Algemeen Dyno's en Gtech resultaten.
Net met de clio met PTR 2.0 blokje wat runs gedaan,
3 runs,
gemiddelde:
0-100: 7,2 sec
200m : 10,10 sec
400m: 15,25 sec @ 145km/u
3 runs,
gemiddelde:
0-100: 7,2 sec
200m : 10,10 sec
400m: 15,25 sec @ 145km/u
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
helemaal droog? hier is t aardig nat namelijk..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nou de uitdraai van de racevijf op de bank in belgie
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
morgen eens vergelijken
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
morgen eens vergelijken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
niks veranderd
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Dyno reff 027
Renault Clio Williams 2 liter 16V
Orgineel blok ca. 70000 Km
Catvervanger
edit: aangepaste ECU
Op de vermogensbank van SpeedCenter in Geldermalsen
[img]http://home.planet.nl/~adel0014/Powercurve1m.JPG[/img]
167,7 Hp @ 6279 rpm
203 Nm @ 4425 rpm
Vermogen aan de krukas.
Dit zijn gemiddelde waardes over verschillende metingen.[/img]
Renault Clio Williams 2 liter 16V
Orgineel blok ca. 70000 Km
Catvervanger
edit: aangepaste ECU
Op de vermogensbank van SpeedCenter in Geldermalsen
[img]http://home.planet.nl/~adel0014/Powercurve1m.JPG[/img]
167,7 Hp @ 6279 rpm
203 Nm @ 4425 rpm
Vermogen aan de krukas.
Dit zijn gemiddelde waardes over verschillende metingen.[/img]
Laatst gewijzigd door RonaldClio16v op zo 4 mar 2007 23:03, 6 keer totaal gewijzigd.
dit is wel erg veel, maar ik neem aan dat dit vermogen aan de motor is??
afgelopen zaterdag draaide een volledig origenele willy in goes bij dyno jets +/- 148 aan de wielen
afgelopen zaterdag draaide een volledig origenele willy in goes bij dyno jets +/- 148 aan de wielen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Geen idee denk aan wiellen. Mischien is blok toch niet helemaal standaard?-PAZ- schreef:dit is wel erg veel, maar ik neem aan dat dit vermogen aan de motor is??
afgelopen zaterdag draaide een volledig origenele willy in goes bij dyno jets +/- 148 aan de wielen
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
als je t terugrekent zou je op 142pk, 172nm zitten, als dit aan de krukas zou zijn. lijken mij geen verkeerde waardes 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ik jheb op de gtech nog geen vermogensrun gedaan, de laatste keren wou het toerental niet lekker, dus moet daar nog een beetje mee pielen..misschien wel een goed idee om binnenkort eens te doen ja! 

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
dat was iets meer dan 144pk-PAZ- schreef:dit is wel erg veel, maar ik neem aan dat dit vermogen aan de motor is??
afgelopen zaterdag draaide een volledig origenele willy in goes bij dyno jets +/- 148 aan de wielen

167pk aan de wielen, origineel? Doe mij zon blok


-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:

Laatst gewijzigd door RonaldClio16v op zo 4 mar 2007 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Dyno reff 028
*Update* zie Dyno reff 027
Nu met Catcams 5502225
[img]http://home.planet.nl/~adel0014/Powercurve2m.JPG[/img]
De Blauwe...
Rood is er van vorige meting.
*Update* zie Dyno reff 027
Nu met Catcams 5502225
[img]http://home.planet.nl/~adel0014/Powercurve2m.JPG[/img]
De Blauwe...
Rood is er van vorige meting.
heren en dames, dit is het resultatentopic..... hier staan dus dynouitdraaien of resultaten daarvan.
discussies kunnen gevoerd worden in het andere topic
chat wordt vanaf heden uit dit topic gedelete
discussies kunnen gevoerd worden in het andere topic

chat wordt vanaf heden uit dit topic gedelete

Dyno reff 029
Slachtoffer: Peugeot 106 GTi
Motor: 1600cc 16V
Aanpassingen: Open luchtfilter, spagheti spruitstuk en ECU(3 lijnen. Origineel, chip1 en chip2)
117.000 KM.
Resultaat: 126PK/153NM
[img]http://members.home.nl/michel.schmets/106/106chips.jpg[/img]
Droog weer met 14 graden buitentemperatuur.
Slachtoffer: Peugeot 106 GTi
Motor: 1600cc 16V
Aanpassingen: Open luchtfilter, spagheti spruitstuk en ECU(3 lijnen. Origineel, chip1 en chip2)
117.000 KM.
Resultaat: 126PK/153NM
[img]http://members.home.nl/michel.schmets/106/106chips.jpg[/img]
Droog weer met 14 graden buitentemperatuur.
ik zou hier graag wat uitdraaien van gt turbos terugzien zodat we lekker kunnen vergelijken.
zal de mijne morgen ook even plaatsen
zal de mijne morgen ook even plaatsen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik zal die van mij eens in laten scannen en plaatsen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ok laatste keer, en let wel dit zijn WIEL-pk's voor de kruk mag je er 10-15% bij optellen.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Stev ... tdraai.jpg[/img]
Standaard GT blok met bijna 250.000 gelopen:
-K&N open luchtfilter achter grille
-T2 hybrid van JL-tuning @ 1.1/1.2 bar onder de gasklep
-FMIC achter bumper van een mercedes E-klasse
-Groep A carb
-Verstkerte 1.9mm koppakking met 12.9 bouten
-Uitgefreesde elbow + 2,5" downpipe
-2,25" Uitlaatsteem
Krat bier voor degene die met een soortgelijke setup eroverheen gaat op dezelfde bank
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Stev ... tdraai.jpg[/img]
Standaard GT blok met bijna 250.000 gelopen:
-K&N open luchtfilter achter grille
-T2 hybrid van JL-tuning @ 1.1/1.2 bar onder de gasklep
-FMIC achter bumper van een mercedes E-klasse
-Groep A carb
-Verstkerte 1.9mm koppakking met 12.9 bouten
-Uitgefreesde elbow + 2,5" downpipe
-2,25" Uitlaatsteem
Krat bier voor degene die met een soortgelijke setup eroverheen gaat op dezelfde bank

Krat bier voor degene die met een soortgelijke setup eroverheen gaat op dezelfde bank
makkie dus steven! (ok setup is iets anders dat wel maar echt niet veel)
zet maar alvast heineken koud!
![Afbeelding]()
standaard gtt blok
versterkte koppakking
1,2a1,3 bar
lancia dubbelle carb
t2 hybride turbie (die van steven dus)
grote 2,5 inch rvs uitlaat vanaf de elbow tot einddemper
alu originele IC
makkie dus steven! (ok setup is iets anders dat wel maar echt niet veel)
zet maar alvast heineken koud!
standaard gtt blok
versterkte koppakking
1,2a1,3 bar
lancia dubbelle carb
t2 hybride turbie (die van steven dus)
grote 2,5 inch rvs uitlaat vanaf de elbow tot einddemper
alu originele IC
kijk dat zijn berichten
proost!






Even wat stof eraf halen...
Gisteren een dagje in Goes geweest voor wat testwerk.
Okee okee...ben met een Opel Corsa geweest...
een 1.6 8 kleppertje met Dubbele carbs...en verder wat gewijzigde dingen in het blok hier en daar...
145 pk en 171 Nm a/d wieltjes...daar stonden we allebei wel even van achter ons oren te krabben
Uitdraai hebben we wel, maar Ruud en Rinus zijn handiger met motorfietsen en testbanken dan met printers
Gisteren een dagje in Goes geweest voor wat testwerk.
Okee okee...ben met een Opel Corsa geweest...

een 1.6 8 kleppertje met Dubbele carbs...en verder wat gewijzigde dingen in het blok hier en daar...
145 pk en 171 Nm a/d wieltjes...daar stonden we allebei wel even van achter ons oren te krabben

Uitdraai hebben we wel, maar Ruud en Rinus zijn handiger met motorfietsen en testbanken dan met printers

volgende keer maar eens de Golf Cabrio op de bank zetten, ben wel benieuwd wat die gaat doen
Die waardes horen bij een gezonde Williams, alleen de toerentallen liggen iets uit elkaar...max koppel bij 6750 en max vermogen bij 7000...-PAZ- schreef:Dat zijn geen verkeerde waardesAls dat in een A corsa hangt zal dat wel redelijk van zijn plaats gaan
Powerband loopt van 4500-8800 rpm...wel een mooi recht koppelverloop...
motor hangt nog in een A corsa, gaat over 2 weken in een Tigra van +/- 600 kilo, dus kwa kilo's zit het wel goed...

Nou zal hem op verzoek hier ook effe neer zetten.
Dit zijn de spec's van mijn blokje
Geheel opnieuw opgebouwd ( 2x )
-Bussen en zuigers nieuw, drijfstangen nieuw. Alle lagers + ketting en spanner nieuw.
-1.9mm versterkte koppakking met 12.9 kopbouten
-Fast road cam nokken-as van piper cams ik dacht 276 graden maar weet ik niet 100% zeker.
-Ik heb de kleppen opnieuw ingeslepen en de overgang van kop naar spruitstukken vloeiender gemaakt.
-Groep A carb van MB, Zonder choke klep.
- Uitgefreesde elbow
-Down pipe 2.5 inch.
-K-tec side pipe 2.5 inch.
-Turbo van BB performance en type is BB250 hybrid
-Intercooler komt van een sierra cossy met custom piping
-Pipercross openluchtfilter achter de grille
En dat levert bij 0.9 bar onder de gasklep net geen 160pk en 220Nm aan de wielen
http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... %20gtt.JPG
Dit zijn de spec's van mijn blokje
Geheel opnieuw opgebouwd ( 2x )
-Bussen en zuigers nieuw, drijfstangen nieuw. Alle lagers + ketting en spanner nieuw.
-1.9mm versterkte koppakking met 12.9 kopbouten
-Fast road cam nokken-as van piper cams ik dacht 276 graden maar weet ik niet 100% zeker.
-Ik heb de kleppen opnieuw ingeslepen en de overgang van kop naar spruitstukken vloeiender gemaakt.
-Groep A carb van MB, Zonder choke klep.
- Uitgefreesde elbow
-Down pipe 2.5 inch.
-K-tec side pipe 2.5 inch.
-Turbo van BB performance en type is BB250 hybrid
-Intercooler komt van een sierra cossy met custom piping
-Pipercross openluchtfilter achter de grille
En dat levert bij 0.9 bar onder de gasklep net geen 160pk en 220Nm aan de wielen
http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... %20gtt.JPG
R5GTT. Drive it like you stole it
@steven zie de tekst in het rood bovanaan mijn uitdraai 

Clio Williams:
-Achterbak chip
-K&N inlegfilter+dikke slang in bumper
-Devil spruitstuk
-Katvervanger
Luchttemp: ca. 30 graden C.
![Afbeelding]()
Uiteraard praten we hier niet over fancy gokjes naar krukaspk's, dit zijn gewone wielpk's
-Achterbak chip
-K&N inlegfilter+dikke slang in bumper
-Devil spruitstuk
-Katvervanger
Luchttemp: ca. 30 graden C.
Uiteraard praten we hier niet over fancy gokjes naar krukaspk's, dit zijn gewone wielpk's
Laatst van Robke een oldskool G-tech overgenomen, reed al een tijdje rond met het ding, dus na de meeting maar ff een rustig plekje opgezocht en eens gekeken wattie doet van 0-96 (Kutamerikanen met 0-60mph
)
2e x had ik 6.1 sec te pakken en dat is me daarna nog 2x gelukt, moet zeggen dat het me toch wel verbaasd.
Zal ie een echte 0-100 (gaat makkelijk in 2) toch wel doen in iets van 6.3 sec, valt me niet tegen, 1,5 secs sneller dan de fabrieksopgave
Met m'n GT heb ik ooit es iets van 6.2 secs echte 0-100 gemeten, al was dit wel met een (fikse) ballast in de vorm van Florus en ik moest voor de 100 ook nog over naar de 3e versnelling, dat ding was uiteindelijk toch wel fiks sneller.

2e x had ik 6.1 sec te pakken en dat is me daarna nog 2x gelukt, moet zeggen dat het me toch wel verbaasd.
Zal ie een echte 0-100 (gaat makkelijk in 2) toch wel doen in iets van 6.3 sec, valt me niet tegen, 1,5 secs sneller dan de fabrieksopgave

Met m'n GT heb ik ooit es iets van 6.2 secs echte 0-100 gemeten, al was dit wel met een (fikse) ballast in de vorm van Florus en ik moest voor de 100 ook nog over naar de 3e versnelling, dat ding was uiteindelijk toch wel fiks sneller.