Clio 1.8 16V project van Jai

Vertel hier alles over je project.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Tim_Coupe schreef: Wat is er precies gebeurd dan? Iets te enthousiast geweest?

Zo zou je het kunnen noemen, en toen had ik net een stukje van de muur mee helaas |: :(

@ gabri ja daar kwam ik dannet achter toen ik de oude bumper eraf haalde (I) naja de knipperlichten kunnen gewoon overgezet worden in de andere bumper.
Wat je ook kan doen ipv die lelijke blokken in je bumper zagen, is de knippers verplaatsen naar de mistlichten (I) :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

Behalve het front van de 16v aan gort rijden heb ik afgelopen tijd ook nog wel wat nuttige dingen gedaan aan de clio van jai :D

Ding moet weer door de apk dus eerst maar eens gekeken wat we daar allemaal mee tegen zouden komen. Valt reuze mee, alleen de remmen hadden flink wat aandacht nodig en de bestuurders stoel met effe gelast worden.

Ondertussen zijn vervangen:

-Hand remkabels L + R
-Remklauw rechts achter uitelkaar gehad en zuiger gangbaar gemaakt
-Remklauw links achter vervangen door goede remtang van mijn schade 16v
-Remslangen voor en links achter, omdat de remleidingen voor niet los te krijgen waren deze dus ook maar vervangen door een paar nieuwe.
-Remvloeistof ververst
-Remklauwen en remzadels L en R voor gangbaar gemaakt
-Uitlaat rubbers vervangen.

Ook de delen die ik in elkaar gereden had er afgehaald en gelijk achter de schermen en voorbumper alles lekker in de tectyl gezet evenals de dorpels en wielkasten.

Volgende week een ander scherm en bumper halen, de verf heb ik al dus dit word ook weer netjes inorde gemaakt :wink:

Foto's van de werkzaamheden tot nu toe mag jai er zelf bijzetten, heb weeral genoeg gedaan aan dat ding :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer

Potver, viel het nog mee :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jai

Hier een paar foto's van de voorkant zonder bumper.
en ook is te zien dat een paar stukken al zijn ingespoten met tectiel
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... ug_%29.JPG[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... _2_%29.JPG[/img]
-PAZ-
Über-Spammer

Waar zit bij deze motoren de sensor voor het oliedruk metertje??, De meter midden op het dash werkt namelijk niet meer
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Bij mij heeft de olie temperatuurmeter kuren, dus als iemand ze weet te zitten horen wij het graag :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

-PAZ- schreef:Waar zit bij deze motoren de sensor voor het oliedruk metertje??, De meter midden op het dash werkt namelijk niet meer
Alex Los schreef:Bij mij heeft de olie temperatuurmeter kuren, dus als iemand ze weet te zitten horen wij het graag :lol:
Is dat niet die combisensor die net boven je bak zit? Vanaf je rechter(passagierskant) wielkuip net boven op de bak te voelen?

En heb je nu ook een van de morette's kapot gereden? Zo ja, denk dat ik de reserve onderdelen er nog wel van heb liggen :wink:
Riël
Über-Spammer

olietemperatuur zit ergens onder het oliefilter geloof ik, ook zo'n enkel pinnetje. Of dat is het lampje.

Oliedruk zit aan achterkant van de motor, bij de distributie het hoekje om. Paarse kabeltje met 1 schuifstekkertje. Onder uitlaatspruitstuk.
Frits Clio 16v

Olietemperatuur en peil is dezelfde sensor, die zit links naast de peilstok in het onderblok geschroeft.
Het is een staafje die in de carterpan steekt, ik dacht dat er 3 draden op zitten.
Oliedruksensor zit waar riel zegt.
-PAZ-
Über-Spammer

Riël Notermans schreef:olietemperatuur zit ergens onder het oliefilter geloof ik, ook zo'n enkel pinnetje. Of dat is het lampje.

Oliedruk zit aan achterkant van de motor, bij de distributie het hoekje om. Paarse kabeltje met 1 schuifstekkertje. Onder uitlaatspruitstuk.

Oliedruk lampje op dash werkt wel gewoon naar behoren, het gaat om de extra meter midden op het dash. Maar deze gebruiken dezelfde sensor neem ik aan??

Frits Clio 16v schreef:Olietemperatuur en peil is dezelfde sensor, die zit links naast de peilstok in het onderblok geschroeft.
Het is een staafje die in de carterpan steekt, ik dacht dat er 3 draden op zitten.
Oliedruksensor zit waar riel zegt.

Deze twee werken nog wel gewoon, die sensor had ik al gevonden, zit min of meer opdezelfde plaats als bij mijn GTT

Frits schreef: En heb je nu ook een van de morette's kapot gereden? Zo ja, denk dat ik de reserve onderdelen er nog wel van heb liggen :wink:
Alleen wat krassen op de behuizing, maar die rechterlamp was al niet 100% meer, wat heb je daar nog van liggen, evt via pm :wink:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Frits schreef: En heb je nu ook een van de morette's kapot gereden? Zo ja, denk dat ik de reserve onderdelen er nog wel van heb liggen :wink:
Alleen wat krassen op de behuizing, maar die rechterlamp was al niet 100% meer, wat heb je daar nog van liggen, evt via pm :wink:
Moet even op zoek gaan bij mn ouders, zal het de afsluitmeeting mee nemen als je me een paar dagen van te voren nog even helpt herinneren. :wink:
Haas
Car: Megane RS

paz, bedoel je de oliepeilmeter niet? Die doet t onder t rijden niet hoor...
Neem aan dat je dat al wist, of ik heb er over heen gelezen, tis ngo vroeg he (S)
Tom
Moderator
Car: MB

midden op het dash zit namelijk geen oliedruk meter, deze zit helemaal rechts
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer

Ik bedoel echt de olie druk meter, idd de rechtse van de meters midden op het dash. Bedoelde met midden ook de 3 meters boven de radio ipv meter in dashboard klok
Jai

Ik vond het eens tijd worden om ook lid te worden van de club 8) :D haha het begint goed ;) al een auto & lid maar nog geen rijbewijs |:
Haas

daar kun je zelf wat aan doen he :P
Jai

Haas schreef:daar kun je zelf wat aan doen he :P
haha indd :D begin december slaagen voor praktijk :lol: 8)
Jai

En heb je nu ook een van de morette's kapot gereden? Zo ja, denk dat ik de reserve onderdelen er nog wel van heb liggen :wink:
Ik liep vandaag een rondje rond mijn auto en ik zag dat er bij de rechter morrette een gaatje zat in het glas ( rechts buiten ) heb je daar mischien een andere voor liggen of niet ?
Haas

stuur frits ff een pm ;)

hij heeft nog een set in onderdelen, dus ...

heb ook wel eens gehoord dat de lenzen van veel morette lampen hetzelfde zijn, maar of dat ook indeed zo is :S
Jai

vandaag mijn eerste meeting gehad de heen weg was zeker leuk met een hele groep zo daar naar toe rijden en onder weg ook nog wat foto's gemaakt die ik zo snel mogelijk zal plaatsen en weer wat onderdelen voor mijn clio opgehaalt :D dus kan ik weer een stukje verder
Jai

Vandaag maar eens een tussentijdse toets gedaan na mijn 20ste les :lol:
en die ging goed nu heb ik vrijstelling voor de bizondere verrichtingen :D en over 3 weken maar eens examen doen 8)
Henk-ale

Jai schreef:Vandaag maar eens een tussentijdse toets gedaan na mijn 20ste les :lol:
en die ging goed nu heb ik vrijstelling voor de bizondere verrichtingen :D en over 3 weken maar eens examen doen 8)

Dat heb ik nou nooit gesnapt waarom mensen dat doen..
Als je de bijzondere verrichtingen op het examen doet scheelt het je weer 10 minuten met rijden :smoke:
Ik heb dus een tussentijdse toets geweigerd , heb in totaal 15 minuten echt gereden en voor de rest lekker langzaam gedaan bij de bijzondere verrichtingen :wink:
RoyH

Henk-ale schreef:
Jai schreef:Vandaag maar eens een tussentijdse toets gedaan na mijn 20ste les :lol:

Dat heb ik nou nooit gesnapt waarom mensen dat doen..
Als je de bijzondere verrichtingen op het examen doet scheelt het je weer 10 minuten met rijden :smoke:
Ik heb dus een tussentijdse toets geweigerd , heb in totaal 15 minuten echt gereden en voor de rest lekker langzaam gedaan bij de bijzondere verrichtingen :wink:
Zeker omdat de prijs van een TTT bijna even hoog is als die van een (her-)examen :) Ik heb dit toendertijd ook niet gedaan op aanraden van mijn instructeur zelfs. Aan de andere kant: ben je daar al lekker vanaf (Y)

Heb je al een datum dat je op kan? Nette clio trouwens! Ik vind alleen de lampen extreem lelijk (die randen).... maar verder :worship:
Reno-loos
Jai

haha ja klopt wel een beetje dat het niet persee nodig is maar het slagings persentage ligt wel veel hoger.

ik kan de 3e op van december dus nog paar weekjes :D :lol:

smaken verschillen :P ik vind deze koplampen juist veel mooier dan die originele dingen 8)
Jai

afgelopen zaterdag maar weer eens iets aan mijn auto gedaan en toen kwam ik er achter dat de rugleuning aan 2 kanten was door gebroken en was het lassen niet meer waard.

toen maar geprobeert om de bekleding over te zetten op een stoel van een renault 19 maar dat ging niet dus zit ik zonder stoel |:

ondanks dat ook nog wat nuttig werk verricht :lol: het raam motortje uit de sloot auto gehaalt en de volgende keer eens kijken of die hetzelfde is als die er bij mij in zit.

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... CN2500.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Jai op ma 26 nov 2007 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

gewoon ff het raammechanisme wisselen voor een van een clio, dat werkt het best.
Jai

Haas schreef:gewoon ff het raammechanisme wisselen voor een van een clio, dat werkt het best.
ja key maar ik kan niemand meer vinden die 1 heeft ligge kheb al een topic van gezocht aan gemaakt maar is nog geen reactie op gevallen en mischien als ik alleen het motortje overzet dat het ook wel werkt

en weet je mischien waar ze een beetje goede kwaliteit kuipstoelen verkopen die niet al te duur zijn ?
Jai

Jean-Paul-S
Über-Spammer

tikkie, jij bent m :D
rtbresjes
Contacteer:

wil wel eens kijken of ik nog een mechanisme heb liggen voor je heb nog wel eens een clio 16v gesloopt dus:P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als je hem niet hebt laat je het maar horen. ik heb ze zowieso, links en rechts :) (Y)
Jai

owkey ja dat zou wel mooi zijn als die van die 19 niet past :D eerst even kijken of die van mij het zelfde is en anders laat ik het wel horen ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

okay (Y)
Jai

Heey weet iemand mischien of het raam motortje van een renault 19 het zelfde is als die van mijn clio ?
Riël
Über-Spammer

Nope is anders.
Plaats reactie