Wouter GT Turbo ph II -> Zwart / Wit...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Goed de 5 is gisteren apk gekeurd. Dat papiertje zit er ook weer bij.

Ik de auto vanochtend op halen. Zeer moeilijk starten, slecht lopen en lastig rijden. Na een tijdje ging het wel weer.

Begint ie na een tijdje te roken, en niet zo zuinig ook zeg. Hele kruispunt was helemaal blauw/wit :D

Niet goed natuurlijk :( . Direct teruggereden naar de garage. Die kijken er maandag nog een x naar en anders vrijdag naar Veban tuffen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Car: M536

Ik begrijp hieruit dat je zelf niet zo handig bent?

Kan wel es een koppakkinkie wezen...
Florus

Misschien zijn "de jongens" v/d garage 'm wel ff wezen testen voor je....... :p
PatrickG

Dat is natuurlijk niet uitgesloten :evil:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Ik begrijp hieruit dat je zelf niet zo handig bent?

Kan wel es een koppakkinkie wezen...
Koppakking zou recent vervangen zijn. Toch maar ff naar laten kijken.

Heb helaas zelf niet echt de ruimte en de spullen ervoor.
Florus schreef:Misschien zijn "de jongens" v/d garage 'm wel ff wezen testen voor je....... :p
Ik hoop het niet voor ze, had toch maar ff de KM-stand moeten noteren.
PatrickG

Ik ben altijd wel schuw in dat soort dingen idd.....
Steven

Daarom doe ik liever alles zelf, kan ik tenminste mezelf vervloeken. :D

Verder is een koppakking moedwillig slopen op zich best lastig hoor.
DennisT
Moderator

Tis een versterkte koppakking Wouter dus lijkt me erg sterk dat die kapot is! Maar ik vind het echt kut voor je dat ie maar niet lekker wil lopen, kheb ook nog nooit last gehad van dat roken wat jij zegt (U)

Dat zou lekker zijn als die jongens van de garage aan het testen zijn geweest en iets gesloopt hebben :(
Florus

Steven schreef:Daarom doe ik liever alles zelf, kan ik tenminste mezelf vervloeken. :D

Verder is een koppakking moedwillig slopen op zich best lastig hoor.
Als ie niet goed loopt qua mengsel,wat volgens mij bij deze auto 't geval was, ist snel gebeurd.........maarja eigenlijk is 't dan ook weer een beetje z'n eigen schuld..... :beer:

DennisT schreef:Tis een versterkte koppakking Wouter dus lijkt me erg sterk dat die kapot is! Maar ik vind het echt k#t voor je dat ie maar niet lekker wil lopen, kheb ook nog nooit last gehad van dat roken wat jij zegt (U)

Dat zou lekker zijn als die jongens van de garage aan het testen zijn geweest en iets gesloopt hebben :(

Als je motor pingeld, dan kun je de sterkste koppakking er tussen liggen die je kunt vinden,kapot gaan zal die zeker...... :wink:

Dat stotteren en inhouden heeft er zeker geen goed aan gedaan :nee:

Ik had zoiezo eerst dat brandstof probleem opgelost voor 'k ermee was gaan rijden :)
Steven

Helemaal true Floor...
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Stotteren en inhouden was volgens garage al opgelost......
Florus

Wel vreemd dan,dat ze dat zeggen terwijl ie k#t startte toen je 'm op ging halen,en binnen de kortste keren een rookgordijn achter je had (N) :s
Steven

'Het goeie nieuws is dat het stottere is opgelost'

"Das mooi.."

'...en het slechte nieuws is dattie helemaal nix meer doet'

:p
Florus

da heb je mooi daan jong...........
MaSteR Clio
Contacteer:

Hee Wouter, kl#te man voor je dat ie maar niet lekker wil lopen. Hopelijk dat t mee gaat vallen in de kosten!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ach een hobby kost geld toch? :p

Als die het vrijdag ochtend niet doet, staat ie vrijdag middag bij Veban. Probleem opgelost.
MaSteR Clio
Contacteer:

WouterW schreef: Als die het vrijdag ochtend niet doet, staat ie vrijdag middag bij Veban. Probleem opgelost.
En een hoop geld lichter ;)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Probleem bijna opgelost.

Vanochtend de 5 weer opgehaald. Starten geen probleem.

Rookt nog een klein beetje, vooral als de auto nog koud is.

Even langs Veban gereden. Is nog een goed karretje zeggen ze, moet alleen nog even goed worden afgesteld en dan moet ie het weer perfect doen!

De Dumpvalve is ook een (beetje) stuk. Het membraam is lek waardoor die maar blijft sissen. Daardoor dus ook minder druk.

Volgende week vrijdag gooi ik em bij Veban neer en hopelijk is daarna alles opgelost!!
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Een 5 GTT mag iets roken. :p

Blij dat het weer is opgelost. Crossen maar.

Zuigerdumpvalve maybe een idee ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator

Arco schreef:Een 5 GTT mag iets roken. :p

Blij dat het weer is opgelost. Crossen maar.

Zuigerdumpvalve maybe een idee ??
Tis een Bailey zuiger DV, dus vind wel raar dat ie dan lekt? Maar gelukkig is het bijna opgelost Wouter (Y) Is dat inhouden enzo al over?
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Dan is het raar dat ie sist ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Die DV blijft maar sissen, heel gek.

Als je het gas loslaat geeft ie ook bijna geen sisser meer. We zien wel.

Verder rookt ie nog een beetje, Veban kon dat wel verhelpen zeiden ze. Het is tenminste niet meer zo erg als eerst :D
Er stonden toen fietsers achter me die een beetje ademhalingsproblemen kregen door mij :smoke:
DennisT
Moderator

:lol:

Maar kijk eens of de DV wel dicht gaat als je gas geeft. Als de motor stationair draait moet hij open staan, als je dan met je hand even gas geeft bij de carburateur moet hij meteen dicht gaan. Het kan zijn dat de rubberen ring aangevreten is door benzine waardoor de DV stroef gaat. Dit probleem had ik eerst ook, en daarom is de carburateur door MB gereviseerd en heb daarna ook nooit meer problemen ermee gehad.

Schroef gewoon even de DV open anders, denk dat het een kwestie is van een nieuwe rubberen zuigerveer erin :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dikke kans dat de afdichtring aan zijn einde aan het raken is en dan blijft de zuiger deels open staan. Heb ik ook gehad bij mijn Bailey... :(
Bart GTT

Toen ik mijn Forge zuiger DV er voor het eerst op had zitten bleef die ook open staan tijdens het rijden. Maurice heeft toen geadviseerd om er een sterkere veer in te zetten omdat de originele niet sterk genoeg bleek te zijn. Toen dit ook niet helemaal voldoende bleek te zijn heb ik opvulringen gekregen en die er tussen gezet waardoor die er strakker in zit. Heb er nu 2 in zitten en hij werkt perfect! (Y) Je kunt natuurlijk ook grote revetten nemen... Succes!
Steven

Merijn schreef:Dikke kans dat de afdichtring aan zijn einde aan het raken is en dan blijft de zuiger deels open staan. Heb ik ook gehad bij mijn Bailey... :(
Tja is er toch iets niet goed aan je GT geweest hoor, kep met 2 baileys gereje bij elkaar meer dan twee jaar met dagelijks gebruik en nooit problemen.

Kep em ook nog fijn liggen voor de Corolla :p
DennisT
Moderator

Bart GTT schreef:Toen ik mijn Forge zuiger DV er voor het eerst op had zitten bleef die ook open staan tijdens het rijden. Maurice heeft toen geadviseerd om er een sterkere veer in te zetten omdat de originele niet sterk genoeg bleek te zijn. Toen dit ook niet helemaal voldoende bleek te zijn heb ik opvulringen gekregen en die er tussen gezet waardoor die er strakker in zit. Heb er nu 2 in zitten en hij werkt perfect! (Y) Je kunt natuurlijk ook grote revetten nemen... Succes!
De DV werkte gewoon goed, veer vervangen is dus niet nodig. Ik denk dat ze er zo mee hebben lopen klooien bij de garage dat er benzine in gekomen is en de rubberen ring gewoon daardoor aangetast is zodat de zuiger niet soepel meer beweegt. Heb je dat ding al open gehaald Wouter?
Merijn
Über-Spammer

Steven schreef:Tja is er toch iets niet goed aan je GT geweest hoor, kep met 2 baileys gereje bij elkaar meer dan twee jaar met dagelijks gebruik en nooit problemen.

Kep em ook nog fijn liggen voor de Corolla :p
Dat zou best eens kunnen... Er is benzine bij gekomen, nadat ik 'm gruwelijk verzopen had. Maar dat zou theoretisch niet moeten kunnen. De carburateur zal wel een revisiesetje nodig gehad hebben of zo. :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ach ik zie het wel. Veban heeft er naar gekeken en die konden er wel wat mee. Was niet lastig zeiden ze.

Goed.

Direct in de week na aankoop erop gezet;
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
Gloednieuw GTT Logo. Nieuw uit te verpakking :)

Gisteren en vandaag met de binnenkant bezig geweest. Achterbank eruit. De bank was nog goed maar het rode te veel verkleurd. (Was beetje roze :@ ).

Heb er een bak in gemaakt, zo kan je ook nog eens wat meenemen en hoef je niet de vieze vloer te zien. Heb alleen aan het einde wat foto's gemaakt, was nl vergeten dat ik me fototoestel bij me had.

Merijn
Über-Spammer

Ik heb ook zo'n nieuw logo liggen, maar ik wil die zwarte achtergrond ook in de carrosseriekleur hebben... Wat een kutwerk is dat, zeg. :(
DennisT
Moderator

Mooi werk Wouter (Y)

Nu nog 2 mooie kuipjes erin en een ROLKOOI (L)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Ik heb ook zo'n nieuw logo liggen, maar ik wil die zwarte achtergrond ook in de carrosseriekleur hebben... Wat een kutwerk is dat, zeg. :(
Dat lijkt me met die kleine tussenstukjes idd kutwerk. Heb je je logo al af dan?

DennisT schreef:Mooi werk Wouter (Y)

Nu nog 2 mooie kuipjes erin en een ROLKOOI (L)
Neej rolkooi nog niet. Misschien ooit. Kuipjes komen er denk ik wel in. Die kleur van die stoelen ben ik zat en kan nergens nette en originele stoelen vinden.

Vanmiddag even kijken of het allemaal nog netjes zit en dan de laatste dingen ff goed vastlijmen.
Merijn
Über-Spammer

WouterW schreef:
Merijn schreef:Ik heb ook zo'n nieuw logo liggen, maar ik wil die zwarte achtergrond ook in de carrosseriekleur hebben... Wat een kutwerk is dat, zeg. :(
Dat lijkt me met die kleine tussenstukjes idd kutwerk. Heb je je logo al af dan?
Nee, nog niet. Ik ben bezig de letters af te plakken met plakplastic en dan uit te snijden. Maar dat pielwerk kan ik niet meer dan een half uur achter elkaar doen. ;)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Goed gisteren geweest bij Veban voor de 5.

Ze hebben em geprobeerd om em af te stellen maar toen ze em verder open maakte bleek dat het gehele onderblok al redelijk overleden is.

Er is dus eigenlijk niets af te stellen of of de verhelpen.

Het volgende is dus dat we op zoek gaan naar een ander motorblok voor de 5. Tot die tijd geen feest.....
KoenGTT

Die van mij is al in kleur... dacht dat dat standaard is
Plaats reactie