Clio 16v, ideaal onderstel trackcar

Post hier al je vragen over de Clio
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb keuze uit beiden en kan je alvast met zekerheid zeggen dat het een 1.8 word. Waarom ? Een 1.8 kan je net iets meer in de toeren jassen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Gerald schreef:
Ronald1916V schreef:
Gerald schreef:Als je dan voor een clio blok gaat, pak dan iig de williams. Kijk maar eens wat er nu gebeurd met de "ringracers" ronald (19 16v) die de williamsen (tim en steven) niet bij kan houden op bv. een cpz. :smile:
Ben benieuwd of je dat met eigen ogen gezien hebt.. denk dat je je daar nog wel eens in vergist :) het verschil is HEEL erg klein
Nee niet gezien, ging van jouw eigen commentaar uit. Maar dan nog, er zit een flink verschil tussen een 1.8 of 2.0 :wink:
Rechtuit wel ja.. maar da's zo makkelijk he :p
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik zie geen voordeel meer bij een 1.8 als je kiest voor drukvulling. Oke, die motor draait met minder zuigersnelheid een leuk toerental, maar dat voordeel ben je kwijt met drukvulling, aangezien je al eerder zal pieken met je maximale vermogen.

Persoonlijk zou ik helemaal geen drukvulling willen als het een pure trackcar moet worden. Het is dan veel leuker om een hitsige atmospherische motor op te bouwen, en daar dan 200+ pk uit te halen. Driveability is dan ook veel beter op het circuit. Ik zou ook echt voor de F7R gaan, omdat die motor gewoon een veel gunstiger koppelverloop heeft door de grotere slag. Verder kan je nog altijd veel toeren maken met die motor, alleen zal je het wel hufterproof moeten bouwen.

Beetje offtopic alleen zie ik, het moest over onderstel techniek gaan :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Bart V schreef:Ik zie geen voordeel meer bij een 1.8 als je kiest voor drukvulling. Oke, die motor draait met minder zuigersnelheid een leuk toerental, maar dat voordeel ben je kwijt met drukvulling, aangezien je al eerder zal pieken met je maximale vermogen.

Persoonlijk zou ik helemaal geen drukvulling willen als het een pure trackcar moet worden. Het is dan veel leuker om een hitsige atmospherische motor op te bouwen, en daar dan 200+ pk uit te halen. Driveability is dan ook veel beter op het circuit. Ik zou ook echt voor de F7R gaan, omdat die motor gewoon een veel gunstiger koppelverloop heeft door de grotere slag. Verder kan je nog altijd veel toeren maken met die motor, alleen zal je het wel hufterproof moeten bouwen.
Ik zou sowieso niet met al te veel vermogen beginnen, gewoon puur om fatsoenlijke lijnen te leren rijden. ik zie zo verschrikkelijk veel mensen op het circuit met zo'n rechtuitbrander (niets tegen de 21T hoor Jo :wink: ) die echt geen fatsoenlijke bocht neerzetten :)

Al is een F7R wel een leuke start in een Clio :) Turbospul zou ik ook niet willen, al zou 't alleen al om de thermische belasting zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zeker met een Renault.

Ik ga mee met de mannen hierboven, trouwens weer even terug ontopic, watvoor custom spul praat je nu over als onderstel? Gaz?

Zoals ik met Tim Ass, Shampoo en nog wat cliosjezers heb besproken. Enige wat een leuke optie kan zijn is een Intraxx set en dan de niet instelbare variant, die dan laten valven naar bijv. de Nürbrugring met goeie bijbehorende veren. En dan kijken of je er een groupbuy van bij elkaar kunt boxxen.

Proflex is alweer een stappie duurder en voor de rest is er niet zoveel boeiends wat echt een goeie circuitreputatie heeft.
Een KW Clubsport set lijkt me ook nog wel gaaf, laatst eens meegereden met een Impreza met zo'n set. Helaas niet leverbaar voor clio's
En de 'oude' Billsteins van de cup zijn ook niet gek, Steven STK heeft echt een mooie set voorpoten (Y)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Toch zou ik zelf eerder voor Clio2 RS gaan dan een Clio1 16V.
Een RS rijdt gewoon standaard al een stuk lekkerder dan die oude Clio1.
De motor is ook een stuk beter, zeker vergeleken met de F7P.
Een Clio2 RS is ook lichter te maken dan een Clio1 16V denk ik, aangezien de RS maar 1010 kg weegt uit m'n hoofd en dat is inclusief plofzak en dat soort spul wat er dan toch uitgaat.

Een Clio1 heeft daarentegen wel aanzienlijk meer uitstraling dan de Clio2, dat is een ding wat zeker is. :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De F7P is highly overrated... Het is eigenlijk gewoon een pisblok.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Who told you that? :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mijn rechtervoet, nadat je een Williams gereden hebt. Maar inderdaad, we hebben het er vanmiddag nog over gehad. :P
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Meld dat even aan Jochem en Glen :p

Ik respecteer ieders mening maar nu zijn jullie uit je nek aan het lullen. In de eerste plaats vergelijk je appelen met peren. De williams was een buitenbeentje en moest een stokpaardje worden. Vergelijk met een 1.8 is naar mijn bescheiden mening slap geouwehoer.

Ondertussen is wel gebleken dat de P's uiterst betrouwbaar zijn, ook met blazer. Vooral de lage drukconversies, denk dan aan Jochem en Glen, doen het uitermate goed.

@Bart, ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik wil niet specifiek een circuit auto gaan bouwen maar een beetje een combinatie "circuit-ring-sprint". Ik moet ook heel erg lachen als je dadelijk gaat praten over een atmo 200+ pk F7R. Jij weet evengoed als ik, misschien zelfs beter, hoe "makkelijk" het is een atmo naar de 200 te brengen. Als ik daardoor constant nog es 8200 rpm moet gaan draaien bedank ik daarvoor.
Een geblazen motor hoeft geen 300 pk te hebben op een koets van 1000 kg.

@Merijn,Stevo,
we spreken elkaar nog wel als ie klaar is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Jo, niet zo aangevallen doen man. (F)

Daarom eerst een rijdende ring auto hebben, al is het een buitenbeentje als een williams. Die staat tenminste breed op zijn wielen en dat is toch wel wat je wilt. op een trackcar wil je echt geen spacers he.

en een willie blok haal je misschien niet de 8200 toeren mee maar 7200 heus wel. voor die 8000+ toeren met een clio blok moet je minstens naar de f4r gaan met verstelbare nokkenas timing. dan heb je er pas wat aan.
wel lichtere drijfstangen en zuigers misschien. en ik verwacht dat zo'n blok toch wel aardig in een clio 1 past

turbo is wel erg leuk, maar de plaats van de turbo is verre van ideaal. jij bent gewoon de ultime turbo man in de club in mijn ogen, maar ik denk toch dat op een circuit je turbo nadelig werkt. op de Nürenburg ring misschien niet maar op kleine circuitjes zo als assen echt wel.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jo, Steven en ik hebben het over standaard F7P motoren. Die zijn gewoon overrated. Met een frisse RSI biedt je serieus tegenstand en ben je op sommige circuit misschien zelfs sneller. En ja, ik heb ook een F7P... :P

Als je er een fohn op schroeft zal het best hard lopen, daar twijfel ik niet aan, maar dat is pas appels met peren vergelijken. :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Met de toertocht tijdens de 5 Daagse in belgie had ik de 19 meegenomen.
Die blijft van 80 tot 110 mooi bij een williams in de kont hangen pas daarna begint die serieus uit te lopen. Dus met een RSi kun je zeker leuk plagen, mee eens (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Merijn schreef:Met een frisse RSI biedt je serieus tegenstand en ben je op sommige circuit misschien zelfs sneller. En ja, ik heb ook een F7P... :P
Met een frisse 16v blijf je een rsi echt wel voor! :)
mits je maar boven de 4000 rpm blijft... ;)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Vind het persoonlijk niet zo *wauw*, beter je complete veertoren en topmount veranderen. Meer werk maar heb je ook serieus meer aan qua afstelling (Y)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Mee eens (Y)

Prijs is wel *wauw* btw :p
Plaats reactie