zie aub mijn edit.Riël schreef:Hangt echt van je inlaatluchttemperatuur en kwaliteit van je verbrandingskamer en onsteking af denk ik?
Ok dat kan ik voorstellen.. maar toch.
is school toch nog ergens goed voor zie je wel~Haas~ schreef:ik wil absoluut niet overkomen als de wijze man, maar deze getallen komen me erg bekend voor van een verhaaltje van Mesman, patrick
De pingelsensor kun je uitlezen met het Tewblog datalog programma + nog wat andere dingen. Met Tewblog kun je precies zien in welke belastingsgebieden de motor pingelt. Hier zie je een aantal waardes van 3 en 4. Dit betekent dat de motor in die gebieden redelijk zwaar detoneert. De ECU past vervolgens een correctie toe van 3 tot 4 graden om het detoneren te voorkomen. De waarde zou 0 moeten zijn.een f7p heeft een pingelsensor deze kun je uitlezen gebruiken om de controleren of je er al dan niet last van hebt.
Kwam dit tijdens het surfen even tegen:Abel schreef:hey handig
een verzamel topic voor alle clio 16V turbo's ACT: 1.8 16V Turbo
Er zijn in dit geval twee koelvloeistofvaatjes, helemaal zien hoe dit systeem in elkaar zit kan ik niet, maar het lijkt er een beetje op alsof hij de normale radiateur gebruikt om te koelen, of, wat me waarschijnlijker lijkt, er nog een extra radiateurtje voor de normale hangt. Dat laatste zou mijn voorkeur hebben, misschien gaan daar die 'tuinslang' slangen naartoe.MarcoG schreef:Duitsers hebben inderdaad wel vaker van die Tsjernobyl kleuren.
Ik praat geen poep als dus die slang aan de onderzijde van de chargecooler van de turbo afkomt...de koeler in....en de koeler weer uit, richting motor?
Hoe raakt die chargecooler zijn warmte weer kwijt? Is dat een slang die van de chargecooler naar het vat voor de koelvloeistof loopt?
Oh jaRiël schreef:Het is een apart koelsysteem hoor. Met apart vat en aparte radiator. Lijkt me niet meer als logisch, anders ben je je inlaatlucht naar +80 aan't verwarmen
?Bart V schreef:Ben bijzonder benieuwd hoever je kan gaan met de originele zuigers..aangezien het dan nog enigzins betaalbaar blijft.
In nederland ook-jo- schreef:ik las iets van dure intercoolers ? Momenteel vind je in amerika spullen die echt spotgoedkoop zijn.
http://i3.photobucket.com/albums/y97/jo ... 001993.jpg
Vind jij dit goedkoop ???? Ik zou dringend eens contact opnemen met JL (Jeroen) als ik jou was. (778 zonder verzending, reken 50 = 828 voor enkel de turbo...)MarcoG schreef:Yep, die yanken hebben leuke prijsjes...voor ons, "rijke" europeanen hehe!
[img]http://store1.yimg.com/I/machv_1842_16968532.jpg[/img]
The 95-99 Eclipse/Talon twins were equipped with small Garrett T25 turbochargers in the interest of quick spool-up. This small turbo does spin up to speed quickly, but it also limits top-end power. Because it's a Garrett turbo, the traditional Mitsubishi turbo upgrades (like the 16G) require additional hardware to install, which adds to their cost.
The Big T28 is a nice lower-cost alternative. It uses larger turbine and exhaust wheels for better exhaust flow and higher horsepower capacity. Where the T25 is limited to around 250 horsepower, the Big T28 can produce upwards of 350-375 horsepower. The compressor wheel is extremely efficient, boasting 76% efficiency at 14 psi -- that means lots of cool, useable boost at street boost levels.
One final advantage is that it is a Garrett turbo, so it bolts DIRECTLY on in place of your factory T25; no adapter parts required. In fact, it is indistingishable from the factory turbo from the outside, so it's a nice "sleeper" turbo if you don't want people to know your car is modified. But inside, it has the largest T28 wheels available.
Price is for a factory-new Garrett turbo, no core required.
00086Regular price: $1,099.00Sale price: $1,010.00
Hey jo...wat kost zoŽn turbo hier dan? Die dingen kosten vet over de 1000 euro.-jo- schreef:Vind jij dit goedkoop ???? Ik zou dringend eens contact opnemen met JL (Jeroen) als ik jou was. (778 zonder verzending, reken 50 = 828 voor enkel de turbo...)MarcoG schreef:Yep, die yanken hebben leuke prijsjes...voor ons, "rijke" europeanen hehe!
00086Regular price: $1,099.00Sale price: $1,010.00
Tegenwoordig is de Garret GT28RS la bomba, top geevolueerde turbo. Weg met die oude meuk. Voor 828 weet ik wel wat te kiezen.