Adrian's Clio V6
mooi topic keep us posted!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Dat gaat wel lukken hoor, gaat alleen een berg tijd inzitten omdat ik er geen fabrieksdata van heb moet ik alles van de Phase II handmatig overzetten.Het meest vervelende is eigenlijk dat Fastchip niets aan de software kan doen van de phase I
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kijk goed om te weten Henk....voor in de toekomst.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Regel eerst maar eens een proefritje.....ouwe verkoper!
zeer mooie auto en een mooie tijdslijn. Als ik dat gesleutel zie breekt het zweet me al uit haha.
je moet er iets voor over hebben om een v6 te rijden.
je moet er iets voor over hebben om een v6 te rijden.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Bedankt iedereen!
Dat is eigenlijk heel goed nieuws!
Top! 


Fastchip schreef:Dat gaat wel lukken hoor, gaat alleen een berg tijd inzitten omdat ik er geen fabrieksdata van heb moet ik alles van de Phase II handmatig overzetten.Het meest vervelende is eigenlijk dat Fastchip niets aan de software kan doen van de phase I
Dat is eigenlijk heel goed nieuws!



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Echt een super bak dit! Top geluid ook zeg!
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Bedankt iedereen!
Dat probeer ik zeker Dolf!
Vervolg:
Het enige wat een Phase I mist is wat dikte aan de achterkant.
De phase II spoiler is 35mm hoger en 14 mm langer dan een normale RS spoiler.
Ergens in 2010 toog ik opgewekt met een pak geld naar de dealer maar helaas het PH II spoilerpakket met kortere gasveren blijkt na een paar weekjes wachten niet meer te leveren.
Einde verhaal.
Die spoilers liggen al niet voor het oprapen..
Gelukkig had Henk van de Veban ergens op een zolder nog een spoilertje liggen.
Een maat van me is Carbonfibre specialist en werkt voor een bedrijf dat veel body panelen e.d maakt voor de race wereld. Veel Porsche maar ook spoilers voor de Radical en KTM X-bow racings series/Dakar enz.Klik Klik Klik Klik
Lang verhaal kort, het leek ons wel een goed idee om als hobby projectje een mal te maken van die spoiler zodat hij in ieder geval bewaart is voor de toekomst en er nog aan te komen valt
Productieproces:
Het origineel waar de mal overheen komt word goed gepoetst en bewerkt met een losmiddel zodat er geen beschadigingen ontstaan.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a494d9.jpg[/img]
Vervolgens word de spoiler voorzien van een laag gelcoat wat uithard en zorgt voor een glad oppervlak in de mal.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... e2df65.jpg[/img]
Daarna worden 2 lagen met Deracane hars gelegd. Als deze uitgehard zijn moet je ze weer opschuren en volgen er 4 lagen mallenhars
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT1917.jpg[/img]
De mal bestaat uit drie delen. Uiteraard moet je rekening houden in de mal met schroefpunten/ruitersproeier gaten/clips enz.
Eerste deel mal
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT1930.jpg[/img]
en de andere delen
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT1958.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT1960.jpg[/img]
Na aardig wat uurtjes werk is daar dan een mal.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... c86b64.jpg[/img]
Het grote werk begint nu pas kom ik achter.
Een prototype polyester spoiler om te kijken of de mal in orde is qua oplijning van de schroefpunten/clips/remlicht/meebuiging langs de dakrand enzovoort en de aanpassingen die daarbij kwamen kijken.
Polyester product in de mal voor het Prototype.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT2066.jpg[/img]
en daar is de eerste dan.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... G_3780.jpg[/img]
Na enkele prototypes waaraan uiteraard het nodige fijn getuned moest worden. De perfect spoiler/perfecte mal.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 55c41c.jpg[/img]
Feit is dat een originele Renault spoiler zonder verf: 4.0Kg rond weegt. Wat vrij zwaar is. Zeker op die plek. Onze Polyester variant: 3.1Kg
Nog steeds vrij zwaar. Ik kom vorig jaar terug van een drie maanden trip op zee en men maat heeft als supprise een volledige Carbon variant gemaakt. 1.9 Kg. Meer dan 50% lichter als de OEM spoiler.
Dit is nog lichter te maken door het gebruik van Lichtgewicht hars i.c.m een persmal.
Ongeverfd
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... b82727.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 026a14.jpg[/img]
Geverfd
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... f68397.jpg[/img]
En het uiteindelijke resultaat.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 6a07f8.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a3148b.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 153988.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 561383.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 225c44.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... e451f8.jpg[/img]
Over het Carbon komt binnenkort nog een laag Iceberg silver.
Alle credit voor deze spoilers aan men maat
Het is toch een apart soort vakmanschap.
Mal op zolder gelegd. Je kan het maar hebben liggen voor als je over dertig jaar je V6 aan het restaureren bent en je hebt een nieuwe spoiler nodig


Vervolg:
Het enige wat een Phase I mist is wat dikte aan de achterkant.

De phase II spoiler is 35mm hoger en 14 mm langer dan een normale RS spoiler.
Ergens in 2010 toog ik opgewekt met een pak geld naar de dealer maar helaas het PH II spoilerpakket met kortere gasveren blijkt na een paar weekjes wachten niet meer te leveren.

Die spoilers liggen al niet voor het oprapen..
Gelukkig had Henk van de Veban ergens op een zolder nog een spoilertje liggen.


Een maat van me is Carbonfibre specialist en werkt voor een bedrijf dat veel body panelen e.d maakt voor de race wereld. Veel Porsche maar ook spoilers voor de Radical en KTM X-bow racings series/Dakar enz.Klik Klik Klik Klik
Lang verhaal kort, het leek ons wel een goed idee om als hobby projectje een mal te maken van die spoiler zodat hij in ieder geval bewaart is voor de toekomst en er nog aan te komen valt

Productieproces:
Het origineel waar de mal overheen komt word goed gepoetst en bewerkt met een losmiddel zodat er geen beschadigingen ontstaan.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a494d9.jpg[/img]
Vervolgens word de spoiler voorzien van een laag gelcoat wat uithard en zorgt voor een glad oppervlak in de mal.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... e2df65.jpg[/img]
Daarna worden 2 lagen met Deracane hars gelegd. Als deze uitgehard zijn moet je ze weer opschuren en volgen er 4 lagen mallenhars
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT1917.jpg[/img]
De mal bestaat uit drie delen. Uiteraard moet je rekening houden in de mal met schroefpunten/ruitersproeier gaten/clips enz.
Eerste deel mal
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT1930.jpg[/img]
en de andere delen
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT1958.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT1960.jpg[/img]
Na aardig wat uurtjes werk is daar dan een mal.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... c86b64.jpg[/img]
Het grote werk begint nu pas kom ik achter.

Polyester product in de mal voor het Prototype.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v18/l ... CT2066.jpg[/img]
en daar is de eerste dan.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... G_3780.jpg[/img]
Na enkele prototypes waaraan uiteraard het nodige fijn getuned moest worden. De perfect spoiler/perfecte mal.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 55c41c.jpg[/img]
Feit is dat een originele Renault spoiler zonder verf: 4.0Kg rond weegt. Wat vrij zwaar is. Zeker op die plek. Onze Polyester variant: 3.1Kg
Nog steeds vrij zwaar. Ik kom vorig jaar terug van een drie maanden trip op zee en men maat heeft als supprise een volledige Carbon variant gemaakt. 1.9 Kg. Meer dan 50% lichter als de OEM spoiler.

Ongeverfd
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... b82727.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 026a14.jpg[/img]
Geverfd
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... f68397.jpg[/img]
En het uiteindelijke resultaat.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 6a07f8.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a3148b.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 153988.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 561383.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 225c44.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... e451f8.jpg[/img]
Over het Carbon komt binnenkort nog een laag Iceberg silver.
Alle credit voor deze spoilers aan men maat


Mal op zolder gelegd. Je kan het maar hebben liggen voor als je over dertig jaar je V6 aan het restaureren bent en je hebt een nieuwe spoiler nodig

Laatst gewijzigd door Adrian op wo 28 nov 2012 23:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Zo de knetters!!! Dat is vet!
Ik zou de spoiler lekker zo laten als ik jou was!
Ik zou de spoiler lekker zo laten als ik jou was!
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Wéér zo'n leuk verslag!
Echt een fantastisch mooie spoiler Adrian!
Inderdaad puur vakmanschap!
Niks meer aan die spoiler doen!

Echt een fantastisch mooie spoiler Adrian!
Inderdaad puur vakmanschap!


Niks meer aan die spoiler doen!

Het doet de auto echt ontzettend goed! Kan me voorstellen dat je hem gekleurd wilt, maar zoals ze hier al zeggen: in het carbon kan hij hem ook erg goed hebben! Moeilijk keuze zou ik het zelf vinden. 
En het hele proces is natuurlijk ontzettend kicken! Had je ook de gasveren al?

En het hele proces is natuurlijk ontzettend kicken! Had je ook de gasveren al?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Fantastisch 

veel te duur voor jan de hollander!
Haha, nee hoor. Ik weet wat het materiaal kost, dan komt de vervaardiging er nog bij.
Ik zie Jan de hollander geen €500+ voor een spoiler betalen
Ik zie Jan de hollander geen €500+ voor een spoiler betalen
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Nou, als ik een Clio V6 had, zou ik wel 500 euro voor zo'n carbon spoiler over hebben!
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Ziet er goed uit! Ik zou een handel beginnen met die Spoilers 
