lekker dwars gaan zonder kooi op Zolder...

maar euuhh...bekijk de kooi in de clio van Bart V maar...die gaat denk ik langer mee dan een standaard kooitje van OMP...ook zelf bakwerk uit de oude schuur hier...vrij solide al zeg ik het zelf

als jij zo overtuigd ben van je deskundigheid, laat je zelfgemaakte kooi dan keurenagent smith schreef:Tenslotte zal iemand die lasser van z'n beroep is, de voorgeschreven materialen gebruikt, en ze op de voorgeschreven manier verwerkt een rolkooi met de stevigheid van een pakje boter produceren... Profi, merkkooien zullen wellicht beter zijn, maar dat maakt GOED zelf gemaakte kooien niet gelijk K*T.Luco/Alpine-racer schreef:ach als iemand voor 500 euro zijn leven op het spel wil zetten door er een zelfgemaakte kooi in te zetten moeten ze dat lekker zelf weten.
ik zal het nooit doen
Heb al vaker zo'n discussie met iemand gehad. En vindt het nogal dubbelzinnig als iemand zit te mauwen dat je te beroerd ben om 'even' 500 euro uit te geven voor een kooi met een merkje omdat een andere gelijk dodelijk is, wel op straat met een 5-je rond rijdt. Ik bedoel geef dan ff 10.000 meer uit en koop een auto die niet gelijk je doodskist wordt bij een aanrijding.....
en reken daar 170 keuring bij en je bent duurder uit dan een officiele kooisommige lui willen gewoon niet veelgeld uitgeven, dat wilde ik ook niet toen ik de Clio bouwde, omdat de stoelen, de schroefset en de 2 liter motor al genoeg geld kostte...en ja...als je een beetje kan lassen, waarom niet...
die kooi heeft me toen toch zeker 350 euro aan materiaal gekost, laat staan alle uren om hem netjes te buigen en af te lassen...
in ieder geval voldoet die aan een aantal veiligheidseisenPtrGte schreef:en jij denkt dat een kooitje van 500 voor een 5ie je wel uit de muur van Zolder weerhoud???![]()
![]()
![]()
laat me niet lachen man, zit misschien wel een FIA keur op, maar de regels van de natuurkunde blijven ook voor een FIA kooi gelden mister Wiseguy![]()
Alsof een auto met APK veilig is
Alleen is de ellende dat een schroefsetje gelijk minimaal 500 euri kost. Zoals ik al eerder zei, voor 50 euro heb je een setje verlagingsveren. Dat scheelt al een heleboel! Uiteraard is een schroefset beter, maja geldgeldgeld..... En wat betreft die motor, lekker blijven trappen totdat hij het begeeft, kun je altijd voor 400 euri weer een gereviseerde kopen.PtrGte schreef:gewoon een kooitje erin lassen, slicks eronder, frisse 16v motor, schroefsetje en je kan gewoon lekker knallen...prima toch?
EDIT: vergeet je 4-5 puntsgordel en je kuipstoeltje niet!!!
Ik ook, in een auto op het circuit zonder bomen. Maar laten we even stoppen z'n topic helemaal vol te spammen. Meningen zijn verdeeld, uitvoerig uitgemeten, en niemand is bereid de ander gelijk te geven. Punt.Luco/Alpine-racer schreef:
ik durf het wel aan
een eigen braadsel(hoe goed ook volgens de lasser) tegen een fia rallykooi en dan dwars op een boom, ik weet wel waar ik liever in zit als ik kon kiezen
Als ik voor 400 een gereviseerde 16v kon kopen liet ik hem wel mooi staanagent smith schreef:Alleen is de ellende dat een schroefsetje gelijk minimaal 500 euri kost. Zoals ik al eerder zei, voor 50 euro heb je een setje verlagingsveren. Dat scheelt al een heleboel! Uiteraard is een schroefset beter, maja geldgeldgeld..... En wat betreft die motor, lekker blijven trappen totdat hij het begeeft, kun je altijd voor 400 euri weer een gereviseerde kopen.PtrGte schreef:gewoon een kooitje erin lassen, slicks eronder, frisse 16v motor, schroefsetje en je kan gewoon lekker knallen...prima toch?
Misschien 3X niks, maar wel 10 keer zo goedkoop. En kan ook wel allerlei dingen bedenken wat veeeeel beter is dat standaard. Maar je moet gewoon even denken dat het maximaal plezier is voor minimaal geld. Je hebt absoluut gelijk dat betere dempers een genot zijn, is ook het eerste wat er na de nieuwe, grote remmen komt. Maar kost allemaal al genoeg geld.Tom schreef:alleen veren is drie keer niets. Neem dan op zijn minst veren en dempers. en als je dat wil koop dan meteen een schroefset. Geloof me, dat verschil (zeker op een circuit) in vergelijking met originele dempers is enorm!
ff de topicstarter quoten:PtrGte schreef:gewoon een kooitje erin lassen, slicks eronder, frisse 16v motor, schroefsetje en je kan gewoon lekker knallen...prima toch?
is die wel compleet danPtrGte schreef:heb al een tijdje een FIA kooi staan hier voor in m'n nieuwe circuit-bak, maar ik zit toch liever in m'n oude Clio kooitje als ik dat ding hier zo zie...
Sekers weten dat hier bij die zogenaamde GEKEURDE kooi nog wat meters buis bijkomen...
kijk dat is nu het verschil tussen bv een 2.10 en een 2.07agent smith schreef:Misschien 3X niks, maar wel 10 keer zo goedkoop. En kan ook wel allerlei dingen bedenken wat veeeeel beter is dat standaard. Maar je moet gewoon even denken dat het maximaal plezier is voor minimaal geld. Je hebt absoluut gelijk dat betere dempers een genot zijn, is ook het eerste wat er na de nieuwe, grote remmen komt. Maar kost allemaal al genoeg geld.Tom schreef:alleen veren is drie keer niets. Neem dan op zijn minst veren en dempers. en als je dat wil koop dan meteen een schroefset. Geloof me, dat verschil (zeker op een circuit) in vergelijking met originele dempers is enorm!
En waar wordt zo'n FIA kooi door gemaakt dan??? door tovenaars ofzo?Luco/Alpine-racer schreef:in ieder geval voldoet die aan een aantal veiligheidseisenPtrGte schreef:en jij denkt dat een kooitje van 500 voor een 5ie je wel uit de muur van Zolder weerhoud???![]()
![]()
![]()
laat me niet lachen man, zit misschien wel een FIA keur op, maar de regels van de natuurkunde blijven ook voor een FIA kooi gelden mister Wiseguy![]()
Alsof een auto met APK veilig is
en ja een goedgekeurde rallykooi helemaal![]()
ik durf het wel aan
een eigen braadsel(hoe goed ook volgens de lasser) tegen een fia rallykooi en dan dwars op een boom, ik weet wel waar ik liever in zit als ik kon kiezen
ja en na twee dagen stort heel die zooi in elkaarmark 5t schreef:koop dan een kant en klare ex cup clio dan ben je nog minder als 3000,- kwijt en heb je ook nog eens nul komma nul werk.
sleutel omdraaien en racen
en hoe komt dat dan?van de 7 circuitdagen welgeteld 1 zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden)
denk het welmark 5t schreef:hahaha das een goeie luco dan heb ik dus heel veel geluk zeker?
Nu welBart V schreef:Kimson, ik heb je al een poosje geleden een PM gestuurd. Nog niet gelezen?
Het is ook meer als een eenmalige actie begonnen, en daarna steeds serieuzer geworden. En wat ik al zei, de dingen die vervangen zijn zijn niet meer stuk gegaan, zitten zeker geen goedkope onderdelen op. OMP koppeling en drukgroep, ferodo remblokken etc etc. Zolang er dingen verrot gaan die ik nog niet vervangen heb vind ik het wel prima. Racen kost nu eenmaal geld, daar heb ik me allang bij neergelegd. Probeer het alleen een beetje te beperken.Luco/Alpine-racer schreef:je zegt het zelf 400 euro
kan je beter het geld van al die dagen apart leggen en dan een goede kopen
maar das mijn mening
hetzelfde geld voor onderdelen, beter in 1 keer goed dan er goedkoop spul eronderschroeven
dan maar een jaartje wachten
kijk...we hebben hier thuis een pracht van een motorenrevisiebedrijf, en door zulke mensen gaat onze hele handel naar de kloteagent smith schreef:Ik heb toch voor 500 euro een gereviseerde motor. Tadaa. Ouwe blok van mike16v heb ik van steven overgenomen, inclusief een heleboel andere meuk.
En ik ontken ook niet dat je met betere dempers harder gaat, is alleen een kwestie van centen. En dubbel geld uitgeven is het zowieso niet. Die veren heb je toch nodig, dempers kunnen altijd later nog. Heb voor de grap pas mijn verlanglijstje eens omgezet in kosten. En dan wil ik echt geen gekke dingen. Maar aan 3000 euro zit je heeeeeel snel.
Zoals gezegd, voor volgende keer betere remmen en powerflex bussen. En als alles een beetje heel blijft, wat al zeer onwaarschijnlijk is (gezien vorige ervaringen, van de 7 circuitdagen welgeteld 1 zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden) komen er Koni geel dempers.
Wie weet doe ik dat eens.Luco/Alpine-racer schreef:ja peter snap dat nou eens
dat is bij de meeste al reviseren ja![]()
mensen weten meestal niet eens wat echt reviseren is en wat dat kost
misschien moet je daar eens een lijstje van maken peter