Sachs Powerclutch
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Ah.
Weer wat 'food for thought'...
Ik heb nog flink wat denkwerk te verrichten over wat ik nou allemaal ga (laten) doen.
Ik bespreek dit ook nog wel even met de mensen die mn blokkie gaan aanpakken.
Even kijken wat er geadviseerd word.
En idd een keertje een bankie pakken om te kijken wat het allemaal heeft opgeleverd aan vermogen/koppel.
Thanx voor de info.
Weer wat 'food for thought'...
Ik heb nog flink wat denkwerk te verrichten over wat ik nou allemaal ga (laten) doen.
Ik bespreek dit ook nog wel even met de mensen die mn blokkie gaan aanpakken.
Even kijken wat er geadviseerd word.
En idd een keertje een bankie pakken om te kijken wat het allemaal heeft opgeleverd aan vermogen/koppel.
Thanx voor de info.
Heb sinds een jaar een Sachs PC in mijn GTT en ben er niet echt tevreden over. Vaak ontkoppelt ie perfect en is prima te doseren maar soms lijkt het alsof ie niet volledig ontkoppeld ondanks dat ik het pedaal haast door de vloer trap. Dit resulteert in een krak van 2 naar 3 maar vooral van 3 naar 2. Klinkt niet gezond en is dus ook niet gezond. Een bekende die met de GTT raced in België heeft dezelfde ervaring met deze Sachs PC voor de GTT. Hij raced nu met een 180 pk clio 16V blok met grote Weber carb in de GT(ex)T en een standaard koppeling naar volle tevredenheid.
Mijn advies is dus (als je geen al te extreme opvoeracties gaat doen) om een standaard koppeling te gebruiken.
Mijn advies is dus (als je geen al te extreme opvoeracties gaat doen) om een standaard koppeling te gebruiken.
-
Ja stinken dat ding..GTI1-G60 schreef: Voorheen kon ik 2 of 3 sprints trekken, dan was het afkoelen voor de koppeling....en stonk de auto giga...
(lui die vroeger wel eens in Drachten waren moeten dit nog wel kunnen herinneren.)

CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
De 1ste keer was het nog leuk ongeveer een 30autoŽs en lekker klein.Dirk (CRX) schreef:Ja stinken dat ding..GTI1-G60 schreef: Voorheen kon ik 2 of 3 sprints trekken, dan was het afkoelen voor de koppeling....en stonk de auto giga...
(lui die vroeger wel eens in Drachten waren moeten dit nog wel kunnen herinneren.)
ik ben er de eerste paar keer geweest.. daarna werd het te link!
Maar wel gezellig...
Volgens mij kun je dan die Corsa ook nog wel herinneren.

bedoel jij niet die groene met die 17 inch veel-spaaks steven?
Immer wieder die verdammte Holländer
ahaaaa okeee.... dan heb ik die meneer al veeeel vaker gezien! hele mooie auto!!!
-
Die groene Golf 1 is niet van GTI1-G60. Is van een andere gozer. Dit is de auto van GTI!-G60:
[img]http://www.gti1-g60.nl/pic/2543.jpg[/img]
alleen heeft hij nu andere velgen toch? ik dacht ook al dat hij een zwarte had en geen groene...
-
Die golf 1 die jullie bedoelen stond onlangs nog in de GTI Tuning & Design. De eigenaar heeft ook nog een Corrado met ongeveer 300 pk.
[img]http://members1.chello.nl/~a.bruinenber ... lystad.jpg[/img]Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Die groene Golf 1 is niet van GTI1-G60. Is van een andere gozer. Dit is de auto van GTI!-G60:
Dit is de auto nu...en heeft ook van die lekere brembo remmen.

-
- Contacteer:
Das zeker die gozer van JD-engineering (ofzo).Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Die golf 1 die jullie bedoelen stond onlangs nog in de GTI Tuning & Design. De eigenaar heeft ook nog een Corrado met ongeveer 300 pk.
(Jeroen Dijk????)
Dat ding schijnt idd errrrrug veel paarden te bevatten.
Die golf geeft geloof ik ook al een 300+pkaatjes...
whoei....

Stond ook een keertje in de AutoVisie geloof ik.
Maar GTI-G60: Dat ding van jouw ziet er ook heerlijk uit!
Fuk die R32 en geef mij er maar zoeentje!

Maareehh...
Jij rijd nu dus nog met zo'n Sachs?
En je rijd met 290Nm rond?
En dat houd-ie gewoon nog?
Hoe lang gebruik je die Sachs al?
Jeroen Dik is de eigenaar van JD tuning en heeft een blauwe golf met +/- 450 pk, eigenaar van de groene golf is Evert, golf hoest er +280 uit, deze bedoelt hij.spir@l schreef:Das zeker die gozer van JD-engineering (ofzo).Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Die golf 1 die jullie bedoelen stond onlangs nog in de GTI Tuning & Design. De eigenaar heeft ook nog een Corrado met ongeveer 300 pk.
(Jeroen Dijk????)
whoei....![]()
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als ik me niet vergis zat ie in Gelderland. In zelhem of zo.F 16Valve schreef:JD Tuning zit ergens in friesland toch????
Adres stond laatst een belgisch blad.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
RO 16v schreef:Jeroen Dik is de eigenaar van JD tuning en heeft een blauwe golf met +/- 450 pk, eigenaar van de groene golf is Evert, golf hoest er +280 uit, deze bedoelt hij.spir@l schreef:Das zeker die gozer van JD-engineering (ofzo).Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Die golf 1 die jullie bedoelen stond onlangs nog in de GTI Tuning & Design. De eigenaar heeft ook nog een Corrado met ongeveer 300 pk.
(Jeroen Dijk????)
whoei....![]()
Voor alle duidelijkheid, JDEngineering zit in Lochem.
Zijn golf 1 heeft ongeveer 360pk. Dit is een 16VG60 motor. 1/4mile 12.3 in Drachten
Evert zijn groene type 1 is ook een 16VG60 met ongeveer 280pk. 1/4 mile 13.2 in Drachten
André zijn zwarte type 1 is een 8V G60 met 229pk.
1/4mile 14.3 in Drachten. (200meter in 9.4)
(dat is ik dus..

-
- Contacteer:
oke oke, allemaal een berg pk's dus.
WEl cool in die type 1'tjes.
Maar om even back on-topic te komen...
Ik raak namenlijk een beetje de "clutch" kwijt zo.
De een zegt dat zo'n Sachs-gevalletje niet voor het "serieuze" werk geschikt is.
En de ander rijd er mee rond in een 229pk/290Nm-sterke-golf...
Als dat nog niet "serieus" is dan denk ik dat ik ook nog maar even "niet-series" ga worden...
Want dan rij ik mezelf zometeen "serieus" mn kist in.
nee, maar effe serieus. (
kon t niet laten)
Ik wil namenlijk niet een peperdure kopp. in mn bakkie als dat gewoon nergens op slaat.
Maar ik wil ook niet dat ik zometeen loop te vloeken en te tieren wanneer ik, onder het "genot" van een "koppelingswalm", door mn koppeling aan t slippen ben.
tja, ik ben bang dat ik t toch zelf moet gaan ondervinden....
WEl cool in die type 1'tjes.
Maar om even back on-topic te komen...
Ik raak namenlijk een beetje de "clutch" kwijt zo.

De een zegt dat zo'n Sachs-gevalletje niet voor het "serieuze" werk geschikt is.
En de ander rijd er mee rond in een 229pk/290Nm-sterke-golf...
Als dat nog niet "serieus" is dan denk ik dat ik ook nog maar even "niet-series" ga worden...
Want dan rij ik mezelf zometeen "serieus" mn kist in.
nee, maar effe serieus. (

Ik wil namenlijk niet een peperdure kopp. in mn bakkie als dat gewoon nergens op slaat.
Maar ik wil ook niet dat ik zometeen loop te vloeken en te tieren wanneer ik, onder het "genot" van een "koppelingswalm", door mn koppeling aan t slippen ben.
tja, ik ben bang dat ik t toch zelf moet gaan ondervinden....
weet iemand als jeroen die zo heeft liggen?Steven schreef:Ik heb er hier 1 liggen, die er morgen ingaat.
Goed bij Jeroen Lubking issie voor clubleden onder de 200 euro.
Het is een complete set met drukgroep en lager.
Wat de ervaringen ermee zijn, dat duurt nog ff, morgen kan het blok eruit en dan moet alles er weer in.
Ben nog wel even bezig denk ik.. automaxx ga ik iig niet redden.
want ik kom er net achter als auto-onderdelen.com dicht zit met de vakantie

en ik wil toch me kopeling gaan vervangen of kun je ze ook bij reno zelf kopen?
-
ik heb een Sachs pc onder m'n clio liggen maar ik heb zo nu en dan m'n twijfels over of het ie 't geld wel waard is maar het rijd wel lekker 

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Ik heb op 1.2 and beyond bar gereden met mijn eerste gtt, en wat een heisa om die sachs, volgens mij is die geen mallemoer beter als een lekker nieuwe drukgroep en plaat van renault. En zoals die ene gozer zei: sachs bevalt me goed, heb hem al 2 jaar en gaat nu slippen, haal een nieuwe set ...??? Euh ja lekker ga je elke 2 jaar je koppeling vervangen. Nee, ik ben nog niet overtuigd en koop ook gewoon de originele set, voor een gtt is die nog lang prima.
Laat ik het anders zeggen, als je er koppel op los laat, houdt een originele koppeling het niet lang uit.Riël schreef:Ik heb op 1.2 and beyond bar gereden met mijn eerste gtt, en wat een heisa om die sachs, volgens mij is die geen mallemoer beter als een lekker nieuwe drukgroep en plaat van renault. En zoals die ene gozer zei: sachs bevalt me goed, heb hem al 2 jaar en gaat nu slippen, haal een nieuwe set ...??? Euh ja lekker ga je elke 2 jaar je koppeling vervangen. Nee, ik ben nog niet overtuigd en koop ook gewoon de originele set, voor een gtt is die nog lang prima.
Maar je kunt iedere koppeling aan smots jagen, door je eigen onkunde!
Lomp gedrag, poot op je pedaal is het met iedere koppeling zo gebeurd.
Sprintje trekken, licht koppeling in slip houden kan mijn Sachs prima tegen.
Maar ja waarschijnlijk is mijn koppel minder dan die van een GTT..
Die Sachs drukgroep is ook ff een stukkie dikker als de originele. Ik heb ze naast elkaar gehad en die Sachs was een stuk steviger.
D'r zit dus wel degelijk een verschil in en met ene paar weken zullen jullie mijn ervaring gaan horen
D'r zit dus wel degelijk een verschil in en met ene paar weken zullen jullie mijn ervaring gaan horen

Zo hij zit dr op....
Rijd en schakeld gelukkig weer goed nu maar tjeemig wat een klus!! Versnellingsbak uit/inbouwen is geen coole klus. Wel als et af is maar daarvoor.....
Rijd en schakeld gelukkig weer goed nu maar tjeemig wat een klus!! Versnellingsbak uit/inbouwen is geen coole klus. Wel als et af is maar daarvoor.....
Hehe ik ben nog steeds de luie hond en ben halverwege.
De bak en koppeling zitten er al in, moet alleen de spruitstukken nog ff doen en de boel schoonmaken.
Verder kabelboom fixxen en stuurhuis moet eraf, dus als ik het zo teruglees wordt ik er weer moe van
De bak en koppeling zitten er al in, moet alleen de spruitstukken nog ff doen en de boel schoonmaken.
Verder kabelboom fixxen en stuurhuis moet eraf, dus als ik het zo teruglees wordt ik er weer moe van

Jaman ellende.
Dacht van zo ff doen maar had et een beetje verkeerd ingeschat. Wat een gefriemel om die bak te draaien kantelen zakken etc om em dr uit te krijgen.
Maar goed is weer gebeurd. nog een paar kleine dingetjes en hij weer klaar.
Dacht van zo ff doen maar had et een beetje verkeerd ingeschat. Wat een gefriemel om die bak te draaien kantelen zakken etc om em dr uit te krijgen.
Maar goed is weer gebeurd. nog een paar kleine dingetjes en hij weer klaar.
Ow de bak zelf verwisselen inclusief koppeling was met een half uurtje gedaan.
Maargoed tis voor mij ook niet de eerste x, d'r zijn een aantal ins en outs die je moet weten
Blok eruit takelen is ook zo gedaan, maar het ergste zijn de dingen rond je fusee die vaak helemaal vastgerot zijn
Maargoed tis voor mij ook niet de eerste x, d'r zijn een aantal ins en outs die je moet weten

Blok eruit takelen is ook zo gedaan, maar het ergste zijn de dingen rond je fusee die vaak helemaal vastgerot zijn

dat denk ik nietGTI1-G60 schreef:Laat ik het anders zeggen, als je er koppel op los laat, houdt een originele koppeling het niet lang uit.Riël schreef:Ik heb op 1.2 and beyond bar gereden met mijn eerste gtt, en wat een heisa om die sachs, volgens mij is die geen mallemoer beter als een lekker nieuwe drukgroep en plaat van renault. En zoals die ene gozer zei: sachs bevalt me goed, heb hem al 2 jaar en gaat nu slippen, haal een nieuwe set ...??? Euh ja lekker ga je elke 2 jaar je koppeling vervangen. Nee, ik ben nog niet overtuigd en koop ook gewoon de originele set, voor een gtt is die nog lang prima.
Maar je kunt iedere koppeling aan smots jagen, door je eigen onkunde!
Lomp gedrag, poot op je pedaal is het met iedere koppeling zo gebeurd.
Sprintje trekken, licht koppeling in slip houden kan mijn Sachs prima tegen.
Maar ja waarschijnlijk is mijn koppel minder dan die van een GTT..