Eindelijk een Clio!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
kevlar? zozo, veel liquidaties de laatste tijd in rijssen of wat?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Het gasklephuis van de megane is het probleem niet. Beide F7P en F7R zijn 5K ohm.
Robalpine heeft het ook in zijn R19 met F7P megane blok. Je F7P ECU moet toch geremapped worden. Dus de gasklepstand wordt gewoon meegenomen.
Als je de megane kop zou gebruiken moet je een kamer in de kop frezen (rond 42,5mm) een draad in de kop tappen voor knoksensor M12x1,25 en een draad in je inlaatspruitstuk tappen voor de luchttemperatuursensor M14x1,5. Dat is alles. Ik heb het net achter de rug.
Robalpine heeft het ook in zijn R19 met F7P megane blok. Je F7P ECU moet toch geremapped worden. Dus de gasklepstand wordt gewoon meegenomen.
Als je de megane kop zou gebruiken moet je een kamer in de kop frezen (rond 42,5mm) een draad in de kop tappen voor knoksensor M12x1,25 en een draad in je inlaatspruitstuk tappen voor de luchttemperatuursensor M14x1,5. Dat is alles. Ik heb het net achter de rug.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
en ik durf zeggen dat het onzin is. Het heeft enkel nut als je echt zwaar gaat tunen en elke tiende pk gaat tellen.Robke schreef:De flow van een Megane kop is wel een heel stuk beter, het schijnt dat het originele inlaatspruitstuk van de Megane ook past als je een stuk aan de binnenkant van de motorkap wegslijpt.
Ik zou zeker voor de Megane kop gaan met standaard F7P nokkenassen en klaar ben je.
In de straatopstellingen die wij rijden is het de kost niet waard, dan zou ik eerder opteren voor de opstelling van Geert.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
De oplossing van Geert is absoluut de gemakkelijkste en is al heel vaak toegepast! (Zelf wil ik wat meer bottompower en heb gekozen voor 30% kleinere inlaatkanalen.)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Dat vraag ik me ook wel eens af. Veel werk, mechanische aanpassingen en eventueel nieuwe bedrading. Ik had beter een turbo-motor kunnen nemen (blok van Glen). Maar dat is achteraf. Maar ik stel voor deze discussie in mijn topic verder te laten gaan. Dit is het topic van Mickey
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
En dat bereik je met kleinere inlaten? Ik zou zeggen juist andersom. netzoals uitlaten?jacques schreef:De oplossing van Geert is absoluut de gemakkelijkste en is al heel vaak toegepast! (Zelf wil ik wat meer bottompower en heb gekozen voor 30% kleinere inlaatkanalen.)
Maargoed mn kennis gaat niet diep genoeg om dat hardop te roepen..
Jacques bedoeld inderdaad grotere kleppen. Deze grotere kleppen in combinatie met de megane nokkenassen geven inderdaad meer koppel. Ideaal voor een relaxe cabrio 

Inmiddels zijn we weer een grote stap verder.. De kop is losgetrokken en is in principe klaar voor de verkoop..
Volgende stap v.w.b. het blok is carterpan ertussen uit en lagers vervangen...
[img]http://img225.imageshack.us/i/310120113672.jpg[/img]
[img]http://img715.imageshack.us/i/310120113712.jpg[/img]
imageshack lijkt moeilijk te doen
http://img225.imageshack.us/i/310120113672.jpg
http://img715.imageshack.us/i/310120113712.jpg
Volgende stap v.w.b. het blok is carterpan ertussen uit en lagers vervangen...
[img]http://img225.imageshack.us/i/310120113672.jpg[/img]
[img]http://img715.imageshack.us/i/310120113712.jpg[/img]
imageshack lijkt moeilijk te doen
http://img225.imageshack.us/i/310120113672.jpg
http://img715.imageshack.us/i/310120113712.jpg
ook de directe link werkt niet....
nu wel dus 

Mikey, je praat hier tegen de F goeroe van dit forum 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Mike,
Wordt ff lid van dit forum, dan kun je een projecttopic starten. Dit begint op een projecttopic te lijken terwijl het een voorsteltopic is!
Wordt ff lid van dit forum, dan kun je een projecttopic starten. Dit begint op een projecttopic te lijken terwijl het een voorsteltopic is!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Nja, je bent de meest forum actieve goeroe...

nou ja, ontopic, als iemand een kop zoekt dan is dit wel goedkoop. Ik heb binnenkort zelf ook een williams kop in de aanbieding, gevlakt, gereinigd, nieuwe kleppen maar die moet minstens 500 opleveren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
uiteraard beetje appel met peren vergelijken. Als Mike deze kop laat vlakken en van nieuwe kleppen voorziet stijgt de prijs ook enorm. Maar 200 is volgensmij een eerlijke prijs.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 25 dec 2010 13:02
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wat betreft de sonde moer oplassen, is in 1,5 uurtje gebeurt... 
Ik heb al besloten dat deze downpipe hem niet gaat worden.. teveel gedoe. Maar vroeg of laat moet ik nog wel contact met je opnemen voor een ander klusjeLasklus Nederland schreef:Wat betreft de sonde moer oplassen, is in 1,5 uurtje gebeurt...

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.