Renault 5 GT Turbo Phase II (Douwe) [[Binnen kort te koop]]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
JW 21T

Auto uit de schorsing halen kost niets.
Je gaat naar het postkantoor met orginele deel 3 + legitimatie en ze doen hem weer in de belasting.
Belasting gaat weer beginnen. :@
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik was voor op naam zetten en schorsen ongeveer 35 euro kwijt.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

JW 21T schreef:Auto uit de schorsing halen kost niets.
Je gaat naar het postkantoor met orginele deel 3 + legitimatie en ze doen hem weer in de belasting.
Weet je zeker dat dat niets kost?

Op naam zetten is rond de 11 euro.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
antoine

http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/ned02 ... ticulieren

Deze gegevens gelden voor een auto van 15 jaar of ouder
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Chris schreef:
JW 21T schreef:Auto uit de schorsing halen kost niets.
Weet je zeker dat dat niets kost?

Op naam zetten is rond de 11 euro.
Opheffen van schorsen kost € 0,00. Zie linkje
Douwe

Ok thx, op naam staat die al €10,25 maar zit nu te kijken of ik hem wel of niet ga schorsen. €20,- is niet te duur zelfs als ik hem na 1 of 2 maanden weer ga gebruiken bespaar ik nog steeds geld (Y) effetjes overleggen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Douwe schreef:Ok thx, op naam staat die al €10,25 maar zit nu te kijken of ik hem wel of niet ga schorsen. €20,- is niet te duur zelfs als ik hem na 1 of 2 maanden weer ga gebruiken bespaar ik nog steeds geld (Y) effetjes overleggen.
als je binnen 3 maand de schorsing opheft, krijg je een naheffing van alle 3 maanden.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Douwe

Hmm ok das minder ga welleens overleggen met mijn beun. Thx voor de info (Y)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Gaaf Douwe, veel succes er mee he, en kom er dan ook eens mee langs in Oldenzaal. 't is hier nogal R5-loos ;)
Mrtn
Car: R5GTT

niet schorsen, dan ken je tussen de werkzaamheden nog rijden ook :) noclaim opbouwen terwijl ie stilstaat :D zelf ook gedaan een half jaar ongeveer.

bij mij was schorsen ook heel duur, dit kwam omdat ie dan voor de 2e x binnen zoveel werd geschorst..
Mrtn = Maarten
-Ray-
Contacteer:

ik heb m ook een halfjaar geschorst, kostte me 68 euro geloof ik. weer terug op naam kost niks. 6 maanden geen verzekering en wegenbelasting, is altijd goedkoper dan wel verzekeren.
Immer wieder die verdammte Holländer
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

No-claim blijf je wel opbouwen met je wel rijdende auto. Als je nergens tegenaan rijdt natuurlijk ;)
Riël
Über-Spammer

Je kan ook schorsen (kost 20 euro dus ongeveer)

Wil je hem nu weer binnen korte tijd op naam, kun je hem omschrijven naar je pa, en dan weer terug naar jou :p

wél nog eens 2x10 euro maargoed, zou het nodig zijn.

Schorsing vervalt ten alle tijde bij verkoop, heb ik vaker gedaan. Schors altijd autotjes voor de verkoop :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

Das ook nog een optie :D eerst effetjes kijken wat die doet als de startmotor erin zit rijd het dan lekker (zal wel de verhalen horende :wink: ) dan verzeker ik hem gewoon. Ligt ook een beetje aan hoe de verkoop van de Twingo verloopt (Y) (N)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Dus toch met de GTT naar belgie :D
Mrtn
Car: R5GTT

waarom gaat de twingo toch weg??
Mrtn = Maarten
Douwe

@Frits als er plots een koper komt moet ik wel ja :lol:

Maar verwacht het niet het bedrag dat ik vraag is naar mijn mening redelijk maar hoger dan de gemiddelde twingo dus moet je een liefhebber hebben.

@Mrtn m'n moeder heeft besloten geen auto te delen maar met het OV te gaan. Ik heb besloten om een goedkoper auto'tje erbij te nemen aangezien in de nabije toekomst ik de auto niet zoveel meer ga gebruiken dus de auto erbij is alleen maar om de GTT te ontzien (Y) en de twingo vindt ik daar qua waarde te duur voor de overwaarde gaat in de GTT.
Menno

Ik denk steeds dat je startmotor naar de klote is, als ik dit topic zie :D
rev it like a rental
Douwe

Menno schreef:Ik denk steeds dat je startmotor naar de klote is, als ik dit topic zie :D
???misschien omdat die dat is :p
Douwe

Zo vandaag de motor gereinigd en in de lak gezet glimt weer mooi :smoke:

Koplampen en knippers verwijderd de boel schoongemaakt een twee kleine roestplekjes behandeld. Morgen de nieuwe koplampen erin en de witte knippers.

Dan de schakelstang eronder uit want tijdens het op de plek duwen van de auto is die los geschoten en heeft zich in de grond gebeten is nu wat verbogen. Effe eronder uit halen en kijken of het nog terug te buigen is :s Zo niet dan gelijk een nieuwe bestellen. Nieuw boutje, rubbertje etc. besteld voor de koppeling stang naar bak morgen binnen dus als de stang te fixen is kan ik dan de boel aansluiten. Beun gaat effe scharrelen op de sloop voor een goede startmotor is er niks brengt die de twee defecte naar het lokale reviseer bedrijf en krijg ik 1 gereviseerde weer terug. (Y)

Hellaas geen pica's camera lag thuis :lol:
Rob

Ik moest bij de Renault voor een nieuwe schakelstand 45 euri neerleggen :( . Dus begin maar vast met buigen :wink:
Douwe

Rob schreef:Ik moest bij de Renault voor een nieuwe schakelstand 45 euri neerleggen :( . Dus begin maar vast met buigen :wink:
Yep hier gevraagd iets van €38,- + BTW dus de moeite waard om te fixen (Y)
Steven
Car: M536

Koop trouwens direct een F3N (kleinere) startmotor + origineel hitteschild.
Kost dan wel ff 110 + 40 euri, maar dan weet je tenminste zeker dat ie blijft starten de komende jaren en hij start sneller.
En een aluminium hitteschildje is geen aanrader meer van mij, die dingen lazeren door de trillingen gewoon uit elkaar.
Matijs
Contacteer:

Douwe schreef:
Rob schreef:Ik moest bij de Renault voor een nieuwe schakelstand 45 euri neerleggen :( . Dus begin maar vast met buigen :wink:
Yep hier gevraagd iets van €38,- + BTW dus de moeite waard om te fixen (Y)
Euhm, schakelstang van de sloop halen niet makkelijker?
-PAZ-
Über-Spammer

heb voor mijn gtt ook schakelstang gehaalt op de sloop, moest er 5 euri voor geven :) , net afstellen was even kwestie van proberen maar dat lukt ook altijd wel
R5GTT. Drive it like you stole it
Douwe

Steven schreef:Koop trouwens direct een F3N (kleinere) startmotor + origineel hitteschild.
Kost dan wel ff 110 + 40 euri, maar dan weet je tenminste zeker dat ie blijft starten de komende jaren en hij start sneller.
En een aluminium hitteschildje is geen aanrader meer van mij, die dingen lazeren door de trillingen gewoon uit elkaar.
Hou het in gedachte ligt eraan of van deze twee nog 1 te maken is en wat dat kost. (en vraag dan gelijk aan het revisie bedrijf of ze niet zo'n F3n hebben liggen) Maar kost die maar €110,-?? en is dat nieuw of revisie bij de Renault garage hier in apeldoorn kost een standaard ruilstartmotor al €170,- (N)

Verder heb ik vandaag de schakelstang eronder uit gehaald en bijgebogen. Terug gezet en met een paar keer vast....proberen.....los....stellen....vast....proberen etc. Schakeld die nu in elk geval "droog" goed dus we zullen wel zien wat die doet zodra de motor loopt (Y) (N)

Pica's volgen nog.
Douwe

Correctie ze hebben hier volgens mijn beun een heleboel startmotoren van een 19 liggen voor een prikkie dus hij gaat daar een goede uitzoeken (Y) (F3N dus)
Steven

Vergeet dat hitteschildje niet he, dies 10x belangrijker als het grote hitteschild!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik zou echt voor een nieuwe( gereviseerde dus..) gaan, maarja, wie ben ik?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Steven

Ik ook, kep er nog es een gebruikte ingezet, maarja was zo'n geknoei op straat... dus toen een nieuw F3N met hitteschildje.

Start alweer 1,5 jaar als een trein.
antoine

eeeh chris :s :) ???

Waarom niet meteen goed ,Goedkoop is duur....!!!
Douwe

Zo de startmotor is binnen komt vanaf een 21. We hebben het motortje open gemaakt en alles nagekeken. Het dingetje is +/-2000km geleden gereviseerd en dat was ook goed te zien toen we het openmaakte (Y)

Voor €25,- was ik klaar :D

Alleen effe nieuwe bouten besteld, hitte schild en een veer voor de versnellings pook. Maandag komt het binnen dus met een beetje mazzel heb ik hem in de loop van volgende week lopend :smoke:
Douwe

Zo ga vanavond een dumpvalve ophalen een Forge Fast Road Dump Valve met een goed membraam en één extra op reserve dus daar moet ik voorlopig mee voorruit kunnen was toch een tikkeltje goedkoper dan een baileys en volgens mij prima voor een GTT op standaard druk en zou die ook moeten voldoen als ik de druk wat opschroef :smoke:

Pica's volgen.
Riël
Über-Spammer

(Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

Zo weer terug uit houten waar ik mijn "nieuwe" dumpvalve heb opgehaald, hier wat pica's:

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/Dumpvalve1.JPG[/img]

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/Dumpvalve2.JPG[/img]

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/Dumpvalve3.JPG[/img]

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/Dumpvalve5.JPG[/img]

Wat ik mij nu even afvraag in de reserve "rubber" zit een ijzeren dopje i.p.v. de plastic die er nu (standaard) in zit. Is dit handig om over te zetten of maakt ijzer/plastic niks uit?
Gesloten