Bandenspanningsensors
-
De bandenspanningmeters zaten er eerst standaard op. Tegenwoordig zijn ze 'n optie.
-
Ze zijn voorlopig alleen nog maar bij de dealer verkrijgbaar.
-
Mijn mening over het bandenspannings controle systeem plaats gewone ventielen en laat het systeem uitschakelen bij de dealer.
Bij een drukval van 0,3 bar begint het syteem al te piepen.
Balaceren met een stuk aluminium en plastic maakt het ook makkelijker waardes boven de 50 gr onbalans zijn heel normaal bij het balanceren.
Bij een drukval van 0,3 bar begint het syteem al te piepen.
Balaceren met een stuk aluminium en plastic maakt het ook makkelijker waardes boven de 50 gr onbalans zijn heel normaal bij het balanceren.
VLK Groep
- Geert Claes
systeem is bij een laguna zeker uit te schakelen, dus moet het bij een megane ook te doen zijn.
Ik denk dat je het gewoon in multiplex netwerk niet mee aan mag configureren.
Dit moet je doen in 2 rekeneenheden maar ik ken de netwerktopologie niet van buiten.
Maar euh alleen de dealer kan dat, en dan moet hij nog een beetje met het diagnose apparaat kunnen werken, anders zal het niets worden...
Ik denk dat je het gewoon in multiplex netwerk niet mee aan mag configureren.
Dit moet je doen in 2 rekeneenheden maar ik ken de netwerktopologie niet van buiten.
Maar euh alleen de dealer kan dat, en dan moet hij nog een beetje met het diagnose apparaat kunnen werken, anders zal het niets worden...
-
Geert jou verhaal snap ik niet helemaal.
Werk zelf als monteur bij een Renault dealer als je gewoon in de rekeneenheid interieur de UCH het bandenspanningssysteem als zijnde niet aanwezig configureerd met de Clip schakeld het systeem gewoon uit en is er niks aan de hand.
Werk zelf als monteur bij een Renault dealer als je gewoon in de rekeneenheid interieur de UCH het bandenspanningssysteem als zijnde niet aanwezig configureerd met de Clip schakeld het systeem gewoon uit en is er niks aan de hand.
VLK Groep
Dan kom ik binnenkort bij je langs Robert Jan.
Want mijn dealer krijgt het niet voor elkaar.
Want mijn dealer krijgt het niet voor elkaar.
-
Ik zal ff nakijken of het systeem uit te schakelen is bij een Megane 2 neem aan van wel.
VLK Groep
Ik dacht ooit ergens een gelezen te hebben dat je voor die achterlijke alu dingen ook stalen behuizingen kon krijgen, waar kun je die krijgen, wat kost dat en kan de huidige sensor dan overgezet worden zonder in te leren?
Het blijft gewoon een boutsysteem
Het blijft gewoon een boutsysteem

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zo Steven, een topic uit 2005! 
Bij een bandenleverancier in Deventer hadden ze vervangingsdelen. Hierbij schroefden ze de sensor op een stalen ventiel. Mooi oplossing, enige probleem is dat dit bedrijf niet meer bestaat. Maar er zal toch wel een toeleverancier van dat spul te vinden moeten zijn.
Heb trouwens wel eens gehoord dat Renault zelf ook wijs is geworden. Maar dat
a) lijkt me sterk
b) zal wel niet, ik kreeg als vervanging ook weer aluminium.

Bij een bandenleverancier in Deventer hadden ze vervangingsdelen. Hierbij schroefden ze de sensor op een stalen ventiel. Mooi oplossing, enige probleem is dat dit bedrijf niet meer bestaat. Maar er zal toch wel een toeleverancier van dat spul te vinden moeten zijn.
a) lijkt me sterk

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Car: R19.R
c) het valt mee, bij onze laguna zijn bij aflevering 4 nieuwe sensoren geplaatst, deze hebben stalen ventielen.Martijn schreef:Zo Steven, een topic uit 2005!
a) lijkt me sterk
Mischien dat je dealer van een voorraadje af moest

1 vraagje:
Vorige week mijn voorbanden laten vervangen (grand scenic uit 2004), had schade na te lang doorrijden.
Ik vond het wel raar dat het systeem niets aangaf, na de banden te verwijderen zat er geen sensor in de velg!.
De monteur (univer bovag) zei dat dit niet meer is bij renault? en dat de druk op een andere manier gemeten wordt (dmv omwenteningen wiel?).
Lijkt me een onzinnig verhaal, persoonlijk denk ik dat het systeem uitgeschakeld is en de sensoren verwijderd.
Kan dit kloppen?
Vorige week mijn voorbanden laten vervangen (grand scenic uit 2004), had schade na te lang doorrijden.
Ik vond het wel raar dat het systeem niets aangaf, na de banden te verwijderen zat er geen sensor in de velg!.
De monteur (univer bovag) zei dat dit niet meer is bij renault? en dat de druk op een andere manier gemeten wordt (dmv omwenteningen wiel?).
Lijkt me een onzinnig verhaal, persoonlijk denk ik dat het systeem uitgeschakeld is en de sensoren verwijderd.
Kan dit kloppen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Inderdaad, onzinnig verhaal. Voor jouw Scénic in ieder geval. Andere merken passen wel deze meetmethode toe, zoals bijvoorbeeld BMW.ericon schreef:1 vraagje:
Kan dit kloppen?
Het display gaf waarschijnlijk ook de 4 wielen niet aan?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kijk eerst maar eens of er wel spanningsensoren opzitten....dit is namelijk een optie en niet op iedere auto standaardericon schreef:1 vraagje:
Kan dit kloppen?

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ik zal het eens nakijken, auto is nu niet thuis (van mijn vrouw).
Er staat wel in het dash een autotje met 4 wielen.
Het is een 2.0 16V tech line uitvoering full option.
In het instructieboekje staan natuurlijk alle uitvoeringen
Er staat wel in het dash een autotje met 4 wielen.
Het is een 2.0 16V tech line uitvoering full option.
In het instructieboekje staan natuurlijk alle uitvoeringen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tech Line heeft het in ieder geval, da's gebaseerd op een Dynamique Luxe.
Even een oude ophalen;Robert-Jan schreef:Ik zal ff nakijken of het systeem uit te schakelen is bij een Megane 2 neem aan van wel.
Is bovenstaand mogelijk bij een G.Tour uit 2004?
Wil een setje winterbanden monteren en ik geef liever €200 extra uit
aan een 2e set velgen als voor 4extra sensoren en inlezen op de auto.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77