Algemeen Dyno's en Gtech resultaten.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Net met de clio met PTR 2.0 blokje wat runs gedaan,

3 runs,

gemiddelde:


0-100: 7,2 sec

200m : 10,10 sec
400m: 15,25 sec @ 145km/u
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

helemaal droog? hier is t aardig nat namelijk..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nou de uitdraai van de racevijf op de bank in belgie

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]

morgen eens vergelijken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is er ondertussen iets veranderd aan je blokje luco??

enig verschil zul je altijd wel houden, zit ook verschil in de vermogens banken natuurlijk :) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

niks veranderd
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Nette waardes. (Y)
RonaldClio16v
Berichten: 176
Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
Locatie: Vuren
Contacteer:

Dyno reff 027
Renault Clio Williams 2 liter 16V
Orgineel blok ca. 70000 Km
Catvervanger
edit: aangepaste ECU


Op de vermogensbank van SpeedCenter in Geldermalsen
[img]http://home.planet.nl/~adel0014/Powercurve1m.JPG[/img]
167,7 Hp @ 6279 rpm
203 Nm @ 4425 rpm

Vermogen aan de krukas.
Dit zijn gemiddelde waardes over verschillende metingen.[/img]
Laatst gewijzigd door RonaldClio16v op zo 4 mar 2007 23:03, 6 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dit is wel erg veel, maar ik neem aan dat dit vermogen aan de motor is??

afgelopen zaterdag draaide een volledig origenele willy in goes bij dyno jets +/- 148 aan de wielen
R5GTT. Drive it like you stole it
RonaldClio16v
Berichten: 176
Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
Locatie: Vuren
Contacteer:

-PAZ- schreef:dit is wel erg veel, maar ik neem aan dat dit vermogen aan de motor is??

afgelopen zaterdag draaide een volledig origenele willy in goes bij dyno jets +/- 148 aan de wielen
Geen idee denk aan wiellen. Mischien is blok toch niet helemaal standaard?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

als je t terugrekent zou je op 142pk, 172nm zitten, als dit aan de krukas zou zijn. lijken mij geen verkeerde waardes (Y)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

He paul, ik weet niet of ik er overheen gelezen heb of zo, maar jij hebt toch ook een gtech?
Heb je de waarden met die van de dyno in goes al vergeleken?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ik jheb op de gtech nog geen vermogensrun gedaan, de laatste keren wou het toerental niet lekker, dus moet daar nog een beetje mee pielen..misschien wel een goed idee om binnenkort eens te doen ja! (Y)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ja ben wel benieuwd hoe dat verschilt :)
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

-PAZ- schreef:dit is wel erg veel, maar ik neem aan dat dit vermogen aan de motor is??

afgelopen zaterdag draaide een volledig origenele willy in goes bij dyno jets +/- 148 aan de wielen
dat was iets meer dan 144pk :) .
167pk aan de wielen, origineel? Doe mij zon blok :p . Zal wel aan de motor zijn (dan nog, een nette waarde). (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

da bedoelde ik ook, dat dit de terug gerekende waarde was aan de motor, dit zou wel erg veel zijn als het aan de wielen was :)
R5GTT. Drive it like you stole it
RonaldClio16v
Berichten: 176
Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
Locatie: Vuren
Contacteer:

8)
Laatst gewijzigd door RonaldClio16v op zo 4 mar 2007 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
RonaldClio16v
Berichten: 176
Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
Locatie: Vuren
Contacteer:

Dyno reff 028
*Update* zie Dyno reff 027
Nu met Catcams 5502225
[img]http://home.planet.nl/~adel0014/Powercurve2m.JPG[/img]

De Blauwe...
Rood is er van vorige meting.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heren en dames, dit is het resultatentopic..... hier staan dus dynouitdraaien of resultaten daarvan.

discussies kunnen gevoerd worden in het andere topic (Y)

chat wordt vanaf heden uit dit topic gedelete :)
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

vanavond met mn williams enkele gtech runs gedaan.
mn slechtste tijs was iets van een 15.2? sec 1/4 mile, 0-100 6.68 sec
mn beste tijd was 14.92 1/4 mile, 0-100 in 6.30 sec
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Dyno reff 029

Slachtoffer: Peugeot 106 GTi
Motor: 1600cc 16V
Aanpassingen: Open luchtfilter, spagheti spruitstuk en ECU(3 lijnen. Origineel, chip1 en chip2)
117.000 KM.
Resultaat: 126PK/153NM

[img]http://members.home.nl/michel.schmets/106/106chips.jpg[/img]
Droog weer met 14 graden buitentemperatuur.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik zou hier graag wat uitdraaien van gt turbos terugzien zodat we lekker kunnen vergelijken.
zal de mijne morgen ook even plaatsen
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik zal die van mij eens in laten scannen en plaatsen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ok laatste keer, en let wel dit zijn WIEL-pk's voor de kruk mag je er 10-15% bij optellen.

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Stev ... tdraai.jpg[/img]

Standaard GT blok met bijna 250.000 gelopen:
-K&N open luchtfilter achter grille
-T2 hybrid van JL-tuning @ 1.1/1.2 bar onder de gasklep
-FMIC achter bumper van een mercedes E-klasse
-Groep A carb
-Verstkerte 1.9mm koppakking met 12.9 bouten
-Uitgefreesde elbow + 2,5" downpipe
-2,25" Uitlaatsteem


Krat bier voor degene die met een soortgelijke setup eroverheen gaat op dezelfde bank :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Krat bier voor degene die met een soortgelijke setup eroverheen gaat op dezelfde bank

makkie dus steven! (ok setup is iets anders dat wel maar echt niet veel)

zet maar alvast heineken koud!

Afbeelding


standaard gtt blok
versterkte koppakking
1,2a1,3 bar
lancia dubbelle carb
t2 hybride turbie (die van steven dus)
grote 2,5 inch rvs uitlaat vanaf de elbow tot einddemper
alu originele IC
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Makkie......... :~

Bewijs het eerst maar (0) , jou vermogengrafiek is nog steeds naar a/d krukas omgerekend, terwijl die van Steven a/d wielen is, dus omgerekend zou Steven dik over de 160 pk hebben gehad :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Met 10% verlies kom je al aan de 164pk en een koppel van 256Nm
Met 15% verlies isset iets van 171pk en een koppel van 268Nm


Maar ik zet met liefde een krat bier koud hoor, ook voor Floor :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk dat zijn berichten :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: proost!
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Even wat stof eraf halen...

Gisteren een dagje in Goes geweest voor wat testwerk.

Okee okee...ben met een Opel Corsa geweest... :)
een 1.6 8 kleppertje met Dubbele carbs...en verder wat gewijzigde dingen in het blok hier en daar...

145 pk en 171 Nm a/d wieltjes...daar stonden we allebei wel even van achter ons oren te krabben :D

Uitdraai hebben we wel, maar Ruud en Rinus zijn handiger met motorfietsen en testbanken dan met printers :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat zijn geen verkeerde waardes (Y) Als dat in een A corsa hangt zal dat wel redelijk van zijn plaats gaan :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

volgende keer maar eens de Golf Cabrio op de bank zetten, ben wel benieuwd wat die gaat doen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

-PAZ- schreef:Dat zijn geen verkeerde waardes (Y) Als dat in een A corsa hangt zal dat wel redelijk van zijn plaats gaan :wink:
Die waardes horen bij een gezonde Williams, alleen de toerentallen liggen iets uit elkaar...max koppel bij 6750 en max vermogen bij 7000...
Powerband loopt van 4500-8800 rpm...wel een mooi recht koppelverloop...

motor hangt nog in een A corsa, gaat over 2 weken in een Tigra van +/- 600 kilo, dus kwa kilo's zit het wel goed... :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Nou zal hem op verzoek hier ook effe neer zetten.

Dit zijn de spec's van mijn blokje

Geheel opnieuw opgebouwd ( 2x )
-Bussen en zuigers nieuw, drijfstangen nieuw. Alle lagers + ketting en spanner nieuw.
-1.9mm versterkte koppakking met 12.9 kopbouten
-Fast road cam nokken-as van piper cams ik dacht 276 graden maar weet ik niet 100% zeker.
-Ik heb de kleppen opnieuw ingeslepen en de overgang van kop naar spruitstukken vloeiender gemaakt.
-Groep A carb van MB, Zonder choke klep.
- Uitgefreesde elbow
-Down pipe 2.5 inch.
-K-tec side pipe 2.5 inch.
-Turbo van BB performance en type is BB250 hybrid
-Intercooler komt van een sierra cossy met custom piping
-Pipercross openluchtfilter achter de grille


En dat levert bij 0.9 bar onder de gasklep net geen 160pk en 220Nm aan de wielen

http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... %20gtt.JPG
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@steven zie de tekst in het rood bovanaan mijn uitdraai :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Clio Williams:
-Achterbak chip
-K&N inlegfilter+dikke slang in bumper
-Devil spruitstuk
-Katvervanger
Luchttemp: ca. 30 graden C.

Afbeelding

Uiteraard praten we hier niet over fancy gokjes naar krukaspk's, dit zijn gewone wielpk's
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Laatst van Robke een oldskool G-tech overgenomen, reed al een tijdje rond met het ding, dus na de meeting maar ff een rustig plekje opgezocht en eens gekeken wattie doet van 0-96 (Kutamerikanen met 0-60mph :p )

2e x had ik 6.1 sec te pakken en dat is me daarna nog 2x gelukt, moet zeggen dat het me toch wel verbaasd.
Zal ie een echte 0-100 (gaat makkelijk in 2) toch wel doen in iets van 6.3 sec, valt me niet tegen, 1,5 secs sneller dan de fabrieksopgave 8)


Met m'n GT heb ik ooit es iets van 6.2 secs echte 0-100 gemeten, al was dit wel met een (fikse) ballast in de vorm van Florus en ik moest voor de 100 ook nog over naar de 3e versnelling, dat ding was uiteindelijk toch wel fiks sneller.
Plaats reactie