nokkenassen clio 16v
-
aha, 4 Kw op de wielen, is dit met de standaard chip? of is de chip afgesteld op de nokkenassen
ik heb in m'n 16V ook een setje verslepen nokkenassen zitten. Daarmee is het vermogen gelijk gebleven
maar is wel over een breder toerenbereik beschikbaar
D'r komt nu zo'n 95 kW uit tussen de 6 en 7.3k toeren uit.

Laatst gewijzigd door Menno op di 26 aug 2003 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
rev it like a rental
-
maar heb je ook je chip laten aanpassen of niet?
Ik dacht dat een snelle nokkenstok pas echt ging werken samen met een geregelde snelle chip.
Ik dacht dat een snelle nokkenstok pas echt ging werken samen met een geregelde snelle chip.
Ik heb nog een setje org. nokkenassen uit een '91er liggen.Erik de Bruijn schreef:Heb je die 2.0 liter nokkeassen nog? en wat moeten die anders kosten?
Een scenario(ben zelf nog in de leerfase, dus heb er nog niet zoveel verstand van)
Maar ik denk dat het eerst het stukje van de nokkeans is afgebroken. Dat misschien de nokkeans heeft geblokkeerd, daarna de poelie afbebroken. de nokkenas heeft verzet en misschien de rest heeft beschadigd
Maar ben benieuwd naar andere mogelijke scenario's
50 euro en ze zijn van jou.
Maar wat is er misgegaan? Weet je zeker dat er niet een onderbloklager uit is geknalt en dat daarom een klep enz enz is beschadigt omdat de zuiger te ver om hoog kwam?
Lijkt me wel zinvol om dat ook even na te kijken, want die willen na het vervangen van de koppakking ook nog wel eens problemen geven.
Waren de bougie's nog goed, geen porcelein afgebroken???
Als de zuigers zijn gestempeld kan je vaak je hele onderblok opnieuw opbouwen, drijfstangen hebben een klap gehad wat weer terug te vinden is in de krukas en de lagers, meestal een duur geintje.
Als de zuigers zijn gestempeld kan je vaak je hele onderblok opnieuw opbouwen, drijfstangen hebben een klap gehad wat weer terug te vinden is in de krukas en de lagers, meestal een duur geintje.
-
Bedankt voor de tips Mikael en Ro
, er zou inderdaad best weleens iets krom kunnen zijn, ook al was het stempelen volgens mij maar heel licht (komen natuurlijk wel enorme krachten vrij).De bougies waren in iedergeval nog okee. De kleppen waren wel kapot, hebben we gechecked door wat wasbenzine in de rondingen te gieten, het liep er meteen doorheen
Enig idee hoe je het makkelijkst kunt testen of er iets in het onderblok kapot is?. Of moet je het helemaal uit elkaar halen .

Enig idee hoe je het makkelijkst kunt testen of er iets in het onderblok kapot is?. Of moet je het helemaal uit elkaar halen .
Als de kop open ligt en er andere nokkenassen geplaatst gaan worden zou ik ten sterkste aan willen raden om de cilinderkop te "flowen" of wat voor term we/ ze er dan ook voor gebruiken.
Voor croky "chips" zijn er maar 2 aanbieders. En Peter ("Ik gebruik al jaren dezelfde rotzooi")Achterberg hoort daar niet bij
Menno en Henk Dijkstra aka fastchip wel...
Een stromingsgunstiger spruitstukkie of "spaghetti"spruitstuk maakt het dan af. Uiteraard hoort hier een goed vervangingsfilter bij. Een koude luchtinlaat vanaf de voorbumper of de parafaan icm een grotere "airbox" maakt het geheel af.
Maar ik dram weer door...
En laat Peter Achterberg maar lekker een eind wegzwetsen...

Boy Huizer Motorsport in Oud Beijerland op de Zinkweg is dan een beter alternatief voor een kopbewerking.
Met vriendelijke groet,
Zzpeedie...
Voor croky "chips" zijn er maar 2 aanbieders. En Peter ("Ik gebruik al jaren dezelfde rotzooi")Achterberg hoort daar niet bij

Menno en Henk Dijkstra aka fastchip wel...
Een stromingsgunstiger spruitstukkie of "spaghetti"spruitstuk maakt het dan af. Uiteraard hoort hier een goed vervangingsfilter bij. Een koude luchtinlaat vanaf de voorbumper of de parafaan icm een grotere "airbox" maakt het geheel af.
Maar ik dram weer door...
En laat Peter Achterberg maar lekker een eind wegzwetsen...

Boy Huizer Motorsport in Oud Beijerland op de Zinkweg is dan een beter alternatief voor een kopbewerking.
Met vriendelijke groet,
Zzpeedie...

Laatst gewijzigd door speedline op do 28 aug 2003 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Hier is nog een site met gegevens van de Kent Performance Cams nokkenassen en de prijzen erbij
http://www.avm-autosport.nl/renault.htm
Weet iemand of het zinvol is om in een straatclio nokkenassen te zetten van 304 of 324 graden? Uiteraard moet de auto weer worden uitgelezen en gechipt.
Blijft de clio dan eigenlijk nog wel rijdbaar?
Weet iemand of het zinvol is om in een straatclio nokkenassen te zetten van 304 of 324 graden? Uiteraard moet de auto weer worden uitgelezen en gechipt.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Met die nokkenassen niet, zijn verglijkbaar met cup nokkenassen, vermogen wordt dus geleverd in hoge toeren en zou alleen tussen de 5000 en 7500 tpm te berijden zijn.Donleben schreef:Hier is nog een site met gegevens van de Kent Performance Cams nokkenassen en de prijzen erbij
Voor een straat auto waarbij je nog normaal wil kunnen blijven rijden moet je eigenlijk tussen de 264 en 268 graden blijven.
-
Hij heeft de nokkenassen van Menno gekocht. Hij zet deze erin en verkoopt daarna de auto.
. Er beginnen steeds meer problemen te komen.
En wil dan een auto kopen die wat comfortabeler is en wat minder problemen geeft.
Over een maandje hopen we dan te kunnen beginnnen met ons GT turbo projecje. Want een beetje racen blijft toch leuk

En wil dan een auto kopen die wat comfortabeler is en wat minder problemen geeft.
Over een maandje hopen we dan te kunnen beginnnen met ons GT turbo projecje. Want een beetje racen blijft toch leuk

-
Speedline wat levert zo'n kopbewerking op in samenwerking met een spagetti spruitstuk en wat zijn de kosten ervan?
Mocht mijn blokkie het begeven lijkt me dit wel interessant.
Ik woon maar een paar km'tjes van de zinkweg af, maar van boy huizer heb ik nooit gehoord. Doet hij veel aan renault tuning?
Mocht mijn blokkie het begeven lijkt me dit wel interessant.
Ik woon maar een paar km'tjes van de zinkweg af, maar van boy huizer heb ik nooit gehoord. Doet hij veel aan renault tuning?
-
- Contacteer:
Als je vol gas rijdt met een clio, rijd je in principe altijd tussen de 5000 en 7000 toeren. Dan zal hij met deze nokkenassen wel sneller op zijn top zitten. Valt het vermogen tussen de 2000 en 5000 dan echt weg, of wordt het gewoon wat minder?RO 16v schreef:Met die nokkenassen niet, zijn verglijkbaar met cup nokkenassen, vermogen wordt dus geleverd in hoge toeren en zou alleen tussen de 5000 en 7500 tpm te berijden zijn.Donleben schreef:Hier is nog een site met gegevens van de Kent Performance Cams nokkenassen en de prijzen erbij
Voor een straat auto waarbij je nog normaal wil kunnen blijven rijden moet je eigenlijk tussen de 264 en 268 graden blijven.
PS: Hoeveel graden zijn de nokkenassen van een Williams?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Het probleen is dat je geen vermogen tussen de 1500 en 5000 tpm hebt, je mag dan blij zijn als je tussen dat toeren gebied 100 pk hebt en 120 n/m koppel, boven de 5000 tpm stijgen de pk's wel maar meer koppel dan standaard krijg je er niet bij, dat schiet dus niet op voor straatgebruik.Donleben schreef:Als je vol gas rijdt met een clio, rijd je in principe altijd tussen de 5000 en 7000 toeren. Dan zal hij met deze nokkenassen wel sneller op zijn top zitten. Valt het vermogen tussen de 2000 en 5000 dan echt weg, of wordt het gewoon wat minder?RO 16v schreef:Met die nokkenassen niet, zijn verglijkbaar met cup nokkenassen, vermogen wordt dus geleverd in hoge toeren en zou alleen tussen de 5000 en 7500 tpm te berijden zijn.Donleben schreef:Hier is nog een site met gegevens van de Kent Performance Cams nokkenassen en de prijzen erbij
PS: Hoeveel graden zijn de nokkenassen van een Williams?