Clio 16v, ideaal onderstel trackcar
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Rechtuit wel ja.. maar da's zo makkelijk heGerald schreef:Nee niet gezien, ging van jouw eigen commentaar uit. Maar dan nog, er zit een flink verschil tussen een 1.8 of 2.0Ronald1916V schreef:Ben benieuwd of je dat met eigen ogen gezien hebt.. denk dat je je daar nog wel eens in vergistGerald schreef:Als je dan voor een clio blok gaat, pak dan iig de williams. Kijk maar eens wat er nu gebeurd met de "ringracers" ronald (19 16v) die de williamsen (tim en steven) niet bij kan houden op bv. een cpz.het verschil is HEEL erg klein

Ik zie geen voordeel meer bij een 1.8 als je kiest voor drukvulling. Oke, die motor draait met minder zuigersnelheid een leuk toerental, maar dat voordeel ben je kwijt met drukvulling, aangezien je al eerder zal pieken met je maximale vermogen.
Persoonlijk zou ik helemaal geen drukvulling willen als het een pure trackcar moet worden. Het is dan veel leuker om een hitsige atmospherische motor op te bouwen, en daar dan 200+ pk uit te halen. Driveability is dan ook veel beter op het circuit. Ik zou ook echt voor de F7R gaan, omdat die motor gewoon een veel gunstiger koppelverloop heeft door de grotere slag. Verder kan je nog altijd veel toeren maken met die motor, alleen zal je het wel hufterproof moeten bouwen.
Beetje offtopic alleen zie ik, het moest over onderstel techniek gaan
Persoonlijk zou ik helemaal geen drukvulling willen als het een pure trackcar moet worden. Het is dan veel leuker om een hitsige atmospherische motor op te bouwen, en daar dan 200+ pk uit te halen. Driveability is dan ook veel beter op het circuit. Ik zou ook echt voor de F7R gaan, omdat die motor gewoon een veel gunstiger koppelverloop heeft door de grotere slag. Verder kan je nog altijd veel toeren maken met die motor, alleen zal je het wel hufterproof moeten bouwen.
Beetje offtopic alleen zie ik, het moest over onderstel techniek gaan

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik zou sowieso niet met al te veel vermogen beginnen, gewoon puur om fatsoenlijke lijnen te leren rijden. ik zie zo verschrikkelijk veel mensen op het circuit met zo'n rechtuitbrander (niets tegen de 21T hoor JoBart V schreef:Ik zie geen voordeel meer bij een 1.8 als je kiest voor drukvulling. Oke, die motor draait met minder zuigersnelheid een leuk toerental, maar dat voordeel ben je kwijt met drukvulling, aangezien je al eerder zal pieken met je maximale vermogen.
Persoonlijk zou ik helemaal geen drukvulling willen als het een pure trackcar moet worden. Het is dan veel leuker om een hitsige atmospherische motor op te bouwen, en daar dan 200+ pk uit te halen. Driveability is dan ook veel beter op het circuit. Ik zou ook echt voor de F7R gaan, omdat die motor gewoon een veel gunstiger koppelverloop heeft door de grotere slag. Verder kan je nog altijd veel toeren maken met die motor, alleen zal je het wel hufterproof moeten bouwen.

Al is een F7R wel een leuke start in een Clio

Zeker met een Renault.
Ik ga mee met de mannen hierboven, trouwens weer even terug ontopic, watvoor custom spul praat je nu over als onderstel? Gaz?
Zoals ik met Tim Ass, Shampoo en nog wat cliosjezers heb besproken. Enige wat een leuke optie kan zijn is een Intraxx set en dan de niet instelbare variant, die dan laten valven naar bijv. de Nürbrugring met goeie bijbehorende veren. En dan kijken of je er een groupbuy van bij elkaar kunt boxxen.
Proflex is alweer een stappie duurder en voor de rest is er niet zoveel boeiends wat echt een goeie circuitreputatie heeft.
Een KW Clubsport set lijkt me ook nog wel gaaf, laatst eens meegereden met een Impreza met zo'n set. Helaas niet leverbaar voor clio's
En de 'oude' Billsteins van de cup zijn ook niet gek, Steven STK heeft echt een mooie set voorpoten
Ik ga mee met de mannen hierboven, trouwens weer even terug ontopic, watvoor custom spul praat je nu over als onderstel? Gaz?
Zoals ik met Tim Ass, Shampoo en nog wat cliosjezers heb besproken. Enige wat een leuke optie kan zijn is een Intraxx set en dan de niet instelbare variant, die dan laten valven naar bijv. de Nürbrugring met goeie bijbehorende veren. En dan kijken of je er een groupbuy van bij elkaar kunt boxxen.
Proflex is alweer een stappie duurder en voor de rest is er niet zoveel boeiends wat echt een goeie circuitreputatie heeft.
Een KW Clubsport set lijkt me ook nog wel gaaf, laatst eens meegereden met een Impreza met zo'n set. Helaas niet leverbaar voor clio's
En de 'oude' Billsteins van de cup zijn ook niet gek, Steven STK heeft echt een mooie set voorpoten

Toch zou ik zelf eerder voor Clio2 RS gaan dan een Clio1 16V.
Een RS rijdt gewoon standaard al een stuk lekkerder dan die oude Clio1.
De motor is ook een stuk beter, zeker vergeleken met de F7P.
Een Clio2 RS is ook lichter te maken dan een Clio1 16V denk ik, aangezien de RS maar 1010 kg weegt uit m'n hoofd en dat is inclusief plofzak en dat soort spul wat er dan toch uitgaat.
Een Clio1 heeft daarentegen wel aanzienlijk meer uitstraling dan de Clio2, dat is een ding wat zeker is.
Een RS rijdt gewoon standaard al een stuk lekkerder dan die oude Clio1.
De motor is ook een stuk beter, zeker vergeleken met de F7P.
Een Clio2 RS is ook lichter te maken dan een Clio1 16V denk ik, aangezien de RS maar 1010 kg weegt uit m'n hoofd en dat is inclusief plofzak en dat soort spul wat er dan toch uitgaat.
Een Clio1 heeft daarentegen wel aanzienlijk meer uitstraling dan de Clio2, dat is een ding wat zeker is.

Meld dat even aan Jochem en Glen
Ik respecteer ieders mening maar nu zijn jullie uit je nek aan het lullen. In de eerste plaats vergelijk je appelen met peren. De williams was een buitenbeentje en moest een stokpaardje worden. Vergelijk met een 1.8 is naar mijn bescheiden mening slap geouwehoer.
Ondertussen is wel gebleken dat de P's uiterst betrouwbaar zijn, ook met blazer. Vooral de lage drukconversies, denk dan aan Jochem en Glen, doen het uitermate goed.
@Bart, ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik wil niet specifiek een circuit auto gaan bouwen maar een beetje een combinatie "circuit-ring-sprint". Ik moet ook heel erg lachen als je dadelijk gaat praten over een atmo 200+ pk F7R. Jij weet evengoed als ik, misschien zelfs beter, hoe "makkelijk" het is een atmo naar de 200 te brengen. Als ik daardoor constant nog es 8200 rpm moet gaan draaien bedank ik daarvoor.
Een geblazen motor hoeft geen 300 pk te hebben op een koets van 1000 kg.
@Merijn,Stevo,
we spreken elkaar nog wel als ie klaar is.

Ik respecteer ieders mening maar nu zijn jullie uit je nek aan het lullen. In de eerste plaats vergelijk je appelen met peren. De williams was een buitenbeentje en moest een stokpaardje worden. Vergelijk met een 1.8 is naar mijn bescheiden mening slap geouwehoer.
Ondertussen is wel gebleken dat de P's uiterst betrouwbaar zijn, ook met blazer. Vooral de lage drukconversies, denk dan aan Jochem en Glen, doen het uitermate goed.
@Bart, ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik wil niet specifiek een circuit auto gaan bouwen maar een beetje een combinatie "circuit-ring-sprint". Ik moet ook heel erg lachen als je dadelijk gaat praten over een atmo 200+ pk F7R. Jij weet evengoed als ik, misschien zelfs beter, hoe "makkelijk" het is een atmo naar de 200 te brengen. Als ik daardoor constant nog es 8200 rpm moet gaan draaien bedank ik daarvoor.
Een geblazen motor hoeft geen 300 pk te hebben op een koets van 1000 kg.
@Merijn,Stevo,
we spreken elkaar nog wel als ie klaar is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jo, niet zo aangevallen doen man.
Daarom eerst een rijdende ring auto hebben, al is het een buitenbeentje als een williams. Die staat tenminste breed op zijn wielen en dat is toch wel wat je wilt. op een trackcar wil je echt geen spacers he.
en een willie blok haal je misschien niet de 8200 toeren mee maar 7200 heus wel. voor die 8000+ toeren met een clio blok moet je minstens naar de f4r gaan met verstelbare nokkenas timing. dan heb je er pas wat aan.
wel lichtere drijfstangen en zuigers misschien. en ik verwacht dat zo'n blok toch wel aardig in een clio 1 past
turbo is wel erg leuk, maar de plaats van de turbo is verre van ideaal. jij bent gewoon de ultime turbo man in de club in mijn ogen, maar ik denk toch dat op een circuit je turbo nadelig werkt. op de Nürenburg ring misschien niet maar op kleine circuitjes zo als assen echt wel.

Daarom eerst een rijdende ring auto hebben, al is het een buitenbeentje als een williams. Die staat tenminste breed op zijn wielen en dat is toch wel wat je wilt. op een trackcar wil je echt geen spacers he.
en een willie blok haal je misschien niet de 8200 toeren mee maar 7200 heus wel. voor die 8000+ toeren met een clio blok moet je minstens naar de f4r gaan met verstelbare nokkenas timing. dan heb je er pas wat aan.
wel lichtere drijfstangen en zuigers misschien. en ik verwacht dat zo'n blok toch wel aardig in een clio 1 past
turbo is wel erg leuk, maar de plaats van de turbo is verre van ideaal. jij bent gewoon de ultime turbo man in de club in mijn ogen, maar ik denk toch dat op een circuit je turbo nadelig werkt. op de Nürenburg ring misschien niet maar op kleine circuitjes zo als assen echt wel.
Jo, Steven en ik hebben het over standaard F7P motoren. Die zijn gewoon overrated. Met een frisse RSI biedt je serieus tegenstand en ben je op sommige circuit misschien zelfs sneller. En ja, ik heb ook een F7P... 
Als je er een fohn op schroeft zal het best hard lopen, daar twijfel ik niet aan, maar dat is pas appels met peren vergelijken.

Als je er een fohn op schroeft zal het best hard lopen, daar twijfel ik niet aan, maar dat is pas appels met peren vergelijken.

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Met de toertocht tijdens de 5 Daagse in belgie had ik de 19 meegenomen.
Die blijft van 80 tot 110 mooi bij een williams in de kont hangen pas daarna begint die serieus uit te lopen. Dus met een RSi kun je zeker leuk plagen, mee eens
Die blijft van 80 tot 110 mooi bij een williams in de kont hangen pas daarna begint die serieus uit te lopen. Dus met een RSi kun je zeker leuk plagen, mee eens

Met een frisse 16v blijf je een rsi echt wel voor!Merijn schreef:Met een frisse RSI biedt je serieus tegenstand en ben je op sommige circuit misschien zelfs sneller. En ja, ik heb ook een F7P...![]()

mits je maar boven de 4000 rpm blijft...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Vind het persoonlijk niet zo *wauw*, beter je complete veertoren en topmount veranderen. Meer werk maar heb je ook serieus meer aan qua afstelling 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Mee eens
Prijs is wel *wauw* btw

Prijs is wel *wauw* btw
