Informatie R5 Alpine / Alpine turbo ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

in zn goeie dagen (das nog voor de nokkenasexpirimenten) schatte tijn en ik em op 150-160 pk bij plm 0.9 bar.
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

En hoe zou het zitten als je 1565 cc bussen en zuigers van een atmosferisch C3L motor gebruikt?
Die codering lijkt niet bestaand, maar die motoren zijn schijnbaar wel geleverd geweest op de 21 en de clio1 in bv. belgië. Dat zijn dus de grootste bussen en zuigers, verkrijgbaar voor het cleon onderblok. Ik zit er zelf aan te denken daar eens wat mee te gaan doen.
Iemand enig idee hoe ik aan dat spul kan komen?
Schijnt overigens dat er vroeger ook opvoersets van 1565cc voor de AT bestonden. Toeval? Denk het niet!
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Kweenie, maar die cilinderbussen worden dan toch we erg dun lijkt mij. 77mm moet nog wel gaan misschien, maar betrouwbaarheid telt zwaar wat mij betreft, dus ik houd het denk ik toch maar bij de standaard 76mm.
Dan zou ik eerder gaan voor die 84mm slag krukas om de inhoud te vergroten.

Kan iemand trouwens iets vertellen over de voor en nadelen van stalen bussen? Dit is het duurste dat je bij Mecaparts kan krijgen, maar is het beter dan gietijzeren bussen met die SG coating?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Matijs schreef:Kweenie, maar die cilinderbussen worden dan toch we erg dun lijkt mij. 77mm moet nog wel gaan misschien, maar betrouwbaarheid telt zwaar wat mij betreft, dus ik houd het denk ik toch maar bij de standaard 76mm.
Dan zou ik eerder gaan voor die 84mm slag krukas om de inhoud te vergroten.

Kan iemand trouwens iets vertellen over de voor en nadelen van stalen bussen? Dit is het duurste dat je bij Mecaparts kan krijgen, maar is het beter dan gietijzeren bussen met die SG coating?
staal heeft meer rek als gietijzer, maar is meestal zachter
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Dus minder snel een gescheurde bus, maar sneller versleten (maar minder snel door je zuigerveren heen :) )?
Ton
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 8 aug 2003 20:14

mmm een gescheurde bus waar heb ik dat vaker gehoord
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

stalen bussen zijn 't sterkst, maar de loopeigenschappen zijn kut. Je moet dan snelslijtende gietijzeren zuigerveren gaan gebruiken. Leuk voor competitie, niet voor op de weg.
rev it like a rental
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

'Keej dat wilde ik weten, thanx :)
Plaats reactie