vlammenwerper

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Dennis VK

Profiler1 schreef:De druk gaat met alle andere uitlaatgassen het uitlaat systeem uit zodat dit waarschijnlijk geen gevolgen heeft voor de turbo.
Sjezus, wat denk je zelf????!!! :(

De verbranding creert plaatselijk een onderdruk omdat er zuurstof benodigd is voor de verbranding! Vervolgens wordt er zuurstof aangezogen, die er niet is en zal het zich verplaatsen in de richting waar het zuurstof aanwezig is! Aan de achterkant van de pijp dus~! Vandaar dat de vlam uit de uitlaat slaat! Simpel toch???
En door die ontstane onderdruk (omdat het zuurstof in de pijp verbrand) zal er ook "gezogen" worden vanaf de turbo-kant dus!! En je hebt de overdruk (die daar normaal heerst) juist nodig om je benzinemengsel optimaal te verbranden!

M.a.w. het is dus zeker slecht voor je TURBO!!
Laatst gewijzigd door Dennis VK op do 28 aug 2003 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Profiler1
Contacteer:

Zie daar idd.
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

http://www.djprofiler.nl
http://www.dlm-events.nl
Dennis VK

Profiler1 schreef:Tijdens het rijden wordt niet alle brandstof gebruikt die aangevoerd wordt. Dit wil zeggen dat er brandstof(damp) via de uitlaat het systeem weer verlaat.
Waarom denk je dat er een midden, en einddemper(of katalysator) onder je auto hangt? Ik durf te beweren dat er bij europese auto's met de dempers geen brandstof in de uitlaatgassen zitten. NATUURLIJK wel bij die oversized benzineslurpende demperloze amerikaanse bakken, die geven toch nergens geen flikker om...benzine genoeg!

Ik denk dat je een zielig vlammetje te zien krijgt bij je renault, zelfs ook met een open uitlaat-systeem. Ja je kan je benzinemengsel-verhouding veranderen.... (N) nutteloos!! :@ :@
Derby

robert schreef:maar wat doet die basic-kit?

ontsteking uitzetten, en een bougietje in de uitlaat aanzetten?
wordt dat je volgende klus... lijkt me wel lache om te zien sidepipe met fikse vlammen en met al die elektronica moet dat te fixen zijn toch?

derby
robert

WieBenJij schreef:De verbranding creert plaatselijk een onderdruk omdat er zuurstof benodigd is voor de verbranding! Vervolgens wordt er zuurstof aangezogen, ....
verbranding creert overdruk doordat door de temperatuursstijging de gassen uitzetten.
robert

Derby schreef:
wordt dat je volgende klus... lijkt me wel lache om te zien sidepipe met fikse vlammen en met al die elektronica moet dat te fixen zijn toch?

derby
yep, probleempje is dat ik mijn ontsteking niet kan uitzetten omdat dan mijn toerental signaal ook wegvalt. Ik kan em ook niet superlaat zetten (ALS enzo) omdat de setup van het systeem het niet toelaat. Max mogelijk ongeveer 5 deg na bdp, geen idee of dat genoeg is voor ALS en vlammen. Maar slecht voor de turbo is het vast wel omdat de verbranding voor de turbo begint.

Maar iets is er vast wel te klussen, maar dan moet de 5 eerst aanmerkelijk sneller worden, anders is het ook zon schaap in wolfskleren-effect.

btw, daar wordt aan gewerkt want heb net een nokkenasje binnen. *expirimentje deel 2*
Laatst gewijzigd door robert op do 28 aug 2003 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
robert

Profiler1 schreef:De normale ontsteking blijft gewoon lopen. De kit verbrand overtollige brandstof die normaal via de uitlaat in de atmosfeer verdwijnt.
nou als je zoveel overtollige brandstof (en zuurstof) in je uitlaat hebt dat dit vlammen oplevert dan heb je of een giganties probleem, of je ontsteking staat uit.

he TURBODJ valt de motor 'uit' als je vlammen 'aan' zet? If yes, is het zeker weten uitschakeling van ontsteking.
Derby

maar dat gebeurt toch maar een tiende van een sec ofzo is net als kontakt uit en weer aan. zelfde idee. is alleen slecht voor kat en uitlaat...

derby
robert

de FAQ van die site had het over 1 tot 4 sec, en eerst wat oprevven.
Profiler1
Contacteer:

Je hoeft met die set echt geen extra brandstof toevoer te maken naar die unit. Zal wel eens kijken bij "THE WORX" daar staat het precies. Zal het hier posten maar kan pas na mijn werk.
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

Dennis VK

robert schreef:
WieBenJij schreef:De verbranding creert plaatselijk een onderdruk omdat er zuurstof benodigd is voor de verbranding! Vervolgens wordt er zuurstof aangezogen, ....
verbranding creert overdruk doordat door de temperatuursstijging de gassen uitzetten.
op de plek van de verbranding ontstaat onderdruk omdat fysisch gezien het zuurstofgehalte daalt! Vandaar dat er zuurstof wordt aangezogen. Als er zuurstof aan het uiteinde van de pijp voorhande is, zal de vlam daar naartoe slaan omdat dat makkelijker is.

Heb je Backdraft gezien? toen ze de deur opendeden? het zuurstof werd toen naar binnen gezogen waardoor de vlam naar buiten sloeg, de vlam hapt naar de lucht als het ware. is er een brandweer in de zaal :lol:

Maar je redenatie is in eerste instantie goed robert (Y) maar ik heb het over de lokale druk bij de bougie.
robert

WieBenJij schreef: op de plek van de verbranding ontstaat onderdruk omdat fysisch gezien het zuurstofgehalte daalt! Vandaar dat er zuurstof wordt aangezogen. Als er zuurstof aan het uiteinde van de pijp voorhande is, zal de vlam daar naartoe slaan omdat dat makkelijker is.
voor ieder verbrand zuurstof molucuul ontstaat weer een CO2 molecuul. Of zelfs 2 H2O moleculen. En volgens avogadro hebben X moleculen N liter volume nodig.
(X is 'het getal van avogadro', N=22.4 liter ofzoiets :p )
El Conclusio: het volume en dus de druk stijgt zowiezo.

je bent een beetje in de war met leuke natuurkundeproefjes waar je wat onder een stolp laat verbranden. Daar koelen de verbrandingsgassen af, de H2O condenseert op de stolp, en zorgt hier voor vermindering van het totaal aantal moleculen in gasvorm, en daardoor neemt de druk af. :)
WieBenJij schreef:
Heb je Backdraft gezien? toen ze de deur opendeden? het zuurstof werd toen naar binnen gezogen waardoor de vlam naar buiten sloeg, de vlam hapt naar de lucht als het ware. is er een brandweer in de zaal :lol: .
yep, de superhete vergaste stoffen zijn lichter dan de koudere buitenlucht. Bij openen van de deur zullen de gassen via het plafond naar buiten stromen en de buitenlucht via de vloer naar binnen. Gebeurt bij het openen van de koelkast ook, alleen andersom. Dat mixt en ineens vinden de superhete gassen wel hun zuurstof dus dat staat dus ineens in de hens.
WieBenJij schreef: Maar je redenatie is in eerste instantie goed robert (Y) maar ik heb het over de lokale druk bij de bougie.
volgens mij in 2e instantie ook. :D
Anonymous

ik denk dat bij die ford nog eens extra benzine wordt ingespoten. Anders zie ik niet hoe zoiets kan.
Das ni echt realistisch meer hoe die bak vlammen werpt.
catrinus

Derby schreef:
lijkt me wel lache om te zien sidepipe met fikse vlammen en met al die elektronica moet dat te fixen zijn toch?

derby
Had je bij automaxx moeten wezen. Daar zag en hoorde je een gtt met vlammen en knallen :worship: . En ik heb het op film. Filmed bij steven :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Profiler1
Contacteer:

Ik heb het even opgezocht. In de Maxpower van December 2002 op blz. 270 staat hoe je zo'n kit moet aansluiten en je hebt géén extra benzine aansluiting. Zoals ik al aangaf gebruikt de kit "unburnt fuel" oftewel benzine die niet verbrand is in de cilinders.
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

Ad van Haperen
Contacteer:

[quote="catrinus]
Had je bij automaxx moeten wezen. Daar zag en hoorde je een gtt met vlammen en knallen :worship: . En ik heb het op film. Filmed bij steven :lol:[/quote]

en dat zet je dan niet even online ofzo :D ;)
robert

Profiler1 schreef:Ik heb het even opgezocht. In de Maxpower van December 2002 op blz. 270 staat hoe je zo'n kit moet aansluiten en je hebt géén extra benzine aansluiting. Zoals ik al aangaf gebruikt de kit "unburnt fuel" oftewel benzine die niet verbrand is in de cilinders.
dan ist duidelijk: de ontsteking wordt uitgezet. :)
anders hoogstens 1% unburnt en dat is niet brandbaar. (anders was het fikkie ook niet uitgegaan)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

[quote="catrinus]Had je bij automaxx moeten wezen. Daar zag en hoorde je een gtt met vlammen en knallen :worship: . En ik heb het op film. Filmed bij steven :lol:[/quote]

Dit werd toen ook gebruikt in de ochtend,met als stille hint dat iedereen maar eens wakker moest worden. :p
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

catrinus schreef:
Derby schreef:
lijkt me wel lache om te zien sidepipe met fikse vlammen en met al die elektronica moet dat te fixen zijn toch?

derby
Had je bij automaxx moeten wezen. Daar zag en hoorde je een gtt met vlammen en knallen :worship: . En ik heb het op film. Filmed bij steven :lol:
Ook leuk als je net met je kop naast die uitlaat hangt....20 minuten een PIIIIEEEEEEEP in je oren! :p
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

jeroen.k schreef:
catrinus schreef:
Derby schreef:

derby
Ook leuk als je net met je kop naast die uitlaat hangt....20 minuten een PIIIIEEEEEEEP in je oren! :p
:lol: :lol:
Derby

alles heeft voor en nadelen

Derby
Steven
Car: M536

jeroen.k schreef:
catrinus schreef:
Derby schreef:

derby
Wat zeg je? Kan je niet horen, zit ene piep in me oren :D
Tering wat en klappen waren dat, wel leuk zo midden in de nacht.

Komend die vids nog eens online? :)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Steven schreef: Komend die vids nog eens online? :)
Catrinus moet de film dan eerst digitaliseren en bewerken naar een fatsoenlijke moviebestandje o.i.d.
Misschien dat een maat van me kan helpen om dit te bewerkstelligen. Vooral dat stukkie met die uitlaat is gaaf om te zien. Er komen beste vlammen uit. :D
Steven
Car: M536

Beter, laat die vriend maar snel komen dan. Ik host de boel wel! :)
TURBODJ
Contacteer:

Zie een heleboel verschillende soorten uitleg staan. Vandaar even mij uitleg.
Wat er gebeurt is het volgende. Via een schakelaar op het dashboard onderbreek je de + spanning naar je gewone bobine (dus je motor slaat even uit). Deze wordt dan omgeleid naar een kastje die op zijn beurt weer de extra bobine aanstuurt. Via deze bobine naar bougie in je uitlaat. Je pompt dan als het ware even onverbrande benzine door je motor die dan dus ook onverband in je uitlaat terecht komt. Op dat moment gaat de bougie in je uitlaat vonken. Gevolg vlammen. Er is dus geen sprake van nog extra benzine inspuiting. Dit kan overigens wel,maar vind ik te link.
Schadelijk? Je moet je oliepijl in de gaten houden. De onverbrande benzine in je motor spoelt je motor schoon. Dus niet te veel gebruiken.
Wat het eerder genoemde kastje precies doet? Al sla je me dood. Het geeft in ieder geval vlammen. Ook op een GT :D
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
-Ray-
Contacteer:

whaaaaaaaaaaa je onderbreekt je ontsteking??? :(:( das dus hetzelfde als je contact ff snel aan en uit zetten :(:(

beste dirk-jan, tot ziens @ JL Tuning....
Immer wieder die verdammte Holländer
robert

maar met ontsteking uit heb je niet die bougie in de uitlaat.
Tis iig niet wegrijden met vlam, want de motor trekt niet.
Profiler1
Contacteer:

De normale ontsteking wordt helemaal NIET onderbroken!! :evil: Het beste resultaat wordt verkregen als je flink gas geeft en dan los laat en BAM!! een vlam. :)
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

robert

ok, als je de + naar de bobine onderbreekt wordt de ontsteking niet onderbroken.

TURBODJ heeft niet zon kastje gekocht, en hij leest ook niet het papiertje voor. ;)
gheghe :lol: leuk is dit :lol:
Profiler1
Contacteer:

Gaat nergens meer over. :wink:
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

TURBODJ
Contacteer:

Het is niet hetzelfde als je sleutel omdraaien. Op het moment dat je je sleutel omdraaid gaat alles uit. Nu blijft in ieder geval mijn radio spelen
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Plaats reactie