
even opgezocht: iedere autostyle :-* dielert heeft ze als het goed is 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
ik heb ze er gewoon op laten zitten met de APK. gewoon er doorheen gekomen.Riël schreef:Wat boeit die apk nou? Je haalt ze eraf, gaat voor apk, en doet ze er weer op. Echt niemand die daar achteraf over gaat zeiken, dan doe je of je dom bent.
En over die belasting van de lagers: F=m*a heel simpel, a = groter doordat de afstand van het midden van de velg tot het lager groter is, dus je krijgt extra torsiekrachten op 't lager. Logish.
<font size=1>[ This message was edited by: dakiitos on 2001-11-16 17:43 ]</font>
nou,ik heb ze er tussen zitten en is nu perfect...
nu nog ff verlagen en klaar is kees..

dat vraagt om picsjean-paul schreef:nou,ik heb ze er tussen zitten en is nu perfect...nu nog ff verlagen en klaar is kees..

Whoei
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163470/incoming/JP1.JPG[/img]

5 GT Turbo '88 GT5
5 GT Turbo '88 GT5
5 GT Turbo '88 GT5
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Spoorverbreders zijn niet echt veilig. Als je op een ondergrond komt die verschillend is van grip links en rechts, dan zal je auto wegtrekken naar de kant met de meeste grip als je remt.
Dit wegtrekken zal een deel opgeheven worden omdat de hartlijn van je wiel aan de binnenkant zit van het punt waarrond het wiel scharniert.
Als we nu spoorverbreders monteren dan komt de hartlijn van het wiel voorbij het scharnierpunt. Met als gevolg dat het wegtrekken bij het remmen nog enorm versterkt zal worden.
Als men in belgie een zwaar ongeval heeft met gewonden of doden als gevolg van schuiven of uit de bocht gaan, en er worden spoorverbreders ontdekt is de bestuurder volledig verantwoordelijk.
Dat wil zeggen dat die opdraait voor alle kosten.
De verzekering komt er dan niet meer tussen.
Dit wegtrekken zal een deel opgeheven worden omdat de hartlijn van je wiel aan de binnenkant zit van het punt waarrond het wiel scharniert.
Als we nu spoorverbreders monteren dan komt de hartlijn van het wiel voorbij het scharnierpunt. Met als gevolg dat het wegtrekken bij het remmen nog enorm versterkt zal worden.
Als men in belgie een zwaar ongeval heeft met gewonden of doden als gevolg van schuiven of uit de bocht gaan, en er worden spoorverbreders ontdekt is de bestuurder volledig verantwoordelijk.
Dat wil zeggen dat die opdraait voor alle kosten.
De verzekering komt er dan niet meer tussen.
lariekoek geert veelste moeilijk voor die paar mm verschil
jongens gewoon verbreden die handel
jongens gewoon verbreden die handel
Geert Claes schreef:Spoorverbreders zijn niet echt veilig. Als je op een ondergrond komt die verschillend is van grip links en rechts, dan zal je auto wegtrekken naar de kant met de meeste grip als je remt.
Dit wegtrekken zal een deel opgeheven worden omdat de hartlijn van je wiel aan de binnenkant zit van het punt waarrond het wiel scharniert.
Als we nu spoorverbreders monteren dan komt de hartlijn van het wiel voorbij het scharnierpunt. Met als gevolg dat het wegtrekken bij het remmen nog enorm versterkt zal worden.
nou kan ik het daar in belgie wel shaken.
heb achter spoorverbreders liggen van 64 mm per kant. dus een totaaltje van 13 cm.
degene die nog een setje wil hebben. heb nog een set liggen van 20mm per kant. zonder bouten maar met centreerring.
Als men in belgie een zwaar ongeval heeft met gewonden of doden als gevolg van schuiven of uit de bocht gaan, en er worden spoorverbreders ontdekt is de bestuurder volledig verantwoordelijk.
Dat wil zeggen dat die opdraait voor alle kosten.
De verzekering komt er dan niet meer tussen.

Dit is in NL ook het geval....... de meesten weten het helaas niet, of willen het niet weten.....Geert Claes schreef:...Als men in belgie een zwaar ongeval heeft met gewonden of doden als gevolg van schuiven of uit de bocht gaan, en er worden spoorverbreders ontdekt is de bestuurder volledig verantwoordelijk.
Dat wil zeggen dat die opdraait voor alle kosten.
De verzekering komt er dan niet meer tussen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Wow das wel ff wat anders zeg 

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zeker mooi wielen, volgens mij dezelfde als JPP (maaar die heeft ze wat inches kleiner).
Er vallen me alleen twee nadelen op nu:
De remschijven lijken wel zo klein geworden als bierviltjes en de grondspeling word er op deze manier ook niet mooier van.
Verder alles ok hoor
, ziet er mooi uit 
Er vallen me alleen twee nadelen op nu:
De remschijven lijken wel zo klein geworden als bierviltjes en de grondspeling word er op deze manier ook niet mooier van.
Verder alles ok hoor
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Verlagen doet wonderen TOM 

- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Het is misschien niet zo goed gelukt.
In elk geval zou ik zeggen als je spoorverbreders wil steken, koop dan een beetje degelijk materiaal en overdrijf niet!.