Clio 16v voor trackdays

Vertel hier alles over je project.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

hee...das een filmpie vanuit m'n AE86 :D
lekker dwars gaan zonder kooi op Zolder... :beer:

maar euuhh...bekijk de kooi in de clio van Bart V maar...die gaat denk ik langer mee dan een standaard kooitje van OMP...ook zelf bakwerk uit de oude schuur hier...vrij solide al zeg ik het zelf :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

agent smith schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ach als iemand voor 500 euro zijn leven op het spel wil zetten door er een zelfgemaakte kooi in te zetten moeten ze dat lekker zelf weten.
ik zal het nooit doen
Tenslotte zal iemand die lasser van z'n beroep is, de voorgeschreven materialen gebruikt, en ze op de voorgeschreven manier verwerkt een rolkooi met de stevigheid van een pakje boter produceren... Profi, merkkooien zullen wellicht beter zijn, maar dat maakt GOED zelf gemaakte kooien niet gelijk K*T.

Heb al vaker zo'n discussie met iemand gehad. En vindt het nogal dubbelzinnig als iemand zit te mauwen dat je te beroerd ben om 'even' 500 euro uit te geven voor een kooi met een merkje omdat een andere gelijk dodelijk is, wel op straat met een 5-je rond rijdt. Ik bedoel geef dan ff 10.000 meer uit en koop een auto die niet gelijk je doodskist wordt bij een aanrijding.....
als jij zo overtuigd ben van je deskundigheid, laat je zelfgemaakte kooi dan keuren
kost 170 euro, weet je iig waar je aan toe bent
ik zeg ook niet dat je te beroerd bent om er 500 aan uit te geven
ik zeg alleen dat ik het nooit zou doen
maar waarom zou je het niet doen, een goedgekeurde kooi?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

sommige lui willen gewoon niet veelgeld uitgeven, dat wilde ik ook niet toen ik de Clio bouwde, omdat de stoelen, de schroefset en de 2 liter motor al genoeg geld kostte...en ja...als je een beetje kan lassen, waarom niet...
die kooi heeft me toen toch zeker 350 euro aan materiaal gekost, laat staan alle uren om hem netjes te buigen en af te lassen...

zonder kooi heb ik er ook al zat over de kop zien gaan, en dat valt in principe allemaal best mee...het zijn vaak de klappers van de zijkant, auto-tegen-auto die letsel veroorzaken...daar helpt een kooi ook niet 100% tegen...

als je voor safe wil moet je zo'n NASCAR kooi erin bouwen, met 85 meter buis...dan zit je safe...tenminste......als ie niet in de fik vliegt :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

sommige lui willen gewoon niet veelgeld uitgeven, dat wilde ik ook niet toen ik de Clio bouwde, omdat de stoelen, de schroefset en de 2 liter motor al genoeg geld kostte...en ja...als je een beetje kan lassen, waarom niet...
die kooi heeft me toen toch zeker 350 euro aan materiaal gekost, laat staan alle uren om hem netjes te buigen en af te lassen...
en reken daar 170 keuring bij en je bent duurder uit dan een officiele kooi
en dan het over niet teveel geld uit geven hebben |: |: |: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

De motor blijft voorlopig werken dus die laat ik maar even doen, als hij kapot gaat kan ik nog een revisie laten doen.

Kooi zou ik idd nog moeten monteren...

Groetjes
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

en jij denkt dat een kooitje van 500 voor een 5ie je wel uit de muur van Zolder weerhoud??? :lol: :lol: :lol:

laat me niet lachen man, zit misschien wel een FIA keur op, maar de regels van de natuurkunde blijven ook voor een FIA kooi gelden mister Wiseguy :beer:

Alsof een auto met APK veilig is :lol:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

gewoon een kooitje erin lassen, slicks eronder, frisse 16v motor, schroefsetje en je kan gewoon lekker knallen...prima toch? :)

EDIT: vergeet je 4-5 puntsgordel en je kuipstoeltje niet!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

PtrGte schreef:en jij denkt dat een kooitje van 500 voor een 5ie je wel uit de muur van Zolder weerhoud??? :lol: :lol: :lol:

laat me niet lachen man, zit misschien wel een FIA keur op, maar de regels van de natuurkunde blijven ook voor een FIA kooi gelden mister Wiseguy :beer:

Alsof een auto met APK veilig is :lol:
in ieder geval voldoet die aan een aantal veiligheidseisen
en ja een goedgekeurde rallykooi helemaal (Y)

ik durf het wel aan
een eigen braadsel(hoe goed ook volgens de lasser) tegen een fia rallykooi en dan dwars op een boom, ik weet wel waar ik liever in zit als ik kon kiezen :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

PtrGte schreef:gewoon een kooitje erin lassen, slicks eronder, frisse 16v motor, schroefsetje en je kan gewoon lekker knallen...prima toch? :)

EDIT: vergeet je 4-5 puntsgordel en je kuipstoeltje niet!!!
Alleen is de ellende dat een schroefsetje gelijk minimaal 500 euri kost. Zoals ik al eerder zei, voor 50 euro heb je een setje verlagingsveren. Dat scheelt al een heleboel! Uiteraard is een schroefset beter, maja geldgeldgeld..... En wat betreft die motor, lekker blijven trappen totdat hij het begeeft, kun je altijd voor 400 euri weer een gereviseerde kopen.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

heb al een tijdje een FIA kooi staan hier voor in m'n nieuwe circuit-bak, maar ik zit toch liever in m'n oude Clio kooitje als ik dat ding hier zo zie...
Sekers weten dat hier bij die zogenaamde GEKEURDE kooi nog wat meters buis bijkomen...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

alleen veren is drie keer niets. Neem dan op zijn minst veren en dempers. en als je dat wil koop dan meteen een schroefset :lol: . Geloof me, dat verschil (zeker op een circuit) in vergelijking met originele dempers is enorm!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
ik durf het wel aan
een eigen braadsel(hoe goed ook volgens de lasser) tegen een fia rallykooi en dan dwars op een boom, ik weet wel waar ik liever in zit als ik kon kiezen :lol:
Ik ook, in een auto op het circuit zonder bomen. Maar laten we even stoppen z'n topic helemaal vol te spammen. Meningen zijn verdeeld, uitvoerig uitgemeten, en niemand is bereid de ander gelijk te geven. Punt.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

agent smith schreef:
PtrGte schreef:gewoon een kooitje erin lassen, slicks eronder, frisse 16v motor, schroefsetje en je kan gewoon lekker knallen...prima toch? :)

EDIT: vergeet je 4-5 puntsgordel en je kuipstoeltje niet!!!
Alleen is de ellende dat een schroefsetje gelijk minimaal 500 euri kost. Zoals ik al eerder zei, voor 50 euro heb je een setje verlagingsveren. Dat scheelt al een heleboel! Uiteraard is een schroefset beter, maja geldgeldgeld..... En wat betreft die motor, lekker blijven trappen totdat hij het begeeft, kun je altijd voor 400 euri weer een gereviseerde kopen.
Als ik voor 400 een gereviseerde 16v kon kopen liet ik hem wel mooi staan :) voor da geld heb je net 4 nieuwe zuigers :)
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Tom schreef:alleen veren is drie keer niets. Neem dan op zijn minst veren en dempers. en als je dat wil koop dan meteen een schroefset :lol: . Geloof me, dat verschil (zeker op een circuit) in vergelijking met originele dempers is enorm!
Misschien 3X niks, maar wel 10 keer zo goedkoop. En kan ook wel allerlei dingen bedenken wat veeeeel beter is dat standaard. Maar je moet gewoon even denken dat het maximaal plezier is voor minimaal geld. Je hebt absoluut gelijk dat betere dempers een genot zijn, is ook het eerste wat er na de nieuwe, grote remmen komt. Maar kost allemaal al genoeg geld.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

PtrGte schreef:gewoon een kooitje erin lassen, slicks eronder, frisse 16v motor, schroefsetje en je kan gewoon lekker knallen...prima toch? :)

EDIT: vergeet je 4-5 puntsgordel en je kuipstoeltje niet!!!
ff de topicstarter quoten:

"Hebben jullie nog tips om mijn auto te verbeteren? Motorisch, remmen, wegligging, veiligheid..."

tadaa...

groeten en succes met je Clio!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik zelf heb effe met alleen veren gereden onder mijn clio zonder andere dempers. Zonde van het geld in mijn ogen. spaar dan effe langer en koop er meteen dempers bij zou ik zeggen. Dubbel geld uitgeven is ook niet echt efficient...
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

PtrGte schreef:heb al een tijdje een FIA kooi staan hier voor in m'n nieuwe circuit-bak, maar ik zit toch liever in m'n oude Clio kooitje als ik dat ding hier zo zie...
Sekers weten dat hier bij die zogenaamde GEKEURDE kooi nog wat meters buis bijkomen...
is die wel compleet dan
agent smith heeft wel gelijk
maar beter een aantal keren hetzelfde met daarbij meningen en uitleg dan niks
dan kan die in ieder geval voor zijn gevoel een degelijke keuze maken (Y) (Y)
en daar gaat het toch om?
niet iedereen hoeft dezelfde mening of ervaringen te hebben :biertjuh: :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

agent smith schreef:
Tom schreef:alleen veren is drie keer niets. Neem dan op zijn minst veren en dempers. en als je dat wil koop dan meteen een schroefset :lol: . Geloof me, dat verschil (zeker op een circuit) in vergelijking met originele dempers is enorm!
Misschien 3X niks, maar wel 10 keer zo goedkoop. En kan ook wel allerlei dingen bedenken wat veeeeel beter is dat standaard. Maar je moet gewoon even denken dat het maximaal plezier is voor minimaal geld. Je hebt absoluut gelijk dat betere dempers een genot zijn, is ook het eerste wat er na de nieuwe, grote remmen komt. Maar kost allemaal al genoeg geld.
kijk dat is nu het verschil tussen bv een 2.10 en een 2.07 :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ligt ook gewoon voor een groot aan het budget dat je hebt of wilt uitgeven, tuurlijk als je wat meer te besteden hebt ga je voor dikke remmen, schroefset enz enz. maar als je gewoon lekker low budget wilt racen heb je aan een setje simpele veren ook genoeg
R5GTT. Drive it like you stole it
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Luco/Alpine-racer schreef:
PtrGte schreef:en jij denkt dat een kooitje van 500 voor een 5ie je wel uit de muur van Zolder weerhoud??? :lol: :lol: :lol:

laat me niet lachen man, zit misschien wel een FIA keur op, maar de regels van de natuurkunde blijven ook voor een FIA kooi gelden mister Wiseguy :beer:

Alsof een auto met APK veilig is :lol:
in ieder geval voldoet die aan een aantal veiligheidseisen
en ja een goedgekeurde rallykooi helemaal (Y)

ik durf het wel aan
een eigen braadsel(hoe goed ook volgens de lasser) tegen een fia rallykooi en dan dwars op een boom, ik weet wel waar ik liever in zit als ik kon kiezen :lol:
En waar wordt zo'n FIA kooi door gemaakt dan??? door tovenaars ofzo?

Hoogstens wordt dat ding in elkaar geflanst door een robot ipv een mens...
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Ik heb toch voor 500 euro een gereviseerde motor. Tadaa. Ouwe blok van mike16v heb ik van steven overgenomen, inclusief een heleboel andere meuk.

En ik ontken ook niet dat je met betere dempers harder gaat, is alleen een kwestie van centen. En dubbel geld uitgeven is het zowieso niet. Die veren heb je toch nodig, dempers kunnen altijd later nog. Heb voor de grap pas mijn verlanglijstje eens omgezet in kosten. En dan wil ik echt geen gekke dingen. Maar aan 3000 euro zit je heeeeeel snel.
Zoals gezegd, voor volgende keer betere remmen en powerflex bussen. En als alles een beetje heel blijft, wat al zeer onwaarschijnlijk is (gezien vorige ervaringen, van de 7 circuitdagen welgeteld 1 zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden) komen er Koni geel dempers.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

koop dan een kant en klare ex cup clio dan ben je nog minder als €3000,- kwijt en heb je ook nog eens nul komma nul werk.

sleutel omdraaien en racen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:koop dan een kant en klare ex cup clio dan ben je nog minder als €3000,- kwijt en heb je ook nog eens nul komma nul werk.

sleutel omdraaien en racen
ja en na twee dagen stort heel die zooi in elkaar :lol:
wel eens exclio's gezien van 3000 euro?
allemaal troep, er zijn best een aantal goede, maar niet voor 3000 euro
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

van de 7 circuitdagen welgeteld 1 zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden)
en hoe komt dat dan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Tja ehm, de franse degelijkheid? Een auto van aanvankelijk 400 euro? Nogal zware belasting van originele onderdelen? Voordeel is wel dat iets wat gerepareerd is nog niet een 2e keer is verrot gegaan.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je zegt het zelf 400 euro
kan je beter het geld van al die dagen apart leggen en dan een goede kopen
maar das mijn mening
hetzelfde geld voor onderdelen, beter in 1 keer goed dan er goedkoop spul eronderschroeven
dan maar een jaartje wachten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Tja, ik heb deze clio op de kop kunnen tikken voor 750eur met een kapotte radiator. Voor de rest heb ik tot nu toe nog niks aan kosten gedaan... Behalve de kuipen en gordels erin gezet maar die had ik nog staan van een geplooide rallywagen 8)

Nu heb ik wel OMP remblokjes en remolie gekocht en ik zal wel zien wat het geeft met het wagentje...

Rijd wel leuk zo'n clio moet ik zeggen, enorm stabiel en baanvast voor zo'n oud wagentje. Als ik dat vergelijk met een meer hedendaagse wagen zoals een Saxo waarmee ik al een aantal rally's gereden heb. Zo'n saxo is heel leuk maar een heel giftig wagentje op de limiet en mijn clio heeft mij niet kunnen verrassen...

Groetjes
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Kimson, ik heb je al een poosje geleden een PM gestuurd. Nog niet gelezen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hahaha das een goeie luco dan heb ik dus heel veel geluk zeker? :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:hahaha das een goeie luco dan heb ik dus heel veel geluk zeker? :p
denk het wel
ik heb er ook een aantal bekeken maar voor 3000 euro koop je tegenwoordig geen goede ex cupclio
dus heb je het goed gedaan (Y) (Y)
een megane kost al rond de 5500 en dan moet je goed kijken wat je koopt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Bart V schreef:Kimson, ik heb je al een poosje geleden een PM gestuurd. Nog niet gelezen?
Nu wel :wink:

En geantwoord...

Groetjes
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:je zegt het zelf 400 euro
kan je beter het geld van al die dagen apart leggen en dan een goede kopen
maar das mijn mening
hetzelfde geld voor onderdelen, beter in 1 keer goed dan er goedkoop spul eronderschroeven
dan maar een jaartje wachten
Het is ook meer als een eenmalige actie begonnen, en daarna steeds serieuzer geworden. En wat ik al zei, de dingen die vervangen zijn zijn niet meer stuk gegaan, zitten zeker geen goedkope onderdelen op. OMP koppeling en drukgroep, ferodo remblokken etc etc. Zolang er dingen verrot gaan die ik nog niet vervangen heb vind ik het wel prima. Racen kost nu eenmaal geld, daar heb ik me allang bij neergelegd. Probeer het alleen een beetje te beperken.

En iemand die ik inmiddels ken heeft een TT gekocht, en wordt helemaal geprepareerd, die is er de volgende dag zeker bij, en daar ga ik ook echt wel mee rijden. Maar heb inderdaad al eens voor een cup megane zitten kijken, maar is gewoon nogal een investering voor een student. En zit inmiddels behoorlijk wat geld in de 19, dus die gaat ook niet zomaar weg. Maar als ik over een poosje een baan heb (al aangeboden gekregen) komt er misschien wel iets serieuzers....
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

agent smith schreef:Ik heb toch voor 500 euro een gereviseerde motor. Tadaa. Ouwe blok van mike16v heb ik van steven overgenomen, inclusief een heleboel andere meuk.

En ik ontken ook niet dat je met betere dempers harder gaat, is alleen een kwestie van centen. En dubbel geld uitgeven is het zowieso niet. Die veren heb je toch nodig, dempers kunnen altijd later nog. Heb voor de grap pas mijn verlanglijstje eens omgezet in kosten. En dan wil ik echt geen gekke dingen. Maar aan 3000 euro zit je heeeeeel snel.
Zoals gezegd, voor volgende keer betere remmen en powerflex bussen. En als alles een beetje heel blijft, wat al zeer onwaarschijnlijk is (gezien vorige ervaringen, van de 7 circuitdagen welgeteld 1 zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden) komen er Koni geel dempers.
kijk...we hebben hier thuis een pracht van een motorenrevisiebedrijf, en door zulke mensen gaat onze hele handel naar de klote (Y) ... een motor met een nieuw setje drijfstanglagers en een nieuwe koppakking zou ineens een gereviseerde motor zijn...??? :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja peter snap dat nou eens
dat is bij de meeste al reviseren ja :lol:

mensen weten meestal niet eens wat echt reviseren is en wat dat kost
misschien moet je daar eens een lijstje van maken peter (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:ja peter snap dat nou eens
dat is bij de meeste al reviseren ja :lol:

mensen weten meestal niet eens wat echt reviseren is en wat dat kost
misschien moet je daar eens een lijstje van maken peter (Y)
Wie weet doe ik dat eens.

groeten
Patrick :wink:
Plaats reactie