Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Sander
Contacteer:

Waar heb je die down=pipe gehaald en wat koste die dan. Want dij mij lekt hij daar dus ik wil hem ook vervangen.

:lol:
Goof

On 2002-02-18 12:04, Sander
wrote:
Waar heb je die down=pipe gehaald en wat koste die dan. Want dij mij lekt hij daar dus ik wil hem ook vervangen.
Hoewel ik de uitlaat van Mclain overgenomen heb, komt tie bij Improve vandaan (hfl. 59,5 en 28,65).
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik had een PECO 76 mm onder m'n GTX en Baccara. Deze was na een jaar erg dun geroest. De pijp die eraan zit dan, de demper en het eindstuk waren nog perfect. Wel werd de pijp erg lawaaiig na een half jaar. Waarschijnlijk door het verloren gaan van dempingswol. Het geluid op zich is super, mooi diep en bij het schakelen heerlijk "rasperig". En toen de kat ook nog leeg werd gehaald was het helemaal een supergeluid.

Als je van een rustige auto houdt, lijkt de Peco me niet wat. Ik kreeg er in ieder geval wel koppijn van op een lange rit. En eventuele achterpassagiers zeker!

Oh ja, de demper kostte Fl. 375,- bij NLPower Zwolle.
-----------------
/ Renault 5 Baccara 1.7 \

:smile:
[ This message was edited by: Martijn *Baccara* on 2002-02-18 12:52 ]
Stefijn

On 2002-02-18 10:20, Goof
wrote:
On 2002-02-15 15:36, Stefijn
wrote:
Heb ik zien staan, tenminste normale diameter. Wat heb je dan, middenstukl/demper, einddemper etc etc?

Maaarre groep N uitlaat en geen herrie? Is toch ECHTE sportuitlaat?
Zowel Sander als Pieter als ik hebben dit systeem.
Het is een systeem van voor naar achter, ik heb meteen maar nieuwe down-pipe d'r op gezet.

Groep N is gemaakt naar bepaalde specificaties voor betreffende klasse, en nee is geen herrie (hoewel dat dus relatief is :wink: )
Ik heb m gekauft! :smile:

En hij is binnen bij improvetuning, dus binnenkort onder mijn auto :grin:
Nick (germanstyle)

On 2002-02-18 12:50, Martijn *Baccara*
wrote:

Als je van een rustige auto houdt, lijkt de Peco me niet wat. Ik kreeg er in ieder geval wel koppijn van op een lange rit. En eventuele achterpassagiers zeker!
Ach zelf op een Twingo maakt hij nog een bult herrie. Laat ik het zo zeggen ... ik kan mijn vriendin nooit verrassen, want ze hoort me altijd aankomen. En dan zelfs nog als ze binnen zit aan de achterkant van het huis.
Goof

On 2002-02-27 11:50, Stefijn
wrote:

Ik heb m gekauft! :smile:

En hij is binnen bij improvetuning, dus binnenkort onder mijn auto :grin:
Mooi! Ik hoop dat je d'r tevreden over bent! :smile: We horen het wel.
Stefijn

Ik had m gehoord bij Sander, en klonk ERG beschaafd :smile: maar wel sportief
Goof

En, hoe'st met de uitlaat? Hang tie d'r al onder?

Die van mij hing wat los gister :sad: Blijkt het zelf gefabriceerde Amerikaanse steuntje uit elkaar te liggen. Wel meteen gefixed, maar ik hoor nu soms een (loos) steuntje van de uitlaat tegen een steuntje van de wagen aan klapperen :sad: vanmiddag ff verhelpen.
Stefijn

lalalaa, vanmorgen binnengekregen :smile:
Stefijn

EN VANDAAG DR OP GEMONTEERD!

En vet geluid! wow :grin: Lekker diepe brom, maar niet te achterlijk hard

Wel behoorlijk slechte (moeilijke) pasvorm, de beugels moesten allemaal verbogen worden, de beugel aan het einde van het middenstuk staat zeker 4cm van de goede plek :sad:

En zelf nu trekt ie nog naar rechts in het gat in de bumper :sad:
Eerst maar even mee rijden, en dan nog maar eens sleutelen

heb ook witte knipperlichten voor nu :grin:
Anonymous

On 2002-02-16 20:55, Sander
wrote:
On 2002-02-15 14:18, Goof
wrote:
Ik ben zeer tevreden over mijn Powersprint (OMP) uitlaatsysteem.
Ik heb 'm van Michel (Mclain) nieuw overgenomen, maar hij komt bij Improve ( <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.improve-tuning.nl/R5GTT/vermogen/uitlaat.htm" TARGET="_blank">link</A><!-- BBCode End --> ) vandaan.
Sportief geluid maar niet belachelijk, eindstuk 60 mm.

[ This message was edited by: Goof on 2002-02-15 14:19 ]
Die heb ik ook, en ben eer zeer tevreden over. Maar de volgende wordt rond 60 mm vanaf de turbo van RVS!

:lol:
Onthou wel dat RVS er langzaam afkoelt en dat het uitlaathuis van je turbo dus ook erg heet blijft dus je turbo ook deels, denk dat er wel wat kan gaan scheuren, weet het niet zeker. Maar met RVS/uitlaatspruitstukken moet je al helemaal uitkijken op je kop wegens eventueel scheuren. Ik vind RVS Zuper, maarja liever eentje die lang mee gaat en geen schade aanricht dan problemen achteraf. En je kunt ook nog eens vaker wisselen als je uitlaat op is :grin:

-----------------
It's nice to be important, but it's more important to be NICE. :smile:
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-03-14 22:27 ]
Goof

On 2002-03-14 19:12, Stefijn
wrote:

Wel behoorlijk slechte (moeilijke) pasvorm, de beugels moesten allemaal verbogen worden, de beugel aan het einde van het middenstuk staat zeker 4cm van de goede plek :sad:

En zelf nu trekt ie nog naar rechts in het gat in de bumper :sad:
Eerst maar even mee rijden, en dan nog maar eens sleutelen
Toppie dat ie eronder zit!
Die pasvorm had ik ook at problemen mee. Merkje OMP heb ik nooit netjes aan de bovenkant van het eindstuk gekregen.
Goed vastzetten heb ik uiteindelijk met een "Amerikaans steuntje" opgelost, is soort steuntje met metaal aan beide kanten, stug rubber er tussen. Aan uitlaat en bodem GT vastgelast. :smile:
Stefijn

Nu je het zegt, dat ding zit inderdaad niet bovenop. Als ik dat WEL klaar krijg zit ie ook beter in de uitsparing, toch nog maar eens gaan draaien aan die uitlaat (maar dat gaat bijna niet). Denk dat ie er even af moet (achterdemper) en dan nog eens opnieuw erop zetten.

Btw...net even een flink stuk wezen scheuren, maar hij maakt toch wat meer geluid dan die van Sander uit Tilburg, die precies dezelfde heeft. Iets teveel eigenlijk naar mijn smaak, zeker op snelheden van 150+, oh well, we moeten het er maar mee doen :smile:
[ This message was edited by: Stefijn on 2002-03-15 19:49 ]
Stefijn

Hij zit goed eindelijk, maar nondejuu, heel de uitlaat voor moeten verbuigen :sad:
Stefijn

Effe een oud topic omhoog....mijn groep N uitlaat, in mei gekocht, is voor de middendemper losgescheurd en vet lek! :( :( 5 maanden oud!
Eens even de bon opzoeken :(

O ja, dat is dus NIET het stuk dat ik heb moeten verbuigen, dat was het eindstuk..
Roy
Moderator

Tja goedkoop is weleens duurkoop.
Beter ietsje meer uitgeven dan heb je een rvs. Ben je er voor altijd vanaf. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Goof

Stefijn schreef:Effe een oud topic omhoog....mijn groep N uitlaat, in mei gekocht, is voor de middendemper losgescheurd en vet lek! :( :( 5 maanden oud!
Eens even de bon opzoeken :(

O ja, dat is dus NIET het stuk dat ik heb moeten verbuigen, dat was het eindstuk..
Dichtlassen die handel! :)
Zoals je weet heb ik dezelfde uitlaat, Steef. Ook mijn uitlaat was precies rondom los gescheurd bij de middendemper, bijna zeker omdat ik aan een verkeersdrempel ben blijven hangen. :evil:
Handig hoor, zo'n verlaagde auto! :(;)
Ik heb de hele naad dichtgelast en sinsdien geen last meer van gehad.
Stefijn

Goof schreef: Dichtlassen die handel! :)
Zoals je weet heb ik dezelfde uitlaat, Steef. Ook mijn uitlaat was precies rondom los gescheurd bij de middendemper, bijna zeker omdat ik aan een verkeersdrempel ben blijven hangen. :evil:
Handig hoor, zo'n verlaagde auto! :(;)
Ik heb de hele naad dichtgelast en sinsdien geen last meer van gehad.
Dichtlassen!?!?!? Ik wil een NIEUWE, dat ding is 7
maanden oud en ik heb geen drempels geraakt :( :( (geen beschadigigen op de demper of uitlaat nl.)
Mijn garage zegt dat de las gewoon slecht is, m.a.w. produktiefout.
Als improve-tuning nou effe op me mail reageert..
Stefijn

Improve wil niet meer regelen dan het aanbod dat hij me gedaan heeft, en dat aanbod houdt in dat ik voor de normale prijzen die hij hanteert een nieuwe uitlaat kan kopen!

Is ie niet helemaal lekker? :lol: Hij verleent service door me wéér een uitlaat te verkopen als de eerstgeleverde naar de klote gaat? :(

Ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld, ben al 3 maanden aan het mailen met hem en hij gaat op geen enkele optie die ik aandraag in.

Improve verleent slechte service! Of liever gezegd: helemaal géén.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Stefijn schreef:Improve wil niet meer regelen dan het aanbod dat hij me gedaan heeft, en dat aanbod houdt in dat ik voor de normale prijzen die hij hanteert een nieuwe uitlaat kan kopen!

Is ie niet helemaal lekker? :lol: Hij verleent service door me wéér een uitlaat te verkopen als de eerstgeleverde naar de klote gaat? :(

Ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld, ben al 3 maanden aan het mailen met hem en hij gaat op geen enkele optie die ik aandraag in.

Improve verleent slechte service! Of liever gezegd: helemaal géén.
Ben ik het niet mee eens..
Hij is een goede gozer. ik weet verder niet hoe het eraan toe is gegaan.
maar laat ieder voor zich beoordelen ;) :)
Ivo
Über-Spammer

Tja Maik zeg dan nix :-*
Tom
Moderator
Car: MB

maar rijd je dan nu al drie maanden met een gare uitlaat rond Stefijn ??? Anders zou ik hem toch maar even dicht lassen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
catrinus

Stefijn schreef:
Hebben jullie geen telefoon in brabant? Als je problemen hebt kun je toch beter gaan bellen of heb ik het mis?
There will be plenty of time to rest when your dead
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ivo8hoven schreef:Tja Maik zeg dan nix :-*
En jij bent :lol:
Stefijn

Je kunt idd beter dan niks zeggen. Heb jij al problemen gehad met wat je besteld hebt en dat je geen garantie krijgt?!?

En dat bellen doet er niet toe, ik heb hem diverse malen allerlei opties gegeven maar:

- hij reageert er niet op
- hij doet er niks mee

Ik moest m zelfs diverse malen overtuigen om uberhaupt met de fabriek contact op te nemen, maar het zijn telkens weer andere smoezen.

Zelfs als ik vraag of het een optie is dat hij de uitlaat laat repareren hoor ik er niks op. Al 3x gevraagd. Het enige dat ie doet is telkens terugkomen op zijn waardeloze aanbod.

Alsof ik nog iets ga kopen bij een bedrijf dat geen garantie verleend
Laatst gewijzigd door Stefijn op zo 9 mar 2003 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Kijk Garantie is wat ander, sorry dat ik dat niet 123 begreep.

Dacht dat je garantie al was verlopen, maar je hebt in je garantie tijd geprobeerd hem te bellen/mailen en om een nieuwe gevraagt uiteraard.

Dan lijkt het mij duidelijk dat er i.i.g een fixe korting mag komen op je nieuwe uitlaat. (in ruil voor je oude of zo) :)
Laatst gewijzigd door Maik (WOOFER) op zo 9 mar 2003 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator

even op de streverige toer, waar staat dat jij op dit moment (of op het moment van de breuk/scheur) nog garantie hebt/had ????

Als je die nog hebt/had dan lijkt het me duidelijk en anders dan kan ik wel inkomen in zijn optie (ook al zeg jij niets geraakt te hebben, maar dat zegt natuurlijk iedereen).

Ik wil dus niet zeggen dat jij iets beweerd wat niet klopt, maar ik kan me voorstellen dat hij zo reageerd indien hij geen garantie hoeft te geven
Ivo
Über-Spammer

He Maik, jij hebt zeker allerlei mooie dingen besteld bij Improve, voor je eeuwige Projectje... :wink:
Stefijn

De uitlaat is binnen een niet acceptabele termijn kapotgegaan (+/- 6 maanden, 5000 km). Zelfs zónder garantie moet in deze maatschappij in dat geval service verleend worden.

Als ik iets geraakt zou hebben zouden er wel sporen van te zien zijn. En dat had ik wel geweten, drempeltje of zo.

En al gaf ie een beetje korting, hij geeft niks.

Ach laat ook maar zitten :(
Tom
Moderator

ik vind ook dat je gelijk hebt hoor. De termijn is idd alles behalve acceptabel.

Maar ja, met een bewijs van garantie was het gewoon een stuk makkelijker geweest
catrinus

Zat er nou wel of geen garantie op. Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden of er garantie op zat.
There will be plenty of time to rest when your dead
Stefijn

dat weet ik niet, op de factuur staat dat niet, maar dat is niet het uitgangspunt. Zowiezo heb je leveringsvoorwaarden, maar als die ook niet voldoende consumentenrecht bieden stelt dat niks voor.

Hell, de datum van de factuur is zelfs 6 augustus 2002, terwijl ik die uitlaat in maart gekocht heb! Waardeloos vodje is het :(
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Mzzz das niet zo mooi.
Je hebt dan niet echt iets waarop je terug kan vallen :(
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

lijkt mij wel verstandig dat de verkoper hier iets aan doet,slechte reclame kost hem meer,renault wereldje is al niet groot en elke klant is er een.
Stefijn

Nou...feitelijk staat dus op ZIJN faktuur dat ik die uitlaat in augustus pas gekocht heb...dat is eerder zijn dan mijn probleem.

Ik heb m zelfs aangeboden zelf de uitlaat te laten repareren (kost een paar tientjes hooguit) en de kosten daarvan aan hem door te berekenen, maar zelfs daar is ie niet op ingegaan.
Laatst gewijzigd door Stefijn op zo 9 mar 2003 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie