punts om. Alhoewel maar aan 3 punten vast gemaakt. Dat zit net iets beter zonder dat je er qua veiligheid achteruit op gaat.
-
- Contacteer:
im mijn vorige auto waren de gordels echt vervelend, moet zeggen dat bij deze Renault goed werk heeft afgeleverd, hij druk nergens en zit nergens in de weg.......hij zorgt er ook voor dat ik wat beter in mijn sportstoel zit, een sportstuur helpt me nu ook daarbij (zonder plofzak dat dan wel weer)On 2002-03-05 00:35, Michel S.
wrote:
Ik had mijn 5 punts om. Alhoewel maar aan 3 punten vast gemaakt. Dat zit net iets beter zonder dat je er qua veiligheid achteruit op gaat.
-
- Contacteer:
Goh, da's vast geen 1.8 RT... Maar een 2.0 haalt de 200 ook niet. Tenzij je een RTi hebt.On 2002-03-05 00:19, Paanz
wrote:Daar kan ik me nou helemaal in vinden, dat is ook het gevaarlijke van een laguna vind ik, want het gaat alleen maar harder en harder zonder dat je het merkt. Vooral als ik een stukje 200 heb gereden, en ga dan terug naar de 80 zou ik bijna uitstappen zolangzaam als je dan lijkt te gaan. En dat langzame gevoel draagt er niet echt aan bij dat je het gevoel hebt dat je je gordel nodig hebt.On 2002-03-04 18:29, Ploegah
wrote:
Trouwens ik vind zonder gordel rijden in mijn laguna in de stad veel relaxter. Als de snelheid opgevoerd word, doe ik hem meestal wel om. In een GT of een andere strak afgeveerde sportieve bak vind ik het wel fijner om zo'n gordels om te hebben. Met soter doen heeft het bij mij niets te maken, tzit gewoon lekker relaxt zonder.
(
bijv: Bij ons ligt er een wegversmalling, waar ik met een oude kadett met 55-60 doorheen kan, en dan houd iedereen zn hart vast die meerijdt. Met mn laguna neem ik em met 120-125 (en als het moet nog we liets harder ook) en niemand die er iets van merkt. dus ja, zodoende.
Het is wel goed overigens dat dit aangekaart wordt hier op het forum, want ik was eigenlijk al compleet vergeten dat er gordels in zitten...
Paanz
ach. gordel. je zit in een 5. gordel of niet, botsing doet pijn. Ik bepaal zelf of ik hem om doe of niet. 't is een gewende denk ik. verder boeit ut me vrij weinig wat iemand anders erover zegt. maarja, voor degenen die het nog niet wisten is dit misschien leerzaam he
mzzl
mzzl
sorry ben,maar als dit topic voor jouw niet interressant is moet je er niet op reageren.
heb je er ooit es bij stilgestaan hoe het zou zijn als jij een aanrijding krijgt met iemand en die persoon voelt zich schuldig dat jij het loodje legt en de rest van zijn/haar leven moet denken als ie nou zijn gordel had omgehad had hij nog geleefd.
de rest wat je zegt met invalide ofzo,ja je haalt het allemaal uit een vakje extremiteiten als ik 120 rijdt of als ik op de kop lig.ik heb btw ongelukken zien!!!gebeuren met 120 wwar de mensen zo uitstapten en gingen schelden

hij redt je vaker dan dat ie je niet zou redden,en wat piranja betreft,ik vindt het goed dat er mensen zijn die er op een normale manier op letten en er ff een opmerking over plaatsen hier.
zelfs goed vindt ik
zelf vindt ik jouw mening wat het dragen van een gordel betreft niet echt volwassen,dus als het een keertje misgaat dan moet meteen heel nedeland maar zijn gordels uit de auto halen want zij kunnen gevaarlijk zijn,
kan best zijn dat je pa een paar auto's heeft gezien waar het in is misgegaan maar heeft hij het ook es aabgehaald hoevaak het goed is afgelopen,want daar hoor ik je niet over
maar helaas is het topic voor je gesloten,ik had graag een reaktie
verder ga ik vanaf nu mijn gordel altijd[proberen]te dragen
heb je er ooit es bij stilgestaan hoe het zou zijn als jij een aanrijding krijgt met iemand en die persoon voelt zich schuldig dat jij het loodje legt en de rest van zijn/haar leven moet denken als ie nou zijn gordel had omgehad had hij nog geleefd.
de rest wat je zegt met invalide ofzo,ja je haalt het allemaal uit een vakje extremiteiten als ik 120 rijdt of als ik op de kop lig.ik heb btw ongelukken zien!!!gebeuren met 120 wwar de mensen zo uitstapten en gingen schelden
hij redt je vaker dan dat ie je niet zou redden,en wat piranja betreft,ik vindt het goed dat er mensen zijn die er op een normale manier op letten en er ff een opmerking over plaatsen hier.
zelfs goed vindt ik
zelf vindt ik jouw mening wat het dragen van een gordel betreft niet echt volwassen,dus als het een keertje misgaat dan moet meteen heel nedeland maar zijn gordels uit de auto halen want zij kunnen gevaarlijk zijn,
kan best zijn dat je pa een paar auto's heeft gezien waar het in is misgegaan maar heeft hij het ook es aabgehaald hoevaak het goed is afgelopen,want daar hoor ik je niet over
maar helaas is het topic voor je gesloten,ik had graag een reaktie
verder ga ik vanaf nu mijn gordel altijd[proberen]te dragen
-
ik draag hem altijd al... t voelt raar als je het niet doet , had in mn oude f6 bestel ook geen riemen , maar reed vreemd.. en tja in een 4tje ben je bijna altijd plat als je een ongeluk krijgt.. de kreukelzone dat ben jezelf!
Ahem de 1.8 8v monopoint 95 pk kan 205 op de teller halen, dit is van ene betrouwbare vriend uit duitsland (komt maybe ooit bij de RTC)On 2002-03-05 01:48, Just the Cook
wrote:
Goh, da's vast geen 1.8 RT... Maar een 2.0 haalt de 200 ook niet. Tenzij je een RTi hebt.
Onze Laguna 1.6-16v heeft met 5 personen erin op de A4 ookal 195 gehaald, helaas dook er toen een kadett voor me, maar ik had nog gas over. Met een beetje wind mee moet deze de 205 wel kunnen halen en misschien de 210 wel.
Dus zo sloom zijn die dingen echnie hoor
Idd goed dat iemand er op let.
Vind zelf ook dat het rijden zonder gordel niet lekker aanvoeld.
Plus dat er in m'n Vlovlo een irri geluidje zit dat pas ophoud als ik m'n gordel omdoe.
Plus dat ik het ook altijd aanraad aan m'n mede passagiers.
Als ik een ongeluk krijg, hoeft het namelijk niet mijn schuld te zijn.........
Het is echter wel iets dat er in moet slijten, consequent zijn in het omdoen.
Vind zelf ook dat het rijden zonder gordel niet lekker aanvoeld.
Plus dat er in m'n Vlovlo een irri geluidje zit dat pas ophoud als ik m'n gordel omdoe.
Plus dat ik het ook altijd aanraad aan m'n mede passagiers.
Als ik een ongeluk krijg, hoeft het namelijk niet mijn schuld te zijn.........
Het is echter wel iets dat er in moet slijten, consequent zijn in het omdoen.
-
Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs, maar ik ben het in ieder geval nog niet vergeten.
Ben ook niet van plan om zonder te rijden, paaar jaar geleden is hier een jongen overleden, als hij zijn gordel omhad had hij maybe nog geleefd, daarom alleen al zou ik altijd mijn gordel om doen denk ik.
Ben ook niet van plan om zonder te rijden, paaar jaar geleden is hier een jongen overleden, als hij zijn gordel omhad had hij maybe nog geleefd, daarom alleen al zou ik altijd mijn gordel om doen denk ik.
Mee eens, das het probleem met die laguna's > ze rijden te lekker !On 2002-03-05 00:19, Paanz
wrote:
Daar kan ik me nou helemaal in vinden, dat is ook het gevaarlijke van een laguna vind ik, want het gaat alleen maar harder en harder zonder dat je het merkt. Vooral als ik een stukje 200 heb gereden, en ga dan terug naar de 80 zou ik bijna uitstappen zolangzaam als je dan lijkt te gaan. En dat langzame gevoel draagt er niet echt aan bij dat je het gevoel hebt dat je je gordel nodig hebt.
Paanz
Had je mij dertig geschat ??On 2002-03-04 18:59, Priyantha
wrote:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar eh jij ziet er "volwassener" uit dan veel andere leden van de RTC wat ik heb gezien op de dag, en had toch wel verwacht dat jij wel je gordel altijd zou dragen, valt me tegen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik had je zeker meer dan 30 geschat en dus zeker gedacht dat jij je gordel zou om doen, er zijn veel gozertjes van rond de 20(schatting) die niet hun gordel dragen kuur ik ook af hoor daar niet van.
Tsjeempig de peemig heb ik soms staan jeu de boulen met opa ofzo
Ik ben gewoon een gozertje van 21 (soms met en soms zonder gordel)
-
Lets face it PaulOn 2002-03-05 10:14, Ploegah
wrote:Had je mij dertig geschat ??On 2002-03-04 18:59, Priyantha
wrote:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar eh jij ziet er "volwassener" uit dan veel andere leden van de RTC wat ik heb gezien op de dag, en had toch wel verwacht dat jij wel je gordel altijd zou dragen, valt me tegen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik had je zeker meer dan 30 geschat en dus zeker gedacht dat jij je gordel zou om doen, er zijn veel gozertjes van rond de 20(schatting) die niet hun gordel dragen kuur ik ook af hoor daar niet van.
Tsjeempig de peemig heb ik soms staan jeu de boulen met opa ofzo?
Ik ben gewoon een gozertje van 21 (soms met en soms zonder gordel)

On 2002-03-05 03:14, Ben
wrote:
Ik vind dit allemaal maar aanstellerietis. Als iemand geen gordel dragen wil is zijn keus. Iemand die het wel doet ook zijn keus. Laat diegene lekker in ze waarde. Als ik een gordel draag of niet is dat mijn keus en wat jullie er van denken zou me dan geen ene reet boeien. Ik draag hem wanneer het me zint en waar het bekeurings risico het grootst is.
1 ding scheeld in een gtt met +120 kmph als je en ongeluk krijgt zonder gordel ben je dood. Heb je je gordel om kom je er misschien invalide uit. Beide keuzes maken geen reet uit want je zult je familie altijd in een drama meeslepen.
Ik ben liever dood dan me hele leven zwaar invalide. Ieder zijn keus.
Alles heeft voor en nadelen gordels ook zoals ik al eerder zei: als je op je kop beland met de auto kan een gordel je hals door snijden, bloed je dood. Als je op ze kop hangt of zij hangt zit je gordel door het gewicht vast en krijg je hem nooit los (tenzij je een mes hebt) leuk als je auto in de fik vliegt. Ik heb die filmpjes gezien en mij interesseerd het me geen reet meer of ik een gordel om heb of niet. Zolang ik maar geen bekeuring krijg. Een net rijgedrag helpt meer en airbags in combinatie met gordel en hoofdsteun op juiste hoogte en kooiconstructie en gordelsnijder en raamtikker. Anders heb t weinig zin in mijn ogen. Voor mij is deze topic verder gesloten.
p.s.
Priyantha het is maar wat je bezig houd beetje op gordels letten.
-----------------
[ This message was edited by: Ben on 2002-03-05 03:30 ]
Whahahahaha ben waar haal je de wijsheid vandaan

[qoute]
Ik vind dit allemaal maar aanstellerietis.
[/quote]
Tja... beetje wel ja
zeg mzzl!
Riel
-
- Contacteer:
Nou daar kan ik je dus wel effetjes een verhaal oververtellen.
Ik heb met drie mensen op de voorbank gezeten (een drie zitter) en toen ging de lading ineens schuiven. Wij met 120 op z'n linker zij kant gekanteld. Met 120 gegleden over de snelweg. Jezus wat was ik blij dat de andere jongens ook hun gordels aan hadden gedaan.
Anders lagen ze (en ze waren alle twee vee langer dan mij) boven op me gelegen.
Tevens was ik super blij dat de gordel me vast hield toen we ineens de berm in gleden. Want je voorwiel die in het gras boort (zat erg diep met de neus) zorgt voor een erg harde de-acceleratie. Dus met z'n drietjes tegelijk door de voor ruit knallen terwijl je gekanteld bent is ons gelukkig bespaart gebleven......
Ik heb met drie mensen op de voorbank gezeten (een drie zitter) en toen ging de lading ineens schuiven. Wij met 120 op z'n linker zij kant gekanteld. Met 120 gegleden over de snelweg. Jezus wat was ik blij dat de andere jongens ook hun gordels aan hadden gedaan.
Anders lagen ze (en ze waren alle twee vee langer dan mij) boven op me gelegen.
Tevens was ik super blij dat de gordel me vast hield toen we ineens de berm in gleden. Want je voorwiel die in het gras boort (zat erg diep met de neus) zorgt voor een erg harde de-acceleratie. Dus met z'n drietjes tegelijk door de voor ruit knallen terwijl je gekanteld bent is ons gelukkig bespaart gebleven......
On 2002-03-04 19:49, Hans R.
wrote:
Maar als ik in een vrachtauto rij, heb ik hem nooit om en dat terwijl het tegenwoordig ook verplicht is.
-
Wellicht ten overvloede maar overdenk het volgende eens.
Als je op de kop ligt met je auto heb je al een flinke rol gemaakt. Heb je je gordel dan niet vast, ben je of uit de auto gevlogen of je bent levensgevaarlijk gewond in de auto als je al niet dood bent. Heb je wel je gordel om, dan hang je inderdaad in de gordel. Oké, er is dan een kansje dat de gordel een beetje vervelend gevoel in de nek geeft, maar je leeft dan tenminste nog.
Een ander fabeltje is die over langs het water rijden. Als je met 50 de plomp inrijd, geeft dat een flinke botsing. Heb je je gordel dan niet vast, klap je flink tegen het stuur of het raam. Dan ben je beslist bewusteloos en zak je fijn met je auto naar de bodem van de plomp. Dood dus! Heb je je gordel wel vast, overleef je die eerste klap tenminste en dan kun je een poging doen om er uit te komen.
Het derder fabeltje gaat over de mensen die de klap wel met de handen opvangen. Van herte gefeliciteerd. U mag meedoen met de olympische spelen, onderdeel gewichtheffen. Een bosting van 50 km/u tegen een stilstaand object geef 30G. Da's dus 30 keer je eigen lichaamsgewicht. In mijn geval is dat dus 30 x 100 kg oftewel 3000 kg. jaja, wie denkt er nu nog steeds dat je dat even opvangt?
Als je op de kop ligt met je auto heb je al een flinke rol gemaakt. Heb je je gordel dan niet vast, ben je of uit de auto gevlogen of je bent levensgevaarlijk gewond in de auto als je al niet dood bent. Heb je wel je gordel om, dan hang je inderdaad in de gordel. Oké, er is dan een kansje dat de gordel een beetje vervelend gevoel in de nek geeft, maar je leeft dan tenminste nog.
Een ander fabeltje is die over langs het water rijden. Als je met 50 de plomp inrijd, geeft dat een flinke botsing. Heb je je gordel dan niet vast, klap je flink tegen het stuur of het raam. Dan ben je beslist bewusteloos en zak je fijn met je auto naar de bodem van de plomp. Dood dus! Heb je je gordel wel vast, overleef je die eerste klap tenminste en dan kun je een poging doen om er uit te komen.
Het derder fabeltje gaat over de mensen die de klap wel met de handen opvangen. Van herte gefeliciteerd. U mag meedoen met de olympische spelen, onderdeel gewichtheffen. Een bosting van 50 km/u tegen een stilstaand object geef 30G. Da's dus 30 keer je eigen lichaamsgewicht. In mijn geval is dat dus 30 x 100 kg oftewel 3000 kg. jaja, wie denkt er nu nog steeds dat je dat even opvangt?
Het probleem is dat je je schrap wilt zetten als je een aanrijding aan ziet komen, dat moet je juist niet doen. Er komen zulke grote krachten vrij, die kan je niet opvangen met alleen je armen (die zullen spontaan doormidden breken), wat Opa dus al zei. Het beste, maar dat lukt je eigenlijk nooit, is je geheel ontspannen. Je ziet ook vaak dat een stomdronken persoon er meestal beter afkomt dan een niet dronken persoon; hij was ontspannen tijdens de klap.
Voor wie het betreft:
Je bent een hopeloze eigenwijze sukkel als je geen gordel draagt. En je weerwoord is te belachelijk om aan te horen.
ja, ja lastig, en vergeten is menselijk, maar het lijkt me wel duidelijk.
Je bent een hopeloze eigenwijze sukkel als je geen gordel draagt. En je weerwoord is te belachelijk om aan te horen.
ja, ja lastig, en vergeten is menselijk, maar het lijkt me wel duidelijk.
I knowOn 2002-03-05 17:27, robert
wrote:
Voor wie het betreft:
Je hebt gelijk. ik ben een eigenwijs mannetje en nog jong en onbezonnen en noem maar op.
(trouwens, ik mag volgende week op de grote motor, en daar hoef je geen gordels om
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-03-05 17:45 ]
echt supertsjill eindelijk van de hond CB 250 brommer af.
kmag nu uitkomen op een honda CB-1 500cc met een open laser demper. De tank is blauw, de wielen zijn knalroze en het frame is grijs. Echt een goed lelijke motor die nog flink wat herrie en pk's produceert ook.
kmag nu uitkomen op een honda CB-1 500cc met een open laser demper. De tank is blauw, de wielen zijn knalroze en het frame is grijs. Echt een goed lelijke motor die nog flink wat herrie en pk's produceert ook.
Vind ik altijd wel leuk dingen die "krachten verhandelingen"
Probeer je zelf eens wat voorstellingen van optredende krachten:
Een mens die met een snelheid van 100 km peruur in een auto zit, zal op het moment van een frontale klapper met een snelheid van 100 km peruur op een stilstaande auto worden gesmeten.(misschien dat die nog niet helemaal stilstaat ivm kreukelzones, maar dit terzijde)
Stel: er staat een halve auto (een voorkant zonder voorstoelen, je kijkt van achteren zo op het dashboard), men vraagt jou of je op een skateboard wil gaan staan en of ze je met 100 per uur achter een auto mogen hangen, en op het moment dat je bijna langs die stilstaande halve auto bent, moet je daar op je skateboard op af koersen en met een enorme rotklap op het dashboard klappen. ik denk niet dat je je eigen veel overlevings kans geeft op zo'n moment
Of gooi eens met 100 peruur een jute zak uit het raam met daar in stenen en hout die samen het gewicht van een mens hebben. Ik denk dat je niet vrolijk wordt als iemand dat tegen zn stilstaande auto ziet worden aan gekwakt.
Of een ander voorbeeld: stoeptegels van het viaduct afgooien en je eigen dan verbazen dat die voorruit het niet hield. Ga is in een stilstaande auto zitten en gooi die zelfde tegel met een snelheid van 135 km/h door de ruit naar binnen. Dan kan je opeens wel bedenken dat dat dodelijk afloopt.
tis wel niet natuurkundig correct wat ik hiet neerzet, tis zomaar om een ideetje optewerpen om te beseffen wat snelheid wel niet doet.
Je lichaam gaat tenslotten evenhard als je auto, en als dit zaakje door een botsing sterk afgeremd wordt, is het beter dat die afremming door middel van een gordel plaats vind dan via lichamelijk contact met de voorruit en dergelijke denk ik zo
Oja en hoe hard een laguna kan: <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 1&start=50" TARGET="_blank">kijk ff hier naar mijn post</A><!-- BBCode End -->
Greetz,
Paanz
Probeer je zelf eens wat voorstellingen van optredende krachten:
Een mens die met een snelheid van 100 km peruur in een auto zit, zal op het moment van een frontale klapper met een snelheid van 100 km peruur op een stilstaande auto worden gesmeten.(misschien dat die nog niet helemaal stilstaat ivm kreukelzones, maar dit terzijde)
Stel: er staat een halve auto (een voorkant zonder voorstoelen, je kijkt van achteren zo op het dashboard), men vraagt jou of je op een skateboard wil gaan staan en of ze je met 100 per uur achter een auto mogen hangen, en op het moment dat je bijna langs die stilstaande halve auto bent, moet je daar op je skateboard op af koersen en met een enorme rotklap op het dashboard klappen. ik denk niet dat je je eigen veel overlevings kans geeft op zo'n moment
Of gooi eens met 100 peruur een jute zak uit het raam met daar in stenen en hout die samen het gewicht van een mens hebben. Ik denk dat je niet vrolijk wordt als iemand dat tegen zn stilstaande auto ziet worden aan gekwakt.
Of een ander voorbeeld: stoeptegels van het viaduct afgooien en je eigen dan verbazen dat die voorruit het niet hield. Ga is in een stilstaande auto zitten en gooi die zelfde tegel met een snelheid van 135 km/h door de ruit naar binnen. Dan kan je opeens wel bedenken dat dat dodelijk afloopt.
tis wel niet natuurkundig correct wat ik hiet neerzet, tis zomaar om een ideetje optewerpen om te beseffen wat snelheid wel niet doet.
Je lichaam gaat tenslotten evenhard als je auto, en als dit zaakje door een botsing sterk afgeremd wordt, is het beter dat die afremming door middel van een gordel plaats vind dan via lichamelijk contact met de voorruit en dergelijke denk ik zo
Oja en hoe hard een laguna kan: <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 1&start=50" TARGET="_blank">kijk ff hier naar mijn post</A><!-- BBCode End -->
Greetz,
Paanz
-
- Contacteer:
Een 1.6 16v is toch even net iets anders dan een 1.8 8v. Ok, mijn teller heeft ook wel eens ooit bijna de 200 aangeraakt (bergaf en wind mee in Oostenrijk en Duitsland), maar of ie dan ook daadwerkelijk 200 rijdt? Het gaat toch om het vermogen dat die bak heeft, ongeacht de weersomstandigheid en wegligging? Nou ja, 180 is al hard zat en ik wijk weer van het thema af! Sorry!On 2002-03-05 07:36, Stevie
wrote:Ahem de 1.8 8v monopoint 95 pk kan 205 op de teller halen, dit is van ene betrouwbare vriend uit duitsland (komt maybe ooit bij de RTC)On 2002-03-05 01:48, Just the Cook
wrote:
Goh, da's vast geen 1.8 RT... Maar een 2.0 haalt de 200 ook niet. Tenzij je een RTi hebt.
Onze Laguna 1.6-16v heeft met 5 personen erin op de A4 ookal 195 gehaald, helaas dook er toen een kadett voor me, maar ik had nog gas over. Met een beetje wind mee moet deze de 205 wel kunnen halen en misschien de 210 wel.
Dus zo sloom zijn die dingen echnie hoor![]()
oke, maar een 2.0 8v zoals ik heb haalt zowiezo de 200 km/h fabrieksopgave. Er zit overigens veel verschil tussen een 1.8 8v en 2.0 8v. ik heb met beide gereden, een 2.0 is net niet langzaam meer zegmaar. dat vond ik van de 1.8 toen wel. Een 2.0 rijdt qua prestaties als bijv. een golf gti type 2 8v (ietsje sneller zelfs) een Type 2 GTI16V met kat rij ik er boven de 120 ook uit 
HaHa, ik hoor de 16v en GTT mannen al lachen

offtopic
Paanz

HaHa, ik hoor de 16v en GTT mannen al lachen

offtopic
Paanz
-
- Contacteer:

Ik reed een dik uur geleden op de A2 van Eindhoven naar huis (richting Den Bosch dus), rijden er opeens 2 motoragenten achter me. Komt er 1 me rechts voorbij en geeft me een stopteken. Dus ik naar de kant van de weg. Wil die eikel me een bekeuring geven voor zonder gordel rijden.
Doet 'ie mijn deur open en toen zag 'ie het pas. Ik heb 4-puntsgordels... "Ow, ik wilde je eigenlijk een bekeuring voor zonder rijden zonder gordel rijden geven" zegt 'ie...
Het mooie was, ik stond haast stil, want er was file. Wat een mongolen, zeg...

Het mooie was, ik stond haast stil, want er was file. Wat een mongolen, zeg...