Informatie R5 Alpine / Alpine turbo ?
-
- Contacteer:
En hoe zou het zitten als je 1565 cc bussen en zuigers van een atmosferisch C3L motor gebruikt?
Die codering lijkt niet bestaand, maar die motoren zijn schijnbaar wel geleverd geweest op de 21 en de clio1 in bv. belgië. Dat zijn dus de grootste bussen en zuigers, verkrijgbaar voor het cleon onderblok. Ik zit er zelf aan te denken daar eens wat mee te gaan doen.
Iemand enig idee hoe ik aan dat spul kan komen?
Schijnt overigens dat er vroeger ook opvoersets van 1565cc voor de AT bestonden. Toeval? Denk het niet!
Die codering lijkt niet bestaand, maar die motoren zijn schijnbaar wel geleverd geweest op de 21 en de clio1 in bv. belgië. Dat zijn dus de grootste bussen en zuigers, verkrijgbaar voor het cleon onderblok. Ik zit er zelf aan te denken daar eens wat mee te gaan doen.
Iemand enig idee hoe ik aan dat spul kan komen?
Schijnt overigens dat er vroeger ook opvoersets van 1565cc voor de AT bestonden. Toeval? Denk het niet!
Kweenie, maar die cilinderbussen worden dan toch we erg dun lijkt mij. 77mm moet nog wel gaan misschien, maar betrouwbaarheid telt zwaar wat mij betreft, dus ik houd het denk ik toch maar bij de standaard 76mm.
Dan zou ik eerder gaan voor die 84mm slag krukas om de inhoud te vergroten.
Kan iemand trouwens iets vertellen over de voor en nadelen van stalen bussen? Dit is het duurste dat je bij Mecaparts kan krijgen, maar is het beter dan gietijzeren bussen met die SG coating?
Kan iemand trouwens iets vertellen over de voor en nadelen van stalen bussen? Dit is het duurste dat je bij Mecaparts kan krijgen, maar is het beter dan gietijzeren bussen met die SG coating?
staal heeft meer rek als gietijzer, maar is meestal zachterMatijs schreef:Kweenie, maar die cilinderbussen worden dan toch we erg dun lijkt mij. 77mm moet nog wel gaan misschien, maar betrouwbaarheid telt zwaar wat mij betreft, dus ik houd het denk ik toch maar bij de standaard 76mm.
Dus minder snel een gescheurde bus, maar sneller versleten (maar minder snel door je zuigerveren heen
)?

'Keej dat wilde ik weten, thanx