vraagje veerpootbrug

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

-Ray- schreef:ik HAD een OMP uitlaat onder me GT, klonk echt wel peppie, mooi donker en gave ploffen :p
Stefijn heeft ook een OMP groep N. Klinkt erg mooi, maar de middendemper was er al in een paar maanden los geroest...
-Ray- schreef: heb ook een OMP veerpootbrug, verstelbaar, past prima, lakhechting is idd k#t
Ik heb ook een OMP veerpootbrug (verstelbaar, rood) van de sloop, en daar zit inderdaad niet veel verf meer op. Die ga ik eerst nog wel even spuiten voordat 'ie erop gaat.
En dat poedercoaten, ik wat voor kleuren kan dat. Ook in het rood? Of kan het gewoon in elke kleur die je wilt?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Matijs schreef: En dat poedercoaten, ik wat voor kleuren kan dat. Ook in het rood? Of kan het gewoon in elke kleur die je wilt?
Poedercoaten kan in (bijna) elke kleur dacht ik. Maar om het zeker te weten zou je ff langs een bedrijf moeten.

Voordeel is dat het erg hard is en er niets meer mee gebeurd.

Wel ff laten stralen voor die tijd he :wink:

Gr.Frits
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Thanks. En wat kost dat zo gemiddeld?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Tom schreef:sparco levert ze iig ook. Daar betere ervaringen mee dan?
De afwerking van Sparco is iets beter maar niet veel, die van OMP die ik heb heeft geen enkel probleem met de verf, heb hem nu al 5 jaar.

Je kan ook kijken naar eentje van Carbon Fiber, is alleen iets duurder, 130 euro.
Paskie
Berichten: 631
Lid geworden op: vr 25 jan 2002 0:00
Locatie: Arnhem...

en die van aluminium??
(die vind ik errrug (Y) )

of zijn de stalen beter?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Paskie schreef:en die van aluminium??
(die vind ik errrug (Y) )

of zijn de stalen beter?
Ze hebben allemaal dezelfe stijfheid, je kan dus kiezen.
Paskie
Berichten: 631
Lid geworden op: vr 25 jan 2002 0:00
Locatie: Arnhem...

ghehe dan is de keuze snel gemaakt :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

@ Christian: Die bout is extreem makkelijk vast te zetten, geen probleem. Ik heb een schroefsetje dus als je je wiel eraf haalt heb je meer dan plek zat. Ik ga hem zeker ZO vast zetten en GEEN draad tappen.

@Paskie: allu is nogal wat duurder vind ik. Op het moment lijkt me de sparco wel wat. Is er ook in het blauw, das wel een voordeel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Steven schreef: ...met de voorkant opgkrikt.
Waarom moet de voorkant opgekrikt ?? Lijkt me totaal niet logisch.

Dennis
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Dennis WBJ schreef:
Steven schreef: ...met de voorkant opgkrikt.
Waarom moet de voorkant opgekrikt ?? Lijkt me totaal niet logisch.

Dennis
Lees even het hele stukje waar je dat uit geqote hebt, daar staat het antwoord ook al in.

Gr,Frits
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Frits schreef:Dennis Lees even het hele stukje waar je dat uit geqote hebt, daar staat het antwoord ook al in.
Gr,Frits
Nee frits :D

Als je je auto opkrikt, dan zakt je schokbreker terug(bouten zijn los, want daar komt je veerpootbrug overheen) en kan je niet meer bij de schroefdraad.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik snapte het ook al niet :(

de veerpootbrug zit gemonteerd met de bouten van de veerpoot, dus die bout gaat door je veerpootbrug, veerpoot en veerschotel, waar het draad inzit :)
Mrtn = Maarten
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zorg dat je met ze tweeen bent zodat de een je veerpoot op kan tillen ;)

een priem is ook wel handig om de gaatjes op de juiste plek te fleppen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

je veerpoot blijft wel zitten hoor als de 2 boutjes loshaald :)
Mrtn = Maarten
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Mrtn schreef:je veerpoot blijft wel zitten hoor als de 2 boutjes loshaald :)
Dat dacht ik wel ja :D

Nog iemand anders een goede verklaring? Waarom opkrikken dus....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Dennis WBJ schreef:
Mrtn schreef:je veerpoot blijft wel zitten hoor als de 2 boutjes loshaald :)
Dat dacht ik wel ja :D

Nog iemand anders een goede verklaring? Waarom opkrikken dus....
Lijkt mij ook een beetje onzin het opkrikken! Op zich leuk maar je hebt d'r nix an! :D
Clio 16v.....
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als je hem opkrikt haal je de spanning van de veerpoten af. Als je auto op de grond staat, drukken de schokdempers tegen de veerpootkoker dis dus ietsjes vervormt, als je hem opkrikt ben je die spanning kwijt en is het dus betere om hem zo te monteren.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Afgelopen vrijdag had paskie de veerpootbrug bij (nogmaals bedankt) dus vandaag tussen de buien door maar effe gemonteerd. Ik heb hem vast gezet met M8 bouten en borgmoeren met ringen, leek me wat beter dan draad tappen (N)

Hier wat fototjes:

[img]http://members.lycos.nl/rtc221/vpbrug%203.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/rtc221/vpbrug%202.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/rtc221/vpbrug%201.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/rtc221/vpbrug%204.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/rtc221/vpbrug%205.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

En merk je nou verschil Tom?
Don't walk the grass... smoke it
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

pcies, dat wil ik ook weten :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb daarna maar tien meter gereden (Auto geparkeerd) dus weet het nog niet. Bij de GTT merkte ik het zeker!, dus ik verwacht nu ook wel wat te merken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

strak hoor
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik ben bezig een verstelbare veerpootbrug voor de GTT aan het maken, kheb zo'n ding geleend voor de maten en vorm. Als ie klaar (wat een werk pfffff :( ) laat ik 't wel zien :)

Maar tom, ziet er (Y) mooi
Mrtn = Maarten
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

[img]http://members.lycos.nl/rtc221/vpbrug%205.jpg[/img]

Bestaat er een soortgelijk model voor de GTT als deze Clio? Of misschien iets met Carbon erin verwerkt?

mvg, Chendy.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

deze misschien:

[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Veerpoo ... 011609.gif[/img]

Bij een GTT moet ie altijd wat omhoog gaan, en dus niet zo recht als bij de clio
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Rene heeft op z'n clio 1 met met een knik zodat de onstekingsmodule recht kan blijven zitten
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat moet dan een flinke knik zijn denk ik. Op zijn kop gaat overigens prima, past allemaal perfect. Zoals ik hem heb gemonteerd (met bouten en moeren) weet ik alleen niet ofdat dat ook goed lukt als je geen schroefset hebt. Die zijn namelijk nogal wat breeder aan de boven kant
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Hoe zit het bij jou met het takeloog?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dit zit volgens mij niet in de weg hoor. Was dat bij jou wel dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

neh die zit toch veel meer naar voren op het blok?
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Marcel B. schreef:neh die zit toch veel meer naar voren op het blok?
hij bedoeld natuurlijk het STALEN oog en niet het oog dat aan het blok gegoten zit. Deze zit recht onder de veerpootbrug. Op de eerste foto (van de auto) kun je net een stukkie zien
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

oeps :p tis al laat ;)
Don't walk the grass... smoke it
Paskie
Berichten: 631
Lid geworden op: vr 25 jan 2002 0:00
Locatie: Arnhem...

netjes Tommie (Y)
Nielske
Berichten: 431
Lid geworden op: di 24 sep 2002 18:44
Locatie: Deurne (NL)

ziet er zeker heel goed uit..... ben benieuwd naar je bevindingen!
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Tom schreef:
Marcel B. schreef:neh die zit toch veel meer naar voren op het blok?
hij bedoeld natuurlijk het STALEN oog en niet het oog dat aan het blok gegoten zit. Deze zit recht onder de veerpootbrug. Op de eerste foto (van de auto) kun je net een stukkie zien
Yeah, you got it. Ik heb dat oog omgebogen, tikte tegen de veerpootbrug aan...
Plaats reactie