bij de keuring heeft die kerel wel gezegt dat de linker achterremklauw wel aan vervanging toe is, maar aangezien het nu de rechterkant is geweest en op het apk formulier staat zichtbare mechanische delen remsysteem met verregaande slijtage 11juni 2007 dat was voor de linker kant, maar aangezien het de rechterkant is weet ik niet of ik hun aanspraakelijk kan stellen.Xabre schreef:kan het niet zijn dat je klauw al heel lang aanliep, tijdens deze rit erg warm is geworden, is gaan scheuren en daardoor een remblok ofzo erachter is blijven haken met alle gevolgen van dien?
jiggy neemt afscheid (pag 3)
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
kan nooit
apk is momentopname
apk is momentopname
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jah precies zo dacht ik dus ook al, maar jah als ik enig sinds nog wat vergoed kan krijgen door wat dan ook.Luco/Alpine-racer schreef:kan nooit
apk is momentopname
dat moet het denk ik wel zijn geweest, maar ik ben altijd super netje met de clio omgegaan ongeacht wat het mag kosten.Riël Notermans schreef:Waren je schijven niet gewoon erg dun achter? Nieuw kunnen ze nauwelijks geweest zijn
*krabt zich achter zijn oren want de achter-schijven van de saf zijn ook al láng aan vervanging toe ...*
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wil je niet ontmoedigen, maar dat gaat je nooit lukkenjiggy schreef:jah precies zo dacht ik dus ook al, maar jah als ik enig sinds nog wat vergoed kan krijgen door wat dan ook.Luco/Alpine-racer schreef:kan nooit
apk is momentopname
ik zou eens goed de kleine lettertjes lezen op het keuringsrapport en dergelijke
ik vermoed (hoe jammer ook) dat het gewoon echt verspilde moeite zal zijn
dat denk ik zelf ook, maar tis gewoon zo kut! heb de clio zo goed onderhouden en dan gaat de hele boel zo in rook op. en je krijg gewoon niets vergoed.Luco/Alpine-racer schreef:wil je niet ontmoedigen, maar dat gaat je nooit lukkenjiggy schreef:jah precies zo dacht ik dus ook al, maar jah als ik enig sinds nog wat vergoed kan krijgen door wat dan ook.Luco/Alpine-racer schreef:kan nooit
apk is momentopname
ik zou eens goed de kleine lettertjes lezen op het keuringsrapport en dergelijke
Ik heb een keertje een gescheurde schijf opgelopen maar deze was net paar maanden nieuw, defecte remklauw (bleeg hangen)
heb nog wel ergens een foto
http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... fkapot.jpg

http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... fkapot.jpg
Laatst gewijzigd door Xabre op wo 15 aug 2007 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
kan me herinneren dat iemand uit Bergschenhoek precies hetzelfde heeft gehad met een GTT, ook op de snelweg, schijf weg, boem...
was dat Rick niet?
was dat Rick niet?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja het is zwaar kut zeker als je er erg zuinig op bentjiggy schreef:dat denk ik zelf ook, maar tis gewoon zo k#t! heb de clio zo goed onderhouden en dan gaat de hele boel zo in rook op. en je krijg gewoon niets vergoed.Luco/Alpine-racer schreef:wil je niet ontmoedigen, maar dat gaat je nooit lukkenjiggy schreef:jah precies zo dacht ik dus ook al, maar jah als ik enig sinds nog wat vergoed kan krijgen door wat dan ook.Luco/Alpine-racer schreef:kan nooit
apk is momentopname
vandaar dat de gtt all risk verzekerd is
ik bedank god ook echt op m'n blote knieen dat ik er zo van af heb mogen komen
en dat er gelukkig geen andere mensen gewond zijn geraakt, maar aangezien ik tot nu toe nog niets heb wil ik toch zo snel mogelijk verder kijken en doorgaan.

Ik kan me dat inderdaad ook herinneren. Dat was op de A2 ter hoogte van Zaltbommel, volgens mij. Gelukkig is dat ook relatief goed afgelopen.PtrGte schreef:kan me herinneren dat iemand uit Bergschenhoek precies hetzelfde heeft gehad met een GTT, ook op de snelweg, schijf weg, boem...
was dat Rick niet?
heb net nog even de verzekering gebeld en die zeggen het zelfde dat ik de garage niet aanspraakelijk kan stellen. dus zal ik alles van de clio te koop zetten en daar weer een auto van moeten kopen.
-
Inderdaad, dat was Rick.Merijn schreef:Ik kan me dat inderdaad ook herinneren. Dat was op de A2 ter hoogte van Zaltbommel, volgens mij. Gelukkig is dat ook relatief goed afgelopen.PtrGte schreef:kan me herinneren dat iemand uit Bergschenhoek precies hetzelfde heeft gehad met een GTT, ook op de snelweg, schijf weg, boem...
was dat Rick niet?
En ik heb het zelf 2 keer meegemaakt, op 1 dag, dat er een wiel afbrak van mn R11 op Zandvoort. Kwam beide keren door een afgebroken remschijf achter (R19 16v achteras, met exact dezelfde schijven als clio16v en GTT).
Eerste keer de muur in, zachtjes, de tweede keer, een uur later, het andere wiel eraf, en de grindbak in.
Waarom? weet niet. Reed met handmatige remdrukregelaar, en erg veel remdruk achter, dus een hoop hitte. Schijven waren nog erg goed, maar misschien kwaliteit ruk (was geen bekend merk ofzo).
raar ook dat mensen die veel circuit rijden hier niet vaker last van hebben...
Ik bezuinig sindsdien niet meer op remschijven aan de achterzijde, en staat ook in de planning een soort bussen te draaien, dat het wiel er niet ineens af kan lopen mocht de schijf toch breken.
ex noud! Droomde vroeger van die auto!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zal het eens extra in de gaten houden, maar nooit iets van gehoordcanonballman schreef:Inderdaad, dat was Rick.Merijn schreef:Ik kan me dat inderdaad ook herinneren. Dat was op de A2 ter hoogte van Zaltbommel, volgens mij. Gelukkig is dat ook relatief goed afgelopen.PtrGte schreef:kan me herinneren dat iemand uit Bergschenhoek precies hetzelfde heeft gehad met een GTT, ook op de snelweg, schijf weg, boem...
was dat Rick niet?
En ik heb het zelf 2 keer meegemaakt, op 1 dag, dat er een wiel afbrak van mn R11 op Zandvoort. Kwam beide keren door een afgebroken remschijf achter (R19 16v achteras, met exact dezelfde schijven als clio16v en GTT).
Eerste keer de muur in, zachtjes, de tweede keer, een uur later, het andere wiel eraf, en de grindbak in.
Waarom? weet niet. Reed met handmatige remdrukregelaar, en erg veel remdruk achter, dus een hoop hitte. Schijven waren nog erg goed, maar misschien kwaliteit ruk (was geen bekend merk ofzo).
raar ook dat mensen die veel circuit rijden hier niet vaker last van hebben...
Ik bezuinig sindsdien niet meer op remschijven aan de achterzijde, en staat ook in de planning een soort bussen te draaien, dat het wiel er niet ineens af kan lopen mocht de schijf toch breken.
meesten rijden dan ook met veel remdruk voor
-
- Contacteer:
De stickert van de RTC zit er iig al op

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Wat is de minimum dikte van de schijven achter van een 16v eigenlijk?
jah zal starks alles even op de rtc markt en mp gooien.Johannes schreef:Nou, maar goed dat alles (reletief) goed afgelopen is. succes met de verkoop van je onderdelen.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ai, dit is minder man! Gelukkig heb je zelf niks!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
nog twee foto's die ik vanmiddag ff genomen heb
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00175.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0183_1.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00175.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0183_1.JPG[/img]
-
- Car: R19.R
zo, dat is echt balen zeg!
Die schijf ligt ook goed doormidden.
Die schijf ligt ook goed doormidden.
-
Zoo hee dit is klote!
Suc6 met afhandelen.
Suc6 met afhandelen.
-
heb zelf ook ooit iets gehad, mijn klauw zat ook op wonderbaarlijke wijze vast rechtsachter, maar doordat er een trilling ontstond (mijn vriendin reed 80, zat ernaast) stopten we; gevolg, klauw zat vast, schijf echt HELEMAAL rood, zij handrem erop en eraf, was ie weer los. af laten koelen, bewegend, en hij was nog recht ook.
ik denk dat jij dit hebt gehad, en dat ie er vervolgens op een of andere manier afgesmolten is..
succes en gelukkig heb je niets... die witte is wel erg bruut trouwens @ mp
ik denk dat jij dit hebt gehad, en dat ie er vervolgens op een of andere manier afgesmolten is..
succes en gelukkig heb je niets... die witte is wel erg bruut trouwens @ mp

ik heb effe gewacht met reageren tot er wat bekomen was van het ongeval, het blijft kut natuurlijk. Toch lees ik dat je dadelijk aan verkoop in onderdelen denkt ? De schade op de fotos lijkt (op foto!) toch goed herstelbaar ? Of zie ik dat verkeerd ?jiggy schreef:nou de clio is net gebracht door het bergingsbedrijf en dit is er gebeurt. drie kwart van m'n remschijf is weg en de remklauw is er helemaal af. dus daardoor is het achterwiel waarschijnlijk gaan blokkeren. aangezien ik toch eerst moet gaan sparen ga ik denk ik veel spullen verkopen en misschien wel weer een clio 16v kopen. want de liefde voor de clio 16v zit er nog steeds in![]()
[img]http://img255.imageshack.us/img255/185/dsc00174bl8.jpg[/img]
jah tuurlijk is het nog wel mogelijk als er achteraf niet blijkt dat er nog veel meer krom en stuk is. want dat wou mijn broer ook al doen, maar heb toch wel een beetje het vertrouwen in deze auto opgegeven + dat het uiteindelijk toch nog wel een duur grapje kan worden als je alles bij elkaar oprekent. als ik veel spul van de clio toch voor een normale prijs kan verkopen haal ik er nog mooi wat geld uit. en wil dan eens kijken voor een wat jongere clio. tis nu de volgende dag en heb alleen nog maar last van m'n nek-jo- schreef:ik heb effe gewacht met reageren tot er wat bekomen was van het ongeval, het blijft k#t natuurlijk. Toch lees ik dat je dadelijk aan verkoop in onderdelen denkt ? De schade op de fotos lijkt (op foto!) toch goed herstelbaar ? Of zie ik dat verkeerd ?jiggy schreef:nou de clio is net gebracht door het bergingsbedrijf en dit is er gebeurt. drie kwart van m'n remschijf is weg en de remklauw is er helemaal af. dus daardoor is het achterwiel waarschijnlijk gaan blokkeren. aangezien ik toch eerst moet gaan sparen ga ik denk ik veel spullen verkopen en misschien wel weer een clio 16v kopen. want de liefde voor de clio 16v zit er nog steeds in![]()

ik heb trouwens bijna alles op marktplaats gegooit voor de mensen die belang hebben bij spullen.
Riël Notermans schreef:Voglens mij brak bij rik de as/naaf van het achterwiel gewoon af, met lager en al.

-
nee, volgens mij bleef het lager op de astap zitten, met moer 30, net als bij mij.
Komt op hetzelfde neer: gietijzer, wat breekt, en je in de vangrail/grindbak/muur doet belanden
Komt op hetzelfde neer: gietijzer, wat breekt, en je in de vangrail/grindbak/muur doet belanden