Vragen over de clio williams.
Deze stond in het Williams-meeting topic:
[img]http://home.wanadoo.nl/pierced.panda/31 ... 003_16.jpg[/img]
En volgens mij staat een echte Willie toch iets breder op zn voorste wielen.
[img]http://home.wanadoo.nl/pierced.panda/31 ... 003_16.jpg[/img]
En volgens mij staat een echte Willie toch iets breder op zn voorste wielen.
Laatst gewijzigd door Thierry op wo 14 jan 2004 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb toen haast alles van een fase 2 Williams erop gezet, behalve de grille ja.
Maar de wielophanging is wel degelijk van een Williams.
Schijn kan toch bedriegen he P@TB@D??
Maar de wielophanging is wel degelijk van een Williams.
Schijn kan toch bedriegen he P@TB@D??

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
FAse 3 zijn er alleen geen willams of 16vŽs. Daar is de RSI longchamps top of the rangeMerijn schreef:ph3 heeft een compleet andere bumper, ja...
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
idd maar ja is nu aangepast en staat nu op de fake lijstEdwin16v schreef:Ik heb toen haast alles van een fase 2 Williams erop gezet, behalve de grille ja.
Maar de wielophanging is wel degelijk van een Williams.
Schijn kan toch bedriegen he P@TB@D??

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
van wie is deze dan??? any specs??SToRM666 schreef:Deze stond in het Williams-meeting topic:
[img]http://home.wanadoo.nl/pierced.panda/31 ... 003_16.jpg[/img]
En volgens mij staat een echte Willie toch iets breder op zn voorste wielen.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
best kut al die fakers
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
lekker bezigMerijn schreef:De Willi die ernaast staat ziet er ook uit als een faker. Ph1-kleur, ph2-stootlijsten, sticker op de verkeerde plek, etc.

ik ga strax thuis ook maar ff kijken of ik wel een echte heb

Frank M schreef:lekker bezigMerijn schreef:De Willi die ernaast staat ziet er ook uit als een faker. Ph1-kleur, ph2-stootlijsten, sticker op de verkeerde plek, etc.![]()
ik ga strax thuis ook maar ff kijken of ik wel een echte heb


Klopt, en zo een heb ikFrits schreef:FAse 3 zijn er alleen geen willams of 16vŽs. Daar is de RSI longchamps top of the rangeMerijn schreef:ph3 heeft een compleet andere bumper, ja...

n.b. Longchamp, dus zonder s op het eind

Duidelijk te zien dat het geen Williams is:
- gele mistlampen
- Grijze stootlijsten
- ph1 plaatje op deurstijl[/quote]
Wat staat er op het kentekenbewijs vermeld?!!!
type, uitvoering ??[/quote]
hebben williams dan geen gele verstralers dan??
laat me es foto's zien van een echte dan,en ook van de binnen kant,en btw,me maat heeft een originele 16v alleen dat blok lijkt in de verste verte niet op die van mij... maak wel heel snel foto's van me neppert,maar ik vind het nie erg,want dat wist ik wel dat het onmogelijk een echte kon zijn...
- gele mistlampen
- Grijze stootlijsten
- ph1 plaatje op deurstijl[/quote]
Wat staat er op het kentekenbewijs vermeld?!!!
type, uitvoering ??[/quote]
hebben williams dan geen gele verstralers dan??
laat me es foto's zien van een echte dan,en ook van de binnen kant,en btw,me maat heeft een originele 16v alleen dat blok lijkt in de verste verte niet op die van mij... maak wel heel snel foto's van me neppert,maar ik vind het nie erg,want dat wist ik wel dat het onmogelijk een echte kon zijn...
Neej hoor,want hij wilde me ook nog financieel bijstaan,als de motor slecht bleef starten,maar ik weet nu hoe dat moet,enne,die man waarvan ik em had gekockt,kreeg een auto van de zaak,dus hopen dat ie goed blijkft rijden,enne hij is idd snel.....Merijn schreef:De auto is snel van eigenaar gewisseld, hoogstwaarschijnlijk. Want de verkoper waarvan Danman 'm gekocht heeft wist niks van die ombouw en tuning. Ik hoop niet dat er een reden voor is dat hij zo snel van eigenaar is gewisseld.Donleben schreef:Dit is de 50-GG-KV en dat is gewoon een 16v. Hij is toen met motorschade ingevoerd uit Duitsland en is vervolgens motorisch opgeknapt en vergroot naar een 2 liter. Dit was er aan veranderd:
1.8 motor met 2.0 zuigers en krukas
2.0 inlaatkleppen (bewerkt)
cilinderkop is bewerkt (kanalen en compressieverhouding)
snelle nokkenassen
spaghetti uitlaatspruitstuk
k&n inlaat
chiptuned
wegens versnellingsbak van 1.8 is de topsnelheid minder hoog als die van een "echte" williams
Het interieur is van een 16v en lijkt toataal niet op die van een williams. Ik heb eventueel nog meer foto's van de auto, want heb er van de zomer ook een testrit in gemaakt. Ik heb toen besloten om hem maar niet te kopen.
[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/phot ... iams01.jpg[/img]danman schreef:hebben williams dan geen gele verstralers dan??turboman schreef:Wat staat er op het kentekenbewijs vermeld?!!!Merijn schreef:Duidelijk te zien dat het geen Williams is:
- gele mistlampen
- Grijze stootlijsten
- ph1 plaatje op deurstijl
type, uitvoering ??
laat me es foto's zien van een echte dan,en ook van de binnen kant,en btw,me maat heeft een originele 16v alleen dat blok lijkt in de verste verte niet op die van mij... maak wel heel snel foto's van me neppert,maar ik vind het nie erg,want dat wist ik wel dat het onmogelijk een echte kon zijn...
[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/phot ... iams02.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/phot ... iams03.jpg[/img]
Het blok van een 16V is aan de buitenkant EXACT hetzelfde! Heeft die maat van jou wel echt een 16V?! Je zegt namelijk dat je flink sneller bent dan die 16V en dat lijkt me toch niet helemaal kunnen. Sneller is 'ie, dat wel, maar heel veel zal dat niet zijn.
Ik ben benieuwd naar je foto's!
Mijn Williams heeft een beetje gele breedstralers, maar het toch echt wel een echte. Maar misschien dat de vorige eigenaar die erin gestoken heeft.
@Merijn: Ik zie wel dat bij jou het randje onder je koplamp niet meegespoten is. Dat is bij een Willie toch altijd wel zo?
@Merijn: Ik zie wel dat bij jou het randje onder je koplamp niet meegespoten is. Dat is bij een Willie toch altijd wel zo?

Laatst gewijzigd door Thierry op do 15 jan 2004 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor zover ik weet zijn ze alleen geleverd met witte... Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er bij jou van die 'speciale' Philips-lampen inzitten die een gele gloed hebben. Of zijn ze net zo geel als op de foto van Danman?
Mijn breedstralers zijn wel minder geel dan die van danman. Volgens mij heb ik wit glas met gele lichten erachter ofzo.
In mijn gewone koplampen zaten ook al andere. Dat waren van die Xenon-achtige lampen, maar die heb ik eruit gehaald omdat ze weinig licht gaven.
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: vr 21 jun 2002 10:02
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Klopt het dat deze vorige week bij de Renault Dealer stond in Leeuwarden? Dan heb ik hem ook gezien!Merijn schreef:[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/danman.jpg[/img]

En van een afstandje heb je niet in de gaten dat het dan geen willi is!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
dat randje is standaard nooit mee gespoten geweest. Zal wel iemand aan hebben zitten hobby'en denk ikSToRM666 schreef:@Merijn: Ik zie wel dat bij jou het randje onder je koplamp niet meegespoten is. Dat is bij een Willie toch altijd wel zo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
pcies.Merijn schreef:Bij een ph2 is het standaard wel zo... Bij een ph1 niet.
Hallo heren experts,
Ik zie in het bovenstaande verhaal flink wat verwarring over waaraan je nu wel een Williams kunt herkennen of niet.
De motor heeft een ander gietgedeelte en is dus EXACT anders...
Er zijn ribvormige versterkingen te zien aan de buitenzijde. Het uitlaatspruitstuk is anders (duh!
). De cilinderkop is op details anders (vriespluggen). De versnellingsbak is een JC5 014 i.p.v. een JB3 048. De Williams heeft een versterkt grijs gelakt subframe met grotere draagarmen. De wielen aan de voorzijde staan dus verder naar buiten. Verder zijn er wat stickers verstopt achter de bekleding die specifiek zijn voor een Willi. Verder heeft een Williams een andere kleurcode op de injectors van de verder identieke injectorrail zitten. De aansluiting van de uitlaat en de flenzen op de katalysator zijn anders geplaatst. Een Williams heeft een andere brandstofpomp met een geintegreerde vlottereenheid.
En verder het interieur met zijn specifieke bekleding (19 16v stoelframes voor!), hemelbekleding, blauwe rolgordels en blauwe instrumentenpanelen. En nog een zooitje details. Dus een echt exemplaar pik je er zo uit. Je moet alleen kundig genoeg zijn om te weten waarnaar je moet kijken. En last but not least. Het originele chassisnummer moet beginnen met VF1C57M...
De uiterlijke details zijn bij een Clio veel te makkelijk te wijzigen om daarvan uit te gaan. En er is niks mis mee om eem 16v te upgraden naar de techniek (niet het uiterlijk
) van een Williams. Zo'n ding stuurt namelijk 10x beter.
Grtz,
Zzpeedie.
Ik zie in het bovenstaande verhaal flink wat verwarring over waaraan je nu wel een Williams kunt herkennen of niet.
De motor heeft een ander gietgedeelte en is dus EXACT anders...

En verder het interieur met zijn specifieke bekleding (19 16v stoelframes voor!), hemelbekleding, blauwe rolgordels en blauwe instrumentenpanelen. En nog een zooitje details. Dus een echt exemplaar pik je er zo uit. Je moet alleen kundig genoeg zijn om te weten waarnaar je moet kijken. En last but not least. Het originele chassisnummer moet beginnen met VF1C57M...

De uiterlijke details zijn bij een Clio veel te makkelijk te wijzigen om daarvan uit te gaan. En er is niks mis mee om eem 16v te upgraden naar de techniek (niet het uiterlijk

Grtz,
Zzpeedie.
Aha, dat wist ik niet. Maar de mijne is aleens opnieuw overgespoten en dan zullen ze dat wel meegespoten hebben (net als de grille en het logo)Merijn schreef:Bij een ph2 is het standaard wel zo... Bij een ph1 niet.
