Kunststof panelen en bodykit chat topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Maus

PtrGte schreef:ja...'k heb zelf ook een gelaste kooi, een hele nette, al zeg ik het zelf, maar is zelfbouw, en geen keur erop if iets dergelijks...
:)
Tijn
Contacteer:

zolang je maar hetzelfde materiaal voor de buizen gebruikt enzo. Er is een reden dat die dingen gekeurd worden, dat is om te voorkomen dat je rondrijdt met een ijzeren kooi die alsnog invouwt om je heen (of door je heen) bij een crash, vervolgens kost het de brandweer drie uur om je uit te zagen en ben je te laat in het ziekenhuis..... met alle gevolgen van dien. Dus naadloos getrokken chomoly gebruiken, diam. 50mm x 2mm wanddikte of 40 mm x 2.5mm wanddikte. netjes buigen, etc.... de bouwvoorschriften zijn wel ergens te downloaden.
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

tuurlijk...die keuring zit er inderdaad niet voor niets op...maar ja...als je gewoon 38x2,5 naadloze buis pakt en je maakt daar een mooi kooitje van met nette lassen dan durf ik daar wel in te gaan zitten tijdens een rolletje... :wink:

dan maar geen keurmerk...

:)
Tijn
Contacteer:

daarom, als je maar het goeie mateiaal gebruikt.

al zou ik de hoofdbuis wat dikker maken (50mm) als ik mocht kiezen.
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

ik vind het zo al zwaar zat...ding weegt uitgerekend iets meer dan 40 kilo...

wat het voordeel is (vind ik) dat je gewoon lekkerder in de auto zit als er een kooi in zit...

De renault 5 16v (zonder kooi) had op een paar seconden een net zo snelle rondetijd op Zandvoort als m'n clio MET kooi, maar in de 5 scheet ik zowat in m'n broek als ie begon te glijen en stuiteren...
zeker als het bij 160+ in 't uur en harder gebeurt... :)

maar goed...tis weer off topic...

on topic:

'k heb weleens gehoord dat er polyesther deuren/motorkap/achterklep te krijgen zijn voor zowel de clio 1 als de 5, iemand een adresje plus kosten? was geloof ik niet goedkoop...

als we dan toch bezig zijn:

was al aant informeren geweest voor lexaan ruiten, maar ook niemand die me daaraan kan helpen...

iemand? :wink:
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

PtrGte schreef:ik vind het zo al zwaar zat...ding weegt uitgerekend iets meer dan 40 kilo...

wat het voordeel is (vind ik) dat je gewoon lekkerder in de auto zit als er een kooi in zit...

De renault 5 16v (zonder kooi) had op een paar seconden een net zo snelle rondetijd op Zandvoort als m'n clio MET kooi, maar in de 5 scheet ik zowat in m'n broek als ie begon te glijen en stuiteren...
zeker als het bij 160+ in 't uur en harder gebeurt... :)

maar goed...tis weer off topic...

on topic:

'k heb weleens gehoord dat er polyesther deuren/motorkap/achterklep te krijgen zijn voor zowel de clio 1 als de 5, iemand een adresje plus kosten? was geloof ik niet goedkoop...

als we dan toch bezig zijn:

was al aant informeren geweest voor lexaan ruiten, maar ook niemand die me daaraan kan helpen...

iemand? :wink:
kijk eens :)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=13845
Donleben
Contacteer:

Hier nog een ouder lijstje die ik tegenkwam inclusief BTW;

Motorkap 16V: € 356,25
Achterklep: € 272,68
Voorscherm L+R : € 174,16 Per stuk
Voorspoiler (schild) : € 232,37
Achterbumper : € 201,03
Portierdeur L+R : € 441,33 Per stuk
Deurpanelen Carbon L+R : € 233,87 Per stuk
Achterscherm verbreders L+R : € 192,09 Per stuk
Afdekplaat koplamp L+R : € 51,79 Per stuk
Polyester uitvoering achterspoiler € 292,90
Carbon uitvoering achterspoiler € 495,06
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Tijn
Contacteer:

iwi schreef:Als Tijn het zelf niet is, heeft iemand uit het hoge Noorden volgens mij een gelaste kooi.

Ik heb zelf een kooi die gebout word.
mijne is gebout (sparco)

ik was degene uit het hoge noorden vergeten inderdaad, maar er is er ook eentje met een matter gr. A kooi in een clio, maar die moet zichzelf tzt maar even bekend maken vind ik ;-)
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

PtrGte schreef:edit: oh ja on topic: mooi hoor carbon...maar met alleen de zijpanelen van carbon ga je geen seconde harder denk ik :wink: en da was toch de bedoeling van rally/race?
carbon = licht en dus is de pk/kg verhouding beter. iedere kg is er een en geloof me, tegen gewichtsbesparing kan je niet op tunen als je het consequent doet, om nog maar te zwijgen van de wegligging die er van gaat verbeteren, kortere remweg.... alle beetjes helpen.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

speedline schreef:
edwin19 schreef:zijn die ook leverbaar voor een 19??? :worship:
Nee. 19 is geen auto waar breed autosport mee bedreven wordt.
ehm ... BTCC ?
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

Tijn schreef:
PtrGte schreef:edit: oh ja on topic: mooi hoor carbon...maar met alleen de zijpanelen van carbon ga je geen seconde harder denk ik :wink: en da was toch de bedoeling van rally/race?
carbon = licht en dus is de pk/kg verhouding beter. iedere kg is er een en geloof me, tegen gewichtsbesparing kan je niet op tunen als je het consequent doet, om nog maar te zwijgen van de wegligging die er van gaat verbeteren, kortere remweg.... alle beetjes helpen.
ja dat is logisch...maar geen deurpaneel is toch gewoon lichter dan eentje van carbon? :wink:

ik bedoelde maar te zeggen dat eentje van plastic (standaard) weegt bijvoorbeeld 1 kilo, die haal je weg, dus 1 kilo minder, maar dan stop je er vervolgens eentje van carbon van 0,8 kilo voor terug...eigenlijk het enige wat LICHTER wordt is je portemonnee!!! :lol: :lol: :lol:
Tijn
Contacteer:

deze zijn redelijk kostbaar, maar een vlakke plaat is heel zo duur niet en geloof me, dat weegt een fractie van een origineel deurpaneel. een deurpaneel van een clio weegt zo 2 kg hoor, die van carbon zeg 500 gram ofzo. --> 3kg winst.

ik herinner mij een megane team wat door gebruik van diverse plaatdelen van carbon en consequent alles wegslijpen waar geen functie voor was over de 100 (!) kg won ten opzichte van een cupmegane.
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

ik weet niet of het verplicht is, maar als er zo fijn gekeken wordt naar die laatste 100 gram, dan liet ik dus ECHT wel de deuren kaal aan de binnekant...

maar als ik zie hoeveel die dingen kosten, dan zal het wel verplicht zijn vanuit die bepaalde klasse, anders zou
NIEMAND die dingen kopen, behalve een verdwaalde RTC'er die echt teveel geld heeft en kickt op Carbon delen in z'n interieur...

correct me if i'm wrong... (Y)
Tijn
Contacteer:

je moet inderdaad verplicht je deuren bekleden.
there is no spoon.
Anonymous

Tijn schreef:je moet inderdaad verplicht je deuren bekleden.
Alu plaatje volstaat toch ?

Tijn haal die 100KG eens van je BS af :)
Tijn
Contacteer:

ben goed op weg.
there is no spoon.
Anonymous

Tijn schreef:ben goed op weg.
Begonnen je bijrijder eruit te gooien dan ??

Wie de bijrijder was laten we even in kwestie :lol: :p
Tijn
Contacteer:

840 incl. kooi... vind het niet gek anders... en ik ben er nog meer uit aan het halen.
there is no spoon.
Anonymous

Tijn schreef:840 incl. kooi... vind het niet gek anders... en ik ben er nog meer uit aan het halen.
Das netjes idd !!
PtrGte
Contacteer:

sorry Tijn dat ik het vraag, maar om wat voor auto gaat het dan? clio 1 of een nieuw type clio?
Robert dB.

Wat kosten die deurpanelen eigenlijk?

Denk dat ik toch maar n setje ga bestellen...alles is tenslotte nu toe carbon wat in de schuur staat :) - ennuh die sparing voor de kooi in het deurpaneel komt wel goed uit :wink: :lol:
Robert dB.

ai ik zie het al, 150 pleuro per stuk. Ach kan wel wat korting regel, ben toch al vaste klant...
Robke
Car: Lexus IS250

€150 per paneel. :S
Robert dB.

geld moet rollen.... :p
PtrGte
Contacteer:

ja rollen, maar dat zijn muntjes...

zodra er briefjes gaan rollen moet je toch een "oogje in het zeil" houden :wink:
catrinus

robclio16V schreef:€150 per paneel. :S
Vind het ook prijzig. Ik betaal dat voor 2 gtt panelen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Tijn
Contacteer:

PtrGte schreef:sorry Tijn dat ik het vraag, maar om wat voor auto gaat het dan? clio 1 of een nieuw type clio?
deurpanelen van iedere clio zijn redelijk gewichtig, (weeg ze gewoon maar eens) het ging mij om de RS in het bijzonder.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

PtrGte schreef:sorry Tijn dat ik het vraag, maar om wat voor auto gaat het dan? clio 1 of een nieuw type clio?
het gewicht is van mijn GTT, terwijl alles aan boord is. kooi, blusser, krik, etc en gewogen met een halve tank brandstof er in.
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

Een 5je zou toch minder kunnen wegen zou ik zeggen...

ik weet van m'n voormalige gtx met 1.8 16v motor dat ie (weliswaar zonder kooi) van 815 standaard naar 685 ging door 'm te strippen, maar dat er door het zwaardere blok ongeveer 25 kilo bij kwam...tel er een 30 kilo brandstof bij en je zit op 740 kilo...

hoe zwaar is die kooi dan?

ik moet wel toegeven dat er bij mij echt NIKS meer in zat, dus geen isolatie, deurpanelen, dashboard, helemaal niks...

EDIT: kilo's zijn zoals je zelf eerder zei wel ECHT belangrijk, (om ze NIET te hebben dan he! :wink: )
want ik weet uit ervaring dat m'n 5je met standaard 1800 16v SNELLER uitaccelereerde dan m'n circuitclio met snelle 2 litermotor...is toch een verschil van 40 pk en 40 Nm...

ik heb m'n clio nooit gewogen, maar ik schat 'm op 950 kilo...das toch een verschil van 200 kilo...

ik vergelijk het dan maar met een sprintje van 20-120 alleen in de auto, of met 4 man erin...scheelt toch een hoop...
Tijn
Contacteer:

mijn vijfje weegt op kenteken 848 kg leeg af fabriek, hij is niet voor circuitgebruik gemaakt en beschikte toen dus nog over vloerbekleding, deurpanelen, een deel van de isolatie, alle panelen van staal ipv polyester, etc.

Er zit een Fia kooi in van sparco, die dingen wegen 30-35 kg, dus zonder blusser en met zeg 20 kg brandstof zou hij al zo'n 900 kg moeten wegen, dus 60 kg afslanken zonder concessies aan comport. (electr. ramen , cv enzo :D )
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

Dat verklaart een hoop...

(al zaten mijn electrische ramen er ook nog in :D )
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

speedline schreef::worship: :worship: :worship:
[img]http://www.mcracingsa.com/RENAULT_R5GT_MAXI__ARR..jpg[/img]
(Geen fan van polyester maar dit... :p )
Staat er nu de bloedgroep van bestuurder/navigator achter de naam op de zijruiten achter??
Iets anders kan ik me er niet bij voorstellen, tenzij het iets uit de autosport is...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Wel dus? Hmzzz
Goed voorbereid die gasten :)

Ook geinig hoe het kenteken plaats heeft moeten maken voor een sponsor.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Tijn
Contacteer:

Bas schreef:Wel dus? Hmzzz
Goed voorbereid die gasten :)
't is niet verplicht maar wel verstandig. Veel rijders hebben het ook op hun overall staan achter hun naam, de vaak op de riem gestikt staat. Ik moet nog steeds mijn bloedgroep laten bepalen want ik weet hem simpelweg niet.
there is no spoon.
Plaats reactie