wielen staan schreef na verhoging! R5 GTT

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

idd, banden waren aan de binnenkant helemaal weggesleten. hier is de foto: rechts 8 mm en links (kan je dus niet zien) 12 mm. iets teveel van het goeie denk...

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/DSC00360.JPG[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

wat kijk je chagerijnig. Slecht geslapen??? :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja, maar daar ging het niet om geloof ik ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zeker teveel van het goede...Mijn nieuwe banden zijn nu een jaar oud en er zit nog 1 mm profiel op...best knap bij een 1.4, maar ja, toen ik m liet uitlijnen wist ik ineens waarom :( Hij stuurt nu wel lichter (Y)

ps. Nog steeds een erruuuuug mooie GTT hoor, ray! Grijs is echt de mooiste kleur!! :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dit is een jaar geleden hè, hij is er ondertussen alleen maar grijzer op geworden :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

~Haas~ schreef:zeker teveel van het goede...Mijn nieuwe banden zijn nu een jaar oud en er zit nog 1 mm profiel op...best knap bij een 1.4, maar ja, toen ik m liet uitlijnen wist ik ineens waarom :( Hij stuurt nu wel lichter (Y)

ps. Nog steeds een erruuuuug mooie GTT hoor, ray! Grijs is echt de mooiste kleur!! :D
Moet je exact nog zoeen kopen? Staat er hier beneden nog wel 1 ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:
~Haas~ schreef:zeker teveel van het goede...Mijn nieuwe banden zijn nu een jaar oud en er zit nog 1 mm profiel op...best knap bij een 1.4, maar ja, toen ik m liet uitlijnen wist ik ineens waarom :( Hij stuurt nu wel lichter (Y)

ps. Nog steeds een erruuuuug mooie GTT hoor, ray! Grijs is echt de mooiste kleur!! :D
Moet je exact nog zoeen kopen? Staat er hier beneden nog wel 1 ;)
kosta ?!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:
~Haas~ schreef:zeker teveel van het goede...Mijn nieuwe banden zijn nu een jaar oud en er zit nog 1 mm profiel op...best knap bij een 1.4, maar ja, toen ik m liet uitlijnen wist ik ineens waarom :( Hij stuurt nu wel lichter (Y)

ps. Nog steeds een erruuuuug mooie GTT hoor, ray! Grijs is echt de mooiste kleur!! :D
Moet je exact nog zoeen kopen? Staat er hier beneden nog wel 1 ;)
*ahum*

zet ze eens naast mekaar? die van jou is -5 hoor :p en de mijne is niet meer zo :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe die gaat niet zomaar weg en ik ben nog hard bezig em helemaal perfect te maken.

Of je moet een bod doen dat ik niet kan weigeren ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ruilen :p
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

even lopen zoeken overal over camber enzo, maar overal wordt er over negatief camber gesproken en dat dat toch beter is. Ik zie niks over positief camber dus dan zal dat wel slecht zijn?? (N)
Begin te twijfelen aan de kennis van de "bandenspecialist"! Volgens mij zei die maar wat over standaard positief camber en wil die gewoon mijn auto tussen de lasers zien te krijgen:( :(
Mooie auto by the way :) (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bij negatief camber is de auto ook voorspelbaarder dan positief camber dus bij algemeen massaal weggebruik is negatief het meest toegepaste...
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Sander schreef:
jackel schreef:Zonet even bij de "bandenspecialist" geweest en die zag in zijn computer dat een Renault 5 Gt Turbo een camber had van 0.30 graden positief dus dat ze een beetje naar binnen staan, maar ik vind die van mij wel erg schreef. (ongeveer op de foto hierboven).. Heb dit eigenlijk nog nooit gezien bij een Gt Turbo...., hoe zit het bij jullie????
Staan ze dus origineel recht of ook iets\\//??
Kan em morgen voor 35e laten uitlijnen en die goser zei dat ie het wel een stuk "beter" zou krijgen. Maar ik eigenlijk nie dat ze er rechter op worden. :( Pffff, wordt er een beetje leip van... :~ :~
Maar hoeveel camber heb je dan nu? Want op de foto vindt ik het wel mee vallen. (kan ook aan mij liggen hoor!)

Als je het echt wilt weten wordt het toch uitlijnen denk ik. :p

S :D nder
De gtt op de foto was die van mij, daar zaten de veerpoten onder....
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Mijn auto heeft exact hetzelfde camber als die witte foto bovenaan van Alleycat (kan nog iets meer zijn maar scheelt nie veel), hij stuurt echt bloedje-link. Met hogere snelheid wordt ie wel wat makkelijker, maar das wel logisch.
Aangezien het eigenlijk de auto van mijn vriendin :gitar: is, moet ie wel een beetje lekker rije! :)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Vandaar dat ik toch die complete veerpoten begin te verdenken.....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

er zit zeker geen camber verstelling op die schokdempers?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Fase1 schotels hebben een extremer camber als de Fase2
De fase 1 is standaard ook meer overstuurt als de Fase 2, die blijkbaar voor de veiligheid iets meer bijgesteld is.

Dussss een set fase 2 schotels scoren :)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

nou, heb de van de week weer een paar originele veerpoten gescoord en die er ondergezet, probleem verholpen :) :) ! Wielen staan nu weer recht, pfff gelukkig. Wat bleek nou, de schokbrekers die er eerst onder had bleken ongeveer 12 cm langer te zijn!!!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

12??? Dan hebben ze dus echt de verkeerde aangesmeerd bij die winkel! (N)
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Heb ook even gezocht omdat mijn GTT na verlagen zo is: /-\

GT Tuning heeft hier een product voor en zegt het volgende:

NEW GTT Camber Correctors (S106)
Essential new product for all lowered GT Turbo's. GTT Camber Correctors allow the user adjustment of the front camber settings. This is necessary due to the excessive negative camber that automatically occurs when the front is lowered, i.e. the wheels 'splay out' at the bottom. The camber correctors (one for each side) are fully adjustable. allowing any competent tyre and wheel alignment centre to re-set the camber to 1º NEGATIVE (standard setting).
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

http://www.djprofiler.nl
http://www.dlm-events.nl
Plaats reactie