Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Arjen

Menno heeft hem heel ff gehad en er toen een andere koppeling ingezet. Die jongen uit Grun heeft er nooit mee gereden, maar hij is er wel een beetje mee bezig geweest. In die tijd heeft hij wel altijd in de garage gestaan.

En over het gas: dat wil ik uit de 11 hebben. Dan ben ik voor die 5 en de 11 (beide op benzine) evenveel belasting kwijt als voor de 11 alleen op LPG.

Ik snap dat alles van het gas eruit moet voor een herkeuring, maar wat te doen met de gasvuldop ? ik heb ooit begrepen dat die er niet meer mag blijven zitten. Maar een gat in de kofferbak is ook een beetje lastig.
Anonymous

Het valt me op dat die Renault 5 GTTurbo echt steed populairder worden of lijkt dat maar zo?
Volgens mij worden ze straks flink geld waard als je een nette hebt. Op de verschillende auto-sites wordt er ook veel gevraagd om Renaults 5 GTTurbo. Leuk. :smile:
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2002-02-14 22:47, Arjen
wrote:
Menno heeft hem heel ff gehad en er toen een andere koppeling ingezet. Die jongen uit Grun heeft er nooit mee gereden, maar hij is er wel een beetje mee bezig geweest. In die tijd heeft hij wel altijd in de garage gestaan.

En over het gas: dat wil ik uit de 11 hebben. Dan ben ik voor die 5 en de 11 (beide op benzine) evenveel belasting kwijt als voor de 11 alleen op LPG.

Ik snap dat alles van het gas eruit moet voor een herkeuring, maar wat te doen met de gasvuldop ? ik heb ooit begrepen dat die er niet meer mag blijven zitten. Maar een gat in de kofferbak is ook een beetje lastig.

Een stikker met NL er op is dan ook een optie. :smile:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Arjen, de gasdop mag blijven zitten, maar hij moet vastgepplakt worden. Vraag me niet waarom maar dat is wat ik ervan weet. Volgens mij moet je dat gas er gewoon uithalen, meld het bij de RDW en pas bij de volgende APK-keuring wordt het gecontroleerd door de erkende garage. Maar ik weet dit niet zeker bel ze anders maar even. Misschien vind je wat op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.rdw.nl" TARGET="_blank">www.rdw.nl</A><!-- BBCode End -->. Dus de 19 hou je wel, maar die blijft uiteraard op gas rijden. Jullie beide zijn echt helemaal gestoord in de goede zin van het woord. (Menno&jij) :smile:
Arjen

De 19 blijft inderdaad op gas. Ik ga volgende week wel ff bij de RDW hier in de buurt langs om te vragen hoe het precies zit.
Patrick L.

On 2002-02-13 23:51, Tino
wrote:
Het is dan eindelijk gebeurt, ik heb een tweede gt. Mijn oom heeft er 1 voor mij gekocht met de mededeling dat ik maar moest kijken wat ik er mee ging doen.

Hier effe wat specs en wat vragen.

Het is een :

5 GT Turbo Phase 1
Bouwjaar 1987
Kleur : zwart
Elec. ramen
Centrale deurvergrendeling
Alles volop hard
hier en daar een deukkie op het dak.

De vraagjes :

- Wat kost een setje koppelingsplaten + drukgroep? En hoeveel tijd ben ik daar mee kwijt.
- De olie toevoer van de turbo lekt wat doe ik daar aan.

Wat gaat er aan gebeuren als ik er mee verder ga en hem niet door verkoop.

- 5 cm verlagen
- 15" velgen er onder
- Tunen tot hij er bij neer valt (zie menno's subtiteltje :lol: )

Dat was het ik probeer zo snel mogelijk foto's on line te zetten maar heb geen digi cam. Vrijwillegers met een digicam let me know.

[ This message was edited by: Tino on 2002-02-14 00:11 ]
Proficiat met je 2e GTT. Ik ben even nieuwsgierig, heeft je oom deze toevallig in Voorburg gehaald. Ik ben 3 maanden geleden wezen kijken voor een zwarte GTT '87 in die plaats, was een import uit Barcelona, harde auto met wat hagelschade op dak.Stalen velgen, nieuwe turbo en nog een aantal nieuwe dingen. Wel kompleet versleten kooplingsplaten, kwam er nauwlijks mee boven de 50km/u.Had wel een vreemd interieur.Is dat em?:smile:
Hans R.

gefelicidinges met je aanwinst Tino, en welkom in de wereld van bezitters van meerdere gtt's :smile:
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

On 2002-02-15 00:21, Patrick L.
wrote:
Proficiat met je 2e GTT. Ik ben even nieuwsgierig, heeft je oom deze toevallig in Voorburg gehaald. Ik ben 3 maanden geleden wezen kijken voor een zwarte GTT '87 in die plaats, was een import uit Barcelona, harde auto met wat hagelschade op dak.Stalen velgen, nieuwe turbo en nog een aantal nieuwe dingen. Wel kompleet versleten kooplingsplaten, kwam er nauwlijks mee boven de 50km/u.Had wel een vreemd interieur.Is dat em?:smile:
Voorburg dat ligt toch in de buurt van Delft?

Iets in mij zegt dat dit hem wel is. Het interieur is heel vaag, ik heb menno ook gebeld omdat ik eerst vermoede dat het een normale 5 was die omgebouwd was tot GT.

Nieuwe turbo zo lijkt het niet iig, zat er bij die het expansievat met elektrische draad (kleur blauw) vast gemaakt?

Maar dan nog je mag een gegeven paard niet in de bek kijken he :lol:
Patrick L.

Ja Tino,

dat is em, Voorburg ligt op 10 minuten van Delft. Was een leuke auto, dat interieur was standaard zo in Spanje, ik heb een keer op een spaanse site een fotootje gezien van een GTT met hetzelfde interieur. Dash heeft rare kleur grijs en stoelen lijken uit een R11 te komen..Die jongen heeft stage gelopen in Barcelona en had daar ook familie wonen met die auto, heeft hij dus meegenomen (op de boot van Sinterklaas??)Heeft helaas in NL wat hagelschade opgelopen. Zover ik kon zien idd een harde auto met de originele boekjes van de Spaanse dealer.Toen ik ging kijken had ie van die koplampkappen erop zitten. Is zeker de moeite waard die auto, zeker als je em hebt gekregen! Btw, hij vroeg er toen 2100,= guldens voor inclusief versleten koppeling.
Suc6 ermee, groeten :wink:
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Gaaf he, wat is de gt turbo wereld toch klein...

Over een paar maanden herken je hem alleen niet meer terug :wink:
Plaats reactie