http://www.dutchpowertrading.nl
SPAL, en bestel er gelijk radiateurklinken bij.
Klink je de Spal direct op de radiateur vast.
Vriend van mij heeft er 2x 30cm op een golf.
En dat koelt ernorm.
Beter dan met water knoeien, dat is al erg achterhaalt.
Hoelang denk je van water op je radiateur blijft zitten?? Als je 100km/h rijdt.
Of zelfs 20km/h.
(kijk maar eens naar regen op je voorraam)
intercooler spray
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Hmmm we zijn dus niet de enige die er over na hebben gedacht 

30 cm is te groot. Mn ic is maar 18 cm.
Ik zat eerder te denken aan een radiateur-fan van een motorfiets
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/moto ... /29079.jpg[/img]
Ik zat eerder te denken aan een radiateur-fan van een motorfiets

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/moto ... /29079.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Dat is een prima optie, maar kijk even naar de opbrengst die b.v een standaard fan heeft een een Spal.Roy schreef:30 cm is te groot. Mn ic is maar 18 cm.
Ik zat eerder te denken aan een radiateur-fan van een motorfiets![]()
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/moto ... /29079.jpg[/img]
Voordeel is dat Spal erg plat is.
En erg makelijk te plaatsen dmv die klinken.
Die druk je gewoon tussen de koelribben van de radiateur/intercooler.
Knopje op het dashboard, en bij start en file koelen als jij het wil.
Voor een geblazen motor een must.
Het water moet er ook vanaf, door het verdampen van het water koelt het net. Water koelt zeer zeker beter dan een fan, maar een combinatie was misschien niet zo'n slecht idee.GTI1-G60 schreef:www.dutchpowertrading.nl
SPAL, en bestel er gelijk radiateurklinken bij.
Klink je de Spal direct op de radiateur vast.
Vriend van mij heeft er 2x 30cm op een golf.
En dat koelt ernorm.
Beter dan met water knoeien, dat is al erg achterhaalt.
Hoelang denk je van water op je radiateur blijft zitten?? Als je 100km/h rijdt.
Of zelfs 20km/h.
(kijk maar eens naar regen op je voorraam)
Heb vandaag een demonstratie gekregen van een system met koolzuurgas.
Vrij simpel in te bouwen, laag geprijst, en goedkoop met vullingen.
Een vulling voor een 5 liter 80bar kost je 20Euro.
En het koelt tot -79graden.
(denk aan de koolzuurblussers)
Fles met hoofdafsluiter, elect. bedienbare afsluiter.
En dan een koperleiding naar je IC.
Daar je creative geest op loslaten en zie daar!
koolzuurkoelt enorm, geeft weinig kondensdamp.
Maar ontrekt enorm warmte.
Een set zelfbouw kwam op een 150 euro.
Meer info. Holthausen gassen uit Hoogezand. (Groningen)
Vrij simpel in te bouwen, laag geprijst, en goedkoop met vullingen.
Een vulling voor een 5 liter 80bar kost je 20Euro.
En het koelt tot -79graden.
(denk aan de koolzuurblussers)
Fles met hoofdafsluiter, elect. bedienbare afsluiter.
En dan een koperleiding naar je IC.
Daar je creative geest op loslaten en zie daar!
koolzuurkoelt enorm, geeft weinig kondensdamp.
Maar ontrekt enorm warmte.
Een set zelfbouw kwam op een 150 euro.
Meer info. Holthausen gassen uit Hoogezand. (Groningen)
dat is idd ook een goede oplossing om de temp omlaag te krijgen. voor degene die zitten te denken om een ventilator achter hun intercooler te zetten, kijk eens voor een ventilator van een auto met airco. om mijn werk doen we in airco, die ventilatoren zijn klein, compact en hebben een enorme luchtverplaatsing
R5GTT. Drive it like you stole it
Let wel ff op dat een fan alleen zin heeft voor in de stad en als je lang stilstaat.
Op hogere snelheid zal het eerder een belemmering zijn voor de doorstroming.
Ik zou eerder een stetje computerfans op me oliekoeler doen, maar gezien die binnenkort achter de grille verhuist, komt ie zo dicht mogelijk op de radateur en doet ie dus mooi mee met de radiateurfan
Op hogere snelheid zal het eerder een belemmering zijn voor de doorstroming.
Ik zou eerder een stetje computerfans op me oliekoeler doen, maar gezien die binnenkort achter de grille verhuist, komt ie zo dicht mogelijk op de radateur en doet ie dus mooi mee met de radiateurfan
