clio 1.6 16V phase3 Zelf "airbox" gebouwd

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rémi clio ph3

Ik heb de nieuwe clio gekregen af gelopen vrijdag :p en hij ziet er super uit! nou ja super....
Het zou Renault kerres niet zijn als er geen problemen zouden zijn!
Als eind aan het velgen verhaal toen, was dat renault die toora's goedkoop kon leveren en dat ik winterbanden op de standaard velgen zou krijgen voor 75 euro (omleg kosten!!!). Ga ik afgelopen vrijdag mijn autootje halen, hebben ze alle velgen beschadigd met die k*t hoere op-mep-loodjes aan de zijkant van de velg! elke velg had drie diepe krassen in de zijkant waar die oude loodjes hadden gezeten. En ze hadden me weer nieuwe loodjes erop gemept! Voor dat ik ging betalen natuurlijk even naar de auto kijken, en heb ik dat gezegd. Komt er opeens een monteur, of de chef werkplaats naar buiten begint die op me te schelden, dat je altijd beschadigingen krijgt maar dat het een regel is van renault dat die loodjes erop moeten, onder tussen stonden ze daar met vijf mensen buiten, tegen mij alleen. Ik was echt zo pissed off, en alle argumenten die die monteur aandraagde heb ik onder uit kunnen halen, die was gewoon aan het bluffen. Mijn oude clio was het bewijs dat het ook anders kon, zonder te beschadigen en wel met plak lood ipv op-mep-loodjes. Mijn velgen worden nu 28 februarie gerepareerd door een velgen doctor en ik ga nog eisen dat ze nog plak lood erop gaan plakken ipv die k.. h..... op-mep-loodjes. Weet iemand of ik daar de bovag voor kan inschakelen, stel dat dat niet naar wens word? :@
One clio to rule them all
Chris@R5

Dat lijkt mij wel. In feite is het door hun luie instelling dat jou velgen verknooit zijn. Ze hadden je minstens kunnen inlichten over de materialen die ze dan gebruiken.
Als de garage BOVAG lid is dan kan het wel d8 ik, anders niet.
Robert Turbo

Wat een ^#$(^%($%&$%@#$%^&&* :@
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Tom
Moderator
Car: MB

gewoon idd plaklood aan de BINNENkant van de velg laten plakken. Die die dingen op de velg rand zijn totaal geen porum
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Sjongejonge, wat een prutsers! :( Bellen met de Bovag of zo. Ik zou daar echt niet mee akkoord gaan.

Nooit meer komen, bij dat soort bedrijven! (N)
Rémi clio ph3

Ik heb een williams gehad, en daar zaten ook beschadigingen aan de velg, en dan begint die blanke lak direct te bladeren, als er zout aan komt, dus het liefste heb ik nieuwe velgen. Met de velgen die op mijn vorige clio lagen heb ik 60.000 gereden en daar zat nog geen spatje op, en nu zou ik met een nieuwe auto met beschadigde velgen gaan rijden :@
Merijn
Über-Spammer

Als er eenmaal beschadigingen opzitten wordt het alleen maar erger. Zeker in de winter, inderdaad! :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Zo zie je maar weer : Liever NIET de Dealer :wink: .

Kun je soms beter naar een goede garage gaan in de buurt. onder het motto van ons kent on;s, en zodadelijk met de vrije automarkt wordt alles als het goed is ook iets makkelijker. Kun je gewoon naar een goede bevriende garage gaan en elke willekeurige auto bestellen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Merijn
Über-Spammer

Wat het vervelende is tegenwoordig met die nieuwe auto's is dat er zoveel electronica in verwerkt is, dat een niet-merkgebonden autobedrijf vaak niet eens kan uitlezen wat er mis is met de auto. :( Om voor elk merk zo'n programma aan te schaffen is ook geen doen. En aangezien die grappenmakers die programma's vaak veranderen, is dat ook niet bij te houden voor zo'n garages. (N)
Riël
Über-Spammer

Dan komt daar vast ook een markt voor!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Tja... Een illegale, dat kan ik je nu al vertellen. :D
Ollie

Minder fijn om te horen Rémi, maakt het genieten van je nieuwe auto meteen een stuk minder zeg :(
Desondanks willen we toch ook :foto: zien van je nieuwe aanwinst.
Slechte reclame voor Kerres bij ons in de regio in ieder geval, zou je niet verwachten maar je hoort meer van die beunpraktijken daar. (N)
Thierry

dyna clio ph2 schreef:Ik heb een williams gehad, en daar zaten ook beschadigingen aan de velg, en dan begint die blanke lak direct te bladeren, als er zout aan komt, dus het liefste heb ik nieuwe velgen. Met de velgen die op mijn vorige clio lagen heb ik 60.000 gereden en daar zat nog geen spatje op, en nu zou ik met een nieuwe auto met beschadigde velgen gaan rijden :@
Toen ik mijn Willi velgen ging halen zaten er daar ook van die op-mep-loodjes op. Dr zijn er nu al 2 af, omdat ik toch 2 banden moest vernieuwen en de schade valt gelukkig nog mee. Op mijn Toora's die ik nog heb liggen zitten er aan de binnenkant van die opplak loodjes op.
Rémi clio ph3

SToRM666 schreef: Toen ik mijn Willi velgen ging halen zaten er daar ook van die op-mep-loodjes op. Dr zijn er nu al 2 af, omdat ik toch 2 banden moest vernieuwen en de schade valt gelukkig nog mee. Op mijn Toora's die ik nog heb liggen zitten er aan de binnenkant van die opplak loodjes op.
Ik weet, op mijn oude clio zaten eerst ook van die loodjes maar die hebben ze ergens anders wel VAKKUNDIG verwijderd zonder diepe krassen achter te laten!! Maar die vent van Kerres beweerde dat dat niet kon! Maar het is gewoon een prutser, en het ergste is dan dat tie kei hard staat te liegen, dan meen ik dat ik gek word! Ik heb er echt veel geld achter gelaten, en dan word je behandeld en afgescheept als een achterlijke. In elke werkplek vallen spaanders! Maar ze hadden direct moeten reageren toen ze de beschadigingen zagen ipv mij uitmaken voor een niets wetende zeikert :gun:
Tom
Moderator
Car: MB

boeiend, dan maar een zeikerd. Als ik iets koop waar ik dik voor betaal dan wil ik het ook netjes hebben. Daar zou geen discussie over mogelijk zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Juno

Echt een klootte verhaal, maaruh waar blijven de foto's? :foto: :D
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

dyna clio ph2 schreef:Ik heb de nieuwe clio gekregen af gelopen vrijdag :p en hij ziet er super uit! nou ja super....
Het zou Renault kerres niet zijn als er geen problemen zouden zijn!
Als eind aan het velgen verhaal toen, was dat renault die toora's goedkoop kon leveren en dat ik winterbanden op de standaard velgen zou krijgen voor 75 euro (omleg kosten!!!). Ga ik afgelopen vrijdag mijn autootje halen, hebben ze alle velgen beschadigd met die k*t hoere op-mep-loodjes aan de zijkant van de velg! elke velg had drie diepe krassen in de zijkant waar die oude loodjes hadden gezeten. En ze hadden me weer nieuwe loodjes erop gemept! Voor dat ik ging betalen natuurlijk even naar de auto kijken, en heb ik dat gezegd. Komt er opeens een monteur, of de chef werkplaats naar buiten begint die op me te schelden, dat je altijd beschadigingen krijgt maar dat het een regel is van renault dat die loodjes erop moeten, onder tussen stonden ze daar met vijf mensen buiten, tegen mij alleen. Ik was echt zo pissed off, en alle argumenten die die monteur aandraagde heb ik onder uit kunnen halen, die was gewoon aan het bluffen. Mijn oude clio was het bewijs dat het ook anders kon, zonder te beschadigen en wel met plak lood ipv op-mep-loodjes. Mijn velgen worden nu 28 februarie gerepareerd door een velgen doctor en ik ga nog eisen dat ze nog plak lood erop gaan plakken ipv die k.. h..... op-mep-loodjes. Weet iemand of ik daar de bovag voor kan inschakelen, stel dat dat niet naar wens word? :@
Tjonge, jonge jonge, wat een pech heb jij elke x weer met die dealer.
Wordt het onderhand es geen tijd voor een klacht over die dealer naar reno Nederland?
Dit loopt echt de spuigaten uit zo.
Dat het gelukkig ook anders kan, blijkt wel uit mijn goede relatie met mijn dealer.
Die geef ik zelfs de data door van onze meetings. Probeert ie iedere x met wat anders te komen.
Zie foto's 3 november (rode megane II met sport pakket).
Cleaned Style
Projecttopic
Rémi clio ph3

@ juno ik heb foto's :foto: , van toen hij nog vers bij de dealer stond. Ik kan ze alleen vanaf het werk moeilijk erop krijgen 8) , ik kan ze wel mailen, dus als iemand ze erop wil zetten! Thuis heb ik ook nog foto's van mijn oude en nieuwe clio samen, toen ik hem ben gaan afhalen :D Zal ik morgen mee brengen!

@ peter, met welke auto komt jou dealer bij de openings meting? Kun je dan veel foto's maken, ik ben helaas verhindert op die dag, ben op vakantie :@
Ollie

Hier dan de fotootjes van de trotse eigenaar :D

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Image(23).jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Image(25).jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Image(26).jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Image(27).jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Image(28).jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Image(29).jpg[/img]

Volgende keer de camera wat minder bewegen he :wink:
De schijfjes roesten trouwens al in de folder zeg :p
Laatst gewijzigd door Ollie op di 17 feb 2004 9:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Thierry

Mooi auto hoor (Y)
Rémi clio ph3

Thnx Ollie (Y)

De foto's zijn gemaakt met een telefoon van een collega, vandaar dat het geen super kwaliteit is, maar ze geven een goede indruk,
Zoals jullie kunnen zien heeft de clio 1.6 16V na de face lift remschijven gekregen achter :D
Oh ja, ik heb ook nog een geshopt plaatje waar hij verlaagd is met 17" toora's
Ollie...... mailtje!
Ollie

En zo moet ie gaan worden binnenkort:

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Cli ... velgen.jpg[/img]

Nice :D :p

Dan nog ff de strips meespuiten, setje dikke skirts, mooie spoiler etc etc... :wink:
Thierry

Strakke velgen!! Zet er maar goeie slotbouten op zou ik zeggen.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

dyna clio ph2 schreef:Thnx Ollie (Y)
Zoals jullie kunnen zien heeft de clio 1.6 16V na de face lift remschijven gekregen achter :D
Eindelijk!

Mooie auto hoor. Met cruise control, altijd fijn! Deze velgen zijn hetzelfde als onder een RS Ph2, maar dan in 15-inch?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Rémi clio ph3

Ik heb ook erg blij met de auto, even sparen voor de velgen 8) en dan kijken of het nog mogelijk is om te verlagen. K&N heb ik al thuis liggen, maar de eerste 1000 km rij ik even rustig in, zonder iets aan de auto te klooien!
Martijn *Baccara* schreef:Mooie auto hoor. Met cruise control, altijd fijn! Deze velgen zijn hetzelfde als onder een RS Ph2, maar dan in 15-inch?
Nee, zover ik weet niet. Ik heb de velgen bij de betreffende dealer zien liggen, die had ze voor een megane. Maar daar ga ik ze nu waarschijnlijk niet meer kopen (de toora's) :evil:

Edit klopt Martijn, die standaard velgen zijn idd hetzelfde als op de RS maar dan 15" (Y)(had niet in één keer begrepen wat je bedoelde)
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Mooie auto :p en idd schijven achter (Y)
@dyna: je staat erbij te glimmen!
En ik zal foto's maken voor je :p
Cleaned Style
Projecttopic
Rémi clio ph3

Zo, dit weekend mijn eerste mod. aan mijn clio gemaakt, na er 1000 km mee gereden te hebben zit er nu een K&N 57i kitje op :D hier onder staan de pic's :foto:
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_K&N57i_RTC_pic04.JPG[/img]
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_K&N57i_RTC_pic03.JPG[/img]
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_K&N57i_RTC_pic02.JPG[/img]
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_K&N57i_RTC_pic01.JPG[/img]
Het geluid is echt geweldig (Y) , als je rustig rijdt hoor nagenoeg niks (handig voor op de auto weg) maar als je door trekt krijg je echt een geweldige brul!! :p Qua vermogen is niet zo heel veel te merken, maar door het geluid krijg je wel een veel sportivere indruk. De motor moet toch nog een beetje los gereden worden, het verbruik was de eerste 1000 km ook nog redelijk hoog, gezien ik relatief rustig heb gereden.

Trouwens hoe kan ik de naam van dit topic veranderen/aanpassen?
Laatst gewijzigd door Rémi clio ph3 op do 8 apr 2004 8:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Douwe

Naam van de topic wijzig je door het je eerste bericht te editten. Daar kun je het onderwerp wijzigen.

Leuke clio trouwens (Y)
R(ay)Si

Ziet er goed uit onder de kap (Y)

En mooie clio verders :)
Alleen nog maar VW!
Ollie

Lijkt wel nieuw onder de kap, hoe heb je dat schoon gekregen? :lol:
Rémi clio ph3

:D :lol: :lol: :lol: :lol: :D

Daar heb je van die speciale papieren doekjes voor, dan krijg je alles weer zo goed als nieuw :lol: :lol:

Trouwens Ollie, *off topic* hoe gaat het met je duitse studentieele werk asiel aanvraag* :wink:
Thierry

Hmmm....ik ga toch ook maar eens zo'n K&N halen denk ik. Ziet er trouwens goed uit, en dat het goed klinkt wist ik al :p
Rémi clio ph3

SToRM666 schreef:Hmmm....ik ga toch ook maar eens zo'n K&N halen denk ik. Ziet er trouwens goed uit, en dat het goed klinkt wist ik al :p
Tja is voor een willy waarschijnlijk ook nog eens stukje goedkoper.
Die van mij heeft relatief echt een lange buis om het originele filter huis en de resonantie box te vervangen. Dus is ook wel voor te stellen dat er nu wat minder luchtweerstand is dan origineel.
Ferdy
Über-Spammer

gaat zo'n ding ook brommen op mn clio 2 1.2 16V ? >-)
of zal dat geen nut hebben ?
Ollie

Denk zeker dat je dat een extra geluid zal opleveren, maar zoals al gezegd werd, verwacht geen extra vermogen.
Plaats reactie