ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Die verdeler moet wel mee, remdruk op trommels is groter dan op schijven, dus dat wordt wel erg nerveus.

Leidingen zitten verder wel op dezelfde plek.
Patrick

-Ray- schreef:195-45-16 is de verkeerde bandenmaat bij 16 inch, dan heb je 195-40-16 nodig.

op een GTT gaat bij een 7J velg een 205-40-17 band, kan nèt. liever een 195-40-17.

niet verder dan 35mm verlagen, dan gaat het in de meeste gevallen wel goed.

wil je lager moet je gaan slijpen en doen. gaat wel, kijk maar naar de engelsen, die rijden met 18 inch eronder.
18 inch is natuurlijk nog vetter 8) maar aan watvoor slijpwerk moet ik denken en met welke maten van banden en et waardes ed moet ik dan gaan werken.

Ze zijn nu al zolang met mijn auto bezig dat ik wel iets anders wil gaan uitwerken erbij.

Dus wie heeft voor mij wat informatie,als we iets doen dan doen we het goed :lol:

Ook als iemand wat foto's heeft enzo.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Steven

Denk dat je dan even op wat engelse fora moet gaan speuren, die gasten zijn daar wat beter in.
Er is wel een 195-35-18 bandje geloof ik en gezien je evo kit moet je wel wat ruimte kunnen maken volgens mij.
Patrick

Steven schreef:Denk dat je dan even op wat engelse fora moet gaan speuren, die gasten zijn daar wat beter in.
Er is wel een 195-35-18 bandje geloof ik en gezien je evo kit moet je wel wat ruimte kunnen maken volgens mij.
Ik zal eens proberen wat engelse sites te scoren,misschien dat iemand wat linkjes voor me heeft.
En het is niet voor de evo....,het is voor de blauwe als het mag lukken.
Martijn Kool

Patrick schreef:
Steven schreef:Denk dat je dan even op wat engelse fora moet gaan speuren, die gasten zijn daar wat beter in.
Ik zal eens proberen wat engelse sites te scoren,misschien dat iemand wat linkjes voor me heeft.
das toch geen pan man. proporties helemaal weg.. bij die evo kit had t nog een x gekunt misschien.

michiel van de mars rijdt ook op 17inch en dat vind ik persoonlijk al geen pan. auto komt een stukkie van de grond en icm die velgen. het plaatje klopt gewoon niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick

Hmmm,klopt ook weer....beter een paar mooie 16 inch erop dan?
Martijn Kool

Patrick schreef:Hmmm,klopt ook weer....beter een paar mooie 16 inch erop dan?
16 met 195/40-16 vind ik persoonlijk stukken beter dan 17!

zoek maar is foto's van de gt van tjabel of van matthijs blue sport, beide met de 16" speedlines. staat toch wel vet vind ik!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete

Ben het met Martijn eens, 17 of 18 inch trekt alle verhoudingen van zo'n klein gebakkie uit elkaar.

Ik zou voor een paar mooie 16 inch wielen gaan! (Y)
Martijn Kool

Willeon de Zoete schreef:Ben het met Martijn eens, 17 of 18 inch trekt alle verhoudingen van zo'n klein gebakkie uit elkaar.

Ik zou voor een paar mooie 16 inch wielen gaan! (Y)
waarom post jij zonder foto's van je gemonteerde schroefset?

vind ik niet kunnen :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete

Volgens mij staan er wel wat foto's in het topic van mijn rode gt hoor!
Martijn Kool

Willeon de Zoete schreef:Volgens mij staan er wel wat foto's in het topic van mijn rode gt hoor!
ah die zat er al onder met kreutztage? hmm lager zetten dan! :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete

Martijn Kool schreef:
Willeon de Zoete schreef:Volgens mij staan er wel wat foto's in het topic van mijn rode gt hoor!
Voor moet 'ie iig een paar windingen lager. Met volle tank en bepakking hangt 'ie een beetje in z'n kont. Maar ik wil het rijdbaar houden hè, en zonder aanlopen. Als ik laag voor de extreme looks wil, koop ik wel een golf met airride ofzo. :smile:
Martijn Kool

Willeon de Zoete schreef:
Martijn Kool schreef:
Voor moet 'ie iig een paar windingen lager. Met volle tank en bepakking hangt 'ie een beetje in z'n kont. Maar ik wil het rijdbaar houden hè, en zonder aanlopen. Als ik laag voor de extreme looks wil, koop ik wel een golf met airride ofzo. :smile:
ding staat nauwelijks lager dan de mijne als ik t zo zie :P

ik heb zelfs geen schroefset
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete

Martijn Kool schreef:
Willeon de Zoete schreef:
Martijn Kool schreef:
ding staat nauwelijks lager dan de mijne als ik t zo zie :P

ik heb zelfs geen schroefset
Ik hoef ook niet de laagste te zijn, ik vind het voor nu ff mooi zo, het is prima rijdbaar.
Ben van de week met m'n zoontje een paar dagen op vakantie geweest. Tent, stoeltjes en fietsje van Mees mee op het imperiaaltje en voor de rest een boel kampeerzooi in de kofferbak en op de achterbank.
Hij lag laag genoeg en er liep gelukkig niks aan. Als ik de 14 inch wielen er onder doe die ik nog heb liggen, zakt ´ie ook nog eens.
Martijn Kool

nou voorruit dan, omdat jij t bent:

laag zat zo hoor will! (F)

(0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Patrick schreef:
De engelse carismakit's kunnen er ook 18" onder hebben, maar goed daar moet wel meer bij aangepast worden. Zal nog wel eens een plaatje posten als ie zo ver in elkaar zit. :D
tutuur
Clubsponsor

vind het wel vet staan met zo'n kit maar totaal niet in de style van de auto....
Mrtn
Car: R5GTT

Ik ben voor mijn wagentje op zoek naar een andere ventilator, het liefst een zo smal mogelijke. Nu heb ik even bij SPAL ventilatoren gekeken, allerlei maatvoeringen, maar ook allerlei capaciteiten...

Wat is ongeveer de standaard capaciteit (m3/h luchtverplaatsing) bij een GTT??

Voor de radiateur zit wel een FMIC en oliekoeler, dus wellicht een zwaardere uitvoering nodig!
Abel
Über-Spammer

tja. iedere spal lijkt me al een hele verbetering tov het orgineel, en dan al de extra ruimte die je krijgt achter de radiator.

ik zou een overbemeten exemplaar nemen,liefts 1 die je over de totale oppervlakte kunt monteren. zo dat hij niet langs randen ed kan gaan zuigen.
Alpine
Contacteer:

Is het betrouwbaar om de watertemp te meten in het vaatje?
Heb gister het gehele systeem weer opnieuw gevuld met ca 5.5ltr en de meter blijft op 4e streepje staan waarop ook de fan aanslaat.
Hij komt niet hoger als tussen de 4e streep en de verzameling streepjes aan het eind.
Systeem is luchtvrij,de bovenste slang blijft nu gewoon rond bij vollast.
Kan een andere sensor op de waterpomp een andere weergave op de meter geven?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Martijn Kool

Alpine schreef:Is het betrouwbaar om de watertemp te meten in het vaatje?
Heb gister het gehele systeem weer opnieuw gevuld met ca 5.5ltr en de meter blijft op 4e streepje staan waarop ook de fan aanslaat.
Hij komt niet hoger als tussen de 4e streep en de verzameling streepjes aan het eind.
fan slaat aan bij 4e streepje? vraag me dan idd nogal af of je meter klopt.

wel ontlucht door te blazen in het reservoir? waar blijft je temp staan bij rijden?

in reservoir meter kan opzich wel. kookt het niet indien de dop eraf is?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Allartino

Kan iemand van de GAZdemper rijders mij vertellen welke onderdelen er nog bovenop de GAZ set gemonteerd moeten worden?
-topschotel
-rubber
-schotel onder het rubber?
-?

dan ga ik die maar weer nieuw bestellen
5GTT & clio II 1.6 16v
sieger everts
Contacteer:

even een paarvraagjes over de 2 relais die rechts voor in de auto zitten. eentje is voor de perculatiefan en eentje voor de koelvin, heb ik dit juist?

bij mij doet de fan het niet als ik contact uit heb, erg lastig dus.

is er een schema van hoe het aangesloten moet zitten.

of kan ik die 2 er gewoon tussen uitrossen en een aparte kabelboom voor de koelfan maken
tutuur
Clubsponsor

in welke stand is bij jou uit? bij mij doet ie het alleenn iet als ik em helemaal uit heb, de 2 andere standen doet me fan het wel....
Martijn Kool

tutuur schreef:in welke stand is bij jou uit? bij mij doet ie het alleenn iet als ik em helemaal uit heb, de 2 andere standen doet me fan het wel....
uit is uit, hoe moeilijk is dat te begrijpen?

fan hoort altijd te kunnen draaien. bij mij draait ie altijd gewoon door, evenals de perculatiefan, alhoewel ik die in de kast heb liggen inmiddels.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven

Dat circuitje is ook totaal geen rocketscience, al heb ik wel het idee dat de fan origineel achter het contact zit.

Je pakt iig gewoon een constante + van je dynamo voor de fan, evenals voor je relais en klaar ben je :)
Martijn Kool

ah klopt ja nu je het zegt, ik heb ook een speciale plus liggen, trouwens alleen voor het relais.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sieger everts
Contacteer:

er loopt bij mij een groene draad van de aansluiting linksvoor naar het relais, als de auto op contact staat staat daar stroom op. Maar als het verder geen nut heeft (die 2 relais) dan snoei ik ze gewoon :D , en maak een simpel circuitje.

heeft iemand hier een schema van liggen?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Iemand toevallig een idee of bestelnummer van de onderste olie retourslang van de turbo? Dit is de slang die tussen de het carter en de stalen buis zit. Ik kon op 5gt.nl het nummer niet vinden iig.

Hoor het graag.

Gr.Gerald
Allartino

MB heeft ze volgens mij ook op voorraad, daar heb ik 'm vorig jaar i.i.g. vandaan
5GTT & clio II 1.6 16v
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Allartino schreef:MB heeft ze volgens mij ook op voorraad, daar heb ik 'm vorig jaar i.i.g. vandaan
Op de website staat de andere, direct onder de turbo. :wink: Niet die op het carter. Hoe dan ook, moet morgen Maurice eens bellen, zit er nu toch maar op 20 min vandaan wat werk betreft. :D
mark 5t
Contacteer:

die is met vakantie
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ff Dialogys aanslingeren.....

*edit*

leiding carter
60 01 007 441 en kost iets van 8 euro ex. BTW
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer

Martijn Kool schreef:
Alpine schreef:Is het betrouwbaar om de watertemp te meten in het vaatje?
fan slaat aan bij 4e streepje? vraag me dan idd nogal af of je meter klopt.

wel ontlucht door te blazen in het reservoir? waar blijft je temp staan bij rijden?

in reservoir meter kan opzich wel. kookt het niet indien de dop eraf is?
dit is een defecte sensor, heb ik ook al eens gehad zoiets. even in de waterpomp een nieuwe sensor draaien en klaar
Allartino

mark 5t schreef:die is met vakantie
vanaf volgende week :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
Plaats reactie