-
Ik hoop het ook niet maus! Ik heb er in ieder geval nog geen ontvangen. En zo te horen jij ook niet. Nog effe afwachten dus!On 2001-12-22 14:31, Maus
wrote:
Dat is nog eens een leuke aandenken van de meeting!
Welke kant op stonden ze te flitsen? Toch niet R'dam richting De Meern, hoop ik.
-
Bas,On 2001-12-05 14:19, Bas
wrote:
en ik wil een ijkrapport van die gatso hebben.
Zie onderstaand bericht. Komt van nieuwssite van Nieuwsblad van het Noorden.
Klagen over politieradar heeft geen zin
drenthe - vrijdag, 21 december 2001 13:39
ASSEN -
De politie van Drenthe haalt een forse streep door hardnekkige borrelpraat: het heeft geen enkele zin om na een snelheidsovertreding de kwaliteit van de meetapparatuur in twijfel te trekken en zo de boete te ontlopen. "Dat is zonde van de moeite."
De politie van Drenthe haalt een forse streep door hardnekkige borrelpraat: het heeft geen enkele zin om na een snelheidsovertreding de kwaliteit van de meetapparatuur in twijfel te trekken en zo de boete te ontlopen. "Dat is zonde van de moeite."
Slimmeriken beweren al geruime tijd dat het de moeite loont om na betrapt te zijn, beroep aan te tekenen en inzage te vragen in het ijkrapport van de radar, hiermee suggererend dat de gebruikte apparatuur niet in orde was. De politie van Drenthe heeft gecheckt of deze strategie enige kans van slagen heeft. Het antwoord is: geen enkele. Dat werd de politie gewaar van mr. J. Spee, landelijk verkeersofficier van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie in Soesterberg. "De Hoge Raad heeft op 6 april 1999 uitgesproken, dat er geen wettelijke bepaling is die voorschrijft dat het ijkrapport deel uitmaakt van de stukken als het gaat om een snelheidsovertreding die is geconstateerd met radarapparatuur. Dat houdt in dat de betrokkene geen aanspraak kan maken op inzage van het ijkrapport."
Dat er op snelheidsgebied nog heel wat wordt gezondigd in Drenthe, bewijst een deze week uitgevoerde controle op de Noordenveldweg bij Donderen. De maximumsnelheid daar is 80 kilometer per uur. Zeventien automobilisten die allen meer dan 30 kilometer hierboven zaten, werden bekeurd. Onbetwiste 'koploper' was een 26-jarige automobilist uit Peize die met 141 kilometer per uur voorbij kwam scheuren. Hem werd onmiddellijk het rijbewijs afgepakt. De controle werd uitgevoerd met laserapparatuur.
Als je van bovenstaand stukje uitgaat lijkt het mij dat je er niks aan hebt om het ijkrapport op te vragen.
Groet,
Marcel
Dat bericht heb ik ook gelezen. Die sukkels hebben hier een speciaal project gericht op ongelukken en snelheid. de grootste "borrelpraat" verspreiden ze zelf. De ene keer zeggen ze dat door het project het aantal doden en gewonden afneemt en dan lees je een week later weer dat het hele project niks helpt. Oftewel: ik weet niet of je die lulpraatjes van de politiewoordvoerder wel moet geloven. Wanneer ze nou gewoon eens toe zouden geven dat het niets met veiligheid maar vooral iets met budgetten te maken heeft , zou ik die controles "niet" zo erg vinden.
Dus al wijkt die radar nog zoveel af, als je geflitst bent, ben je gewoon de lul. Je moet betalen...
Maar goed, je kan nu bezwaar aantekenen met de mededeling dat je je bedreigd voelde en dat je achtervolgd werd. Of zal dit ook weer niet opgaan voor de gewone burger?
Maar goed, je kan nu bezwaar aantekenen met de mededeling dat je je bedreigd voelde en dat je achtervolgd werd. Of zal dit ook weer niet opgaan voor de gewone burger?
-
nope, De Meern richting R'dam, voor afslag Woerden (na de bezine pomp).Welke kant op stonden ze te flitsen? Toch niet R'dam richting De Meern, hoop ik.
Je mag ook nergens meer een beetje gas geven tegenwoordig. Rij ik vanmiddag in Zwolle, braaf zoals 't hoort, Rechterbaan, ff aan 't bellen, de auto naast je er uit aan 't stoplichtsprinten. Staan die vuile blauwe NAZI's met een vuilniscontainer in de berm foto's te schieten. Positieve was dat ik nog net geen 100 reed, negatieve dat je er maar 50 schijnt te mogen. Nouja , we horen 't wel 

rev it like a rental
-
fock Menno! Hopelijk valt ie mee, en is het geen OM
-
- Über-Spammer
En met dit ijzige weer zal je niet snel te hard rijden.. dus zal wel weer klote gaan met de schatkist van NL..
ps: hier bij mij in de straat (den haag, Loosduinen) kan je niet meer normaal lopen.. een ijsbaan is er niets bij.. zal leuk worden. Moet zo nog ff weg.. ohoh..
oja alle ruiten zijn echt met ijs bedekt.. mzz.. kei en keihard.. naja dat was ut dan wel.. ieder suc6 en prettige kerstdagen
ps: hier bij mij in de straat (den haag, Loosduinen) kan je niet meer normaal lopen.. een ijsbaan is er niets bij.. zal leuk worden. Moet zo nog ff weg.. ohoh..
oja alle ruiten zijn echt met ijs bedekt.. mzz.. kei en keihard.. naja dat was ut dan wel.. ieder suc6 en prettige kerstdagen
Lekker man, ff een parkeerplaatsje zoeken en slippen maarr..On 2001-12-22 23:07, Maik (WOOFER)
wrote:
En met dit ijzige weer zal je niet snel te hard rijden.. dus zal wel weer klote gaan met de schatkist van NL..

Pfff, gelukkig!On 2001-12-22 20:02, Robert dB
wrote:nope, De Meern richting R'dam, voor afslag Woerden (na de bezine pomp).Welke kant op stonden ze te flitsen? Toch niet R'dam richting De Meern, hoop ik.
Wij gingen via de A27 terug naar huis. Maar wat een klereweg is dat! Hardrijden kan je op dat stuk wel shaken, want je shaked alle kanten op!
Fijn weer en potje krabben, <a href="mailto:gvd@%&" target="_new">gvd@%&</a>;On 2001-12-22 23:07, Maik (WOOFER)
wrote:
-
- Über-Spammer
Zo jongens het dagje viel weer mee. kep maar 5 van de 6 bomen een tikje gegeven..
nee zonder dollen.. alles kan nog net. maar het is echt niet normaal.. zoveel stuurbekrachtiging en geen reactie hihi..
toch handig zo'n theoretisch ijslesje van wijze opa.. (nee dit keer niet andre hihi
)
edit: spellingsfoutjes hihi of tikfoutjes, hoe wil je het noemen
Gegroet maik.
[ This message was edited by: Maik (WOOFER) on 2001-12-23 19:21 ]
nee zonder dollen.. alles kan nog net. maar het is echt niet normaal.. zoveel stuurbekrachtiging en geen reactie hihi..
toch handig zo'n theoretisch ijslesje van wijze opa.. (nee dit keer niet andre hihi

edit: spellingsfoutjes hihi of tikfoutjes, hoe wil je het noemen

Gegroet maik.
[ This message was edited by: Maik (WOOFER) on 2001-12-23 19:21 ]
Volgens jullie is er in overleg met oa de juten een meeting gehouden daar. Dit, tezamen met een bekeuring die ik kreeg toen ik richting nijverdal reed, en daar in de buurt de hele Slopelclub inhaalde, welke onderweg waren naar een MEETING, doet vermoeden dat dit geen toeval meer is. Het kan toeval zij maar volgens mij houden ze gewoon een extra oogje in het zeil als er ergens in de burut een meeting is. Ze weten dat immers en ze weten het gros van d auto's sportief is en dus is de kans dat er te hard gereden wordt ook hoger. Denk ook maar eens aan TT Assen, wordt er ook overal volop gecontrolleerd.
-
- Contacteer:
Ook ikke. Op de dag van de meeting. 3 november. Erreges in de buurt van Woerden, weet niet eens welke kant op. Schijnt een kiekie gemaakt te zijn van mij in me Alpien. En ik rij gootcholera nooooit te hard. Ik zit altijd op de rechterbaan te sukkelledraffen met me Renaultjes 4 en iedereen haalt me gloeiende gretver altijd in en ik vind het niet eens erg. En nu rij ik gozz.. één keer te hard, 133 ofzo waar je 120 mag en hupsekee, 90 piek. Kun je niet ergens gewoon legaal ongelooflijk hard 133 rijden? Ik DURF geeneens meer.
-
ich liebe mein dobbelendrohr mit riesigen heckflugel und ausgeklopte kotflugel miet rs stobstange
ulle mulle knulle lulle smulle
Immer wieder die verdammte Holländer
En ook ik heb mijn boete binnen, 40 euro's..
10 km te hard binnen de bebouwde kom bla bla bla bla.......
10 km te hard binnen de bebouwde kom bla bla bla bla.......

Godverdomme!!!
Zit net lekker op het werk belt ons mam op om 2 uur..
Is een bon binnengekomen van 18 augustus (Marum,Groningen, RTC Meeting
)in Friesland..
Op dat moment schrik ik me dood want ik kon me nog een deel van de terugreis herinneren 180+ en soms ff 200 klappen... Maar het blijkt minder.. Met 122 op een plek waar je maar 70 mag.. dus 52 km te HARD!
Resultaat, bon van 327 euro's ligt op me te wachten. Heerlijk die wouten van tegenwoordig :-*
Op zich nog wat geluk dat ik alleen daarvoor ben gepakt en niet voor die andere snelheden
Is een bon binnengekomen van 18 augustus (Marum,Groningen, RTC Meeting

Op dat moment schrik ik me dood want ik kon me nog een deel van de terugreis herinneren 180+ en soms ff 200 klappen... Maar het blijkt minder.. Met 122 op een plek waar je maar 70 mag.. dus 52 km te HARD!
Resultaat, bon van 327 euro's ligt op me te wachten. Heerlijk die wouten van tegenwoordig :-*
Op zich nog wat geluk dat ik alleen daarvoor ben gepakt en niet voor die andere snelheden

K*t man
Ik kreeg van de week nog een leuke vakantie herinnering.
Van de Zwitserse politie, had 139 km/h gereden ipv 120.
Of ik ff ruim 80 eurootjes wil overmaken.
Opvallende hieraan, de hele bekeuring is in het nederlands opgesteld, ik kan/moet betalen naar een nederlandse bank.
De hele opzet van de bekeuring is hetzelfde als die van het CJIB.

Opvallende hieraan, de hele bekeuring is in het nederlands opgesteld, ik kan/moet betalen naar een nederlandse bank.
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik wil even zeggen dat ik het lulig vin voor de genen die allemaal een prent hebben gehad maar ja als je te hard rijd weet je dat je er 1tje kan verwachten 
zo is dat...PATBAD schreef:Ik wil even zeggen dat ik het lulig vin voor de genen die allemaal een prent hebben gehad maar ja als je te hard rijd weet je dat je er 1tje kan verwachten
Mijn hele wc is er nu bijna mee behangen.

-
- Moderator
- Car: MB
Damn, die gast is slimPATBAD schreef:Ik wil even zeggen dat ik het lulig vin voor de genen die allemaal een prent hebben gehad maar ja als je te hard rijd weet je dat je er 1tje kan verwachten

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Als het goed is worden buitenlandse boetes tegenwoordig ook behandeld door het CJIB!Jeroen schreef:K*t man![]()
Veeg je je billen nooit af?Ploegah schreef:zo is dat...PATBAD schreef:Ik wil even zeggen dat ik het lulig vin voor de genen die allemaal een prent hebben gehad maar ja als je te hard rijd weet je dat je er 1tje kan verwachten
ja met dat gele scheitlint wat je er zo makkelijk af kan scheurenMarius schreef:Veeg je je billen nooit af?Ploegah schreef:zo is dat...PATBAD schreef:Ik wil even zeggen dat ik het lulig vin voor de genen die allemaal een prent hebben gehad maar ja als je te hard rijd weet je dat je er 1tje kan verwachten

-
Ben laatst ook nog geflitst, maar heb hem nog niet binnen.
Hoe lang duurt dat meestal??
Hoe lang duurt dat meestal??
De bekeuring is verstuurd vanuit Zwitserland.jeroen.k schreef: Als het goed is worden buitenlandse boetes tegenwoordig ook behandeld door het CJIB!
Polizei Basel-Landschaft.
En over de opmerking wie te hard rijdt dat je er dan 1 kan verwachten ben ik het mee eens.
Het is altijd klote maar dan moet je maar niet te hard rijden.
(BTW, het viel mij nog mee, er zijn ook stukken geweest waar het wat harder ging

Kijk de vraag is natuurlijk komen ze het geld bij je halen? Vroeger had je een verjaringstermijn van 5 jaar. Dan nog was er geen vuiltje aan de lucht totdat je bv in zwitserland aangehouden werd en je naam werd gecontroleerd. Weet niet of het nu zo is dat de nederlandse justitie het geld komt halen of dat ze je het gevoel gaan geven. Zou me zo voor kunnen stellen dat de nl justitie zich niet gaat bezighouden met met het innen van buitenlandse boetes. Kost hen dan geld en levert niets op.
50 km te hard is rijbewijs inleveren als ik me niet vergis, oopss..Rory schreef:gvrd@#me!!!
Is een bon binnengekomen van 18 augustus (Marum,Groningen, RTC Meeting)in Friesland..
![]()