Luuk's Clio 3 RS fase 2 20th anniversary
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Xabre
Klopt maar ook metaal deeltjes die bijvoorbeeld in je lak zijn gaan zitten als je bijvoorbeeld dicht bij een trein of tram spoor woont.
Dit spul reageert met de metaal deeltjes en kleurt dan paars, stinkt wel als een beer
Klopt maar ook metaal deeltjes die bijvoorbeeld in je lak zijn gaan zitten als je bijvoorbeeld dicht bij een trein of tram spoor woont.
Dit spul reageert met de metaal deeltjes en kleurt dan paars, stinkt wel als een beer

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Ik dacht ga Tuur zijn vraag ff beantwoorden maar zie dat jullie mij al voor zijn haha thanks
Edit : nog ff een vraag wil graag 15 mm spacers voor maar iedereen raar het af omdat het raar rijdt ik weet dat het stuur gaat trillen maar dat is nog wel op te lossen door middel van uitlijnen maar wat veranderd er nog meer wat betreft het sturen en rijden. Waarom ik spacers voor wil het staat gewoon zo vet
Edit : nog ff een vraag wil graag 15 mm spacers voor maar iedereen raar het af omdat het raar rijdt ik weet dat het stuur gaat trillen maar dat is nog wel op te lossen door middel van uitlijnen maar wat veranderd er nog meer wat betreft het sturen en rijden. Waarom ik spacers voor wil het staat gewoon zo vet

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uitlijnen & balanceren lossen geen drol op ... (vertel ik uit ervaring)
Enige wat enigszins helpt zijn spacers die je d.m.v. 4/5 bouten vastzet (maar dan heb je minimaal 1,5 cm nodig) of 1 langere bout i.p.v. je remschijfmontagebout. En dan moet je spacer ook nog een stuk naaf hebben ter centrering van je velg ...
Enige wat enigszins helpt zijn spacers die je d.m.v. 4/5 bouten vastzet (maar dan heb je minimaal 1,5 cm nodig) of 1 langere bout i.p.v. je remschijfmontagebout. En dan moet je spacer ook nog een stuk naaf hebben ter centrering van je velg ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
De spacers die ik heb gaan met bouten op de naaf geen idee of het 4/5 bouten zijn
en je wiel bouten gaan dan weer in de spacer er zit wel een stuk naaf op de spacer ter centrering. heb nu 5 mm voor er dat trilt al bij 120km dus moet je na gaan als er 15 mm op zit

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
"Vroegah" hadden ze bij de bandenspeciaaltoko wel eens een "scootertje" staan. Wielen balanceren op de naaf en probleem grotendeels opgelost ... Alleen die vind je bijna nergens meer 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Is gewoon balanceren aan de auto......bestaat dat echt nergens meer?Arco schreef:"Vroegah" hadden ze bij de bandenspeciaaltoko wel eens een "scootertje" staan. Wielen balanceren op de naaf en probleem grotendeels opgelost ... Alleen die vind je bijna nergens meer
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Ik heb echt geen idee wat betreft dat uitlijnen. Is er een mogelijkheid dat ik dit zelf kan doen, kan gebruik maken van een brug moet alleen even kijken of wij ook die uitlijn apparatuur hebben. want uitlijnen is tegenwoordig ook 60 euro 

-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Oke het valt dus niet te verhelpen blijft raar want heb met meerder auto's mee of zelf gereden waar spacers voor zaten en het stuurde totaal niet raar en het stuur trilde ook niet zelfs niet bij wat hogere snelheden 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bij een oude bandenboer of garagebedrijf wellicht nog wel, alleen dan is de vraag of de monteurs het nog kunnen ... Meestal vind je ze bij de vrachtwagenjongens. Ik gebruikte 'm vroegah voor de MB busjes.Arno17 schreef:Is gewoon balanceren aan de auto......bestaat dat echt nergens meer?Arco schreef:"Vroegah" hadden ze bij de bandenspeciaaltoko wel eens een "scootertje" staan. Wielen balanceren op de naaf en probleem grotendeels opgelost ... Alleen die vind je bijna nergens meer
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nadeel van de meeste Renault LM-velgen is dat ze een naafopening hebben die niet recht is maar 1 met een wat grotere / diepere afschuining. Gebruik je een spacer van 5-8 mm die je los op je schijf drukt en dan de velg erop, dan is de kans zeer groot (zeg ik uit eigen ervaring) dat je velg net niet lekker centreerd op je naaf. Meet ff je grootste naafdiameter van je velg en bestel een centreerring met deze maat naar 60,1 (de maat van Renault).LuukRS schreef:Oke het valt dus niet te verhelpen blijft raar want heb met meerder auto's mee of zelf gereden waar spacers voor zaten en het stuurde totaal niet raar en het stuur trilde ook niet zelfs niet bij wat hogere snelheden
----\____/----
b.v. 73 -> 60.1 http://www.centreerringen.nl/contents/nl/d188.html
en snijd het gedeelte onder het schuine gedeelte af. Het schuine gedeelte monteer/druk je in de velg en klaar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Velgen zijn origineel Renault en zijn na mijn weten niet opgerekt ofzo maar denk dat je wel gelijk hebt wat betreft de naaf die de velg net niet meer goed raakt. ga de 15 mm er wel gewoon onder zetten en zie het dan wel. moet dan wel nog ff een setje kortere wielbouten regelen ivm de 15 mm spacer de wielbouten zijn net ff wat langer 

waarom zouden je wielen gaan trillen met een spacer? gewoon je wielen goed uit laten balanceren en inderdaad een gecentreerde spacer gebruiken.
uitlijnen is weer heel wat anders, dat gaat om de sporing van je wielen...
uitlijnen is weer heel wat anders, dat gaat om de sporing van je wielen...
het is wel zelf te doen maar zou het lekker laten doen.
met m'n 9 is het een ander verhaal, die kan simpelweg niet uitgelijnd worden
nja, niet op de manier hoe garages het tegenwoordig doen...
met m'n 9 is het een ander verhaal, die kan simpelweg niet uitgelijnd worden

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
ik rij bijna altijd met spacers (alleen met willy onderstel niet)
maar ik heb nergens last van!
Ook dat je wegligging er slechter door word is wat mij betreft onzin.
Ik rij op de ring in elk geval even snel met of zonder spacer.
Trillen heeft iig niks met een spacer te maken.
maar ik heb nergens last van!
Ook dat je wegligging er slechter door word is wat mij betreft onzin.
Ik rij op de ring in elk geval even snel met of zonder spacer.
Trillen heeft iig niks met een spacer te maken.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Kopen, kan je de 15mm weer aan mij verkopen
Foto's?

Foto's?
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
1 draad eind in de spacer is niet goed meer dat wil ik eerst hebben opgelost voordat ik ze ga verkopen. maar dat gaat goed komen heb zat machines hiervoor op mijn werk
Hier kan je het achter wel een beetje zien maar voor niet heb er nog niet echt een mooie foto van kunnen maken ga als het goed is dinsdag ff kutten met dat draad eind dus zal daarna even een knappe foto voor je maken
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0500.jpg[/img]

Hier kan je het achter wel een beetje zien maar voor niet heb er nog niet echt een mooie foto van kunnen maken ga als het goed is dinsdag ff kutten met dat draad eind dus zal daarna even een knappe foto voor je maken

[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0500.jpg[/img]
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
ik ben het met je eens Dennis denk dat als ik een schroefset heb maar 15 mm achter kwijt kan. Ben aan het zoeken naar z'n soort gelijke set als Remon maarja Rokkor maakt ze niet meer
en weet niet of Vmaxx wat is en verlagings veren vind ik net niet heb mijn rode clio er ook mee gedaan maar vind het toch nog te hoog had liever een schroefset eronder geknald dat kan je zelf op je eigen hoogte zetten.
Maar wil eerst de originele Xenon koplampen er weer in, ga hoogst waarschijnlijk een nieuwe set lampen kopen dit omdat 2e hands vaak ook weer dof is of niet als set te krijgen.
Dus dan maar twee nieuwe voor 310,-.....

Maar wil eerst de originele Xenon koplampen er weer in, ga hoogst waarschijnlijk een nieuwe set lampen kopen dit omdat 2e hands vaak ook weer dof is of niet als set te krijgen.
Dus dan maar twee nieuwe voor 310,-.....
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
op deze foto van de vorige pagina zitten ze ook al en valt het wat minder op
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0494.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0494.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Rokkor = Raceland. En die zijn te vinden op eBay
http://www.ebay.nl/itm/Raceland-Gewinde ... 19d5f02c21
Achter is 20mm te breed. 15mm is max i.c.m. een leuke verlaging. Dit is inderdaad too much.

http://www.ebay.nl/itm/Raceland-Gewinde ... 19d5f02c21
Achter is 20mm te breed. 15mm is max i.c.m. een leuke verlaging. Dit is inderdaad too much.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik ken Raceland niet uit eigen ervaring, maar ik betwijfel een beetje of het je wegligging gaat verbeteren. Als het je alleen om het optische gaat, dan zou ik het het ook overwegen. Wil je goed spul voor je wegligging, dan zou ik persoonlijk wat meer uitgeven en voor een gerenomeerd merk gaan.
Voor zover mijn ervaring reikt, zijn goedkope schroefsets vooral knetterhard en gaat de rijdbaarheid van je auto er grotendeels aan. Koop je een set van bijvoorbeeld KW, zelfs zonder hardheidinstelbaarheid, dan ziet je auto er perfect uit, maar ook je comfort blijft behouden, terwijl je wegligging in de bochten er echt ontzettend op vooruit gaat.
Voor zover mijn ervaring reikt, zijn goedkope schroefsets vooral knetterhard en gaat de rijdbaarheid van je auto er grotendeels aan. Koop je een set van bijvoorbeeld KW, zelfs zonder hardheidinstelbaarheid, dan ziet je auto er perfect uit, maar ook je comfort blijft behouden, terwijl je wegligging in de bochten er echt ontzettend op vooruit gaat.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Ik heb met de RS van Remon gereden maar vond het nog wel mee vallen wat betreft de hardheid weet natuurlijk niet hoe zijn wegligging is.
Ik ben niet echt een circuit rijder maar zo af en toe eens lekker hard de afrit af en eens net wat sneller de bocht door doe ik dan weer wel
Ik ben niet echt een circuit rijder maar zo af en toe eens lekker hard de afrit af en eens net wat sneller de bocht door doe ik dan weer wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik heb het onder m'n coupe zitten. Leuk setje voor weinig. Verwacht er geen topprestaties van kwa wegligging (of ligt dat aan m'n oude stabi-rubbers en Falken banden die aan vervanging toe zijn
).
Harder dan standaard en kan lekker laag. (vergeet niet de uitlijning naderhand te laten controleren en corrigeren)
Tuurlijk is KW beter, maar ook flink duurder. Als je 't voor de looks doet en dus niet voor de snelle tijden op een circuit en je er 2 jaar mee doet, heeft het in mijn ogen al voldaan.

Harder dan standaard en kan lekker laag. (vergeet niet de uitlijning naderhand te laten controleren en corrigeren)
Tuurlijk is KW beter, maar ook flink duurder. Als je 't voor de looks doet en dus niet voor de snelle tijden op een circuit en je er 2 jaar mee doet, heeft het in mijn ogen al voldaan.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
heeft een RS achter dezelfde spoorbreedte als een non RS?
zoja ik heb nu et-37 velgen met 20mm spacers achter en dat gaat met uitgerolde kassen en goede verlaging echt precies goed.
jou et48,5 dingen moet dus makkelijk kunnen met 20mm spacer.
overigens heb ik 195/40 banden wat het weer ff minder tractor uit laat zien.
mijn vmaxx habbie babbie 2dehands goedkoop van Kool setje doet het anders prima, vorig jaar met de RS op standaard onderstel de ring over geweest en dit jaar met de Dci en die ligt voor mijn gevoel toch een heel stuk strakker op de weg!
bij drempels en klinkerwegen ga je echter wel heel duidelijk het verschil merken tussen een budget en een dure set. (tuurlijk op het circuit ook maar voor een leek als mij niet)
zoja ik heb nu et-37 velgen met 20mm spacers achter en dat gaat met uitgerolde kassen en goede verlaging echt precies goed.
jou et48,5 dingen moet dus makkelijk kunnen met 20mm spacer.
overigens heb ik 195/40 banden wat het weer ff minder tractor uit laat zien.
mijn vmaxx habbie babbie 2dehands goedkoop van Kool setje doet het anders prima, vorig jaar met de RS op standaard onderstel de ring over geweest en dit jaar met de Dci en die ligt voor mijn gevoel toch een heel stuk strakker op de weg!
bij drempels en klinkerwegen ga je echter wel heel duidelijk het verschil merken tussen een budget en een dure set. (tuurlijk op het circuit ook maar voor een leek als mij niet)