Priyantha's 19 16V...TE-KOOP

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Priyantha
Contacteer:

Steven schreef:*luisterd zojuist z'n voicemail af*

Heb je nog steeds problemen met die knipperlichten? Klinkt duidelijk als een relais, moet je ff in je zekeringenkast neuzen en anders onder de kap, zal wel zo'n 4 of 5 polig ding wezen die je zo bij de automatzaak nieuw kan scoren.

Verder gaaf ding, alleen what about die 21 dan?
LOL :P

Knipperlichten zijn gefixed, was toch een zekering uiteindelijk, had niet goed gekeken :)

De 21 die blijft :P Die wordt wel gefixed uiteindelijk uiteraard :)
Steven
Car: M536

En de Laguna weer weg dan?
Priyantha
Contacteer:

Jups de Laguna gaat eruit ja :)

Gisteren even de 19 naar de kwikfit gebracht en remmen laten ontluchten en olie verversen :)

Ook gisteren even mijn linker voorwiel eraf gehaald en het zelfde bij de Laguna gedaan gekeken of het past e.d.
Maar helaas de banden van de velgen van de laguna zijn te hoog.
Ik kon ze niet eens op de naaf krijgen want de band kwam tegen de veren aan.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen ? :D
Ik heb al gekeken naar andere banden die eronder misschien zouden passen.
Uitgerekend had ik dat 205/35 de meest ideale maat zou zijn, maar ik kan daar geen prijzen van vinden. Vrees dan ook dat die belachelijk duur zijn ;)
205/40 zou ook nog moeten kunnen volgens mij ?
Maar dan de vraag, passen die banden wel op de velg ?
Volgens Dialogys:
Merkteken. = LOUXOR
Merkteken. = 6.5 J 17

Ook zou ik natuurlijk willen weten of 205/40 niet te hoog is voor onder een 19 i.v.m aanlopen.

Ik wil dit zo snel mogelijk doen aangezien de banden die nu onder de auto liggen echt ermbarmelijk slecht zijn met slecht weer, heb al een 'bijna' ongeluk gehad namelijk...
Tim
Car: E36 M3

Iets in de maat 195/40/R17 erop zou ik zeggen. Dat moet volgens mij wel passen, meen dat Ronald dat er ook op heeft zitten.
Priyantha
Contacteer:

Ah :)
205/40 zou aan gaan lopen zeker ?
Dit ook omdat het maatje 205/40 over het algemeen beter te krijgen is en daardoor iets goedkoper is per band dan 195/40 :)

Maarja als het gaat aanlopen dan is dat natuurlijk ook weer niets :P
Of zou het iets simpels zijn om dat te voorkomen ?
Priyantha
Contacteer:

Iemand hier die trouwens een prijs-indicatie kan geven voor een beetje goede vervangende versnellingsbak ?
De bak die er nu inzit die giert namelijk.

Owja...en baksteun(en?) en motorsteunen, want die hebben ongetwijfeld ook hun langste tijd gehad, want het blok kantelt behoorlijk.
De versnellingspook is iig niet vast te houden, je breekt gewoon je arm als je hem vast zou proberen te houden zo'n klap telkens.
joeri_16V
Car: megane 2

Heb hier nog een setje velgen met 195-40 en 205-40 :wink:
Priyantha
Contacteer:

Joeri en dat gaat beide goed ?
Dus 205/40 zou geen enkel probleem moeten zijn ?
Ik kan dus de 'bestelling' plaatsen wat dat betreft ? :P
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim_Coupe schreef:Iets in de maat 195/40/R17 erop zou ik zeggen. Dat moet volgens mij wel passen, meen dat Ronald dat er ook op heeft zitten.
Ronald meld zich :D , ik had er eerder 205/40R17 opzitten maar dat liep met 60mm/70mm verlaging aan met het loopvlak op de spatbordrand als ik schuin een drempel op reed, tijdens het rijden geen last overigens, achter liep dat aan i.c.m. de 20mm spacers, toen kwam het loopvlak tegen de dorpel aan bij inveren.

Nu heb ik inderdaad 195/40R17 er onder zitten maar daar heb ik nog niet veel mee gereden op de openbare weg.. maar ik ga er vanuit dat die kleine aanloopproblemen daarmee wel opgelost zijn. :) staat in ieder geval wel mooi, 17" onder een 19
Priyantha
Contacteer:

Ah :)
Maar zonder die spacers achter en zonder die extreme verlaging voor hoef ik geen problemen te verwachten dus ? :)
Al vind ik wel dat die bij mij aan de voorkant ook behoorlijk laag is, maar hoeveel verlaagt ? Ik zou het niet weten.
Een 40mm ofzo denk ik.
joeri_16V
Car: megane 2

Dat moet nog wel lukken denk ik.
Bij mij liepen de banden aan tegen de veren, maar toen stond ie ook wel érg laag.
Priyantha
Contacteer:

joeri_16V schreef:Dat moet nog wel lukken denk ik.
Bij mij liepen de banden aan tegen de veren, maar toen stond ie ook wel érg laag.
Mmm, bij het monteren van de velgen met 225/45-17inch 'liep die ook tegen de veren, sterker nog ik kreeg hem niet eens gemonteerd want de veren zaten in de weg.

Bij 205/40 zal ik daar geen last van hebben ? :)
Ronald1916V

Priyantha schreef:Ah :)
Maar zonder die spacers achter en zonder die extreme verlaging voor hoef ik geen problemen te verwachten dus ? :)
Al vind ik wel dat die bij mij aan de voorkant ook behoorlijk laag is, maar hoeveel verlaagt ? Ik zou het niet weten.
Een 40mm ofzo denk ik.
Dat past prima, je krijgt wel een iets grotere rolomtrek en iets tellerafwijking maar niet echt schokkend veel, die spacers achter gebruik ik alleen met de 17" wielen omdat dat ET40 is en een 19 bij de achterkant al zo smal op de wielen staat, aan de voorkant gebruik ik een 5mm spacer om op de originele ET waarde uit te komen en zo de stuurgeometrie hetzelfde blijft.

Hier op het circuit en dus 15" dus iets lager nog.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 26-720.jpg[/img]

@ Joeri: dat de band tegen de schokbreker aan komt ligt meer aan de schroefset dan aan de wiel/bandcombinatie, ik zat met ET40 ook tegen de schokbreker aan bij die klote Ultimate schroefset, met een 5mm spacer net niet maargoed.. daar zit je ook niet op te wachten.
Priyantha
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
@ Joeri: dat de band tegen de schokbreker aan komt ligt meer aan de schroefset dan aan de wiel/bandcombinatie, ik zat met ET40 ook tegen de schokbreker aan bij die k*%$e Ultimate schroefset, met een 5mm spacer net niet maargoed.. daar zit je ook niet op te wachten.
Mmm hopen dat ik daar geen last van heb, weet namelijk echt niet wat er onder mijn auto zit wat dat betreft.
Bas(van de 19 club) komt zometeen langs om even naar de auto te kijken, heb een garagekrik dus kunnen we wel even kijken :P
Ronald1916V

Priyantha schreef:
Ronald1916V schreef:
@ Joeri: dat de band tegen de schokbreker aan komt ligt meer aan de schroefset dan aan de wiel/bandcombinatie, ik zat met ET40 ook tegen de schokbreker aan bij die k*%$e Ultimate schroefset, met een 5mm spacer net niet maargoed.. daar zit je ook niet op te wachten.
Mmm hopen dat ik daar geen last van heb, weet namelijk echt niet wat er onder mijn auto zit wat dat betreft.
Bas(van de 19 club) komt zometeen langs om even naar de auto te kijken, heb een garagekrik dus kunnen we wel even kijken :P
De kans dat er een schroefset onder zit is vrij klein omdat ie dan waarschijnlijk wel wat lager gelegen had.. zo'n groot aanbod van schroefsets is er ook nog voor een 19 16V dus dat komt vast wel goed.

Bas zal dat ook wel weten inderdaad (Y), doe 'm maar de groeten.. TEAM1916V forum is ook al een maand dood
Priyantha
Contacteer:

ahja :) Nouja hopen maar dat het allemaal gaat passen :D
Want dan ga ik binnekort die bandjes maar bestellen :D
Zit nog te twijfelen tussen drie merken:
- Pirelli P Zero Nero, 87,90
- Falken ZIEX ZE-912, 94,70
- Toyo Proxes 4, 69,70

Prijzen zijn van autobandenmarkt.nl

Bas staat voor de deur, dus ga even opendoen ;)
Ronald1916V

Die Pirelli's hoor ik goede verhalen over, Tim reed eerder met die banden op de Coupe 2.0 16V en dat beviel goed.

Falken banden heb ik het niet zo mee, die jappen zijn er helemaal gek mee en knopen dat spul onder Skyline's enz. ik heb er echt niks mee.. ze cuppen ook nog heel behoorlijk onder sommige auto's.

Toyo Proxes 4 heb ik verder geen ervaring mee, wel met de T1-R/S series, die plakken gewoon goed en slijten daarbij dan ook behoorlijk hard..

Staat er geen Yokohama S-Drive tussen? daar ben ik helemaal weg van :D zowel de Clio als de R19 16V staat daar op inmiddels
tutuur
Clubsponsor

over p zero nero ben ik zeer goed te spreken...
ik hoor dat de falken ziex een redelijk zachte wang hebben dus best ONdirect reageren met insturen..
de toyo's plakken net als de t1-r's als een gek, mja daarbij komt het slijten...

denk dat je het beste voor p zero nero's kunt gaan, komen bij mij ook weer onder de gtt
grtz
Tim

De Pzero Nero's was ik ook erg tevreden mee! Helaas niet leverbaar in de bandenmaat die ik nodig heb :(

Zelfs met circuitrijden erg fijn en ze blijven grip houden :) Slijtage vond ik ook erg meevallen!
mark 5t
Contacteer:

ik heb inmiddels ook die Yokohamas S-Drive 195-45-15 onder mijn gtt super grip (Y)
Ronald1916V

Ik heb ze ook in die maat ja. Bevalt erg goed.. Nu 10.000km later is het fijne er wel vanaf maargoed :p
Priyantha
Contacteer:

Denk dat het dit wordt:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?c ... n_search=1

Is qua prijs best okay en de montagekosten zijn mooi laag zoals het een echte Hollander betaamt :P
Alleen nog even morgen bellen naar die gasten.
mark 5t
Contacteer:

die yokohamas zijn anders de helft goedkoper pri!
maar goed zelf weten jij moet ze betalen ikke niet.
Tim

Mark, volgens mij heb jij het over 15", Pri heeft het over 17" in de betreffende maat zijn de Yoko's zelfs 12 euro duurder.
Priyantha
Contacteer:

Jups daarom :P
Ik had al naar de prijs-kwaliteits verhouding gekeken in deze ;)
Die Falken's zijn leuk hoor en een stuk goedkoper, maar Pirelli is toch een merk dat als 'A-merk' gezien wordt en lees er best wat goede verhalen over :)
Priyantha
Contacteer:

mmmm ik bedenk me net dat die band in meerdere 'versies' te krijgen is.
Namelijk de volgende:
205/40 R17 80V €87,90
205/40 R17 84V XL €90,40
205/40 ZR17 80W €99,30
205/40 ZR17 84W XL €99,30

Wat is het voordeel om een 'duurdere' te nemen t.o.v de goedkoopste voor mij onder een 19 ?

Moet overigens volgens mij helaas wél spacers hebben, de velgen komen namelijk onder een Megane II vandaan(zitten nu onder mijn Laguna I).
Ronald1916V

Er is geen voordeel, die 205/40R17 80V is voldoende, da's tot 240km/h en die load-index is ook voldoende :)
Priyantha
Contacteer:

Nou das mooi :D
De goeiekoopste dus bestellen :lol:
mark 5t
Contacteer:

ha ok 17 inch effe niet opgelet
en pirelli is gewoon een goed merk band doen dus!
Priyantha
Contacteer:

mark 5t schreef:ha ok 17 inch effe niet opgelet
en pirelli is gewoon een goed merk band doen dus!
Gheghe :D Geeft niets hoor Mark ;)

Het wordt dan dus dit:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?c ... n_search=1

Heb nog een aantal offertes aangevraagd her en der, daar wacht ik tot morgen nog even op anders wordt dit hem gewoon :)
Priyantha
Contacteer:

Zo de versnellingsbak is nu écht stuk :(
Ding staat nu vast in z'n 1, en de auto staat bijna tegen de muur, dus krijg hem ook niet weg :evil:

Even kijken of ik ergens een goedkope! ruilbak vandaan kan trekken, en iemand zo lief(gek) kan krijgen om die in te bouwen :)

De meeting zal ik wel niet halen meer :( :gun: :gun:
Dus zal wel met de Laguna komen, tenzij ik iemand vind die het voor die tijd kan fix0ren.
Steven
Car: M536

Koppeling in, auto naar achter steppen/trekken, ff opkrikken en eens even bij het schakelmechanisme van de bak wroeten.

Grote kans dattie daar blijft haken, ik heb em ook wel eens vast gehad in de achteruit, beetje rommelen en hij komt wel weer los. Beetje vet hier en daar helpt ook wel.
Bij mij was overigens het balletje van de shiftpin eraf gedonderd, daardoor schakelde ie ook niet zo precies meer.
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Das flink balen man :-(
Maarten-Jan
Car: R19.R

Zal eerder in het schakel mechanisme zitten inderdaad :)

Laguna I is ET50 toch? 19 16V is ET38 volgens mij...
Priyantha
Contacteer:

Steven schreef:Koppeling in, auto naar achter steppen/trekken, ff opkrikken en eens even bij het schakelmechanisme van de bak wroeten.

Grote kans dattie daar blijft haken, ik heb em ook wel eens vast gehad in de achteruit, beetje rommelen en hij komt wel weer los. Beetje vet hier en daar helpt ook wel.
Bij mij was overigens het balletje van de shiftpin eraf gedonderd, daardoor schakelde ie ook niet zo precies meer.
Ik heb de koppeling net ingetrapt, krik ertussen en toen de auto uit z'n vak geduwt.
Vervolgens op eigen kracht naar buiten gereden, rustig aan.

Waar moet ik zijn Steven ? Ik heb wel een garagekrik, dus kan de auto opkrikken. Maar ik zou niet weten waar ik moet kijken :P
Plaats reactie