Aankoop Clio V6

Post hier al je vragen over de Clio
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Zo mooi was dat ding toch niet :( ?

Hoeveel zijn er gemaakt qua fase 1 en 2, en hoeveel in welke kleuren. M.a.w. welke zijn de meest zeldzame? :) Wat is de chassiscode van de fase 1 en 2 trouwens?

Hoelang is de fase 1 gemaakt, en in welke tijd de phase 2?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Effe voor de duidelijkheid: Had Cuboom een Turbo 1 of 2?

En was dat meer Culenaere, of meer de Boom kant?
Kwam nog regelmatig bij Boom/Cuboom in Tilburg eo (zelfs nog gewerkt in grijs verleden), maar het einge wat ik weet dat J van de Boom een GT turbo heeft gerestaureerd of opgeknapt.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Een rode T2 volgens mij.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Een rode '81 er Turbo was het. Technisch erg fris trouwens..., en was volgensmij van Culenaere.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

en heb je 'm gekocht? zie dat ie eergister op naam gezet is
Trust me. I know what I'm doing.
Koen_J
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 13:03
Contacteer:

Yep, ik heb me de Clio V6 gekocht.

Heb er een flink stuk in proefgereden, halverwege begon het te regenen, dus heb ook een beetje de grenzen opgezocht. Als je niet al te gek doet tijdens nat weer valt het reuze mee.

Verder was alles compleet, onderhoudshistorie bij Renault dealer, rekeningen van beurten, nieuwe michilin banden voor en achter.. Alleen airco werd niet koud, probleem is inmiddels verholpen door het afvullen van de airco..

Nu moet ik alleen nog nieuwe deurgrepen voor binnen bestellen, deze zijn niet meer zo mooi.. Veel voorkomend clio probleem volgens mij..
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Feli met de aankoop. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

welke is het nou geworden?

gefeliciteerd (Y)
5GTT & clio II 1.6 16v
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dus nu willen we :foto:
Koen_J
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 13:03
Contacteer:

Foto's volgen spoedig, eerst de vliegen van de bumper zien te verwijderen.

Heb vandaag met Renault-dealer gebeld voor de deurgrepen aan de binnenzijde van de deur. Hiervan bladert de lak los, veel voorkomend probleem zeide ze.. Nieuw setje kost €124 excl.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Koen_J schreef:Foto's volgen spoedig, eerst de vliegen van de bumper zien te verwijderen.

Heb vandaag met Renault-dealer gebeld voor de deurgrepen aan de binnenzijde van de deur. Hiervan bladert de lak los, veel voorkomend probleem zeide ze.. Nieuw setje kost €124 excl.
Welke heb je gehaald? Fase 1 of 2?
Koen_J
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 13:03
Contacteer:

Ik heb me een Fase 1 gehaald, welke ik persoonlijk mooier vind dan een fase 2.. En natuurlijk ook beetje goedkoper in aanschaf..
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zijn die grepen niet hetzelfde als een RS ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Koen_J
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 13:03
Contacteer:

Voor zover ik op de foto's kan zien zijn ze idd hetzelfde dan op een Clio Rs
Koen_J
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 13:03
Contacteer:

Hier alvast een klein voorproefje.. Van het weekend goed wassen en dan een leuke shoot denk ik.

[img]http://img220.imageshack.us/img220/650/dsc00408f.jpg[/img]

[img]http://img233.imageshack.us/img233/4895/dsc00407m.jpg[/img]

[img]http://img200.imageshack.us/img200/2956/dsc00410u.jpg[/img]

[img]http://img193.imageshack.us/img193/1727/dsc00409y.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mooi, stoer.... (Y)

Veel rijplezier met je aanwinst!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

blijf de v6'en geweldig vinden :worship:
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Geweldige aankoop!!

We hebben er weer een liefhebber bij, die hoop ik, heel zuinig zal zijn op deze dikke V6.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vind je dit geen achteruit gang, na zo'n dikke Audi bijvoorbeeld? :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Gefeliciteerd man! Dikke bak! :worship:
joriss
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 dec 2006 22:38
Locatie: Berlaar Belgie

ik zie dat je al een phase 1 hebt aangeschaft. Heb zelf ook een phase 1 en zou persoonlijk nooit ene phase 2 nemen. Doordat de phase 2 enkele pk's meer heeft dan een phase 1 gaat de versnellingsbak ook sneller stuk. Dus ze hebben allebij nadelen. Baanligging hebben ze zoiezo niet als het vochtig is. Heeft geen tractiecontrol dus is een werkers auto. :smoke: En wil je iets doen aan de baanligging gooi er een schroefkit op van KW. Heb er zelf eentje onder zitten van H&R, maar die kun je niet meer krijgen. Verandert het gedrag al aardig.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Koen_J schreef:Hier alvast een klein voorproefje.. Van het weekend goed wassen en dan een leuke shoot denk ik.

[img]http://img220.imageshack.us/img220/650/dsc00408f.jpg[/img]

[img]http://img233.imageshack.us/img233/4895/dsc00407m.jpg[/img]

[img]http://img200.imageshack.us/img200/2956/dsc00410u.jpg[/img]

[img]http://img193.imageshack.us/img193/1727/dsc00409y.jpg[/img]
Je hebt aardig moeten manouvreren om hem hier tussen te krijgen denk ik hè :lol:


Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

weet niet hoe jij normaal rijd, maar volgens mij is hij gewoon in zijn achteruit door de poort gereden. Heb ik nooit zo'n moeite mee (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Tom schreef:weet niet hoe jij normaal rijd, maar volgens mij is hij gewoon in zijn achteruit door de poort gereden. Heb ik nooit zo'n moeite mee (0)
Ai, nog niet wakker :p
Even niet gezien dat daar een poort zit :~


Overigens, had de phase1 V6 nog niet de verhoogde spoiler zoals de phase2 V6heeft (en ik nu op de RS) Het lijkt net alsof hier dezelfde spoiler op zit als op de gewone RS modellen...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Nee, dat had hij niet :)
Carclean.nl
Berichten: 29
Lid geworden op: za 9 feb 2008 22:13

Als je 76-HB-BR tegenkomt dan was die ooit van mij :D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Carclean.nl schreef:Als je 76-HB-BR tegenkomt dan was die ooit van mij :D
Deze dus Tim?

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... HB-BR1.jpg[/img]

Heb je er niet nog ergens een foto van voordat je hem afdankte voor de R8? :p

Ik mis er nog een goede foto van voor in het register :~
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Carclean.nl
Berichten: 29
Lid geworden op: za 9 feb 2008 22:13

Geweldig! Dat is hem!! Leuk zeg om hem weer te zien! (L)

Ik had deze voor mijn S4, ingeruild in 2004 voor de S4.

Echt een geweldig leuke auto, maar met een zwakke koppeling, let daar dus op.

En foto ga ik ff zoeken. (Y)
Koen_J
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 13:03
Contacteer:

Thnx voor alle reacties..

Ben nu een maand in het bezit en zit nog steeds met een big smile achter het stuur... Echt een funwagen die je steeds weer blijft verbazen..

Zal binnenkort eens wat meer foto's plaatsen.
Carclean.nl
Berichten: 29
Lid geworden op: za 9 feb 2008 22:13

Wacht maar tot het buiten koud wordt en het erbij gaat regenen. :D

Met klamme handjes achter het stuur.

Wel heel leuk, dat wel :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

dus daarom overgestapt naar quattro? ;) :lol:
Carclean.nl
Berichten: 29
Lid geworden op: za 9 feb 2008 22:13

hehe, ik had naast de Clio V6 een Audi S3. Totaal verschillend.

Maar ik kan nog wel redelijk sturen, dus ik ga in alles dwars. :smoke:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

die audi-bommetjes zijn ook altijd genieten. gevoel vind ik alleen wat saai (in de S3,S4 en S8 waar ik wel eens in heb mogen rijden).. maar misschien vergelijk ik het met de verkeerde auto's


Niet dat ik zou klagen als er een S3 op de stoep stond hoor :p
Carclean.nl
Berichten: 29
Lid geworden op: za 9 feb 2008 22:13

Standaard zijn ze zeker saai, maar de RS versies eigenlijk nooit. R8 is zeker niet saai. :D

Stukje chiptuning werkt wel goed, bij de Clio V6 zijn er ook genoeg tuningsopties, vanuit de cup auto's etc.
Koen_J
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 13:03
Contacteer:

Gelukkig heb ik voor de natte en koude periodes van het jaar een andere auto en staat de V6 lekker warm en veilig in de garage.

Is zeker een heel verschil met de S4 die ik heb gehad, dwarsgaan daarmee was erg moeilijk.. Maar niets is onmogelijk.
Plaats reactie